Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mei 2018 08:46

Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Lekker onzinnig topic maar viel me op dat sommige collega’s hier de telefoon opnemen met ‘met mevrouw de Vries’. Onder andere een collega van 25. Ik vraag me af wanneer ik mezelf ooit mevrouw ga noemen. Of wanneer ik mezelf ooit ouder dan 18 ga voelen!

Kortom: noem jij jezelf weleens mevrouw? En noemen anderen jou al mevrouw? :)
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mei 2018 08:49

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ligt er aan of ik wil dat een klant mijn voornaam kent :P.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Mei 2018 09:01

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik zeg nooit mevrouw over mezelf. Vind dat zo oud klinken en afstandelijk. Kan me ook niet voorstellen vanaf wanneer ik dat zou gaan zeggen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2018 09:05

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik denk nooit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zero

Bericht 07 Mei 2018 09:05

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Eh... tot nu toe echt nog nooit gedaan. Ga ik denk ik ook nooit doen. Mijn oma deed dat - ik vind dat onbewust ook iets voor die generatie. Ik ben niet getrouwd dus volgens mij ben ik dan ook eigenlijk nog niet eens een 'mevrouw' .

Aan de andere kant zijn er van die deur tot deur verkopers die mij stelselmatig 'dame' noemen. Hoewel ik dat heel erg gek vind klinken vind ik dat dan eigenlijk wel weer het juiste woord...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mei 2018 09:06

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik neem nooit zo op, eerlijk gezegd ken ik maar één volwassene die opneemt met 'mevrouw blablabla' en dat is een tante van mij. Voor de rest neemt iedereen op met de voornaam of met voor- en achternaam, heel soms alleen de achternaam. Maar meneer of mevrouw, dat hoor ik bijna nooit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Mei 2018 09:11

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Haha huh, ik heb dat denk ik nog nooit gehoord! Zal er eens op letten. Denk niet dat ik het ooit over mezelf zal zeggen op die manier.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2018 09:35

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Haha ik vind dat ook heel stom klinken, ik zou echt nooit mevrouw zeggen als ik de telefoon opneem.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Mei 2018 09:40

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik zou dat alleen kunnen met zo’n cliché bekakt oudemevrouwenstemmetje.
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Mei 2018 10:12

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Nooit, haha, dat klinkt echt oud. Maar ik word wel zo genoemd bijvoorbeeld in de wachtkamer van het ziekenhuis: mevrouw achternaam, u mag meekomen. Zo haal ik zelf op mijn werk ook mensen uit de wachtkamer. De telefoon neem ik op op mijn werk op met mijn voornaam (ik noem dan eerst het bedrijf).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2018 12:09

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Lady schreef:Ik denk nooit!

+1!
<<

Geel

Bericht 07 Mei 2018 12:10

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik denk vanaf mijn vijftigste ofzo?
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2018 12:11

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Geel schreef:Ik denk vanaf mijn vijftigste ofzo?

Vind je dat leuk? (oprechte vraag) of waarom dan? Mag ik nog wel Geel zeggen dan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Mei 2018 12:13

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik neem m’n privételefoon op met alleen mijn voornaam. M’n werktelefoon neem ik op met “voornaam achternaam”. In brieven noem ik mezelf wel mevrouw. Wij schrijven onder mandaat dus de brieven worden allemaal door de manager ondertekend. Om te voorkomen dat hij ook alle vragen krijgt schrijven wij altijd zoiets als “voor vragen over deze brief kunt u contact opnemen met mevrouw achternaam.”
Dat staat standaard zo in onze modellen dus dat houd ik braaf aan.

♥♥
<<

Geel

Bericht 07 Mei 2018 12:14

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Carrie schreef:
Geel schreef:Ik denk vanaf mijn vijftigste ofzo?

Vind je dat leuk? (oprechte vraag) of waarom dan? Mag ik nog wel Geel zeggen dan.
Jij altijd pop!

Ik vind het niet per se leuk, maar ik schrijf momenteel een artikel over de overgang en sindsdien is alles anders.

Nee, ik kan me gewoon voorstellen dat ik dan echt ouder ben en dat ik me meer een mevrouw voel en dat het dan past om mezelf als mevrouw A. te presenteren. Maar ik zeg hierover niet dat het nooit zal gebeuren.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2018 12:17

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Geel schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Ik denk vanaf mijn vijftigste ofzo?

Vind je dat leuk? (oprechte vraag) of waarom dan? Mag ik nog wel Geel zeggen dan.
Jij altijd pop!

Nee, ik vind het niet per se leuk, maar ik schrijf momenteel een artikel over de overgang en ik sindsdien is alles anders.


Oh my, heftig!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mei 2018 12:22

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Anderen noemen me al jaren mevrouw, in winkels enzo. Dieptepunt was een jongen die in de supermarkt werkte en ik herkende als kennis van mijn broertje, die mij dus blijkbaar als veel ouder zag. Al kun je dat ook gewoon netjes noemen ;-).
Ik kan me niet voorstellen mezelf ooit als mevrouw aan iemand voor te stellen.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mei 2018 12:46

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Op mijn werk doe ik dat wel voor klanten. Dan zeg ik "naam bedrijf, met mevrouw "achternaam". Mijn stem klinkt namelijk nogal jong aan de telefoon en heb al meerdere keren gehad dat ze mijn antwoord niet serieus namen en dan een collega wilden spreken omdat ze mij niet geloofden :thumbdown: . Dus sindsdien noem ik mezelf mevrouw naar klanten toe.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 07 Mei 2018 12:46

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf nog helemaal geen mevrouw, ik ben net over de drempel heen aan het gaan om mezelf als echt gewoon volwassen vrouw te zien in plaats van een volwassen meid. Meid vind ik een stom woord maar meisje klinkt ook weer te jong voor wat ik bedoel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Mei 2018 14:06

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Niet, ik geloof ook niet dat ik het mijn moeder ooit heb horen zeggen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem281

Bericht 07 Mei 2018 14:09

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Maple schreef:Ik noem mezelf nog helemaal geen mevrouw, ik ben net over de drempel heen aan het gaan om mezelf als echt gewoon volwassen vrouw te zien in plaats van een volwassen meid. Meid vind ik een stom woord maar meisje klinkt ook weer te jong voor wat ik bedoel.


Zo herkenbaar, vooral dat laatste! 'Leuke meid' is dan weer prima, maar als ik zou moeten zeggen, 'Oh ik was aan 't praten met een meid uit de winkel..' dan neh.

Ik noem mezelf dus ook niet mevrouw, als ik ergens naar toe bel en m'n voornaam niet perse wil gebruiken, dan gebruik ik alleen m'n achternaam en soms m'n woonplaats erachter. Dat deden m'n ouders vroeger vaak, dus ik heb 't overgenomen. Geen idee waarom eigenlijk, geloof niet dat 't instantie echt veel uitmaakt waar ik vandaan kom maar goed, gewoontes :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Mei 2018 14:32

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Nog lang niet! Maar ik vind wel dat anderen in sommige situaties dat horen te zeggen.

Bijvoorbeeld als iemand me wil passeren in een winkel. 'meisje, mag ik er langs?' Vind ik echt verschrikkelijk.

Mijn werk is erg informeel, daar heet ik gewoon Spencer, naamwinkel.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2018 14:37

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Bazinga schreef:
Maple schreef:Ik noem mezelf nog helemaal geen mevrouw, ik ben net over de drempel heen aan het gaan om mezelf als echt gewoon volwassen vrouw te zien in plaats van een volwassen meid. Meid vind ik een stom woord maar meisje klinkt ook weer te jong voor wat ik bedoel.


Zo herkenbaar, vooral dat laatste! 'Leuke meid' is dan weer prima, maar als ik zou moeten zeggen, 'Oh ik was aan 't praten met een meid uit de winkel..' dan neh.

Ik noem mezelf dus ook niet mevrouw, als ik ergens naar toe bel en m'n voornaam niet perse wil gebruiken, dan gebruik ik alleen m'n achternaam en soms m'n woonplaats erachter. Dat deden m'n ouders vroeger vaak, dus ik heb 't overgenomen. Geen idee waarom eigenlijk, geloof niet dat 't instantie echt veel uitmaakt waar ik vandaan kom maar goed, gewoontes :smile:


Haha ja dat deed mijn moeder ook altijd! ‘Hallo met mevrouw Jansen van de Takkestraat 31’
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Mei 2018 14:58

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Spencer schreef:Bijvoorbeeld als iemand me wil passeren in een winkel. 'meisje, mag ik er langs?' Vind ik echt verschrikkelijk.


Ik ook. Net als mensen die je aanspreken met jongedame.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 07 Mei 2018 17:03

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik zou het ook gekker vinden klinken als mensen in de supermarkt inderdaad zouden zeggen 'Meisje, mag ik er langs?' Dan toch liever 'Mevrouw, mag ik er langs'.

Mezelf mevrouw noemen dat doe ik dan weer niet haha.

En als ik het met leeftijdsgenoten heb over vrouwen van onze leeftijd (of iets daar onder) dan zeg ik gewoon 'die chick' of 'die vrouw' misschien ook wel 'die meid'. Ik ga er eens op letten haha.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo