Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Anoniem236

Bericht 04 Apr 2018 15:35

Re: Nieuwbouwwoning

Nee bij ons ook niet, daarom ook beetje spijt dat we daar beneden niet voor gekozen hebben
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Apr 2018 19:00

Re: Nieuwbouwwoning

Ik vind persoonlijk renovlies echt niet mooi.
Wij hebben onze muren zelf geschuurd en getext. Daardoor hele gladde muren. Zal vast wel een scheur in komen, maar dat hoort mi ook bij nieuwbouw.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Apr 2018 21:04

Re: Nieuwbouwwoning

Maar voor renovlies/behang moeten de muren ook echt helemaal glad zijn toch? Maakt de behanger die dan eerst glad? Of moet je ze alsnog eerst glad laten smeren door iemand? Dat is dan toch dubbel werk? (en dubbele kosten?)

Met glas stucen ben je dan lijkt mij in een keer klaar. Wij hebben nog geen kinderen dus op zich qua beschadigingen denk ik dat ik dat nog wel aandurf, maar snap dat behang meer kan hebben.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Apr 2018 21:08

Re: Nieuwbouwwoning

Is renovlies hetzelfde als glasvezel? Wij hebben alleen gaten ed afgemeerd en daarna behangen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Apr 2018 21:09

Re: Nieuwbouwwoning

Sam schreef:Ik vind persoonlijk renovlies echt niet mooi.
Wij hebben onze muren zelf geschuurd en getext. Daardoor hele gladde muren. Zal vast wel een scheur in komen, maar dat hoort mi ook bij nieuwbouw.



Getext? Wat is dat?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Apr 2018 21:14

Re: Nieuwbouwwoning

Jip schreef:Is renovlies hetzelfde als glasvezel? Wij hebben alleen gaten ed afgemeerd en daarna behangen.


renovlies is volgens mij gewoon een merknaam. Ik krijg bij glasvezel altijd een beetje kippenvel dat er van die patroontjes in zitten maar je hebt het ook gewoon glad.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 05 Apr 2018 05:41

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hebben boven dus glasvlies behang, dat zijn dikke rollen behang van heel sterk materiaal. Je hoeft de muren alleen voor te strijken en even de puntjes er vanaf te halen met een krabbertje, kuiltjes hoeven niet gevuld te worden.

Renovlies wordt door een bedrijf gedaan, je ziet dan geen behangnaden.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mei 2018 12:51

Re: Nieuwbouwwoning

Ik wilde wat meer mee gaan schrijven hier, maar duurt nog zo lang voordat ze gaan beginnen. Hebben nu het meerwerk doorgeven en de badkamer en toilet is ook klaar.
Vrijdag zijn we voor een keuken gaan kijken, maar zijn we nog niet helemaal over uit.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Mei 2018 15:21

Re: Nieuwbouwwoning

Hier ligt de fundering en komende week komen de vloerplaten :)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Mei 2018 21:11

Re: Nieuwbouwwoning

BG, dan gaan we aardig gelijk op! Wij zijn dit weekend wezen kijken en ze waren net begonnen met de vloerplaten leggen. Echt leuk om elke week even de vorderingen te bekijken.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mei 2018 21:18

Re: Nieuwbouwwoning

Suus schreef:BG, dan gaan we aardig gelijk op! Wij zijn dit weekend wezen kijken en ze waren net begonnen met de vloerplaten leggen. Echt leuk om elke week even de vorderingen te bekijken.


Oh, je ligt echt op me voor, die Intratuin-bon is van mij!
Hier gaan nu de palen de grond in (volgens mij morgen ook echt van ons huis), volgende week hebben we de eerste straatborrel!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Mei 2018 08:02

Re: Nieuwbouwwoning

Haha, het gaat zo hard ineens hier! Maar met borrelen win je helaas, wij hebben nog geen contact met de buren. We worden sowieso nergens bij betrokken door de aannemer, we krijgen alleen af en toe een nota.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Mei 2018 05:35

Re: Nieuwbouwwoning

Het gaat ineens echt bizar snel hier! Gisteren zijn de eerste muren geplaatst! We hebben nu een klein appgroepje met de buren die we viavia hebben gevonden. We missen nog twee van de zes huizen, hopelijk wil de aannemer hun gegevens nog geven. Ik zal later even een foto proberen te plaatsen, moet nu naar mijn werk.
Laatst gewijzigd door Suus op 18 Mei 2018 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 17 Mei 2018 05:45

Re: Nieuwbouwwoning

Wow, wat snel! Leuk lijkt me dat, de muren. Zo echt :)

Hier is de planning nu de zomer. De helft voor de bouwvak, de helft erna. Da’s toch bijna een half jaar later dan eerst aangegeven. Wij hebben nu een Google doc met de gegevens van ongeveer 20 mensen, de rest komt nog. Het zijn 55 huizen.

Oh ja en de eerste straatborrel was heel leuk! Heel uitgebreid ook met champagne en eten en muziek en cocktails, het was net een echt feest - alleen had je een sticker met je bouwnummer op je borst :)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Mei 2018 08:17

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk zo'n straatborrel! Die mag van mij ook wel komen

Ik hoop dat wij ook snel te weten komen wie er allemaal gaan wonen, vooral wie onze buren zijn. Van het huis daarna weet ik het al, want dat jongetje zit bij mij op de op het kdv.
70% is verkocht nu, dus ze gaan bouwen. Alleen moest er nog wat verandert worden na aanvraag van de bouwvergunning.
Ik hoop dat dat op tijd goedgekeurd wordt allemaal.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Mei 2018 14:47

Re: Nieuwbouwwoning

Wat leuk, zo'n straatborrel! Er wordt bij ons dus echt niks georganiseerd, maar misschien kunnen we dat zelf doen komende zomer :smile:

We hebben nu ons rijtje woningen compleet in de appgroep, met zijn twaalven zijn we. Bijna allemaal met kinderen, behalve 1 stel. Onze kinderen zijn wel de jongste (niet helemaal, een gezin heeft 4 dochters waarvan de jongste wel iets jonger is dan onze oudste). Het is ook maar een klein project dus, er horen nog acht woningen bij die achter de onze komen te staan. We kregen gisteren een brief dat de planning nu september/oktober is, dat is gewoon sneller dan in eerste instantie gezegd werd! We gaan vanavond weer even kijken :D

Caulfield, ze verwachten nu al een half jaar vertraging dus? Dat is best veel.

Spannend, Japie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Mei 2018 22:17

Re: Nieuwbouwwoning

Suus schreef:Wat leuk, zo'n straatborrel! Er wordt bij ons dus echt niks georganiseerd, maar misschien kunnen we dat zelf doen komende zomer :smile:





Hier wordt ook niks georganiseerd vanuit de bouwer maar wij hebben vorig weekend een bbq gehad met onze nieuwe buren. (wij komen in een blokje van 4 huizen en we hebben goed contact met de bewoners van de overige 3 huizen van ons blokje)
Was ook heel gezellig, en leuk om te horen waar iedereen voor kiest (keuken, vloer, stucwerk etc).
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2018 07:18

Re: Nieuwbouwwoning

Suus schreef:Wat leuk, zo'n straatborrel! Er wordt bij ons dus echt niks georganiseerd, maar misschien kunnen we dat zelf doen komende zomer :smile:

We hebben nu ons rijtje woningen compleet in de appgroep, met zijn twaalven zijn we. Bijna allemaal met kinderen, behalve 1 stel. Onze kinderen zijn wel de jongste (niet helemaal, een gezin heeft 4 dochters waarvan de jongste wel iets jonger is dan onze oudste). Het is ook maar een klein project dus, er horen nog acht woningen bij die achter de onze komen te staan. We kregen gisteren een brief dat de planning nu september/oktober is, dat is gewoon sneller dan in eerste instantie gezegd werd! We gaan vanavond weer even kijken :D

Caulfield, ze verwachten nu al een half jaar vertraging dus? Dat is best veel.

Spannend, Japie!


Ja, ik vind een half jaar vertraging ook veel, maar de bouwer rekent denk ik anders. Toen wij ons inschreven werd er gesproken van verwachte oplevering Q1 2019, met een flinke slag om de arm. Inmiddels hebben ze het over Q2, en via informele weg weet ik dat het vlak voor de bouwvak gaat worden. Volgens mij gaan die 240 werkbare dagen ook pas in na start bouw, dus komen ze hun beloftes formeel wel na. Oh well.
Wij hebben met ons blokje van 5 huizen aan elkaar nu ook een appgroep. Lekker over warmtepompen schuttingen appen, ik heb m vast gemute :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Mei 2018 07:27

Re: Nieuwbouwwoning

Wat leuk al jullie ontwikkelingen.

Ik zit nu in een facebook groep waarbij zo langzaamaan nieuwe bewoners zich ook gaan melden. Ze willen ook een whatsappgroep oprichten.

De sondering is aangevraagd, even duimen dat er geen 23m palen nodig zijn. Deze zijn wel begroot, maar korter is een stuk goedkoper! De definitieve tekening wachten we nu op en die gaan we dan tekenen. Wij moeten nu nog wel goed nadenken of we al gasloos willen. Donderdag is er een infoavond en mijn man gaat daar heen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2018 07:29

Re: Nieuwbouwwoning

Jip schreef:Wat leuk al jullie ontwikkelingen.

Ik zit nu in een facebook groep waarbij zo langzaamaan nieuwe bewoners zich ook gaan melden. Ze willen ook een whatsappgroep oprichten.

De sondering is aangevraagd, even duimen dat er geen 23m palen nodig zijn. Deze zijn wel begroot, maar korter is een stuk goedkoper! De definitieve tekening wachten we nu op en die gaan we dan tekenen. Wij moeten nu nog wel goed nadenken of we al gasloos willen. Donderdag is er een infoavond en mijn man gaat daar heen.


Waarom zou je nog gas willen?
Ik vind het juist suf bij ons dat we nog niet gasloos kunnen, omdat het bouwbesluit uit 2017 is. In mijn ogen loop je dan al achter de feiten aan terwijl je huis er nog niet eens staat. Nu gaan wij wel zelf een warmtepomp aanschaffen, maar helemaal gasloos is natuurlijk de nieuwe norm.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Mei 2018 07:49

Re: Nieuwbouwwoning

Caulfield schreef:
Jip schreef:Wat leuk al jullie ontwikkelingen.

Ik zit nu in een facebook groep waarbij zo langzaamaan nieuwe bewoners zich ook gaan melden. Ze willen ook een whatsappgroep oprichten.

De sondering is aangevraagd, even duimen dat er geen 23m palen nodig zijn. Deze zijn wel begroot, maar korter is een stuk goedkoper! De definitieve tekening wachten we nu op en die gaan we dan tekenen. Wij moeten nu nog wel goed nadenken of we al gasloos willen. Donderdag is er een infoavond en mijn man gaat daar heen.


Waarom zou je nog gas willen?
Ik vind het juist suf bij ons dat we nog niet gasloos kunnen, omdat het bouwbesluit uit 2017 is. In mijn ogen loop je dan al achter de feiten aan terwijl je huis er nog niet eens staat. Nu gaan wij wel zelf een warmtepomp aanschaffen, maar helemaal gasloos is natuurlijk de nieuwe norm.


Wij mogen geen warmtepomp omdat we in het waterwingebied van Vitens zitten. We moeten een hybride pomp en die is een stuk duurder. Plus dat er kosten bijkomen om gasloos te kunnen wonen (oa vloerverwarming, garage isoleren omdat die pomp daar komt te staan, etc). Wie weet komen er nog subsidies, dus dan zou het 'zonde' zijn om daar nu zelf heel veel in te investeren.

We gaan wel de voorbereidingen treffen voor een deel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Mei 2018 20:38

Re: Nieuwbouwwoning

Caulfield, bij ons gingen de werkbare dagen in op het moment dat de begane grondvloer klaar was, dat was twee weken geleden ongeveer. Maar onze bouwer heeft maar 130 werkbare dagen, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het eind dit jaar klaar is.

In onze app worden nu vooral updates over de bouw geplaatst, er gebeurt nu zo ontzettend veel! Ben stiekem wel een beetje jaloers op de mensen die al in onze toekomstige woonplaats wonen, die gaan gewoon regelmatig ook doordeweeks even kijken. Vrijdag gaan wij weer een kijkje nemen, dan gaan we eerst basisscholen bezoeken.

Ik vind het ook erg jammer dat onze bouwer niet verplicht is om gasloos op te leveren. Wij hebben er zelfs nog best veel moeite voor moeten doen om dat voor elkaar te krijgen. Onze buren vonden het helaas te duur worden en dat snap ik wel. Wij hopen op een flinke overwaarde op ons huidige huis om het te kunnen bekostigen. Als het meevalt wordt het een grondwarmtepomp en als het tegenvalt een luchtwarmtepomp. Nog even afwachten, ons huis is deze week in de verkoop gegaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mei 2018 20:44

Re: Nieuwbouwwoning

Ja, die eigen kosten en regelwerk zijn echt best heftig - en stom, vind ik, aangezien heel Nederland van het aardgas af moet, en je nu dus splinternieuwe huizen met een gasaansluiting gaat krijgen.
Bij ons wordt het waarschijnlijk ook een hybride pomp en wij zullen gas nodig hebben voor het warme water. Maar ons huis wordt wel inclusief zonnepanelen en vloerverwarming opgeleverd, dat scheelt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Mei 2018 05:17

Re: Nieuwbouwwoning

Ja, ik vind het ook echt belachelijk dat we er zo ons best voor moeten doen om het gasloos te krijgen. Toch net te vroeg gekocht blijkbaar, volgende fases in onze wijk worden wel gasloos opgeleverd. Maar daar zit onze bouwer niet meer bij.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 24 Mei 2018 21:26

Re: Nieuwbouwwoning

Mag ik ook meeschrijven?
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht. Begin maart zijn de eerste palen geslagen en wij hebben net gisteren de factuur gekregen voor de vloer van de 1e verdieping. Bij ons (groot project) zijn het 43 woningen in totaal. Ze beginnen steeds 13 woningen rechts van de onze (dus daarna volgen er nog 30) en zo lijkt het erop dat we in een van de eerste opleveringsfases zitten. Planning is hier eind Q1 2019 opleveren. Voor de bouwvak verwachten ze te kunnen beginnen met metselen.

Ik vind het vet spannend! We "moeten" eind dit jaar al die kant op verhuizen (ongeveer 30min rijden van ons huidige dorp) omdat zoon naar school gaat. We willen hem daar meteen laten starten ivm een aantal gezondheidsissues.
22112014 / 10042019
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers