Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geven jullie 'werklui'?

<<

Anoniem272

Bericht 02 Mei 2018 09:13

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Wij hadden vorig jaar een superlieve timmerman uit Bosnië over de vloer, wekenlang. Zijn vrouw was hoogzwanger en bakte allerlei lekkere koekjes, muffins, hartige taart etc. die ze haar man meegaf naar zijn werk. En ze gaf dan genoeg mee dat hij ook nog aan ons kon uitdelen :heart: Dus wij kregen zelf lekkers :thumbup:

Maar dat is natuurlijk een uitzondering. Voor de andere werklui zet ik koffie en deel ik af en toe een koekje uit.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mei 2018 09:19

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Marin schreef:Ik geloof niet dat hij echt heel vies was qua schoenen en kleding dus wat mij betreft was ie naar binnen gegaan. Maar ik vind in de tuin van iemand, echt tegen een boom aan, wel echt heel ranzig en onbeschoft.

Ghaha ik dacht er nog even overna ja, mar dat is het ook. Bah.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mei 2018 10:16

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ieuw Frankie! En bah Marin, dat vind ik ook onbeschoft.

Bijna 2 jaar geleden hadden we ook een timmerman in huis die de wc gebruikte. Vervolgens kwam hij naar beneden (hij kluste boven, Velux-raam in badkamer o.a.) en vroeg me om een wc-borstel. Hij had een grote boodschap gedaan en had remsporen achtergelaten. Die wilde hij even weghalen, hahaha! Wel netjes dus!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Mei 2018 13:51

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ieww, Frankie en Marin. Zo vies! En inderdaad, bij Marin nog eens ontzettend onbeschoft. Vind ik ook.

Wij hebben nauwelijks werklui over de vloer. Alleen toen we hier kwamen wonen onze familie en vrienden. Toen was ik een goede cateraar. Maar verder voel ik me in dergelijke situaties ook ongemakkelijk. Zelfs laatst met de levering van de nieuwe wasmachine. Die Coolblue jongens zijn natuurijk maar even binnen, maar ik weet me dan geen goede houding te geven. Moet ik toekijken, of alles goed gaat? Moet ik op de bank zitten? Moet ik vragen of ze koffie willen? Willen ze vast niet, want ze moeten zo weer verder.. mijn hoofd draait overuren op zo'n moment, hahah! Vind ik altijd wat awkward.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Mei 2018 14:20

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Haha Parisienne dat heb ik ook, laatst was er iemand voor de ketel en dan weet ik ook echt niet wat ik moet. Of met de meterkast, dat is hier in de gang. Moet ik dan toekijken, op de bank zitten.. Ik weet het niet! En ik heb ook geen natuurlijk gastvrouwgehalte dus ik ben er ook echt slecht in.
Schilders hebben ik wel eens koffie aangeboden maar dan denk ik ook, moet ik dat dan samen drinken of niet? Gelukkig komen hier weinig mensen over de vloer :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2018 15:34

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Haha dat heb ik ook altijd. Ik zet meestal m'n zoontje in tegenwoordig, als in oh hij huilt, oh hij moet naar bed, oh hij moet eten. Laat maar weten als u vragen heeft.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Mei 2018 20:55

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Cotton schreef:
Marin schreef:
Mien schreef:

In de winter heb ik dan vaak soep met broodjes o.i.d.


Komen ze dan ook binnen aan de eettafel bij jou zitten lunchen?

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat zou doen. Ik heb altijd klusjesmannen in de zomer. Die eten gewoon buiten, kiezen ze zelf voor overigens.

Mijn vriend is service monteur bij boeren en daar zit hij regelmatig bij gezinnen binnen aan tafel haha. Soms eet hij met de pot mee en andere keer krijgt hij bijv. een gehaktbal ofzo. Uiteraard heeft hij altijd zelf ook brood genoeg mee. Of ze brengen een kop soep of fris buiten (het werk is buiten of in een schuur bijv).

Er zijn ook genoeg mensen waar hij niet eens koffie aangeboden krijgt.


Ja hoor. Dan komen ze er gewoon bij zitten. Ik ben van vroeger uit ook niet anders gewend eigenlijk.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mei 2018 07:54

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Als er een monteur komt om iets te maken ofzo dan vraag ik altijd of ze wat willen drinken. Zou ik een keer iemand langer over de vloer hebben vraag ik ook wel of ze iets te eten willen. We hebben vaak wat extra eten voor het geval dat er iemand komt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 06 Mei 2018 19:14

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Wij geven ze altijd koffie of fris met wat lekkers. Vorig jaar hebben ze hier de kozijnen vervangen en toen heb ik tussen de middag de frituurpan aangezet en kroketten en frikandellen gebakken. Daar heb ik veel profijt van gehad, als ik zag hoe het hier opgeruimd is of bij de achterburen. Daar kregen ze niets.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Mei 2018 19:21

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Dat vind ik dan ook wel weer wat gek Emma, maar ja zo werkt het toch wat hè. Niks aanbieden vind ik ook wel wat gek trouwens :P. Koffie vind ik wel het minste wat je werklui aan kunt bieden als ze langer komen klussen.
Mensen die wat komen installeren of maken bied ik doorgaans wel koffie aan. Als ze dagen zouden klussen hier kan ik me ook voorstellen wat extra's bij de koffie te halen wat ik normaal niet in huis heb. Of extra soep maken ofzo. Maar ik zou me ook weer niet verplicht voelen lunches oid te verzorgen.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Mei 2018 19:24

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Emma schreef:Wij geven ze altijd koffie of fris met wat lekkers. Vorig jaar hebben ze hier de kozijnen vervangen en toen heb ik tussen de middag de frituurpan aangezet en kroketten en frikandellen gebakken. Daar heb ik veel profijt van gehad, als ik zag hoe het hier opgeruimd is of bij de achterburen. Daar kregen ze niets.


Is heel aardig van jullie dat je zo gastvrij bent maar toch vind ik dat altijd dubbel, hoor. Mijn man ruimt gelukkig de boel bij klanten ook gewoon netjes op als hij geen koffie of snacks krijgt.

Twee jaar geleden had ik in de kerstvakantie ook twee schilders over de vloer, twee weken lang. Dit zijn kennissen van mijn man dus dat scheelde wel iets. Ik zette koffie, gaf ze fris en een koek en op vrijdag ging ik met ze mee snacken en liepen we even naar de snackbar. Haha. De ene week trakteerde ik en de andere week zij.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Mei 2018 19:42

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ik zorg ook altijd voor koffie, fris en een koek. Sommige willen dat niet omdat ze het bij hebben. Ook prima.
Toen de timmermannen hier vorig jaar in 1 dag de overkapping neergeknald hebben, heb ik broodjes kroket gehaald tussen de middag. Het regende ook zo hard dus dat hadden ze echt verdiend.
3 jaar geleden is de aanbouw hier helemaal gestript en hebben we een maand lang een timmerman over de vloer gehad.
Oooh wat was ik blij dat hij weg was. Die was iets te gastvrij zeg maar. Maar leverde wel strak werk.
2016
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 18 Okt 2022 15:31

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ik heb bovenstaande even doorgelezen. Bij ons beginnen ze binnenkort. Mijn idee was om onder de overkapping een senseo oid neer te zetten en daarbij een pak koeken, suiker melk etc.
Het wordt nu wel wat kouder, is dat niet raar? Even jullie mening horen😄
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Okt 2022 16:24

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Wat gaan ze doen bij jullie dan?
Die stucadoors die vorig jaar hier waren gingen ook onder de overkapping zitten bij ons of in de woonkamer want daar waren ze aan het werk.
Maar die hadden echt alles zelf bij.
Op de dagen dat ik vrij was bracht ik wel verse koffie etc. En ik had gezegd dat in de koelkast in de schuur blikjes frisdrank lagen. Dat vonden ze wel fijn.
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Okt 2022 17:01

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Wasmand schreef:Ik heb bovenstaande even doorgelezen. Bij ons beginnen ze binnenkort. Mijn idee was om onder de overkapping een senseo oid neer te zetten en daarbij een pak koeken, suiker melk etc.
Het wordt nu wel wat kouder, is dat niet raar? Even jullie mening horen😄

Kan prima hoor.

Wij verwennen ze altijd met meerdere keren koffie, koeken, af en toe een slaatje of een saucijzenbroodje. Als jij goed van hun zorgt, zorgen zij dat ze goed werk leveren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 18 Okt 2022 17:48

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Heb je verwarming onder de overkapping? Anders gaan ze misschien eerder in de bus schaften.
Bij ons eten ze altijd in de keuken, staat altijd koffie, thee en fris klaar. Goede koeken en als ze er lang zijn, dan is het iets warms bij de lunch (in overleg met hun de dag ervoor zodat ze daar rekening mee houden mbt brood).
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 471

Geregistreerd: 28 Jun 2022 10:22

Bericht 18 Okt 2022 18:15

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Koffie/thee/ander drinken met iets lekkers bied ik ze altijd wel aan. Als ze langer bezig zijn misschien een lekker broodje een keer, maar net als Siesa in overleg. Anders wordt er vaak eten verspild en dat is zonde.

Ik vind het best een prima idee van je senseo.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 18 Okt 2022 18:26

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ze gaan op zolder/het dak aan het werk. Beneden blijft het dus (hoop ik) redelijk netjes.
Er is een houtkachel die ik aan kan maken, kan er af en toe een blokje hout opgooien maar ik denk daar altijd zo slecht aan.
Electrisch kacheltje kan ook, maar met de energie prijzen niet favoriet hier.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Okt 2022 19:02

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ik heb een filter koffie apparaat regelt en zorg dat er alles is om koffie te zetten. Plus suiker en melk.
Verder leg ik regelmatig een pak koeken neer voor de heren. En die gasten eten dan gerust een pak stroopwafels op met zijn tweeen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 19 Okt 2022 06:38

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Wij hebben inmiddels al 3 jaar dezelfde club over de vloer (verbouwing in etappes hoor, niet jaarrond 😅) en die nemen idd eigen eten mee en hebben vaste pauzemomenten. Als ik er dan ben zet ik koffie en anders doen ze dat zelf (oké en inmiddels zetten ze soms koffie voor mij 🤪🤣). Soms heb ik koeken, heb ik wat marsen/snickers of bak ik iets, maar ze hebben ook fases dat ze gezonde voornemens hebben en niks nemen. Er staat ook altijd frisdrank in de koelkast. Op vrijdagen halen ze vaak wel friet of laten ze broodjes komen. Dus soms bestel ik nu op vrijdag lunch voor ons en vraag of ze mee willen eten. En soms halen zij friet en nemen ze ook voor ons mee 😅

Ik vind dat ook altijd heel onhandig wat ik wel/niet en wanneer moet aanbieden. Dus ben nu wel blij met dit vaste ritme 😁
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 20 Okt 2022 15:27

Re: Wat geven jullie 'werklui'?

Ik zet grote kannen koffie neer..koeken..en worstebroodjes ofzo..
Ik wijs waar de magnetron staat en zet blikjes fris in de koelkast
Ik ga niet achter ze aan lopen...als ze bij me in huis werken kunnen ze t zo pakken.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers