Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit(ter) worden!

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Mei 2018 07:55

Fit(ter) worden!

Ik heb al een jaar niet gesport! M’n motivatie was volledig weg nadat ik niet meer kon hardlopen (m’n knie werkt tegen). Ik voel me een zak aardappels: m’n flexibiliteit is weg, m’n spierkracht is echt minder en m’n conditie is denk ik ook niet meer top.

Heb zitten zoeken naar een fijne app waar ik mee kan sporten (liefst thuis ivm onregelmatig werkende man), en ik heb nu de Nike Training Club geïnstalleerd. Ga nu beginnen.

Zijn er hier meer meiden die workouts doen? Misschien is het leuk om in dit topic bij te houden wat je doet, elkaar te motiveren en wellicht voor- en na foto’s te plaatsen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mei 2018 16:00

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben vorige week weer begonnen. Ik heb een langdurige blessure en heb lang gehoopt dat ik wel snel zou herstellen, maar helaas. Nu toch begonnen, maar ik kan mijn oude workout regime dus niet oppakken. Ik bedenk daarom zelf mijn schema. Over enkele weken hoop ik ook zo ver te zijn om met mijn fysio te sporten.

Wat ik nu doe:
2km op de roeimachine als warming up
Front Pulldown 3x12
cable row 3x12
Barbell row 3x12
push up 3x12
Hanging knee raises 3x10
Een oefening voor schuine buikspieren, weet niet hoe t heet 3x10 links / 3x10 rechts
Crunches op de tijdsindicatie van een liedje
2 min planken

Daarna doe ik nog 2 hele lichte oefeningen van de fysio.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 06 Mei 2018 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Mei 2018 16:04

Re: Fit(ter) worden!

Oh balen, wat voor een blessure heb je?
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mei 2018 16:08

Re: Fit(ter) worden!

Knie! Dus kan heel veel niet helaas.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Mei 2018 16:34

Re: Fit(ter) worden!

Echt rot is dat!

Ik heb ook een iets met m’n knie maar thank God merk ik er in het dagelijks leven niets van. Alleen als ik ga hardlopen speelt ie op. Bij lunges en squats nergens last van.

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en er is gelukkig niets bij gekomen in m’n sportloze jaar. Maar ik zie wel aan mezelf dat ik slapper ben. Hoop dat m’n spieren snel weer strak worden.

Ook wil ik naar m’n werk gaan fietsen af en toe. Is 50 minuten fietsen, heb er een nieuw (race)fietsje voor nodig dus moet nog even op zoek!
#teammaple🍁
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 06 Mei 2018 16:36

Re: Fit(ter) worden!

Ja zo’n topic kan ik goed gebruiken! Het valt me ontzettend tegen hoe slecht mijn conditie is na de bevalling. Ik moet echt vanaf 0 alles opbouwen en ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo’n slechte conditie had. Een half uur wandelen is al een hele inspanning.

Mijn plan voor nu is:
Elke dag een half uur bewegen. Het liefst minimaal een half uur wandelen, op tempo. Als dit niet lukt, dan wil ik iets van yoga doen, al wil ik daar wel nog een beetje mee uitkijken en dat pas echt actief op gaan pakken 6 weken na de bevalling en na de controle van de verloskundige.

Als het wandelen een beetje normaal gaat wil ik het hardlopen weer op gaan pakken.

Vandaag heb ik in ieder geval 35 min gewandeld, op tempo en nu heb ik zware benen haha. Morgen ga ik dat opnieuw doen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 06 Mei 2018 16:43

Re: Fit(ter) worden!

Balen van jullie knie blessures. Dat is zo irritant als je wilt sporten!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Mei 2018 16:46

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben vorige week begonnen met thuis workouts te doen.
Afvallen hoef ik niet, wat strakker in mijn lijf wel.
Met dit mooie weer ga ik vaak ook wandelen in de buurt, meestal drie kwartier.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Mei 2018 18:30

Re: Fit(ter) worden!

Ik heb net weer een nieuw schema gekregen van m’n trainer en ben gestopt met alcohol drinken aangezien ik dan net zo goed niet kan sporten qua resultaat.

Ik train nu vooral op verzuring, ongeveer 45 minuten. Hebben veel oefeningen uitgezocht die ik kan met m’n handicap zodat ik niet constant gefrustreerd ben. Hoop over 6 weken een beetje resultaat te zien.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mei 2018 20:24

Re: Fit(ter) worden!

Wat voor oefeningen doe je allemaal Feline? Ik heb hierboven ook een lijstje gezeten waarvoor je je benen niet nodig hebt. Maar jij hebt geloof ik last van je heup toch? Dat zal wel anders zijn. Ik herken de frustratie in elk geval en ik loop er pas 6 maanden mee.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 06 Mei 2018 22:02

Re: Fit(ter) worden!

Leuk topic!

Ik kan ook niet meer hardlopen omdat mijn knie niet meewerkt. Precies wat jij omschrijft, UN: in het dagelijks leven geen last, bij squatten etc ook niet, maar zodra ik ga hardlopen heb ik in no time een stekende pijn. Ik ben sinds kort begonnen met wielrennen en dat bevalt erg goed. Toch in de buitenlucht, maar veel minder belastend. En ik vind het altijd fijn dat als ik klaar ben, ik ook meteen thuis ben en niet ergens moet douchen, dan nog weer naar huis.

Ik probeer nu twee keer per week te fietsen, en dan nog twee keer per week fitness. Verder fiets ik wel veel met de kinderen, ook grote afstanden (20 kilometer) en fiets ik dagelijks naar mijn werk (12 km). Dus al met al beweeg ik best wat.

Ik ben eergisteren begonnen met een push up-challenge. Ik kan me een keer of 20 opdrukken vanaf mijn knieën, maar wil dat ook kunnen vanaf mijn voeten.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 07 Mei 2018 06:49

Re: Fit(ter) worden!

Wat een leuk topic! Ik wilde ook graag fitter worden en ben daarom eind januari gestart met personal body plan. Ik ben daarover echt heel tevreden. Het is echt iets wat ik voor mezelf doe en de trainingen zijn afwisselend en leuk. Ik doe drie keer per week aan krachttraining en drie dagen aan actief herstel (flinke wandeling/stuk hardlopen/groepsles in de sportschool). Ik doe de versie in de sportschool, maar je kunt ook het plan Home doen. Dan krijg je trainingen voor thuis en die kun je doen wanneer je maar wilt natuurlijk.

Maar goed, dat is wel een heel plan met training/herstel/gedrag/voeding en niet alleen maar trainingen. Het gaat juist over het aanwennen van een nieuwe levensstijl en niet een tijdelijke gedragsverandering of dieet.

Maan: wat leuk dat je beter wilt leren opdrukken. Ik vind dat ook zo zwaar. Ik heb in mijn trainingen nu dat ik moet opdrukken met mijn handen op een verhoging. Dat kun je natuurlijk ook steeds verder verlagen om het dan goed te leren. Goed idee wel. Je inspireert me!

Feline: wat fijn dat die trainingen echt voor jou zijn gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het frustraties voorkomt!

UN: goed idee om op de fiets naar je werk te gaan. Ik ga bewust te voet elke dag (15 minuten ongeveer), omdat ik dan ook wat extra beweging heb.

Qua hardlopen ben ik ook net weer begonnen met heel langzaam opbouwen, omdat ik ook heel snel last krijg van mijn knieën :nopompom:. Ik vind het gewoon zo leuk, dat ik het toch nog een kans ga geven.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mei 2018 07:28

Re: Fit(ter) worden!

Claire, beide heupen inderdaad maar ook kraakbeen problemen in m’n knie. Ik doe hyperextension, deathlift, leg press, etc. En dan gewoon van alles voor m’n armen en buik. Ik sluit altijd af met 2x 50 65kg leg press wat echt megazwaar is, daarna ben ik ook echt af haha.

Gisterochtend dat circuit gedaan en toen 50km gefietst dus vandaag behoorlijk moe. Ben vooral verbaasd hoe lekker witbier zonder alcohol smaakt haha.

Overigens denk ik dat wandelen echt veel verschil maakt ook want toen ik hier net woonde had ik nog geen fiets en liep ik gemiddeld 6km per dag en toen was ik echt best slank.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Mei 2018 09:14

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben ook een tijdje geleden opnieuw begonnen nadat ik na onze verbouwing/ verhuizing echt de motivatie helemaal kwijt was. Baalde er ook wel van, maar de sportschool ging het gewoon niet worden qua planning.

Ik ben daarom begonnen met 'Disq': https://nl.thedisq.com/. Dat is een apparaat dat een homegym nabootst. Bij het programma dat ik doe (via de Wendy), krijg je iedere dag een workout van 10 minuten opgestuurd die je thuis volgt. Het idee is 21 dagen en dan iedere dag 10 minuten. En vervolgens bouw je de frequentie af, maar doe je de workouts langer achter elkaar. Omdat je iedere dag een workout doet, krijg je toch iets anders te doen en kan je het ook makkelijker inplannen.

Je krijgt ook wel wat begeleiding maar eerlijk: daarom doe ik het niet. Voor nu werkt het voor mij heel fijn. Die 10 minuten periode heb ik allang gehad, ik zit nu op 3x30 minuten per week en ik begin oprecht te merken dat het nu z'n vruchten afwerpt. Ik vind het fijn dat ik wat minder zelf workouts hoef te bedenken en te volgen, nadenken moet ik al de hele dag en dit wordt voor mij gedaan. Je krijgt ook iedere dag wat anders, en ik merk dat de intensiteit aardig omhoog gaat.

Daarnaast ben ik echt mijn verbranding omhoog aan het gooien: iedere dag naar het werk fietsen, tussendoor lopen en als ik thuiskom ook een half uur met de hond wandelen. Dat maakt ook echt al veel verschil!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Mei 2018 11:33

Re: Fit(ter) worden!

Ik sport niet thuis maar doe Bootcamp. Ook eet ik geen boterhammen meer, die combinatie werkt voor mij ontzettend goed. Ik ben echt veel strakker geworden.

Ik durf de voor foto niet op internet te zetten maar het is echt een enorm verschil.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Mei 2018 11:40

Re: Fit(ter) worden!

Oeh ben wel benieuwd spencer! Kun je je hoofd er niet afknippen? Van de foto dan he.

Ik doe nu iedere ochtend een korte workout. Ik ga proberen om dit iedere ochtend te doen, desnoods iets eerder opstaan dan m’n gezin. Ik voel me nu al sterker!
#teammaple🍁
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 08 Mei 2018 11:43

Re: Fit(ter) worden!

oh spencer ik ben ook zo benieuwd naar een voor en na foto!!

Urban, ik doe zelf crossfit, hierdoor ook strakker geworden maar nog niet echt tevreden bij mijn buik vooral.. ik ga ook proberen brood te mijden..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Mei 2018 21:14

Re: Fit(ter) worden!

Ookal knip ik mn hoofd er af, ik ben geen onbekende hier haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Mei 2018 21:26

Re: Fit(ter) worden!

Wat eet je dan voor lunch spencer :)?

Goed bezig dames!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Mei 2018 21:30

Re: Fit(ter) worden!

Urban Naked schreef:Oeh ben wel benieuwd spencer! Kun je je hoofd er niet afknippen? Van de foto dan he.

Ik doe nu iedere ochtend een korte workout. Ik ga proberen om dit iedere ochtend te doen, desnoods iets eerder opstaan dan m’n gezin. Ik voel me nu al sterker!

Doe je al die workouts met die app van Nike? Hoe bevalt dat?

@ Spencer: ik snap je wel hoor, maar ik ben ook heel benieuwd :D.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Mei 2018 21:31

Re: Fit(ter) worden!

Druifje schreef:oh spencer ik ben ook zo benieuwd naar een voor en na foto!!

Urban, ik doe zelf crossfit, hierdoor ook strakker geworden maar nog niet echt tevreden bij mijn buik vooral.. ik ga ook proberen brood te mijden..


Als ik klaar ben met pbp wil ik ook crossfit gaan doen denk ik. Lijkt me heel motiverend en leuk!

Wat hoop je dat brood mijden je oplevert?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2018 21:47

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben in maart begonnen met een hardloopprogramma om sterker en fitter te worden en beter in conditie te komen. Inmiddels loop ik 5km en wil ik nu gaan uitbreiden naar 7.5km.
Daarnaast rijd ik al jaren minimaal 2 keer en maximaal 5 keer per week (recreatief) paard.

Ik wil vooral meer been- en bilspieren. Als iemand nog goede tips heeft voor naast hardlopen en paardrijden... dan hoor ik dat graag!
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mei 2018 22:05

Re: Fit(ter) worden!

Exogenesis schreef:
Ik wil vooral meer been- en bilspieren. Als iemand nog goede tips heeft voor naast hardlopen en paardrijden... dan hoor ik dat graag!


Squats! En iedere trap opklimmen die je tegenkomt :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Mei 2018 22:13

Re: Fit(ter) worden!

Lot schreef:Wat eet je dan voor lunch spencer :)?

Goed bezig dames!


Salade, soep, ei, dat soort dingen. Als ik thuis lunch meestal groenteomelet. Meestal eet ik in de bedrijfskantine, uit de saladebar.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2018 22:18

Re: Fit(ter) worden!

Caulfield schreef:
Exogenesis schreef:
Ik wil vooral meer been- en bilspieren. Als iemand nog goede tips heeft voor naast hardlopen en paardrijden... dan hoor ik dat graag!


Squats! En iedere trap opklimmen die je tegenkomt :smile:


Good one! Die laatste. Squats ben ik te lui voor. Functioneel bewegen werkt het best voor mij ;)
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]