Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Mei 2018 17:36

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn dochter heeft enorm droge wangen. Ze lijkt er weinig last van te hebben, maar het ziet er sneu uit. Aan een kant is het zo droog dat er barstjes in haar huid zitten. Ik weet dat er vanalles is om erop te smeren, maar dat vindt ze echt vreselijk. Zodra ik iets op haar wangen smeer, veegt ze het er gewoon weer af :palm: iemand tips hiervoor? Of moet ik het maar laten?
december 2016
juli 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Mei 2018 17:39

Re: Stomme vragen topic #5

Toch een vette vaseline smeren! Meteen daarna iets leuks als bellenblaas of stoepkrijt pakken, misschien laat ze het dan per ongeluk zitten?
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Mei 2018 17:52

Re: Stomme vragen topic #5

Sinds dat T alles kan benoemen van zijn gezichtje vind hij het ook ineens prima dat ik er aan zit.
Eerder was het ook drama. Nu zeg ik wangetjes insmeren en dan zegt hij al: mama kin nog.
2016
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Mei 2018 09:20

Re: Stomme vragen topic #5

Wat is normaal qua harde buiken in het derde trimester?
Ik merk dat ik echt te pas en te onpas harde buiken krijg. Er zit geen regelmaat in, maar heb er zeker wel 15 op een dag. Dinsdag moet ik weer naar de vk, dus ga het dan ook even voorleggen, maar misschien weten jullie ook wel eea. :)
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mei 2018 10:54

Re: Stomme vragen topic #5

Hoop maar dat dat normaal is, heb ik ook :smile:
Als m’n blaas vol is (weinig voor nodig...) of als ik plotseling opsta weet ik zeker dat m’n baarmoeder reageert
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Mei 2018 11:14

Re: Stomme vragen topic #5

Ah gelukkig Jerry, precies dat heb ik ook haha. En gewoon bij lopen, en bij het omdraaien in bed... Enz enz.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mei 2018 11:18

Re: Stomme vragen topic #5

Jep!
Minder snel lopen does the trick hier :angel:
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mei 2018 12:36

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zit een beetje met de richtlijnen van flesvoeding. J is bijna 4 weken oud en ik geef nu 7 x 120 cc plus 4 schepjes kv. Dan kom je op ongeveer 130cc.

Ze doet het hier goed op, laat soms 10 tot 30 cc staan maar meestal drinkt ze hem wel helemaal leeg. Maar nu ben ik eens gaan rekenen, en ze krijgt dan eigenlijk te veel. Ze is 4 kilo dus zou dan maximaal 4 x 180 cc = 720 cc mogen, maar krijgt dus ongeveer 910 (gerekend met 130 cc per keer).

Maar eigenlijk zou ik er dus 6 flessen van moeten maken, dan kom ik goed uit, alleen komt ze 's nachts wel gewoon voor een voeding. Overdag probeer ik nog steeds om de 3 uur aan te houden. Soms komt ze dan al om 2,5 uur en soms maak ik haar na 3,5 uur wakker voor de fles.

Wat zouden jullie doen? Zo laten omdat ze het er goed op doet, of 7 flessen aan houden maar dan minder erin doen (met het risico dat ze dus steeds eerder komt) of naar 6 flessen gaan, maar welke laat ik dan weg? Het liefst die van de nacht natuurlijk, maar daar komt ze wel echt nog voor. Of moet ik gaan rekken met steeds 4 uur er tussen laten?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2018 12:47

Re: Stomme vragen topic #5

IG, volg je gevoel. Ik typte net toevallig in ons Lentemama's topic dat ik me te lang, te druk heb gemaakt om die richtlijn (die voor mij niet voelde als richtlijn, maar als 'moeten' en daardoor was ik echt niet relax).
G kreeg ook een ruime week 'teveel'. 7 flessen van 120+4, maar ze had echt honger. Vaak had ze er ook 2,5 uren maar tussen, net als bij jullie. En ineens, sinds 4 dagen laat ze er zeker 3,5 uur tussen en soms ruim 4 uren en in de avond/nacht tussen de 5 en 6 uren. Dat is gewoon zomaar gegaan, ineens veranderd! Nu krijgt ze dus 6 flessen met 120+4.

Ik probeer (en probeerde) niet teveel te rekken. G is al gauw overstuur als ze echt honger heeft, dus zodra ik goed duidelijk merk dat ze honger heeft maak ik een fles, verschoon ik haar en dan gaan we er lekker voor zitten.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2018 12:55

Re: Stomme vragen topic #5

IG had J ook niet veel kramp trouwens? Door kramp lag G veel wakker of werd ze weer snel wakker, wat resulteerde in huilen en vervolgens in huilen/schreeuwen van echt honger. Maarja toen dacht ik; als ik me echt verveel ga ik ook zitten vreten. We laten G nu op haar buik slapen overdag en ze heeft nog amper last van krampjes (ze krijgt ook probiotica, maar dat buik slapen is echt zo fijn voor haar) en nu redt ze dus die plus minus 4 uren op een fles ook makkelijk, want ze slaapt lekker.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mei 2018 13:03

Re: Stomme vragen topic #5

Dat klinkt goed Cotton, maar krijg je dan niet een heel raar schema? Of maak je haar wel wakker overdag na een x aantal uren?

Ergens denk ik dat ik haar overdag niet wakker moet maken voor de fles, ze komt vanzelf wel. Maar ik ben tegelijkertijd bang dat mijn hele schema in de war wordt gegooid en ze straks ineens 's nachts vaker gaat komen ofzo en dat ze dan haar hele regelmaat kwijt is.

Edit: ja ze had inderdaad wel last van krampjes maar dat lijkt wel minder te worden gelukkig. We gebruiken Infacol, al vergeten we die ook nog wel eens en we hebben niet het idee dat dat veel uitmaakt haha. Ze ligt tegenwoordig na de voeding wel altijd op haar buik bij één van ons, dus misschien dat dat helpt met de krampjes als ik jouw verhaal zo lees. Ik ga het eens proberen door haar overdag op de buik weg te leggen, kijken of dat helpt met langer slapen. Want dat doet ze overdag inderdaad niet zo graag :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 07 Mei 2018 13:07

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zou het nog even zo laten, denk ik, want ik las ook dat ze misschien een beetje last van reflux heeft? Dan helpen kleinere voedingen vaak beter, dus ik zou nog niet gaan ophogen en dan minder flessen geven. Het zou mooi zijn als het een beetje loopt zoals bij Cotton. En als je merkt dat ze wat laat staan, niet forceren en gewoon zo laten, haar volgen. Je zou evt. die fles in de nacht wat kunnen verkleinen, dus dat je daar afgiet naar 120, 110, 100, kijken wat er gebeurt. Als ze net zo lang doorslaapt als normaal, kun je misschien gaan doorwerken naar er helemaal af. Maar ze is nog maar vier weken, een nachtvoeding is nog wel eventjes normaal.

Edit: o, geen reflux, maar krampjes.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2018 13:13

Re: Stomme vragen topic #5

Nee we maken haar helemaal niet wakker voor de fles, tenzij we weg moeten en een fles van te voren handiger is, maar dan wachten we iig minimaal 3 uren af. Er is dus ook geen 'schema' en iedere dag was anders qua tijden, al wordt dat nu ook steeds regelmatiger. Nu meestal rond 21:00, 02:00, 06:00, 10:00, 14:00 en 18:00.

Maar gisteren had ze bijvoorbeeld een fles rond 19:00 in de avond en kwam ze pas om 01:00 in de nacht weer.

Het flesje voor de nacht was bij ons toen met 7 flessen trouwens vaak een flesje van 60+2. Ze viel dan in slaap en kwam pas ruim 4 uren later weer. Dus dan was het niet zo'n mega fles.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mei 2018 13:26

Re: Stomme vragen topic #5

Ok thanks, maar jullie schrikken dus niet van de hoeveelheid die ze krijgt. Ik ga proberen daar ook wat minder druk over te maken dan. Uiteindelijk bepaalt ze zelf wel wat ze wil en ze geeft ook duidelijk aan wanneer ze niet meer wil drinken en dan forceren we haar ook niet.

Het is wel een idee om de nachtvoeding in stapjes af te bouwen en kijken hoe ze het daar op doet. Wellicht komt ze er dan uiteindelijk niet meer voor, al mogen we nu ook niet klagen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2018 13:28

Re: Stomme vragen topic #5

Islandgirl schreef:Ok thanks, maar jullie schrikken dus niet van de hoeveelheid die ze krijgt. Ik ga proberen daar ook wat minder druk over te maken dan. Uiteindelijk bepaalt ze zelf wel wat ze wil en ze geeft ook duidelijk aan wanneer ze niet meer wil drinken en dan forceren we haar ook niet.

Het is wel een idee om de nachtvoeding in stapjes af te bouwen en kijken hoe ze het daar op doet. Wellicht komt ze er dan uiteindelijk niet meer voor, al mogen we nu ook niet klagen.

Dat lijkt me het aller belangrijkste. En als je toch het gevoel hebt dat ze alsnog niet tevreden is kan je altijd nog eens nadenken over voeding voor hongerige baby's. Maar dat ze zelf aangeeft dat ze niet meer hoeft is al heel fijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2018 18:48

Re: Stomme vragen topic #5

Even een vraag over mezelf aan de moeders:

Ik werk op een Kdv en ben zwanger, nu begint mijn buik wel steeds zichtbaarder te worden. Ik dacht eigenlijk: ze zien het vanzelf wel, het is niet belangrijk voor ouders, maar nu denk ik toch dat mensen misschien gaan twijfelen/je dat niet zomaar vraagt. Ik heb wel een (goede) band met ouders dus het voelt toch een beetje gek zo. Maar ik vind het ook gek om het zomaar ineens te benoemen. Over een paar weken wil mijn leidinggevende het in de nieuwsbrief zetten. Prima! Maar dan zijn we weer 6 weken verder. Zouden jullie het fijn/leuk vinden om dit te weten van de leidster op jullie kind zijn groep? Dan zou ik eventueel eerder een berichtje kunnen typen naar de ouders van mijn groep, nieuwsbrief is nl voor het hele kindercentrum. Ik weet het niet zo goed :).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Mei 2018 18:50

Re: Stomme vragen topic #5

Ja lijkt me als ouder leuk om te weten (en ook wel belangrijk, aangezien m’n kind dan binnenkort even een vervanger krijgt). Als ik jou was zou ik een leuk papier met een slingertje ofzo op de deur van de groep hangen met daar op ‘hoera, x is zwanger!’. Dan weet iedereen het lekker snel!
#teammaple🍁
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 07 Mei 2018 19:09

Re: Stomme vragen topic #5

Lijkt mij als ouder ook leuk om te weten.

En niet om je ongerust te maken, maar daarnaast kan het voor je zelf ook nuttig zijn denk ik. De kindjes kunnen iets onder de leden hebben wat besmettelijk is en meer risico’s met zich mee brengt voor zwangeren (bv. de 5de ziekte).
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 09 Mei 2018 20:19

Re: Stomme vragen topic #5

Enig idee waar ze betaalbare matching zwembroeken verkopen ?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem236

Bericht 09 Mei 2018 20:21

Re: Stomme vragen topic #5

Next direct YEX
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Mei 2018 23:17

Re: Stomme vragen topic #5

Leidster van t kdv van zoon is zwanger, en daar hing met 12 weken een poster/tekening met hoera L is zwanger. Vind dat wel leuk om te zien. En je bent er in 1x van af (los staand van t feit dat ouders dan naar jou komen).
Ik werk niet in de kdv, maar in de zorg op een woongroep van 6 (en aan andere kant 7). Daar vertel ik t tegen de ouders of broers/zussen als ik ze zie, maar niemand doet dat eigenlijk al zo vroeg.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mei 2018 08:40

Re: Stomme vragen topic #5

Niekske hier ook droge wangen. Na 3 dagen kokosolie sneren is het zo goed als weg!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Mei 2018 18:09

Re: Stomme vragen topic #5

Oh dat klinkt als een goede tip Jip! Ik heb de vaseline ook al geprobeerd, soms laat ze em zitten...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2018 12:55

Re: Stomme vragen topic #5

Kwam er gisteren achter dat m'n vriend altijd wasverzachter heeft gebruikt bij de baby was. Als ze geen reactie erop heeft gehad dan is dat niet erg toch verder?
<<

Anoniem253

Bericht 11 Mei 2018 13:21

Re: Stomme vragen topic #5

Cotton schreef:Kwam er gisteren achter dat m'n vriend altijd wasverzachter heeft gebruikt bij de baby was. Als ze geen reactie erop heeft gehad dan is dat niet erg toch verder?



Nee hoor dat is niet erg.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom