Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij een lange vakantie?

<<

Zero

Bericht 04 Mei 2018 15:43

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Vanaf 3 weken. Ik vind het fijn om lang op vakantie te zijn, ik ga denk ik liever lang dan vaak. Maar gezien de kosten is het niet altijd haalbaar. Mijn laatste vakantie was 17 dagen en dat was best lekker. Het hadden er van mij ook wel 21 mogen zijn maar dat liet de portemonnee niet toe...
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Mei 2018 19:15

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Carrie schreef:Oh dat klinkt wel heerlijk zo ja, dan zou ik een maand misschien ook nog wel trekken. Staat nog wel op m’n lijstje, Curacao!


Ik ben echt verliefd geworden op Curacao nadat wij daar de eerste keer geweest waren. De tweede keer zijn we daar getrouwd en sinds toen heeft dat eiland helemaal een speciaal plekje in m'n hart gekregen. Ik voel er nog steeds wat voor om daar tijdelijk te gaan wonen. Geen idee wanneer of wat of hoe. Maar het lijkt me heel leuk om die ervaring ook te hebben.

Ik zou een vakantie daarheen ook echt aanraden. Er is echt van alles te doen, makkelijk bereikbaar met een huurauto, mooie strandjes, fijne eetplekjes, mooie hotels/appartementen/huizen, gezellige sfeer, mooi weer! Veel reismogelijkheden, makkelijk te vliegen. Ideaal!
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2018 20:24

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ja het klinkt ook echt super. Snap dat jij er extra warme herinneringen aan hebt ja, nu je er ook nog getrouwd bent!
<<

Anoniem336

Bericht 05 Mei 2018 22:24

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:
Elja schreef:
ChiQ schreef:Nou, we hebben het bij de directeur nagevraagd, en zij ziet geen probleem omdat mijn man idd eigen bedrijf heeft. Maar goed mocht het onverhoopt toch niet goedgekeurd worden dan komen we 5 dagen eerder terug. Not a big deal.


En dat vind ik dus raar, dat zij dat argument mbt eigen bedrijf aanhaalt. Jullie kunnen kennelijk prima in die 6 weken op vakantie. Jullie willen er 8, maar dat staat toch los van het feit dat jouw man zzp-er is?
Bedoel, vind het fijn dat jullie goedkeuring hebben en de reis door kunnen laten gaan, maar vind het niet kloppend om het zzp-er verhaal hierop los te laten.


Stelletje misgunners hiero :lol: jongens, doe even rustif joh. Je kan op dit forum echt niets meer zeggen zonder dat mensen er een plasje over komen doen. We nemen noóit een andere vakantie op. We gaan alleen maar hoogseizoen en vakanties weg, omdat we zelf ook niet willen dat hij onderwijs mist puur omdat het geld kan schelen. We willen gewoon graag een tijdje weg en school gunt ons (vooralsnog) die extra dagen. Can’t you guys just be happy?



Ok. Je vat het nu wel erg persoonlijk op. Dit gaat niet over misgunnen, het gaat erom dat je aangeeft dat dit kan doordat jouw man zzp-er is. En ik vind dat argument niet opgaan, dáár reageer ik op. Jij kiest ervoor om dat te ontwijken, prima, maar haal dan geen onwaarheden aan. Ik vind een dergelijke reis fantastisch, en ben van mening dat een kind daar meer van leert, dan een aantal weken school. Misgunnen? Zeker niet. Ik zou het zelf ook zeker doen. Het ging mij enkel over jouw argument mbt het zzp-er gebeuren. Dat gaat m.i. niet op. That`s all.
<<

ChiQ

Bericht 05 Mei 2018 22:29

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Haha. Je mist mijn :lol: mij boeit het niet of jij het ons gunt, tenzij je de directeur van school bent. Het gaat trouwens niet eens alleen om zzp’er zijn, maar om een bedrijf waar 100 man werken. Maar goed, zoals ik paar pagina’s terug ook aangeef, als het onverhoopt niet lukt om extra dagen te krijgen komen we 5 dagen eerder terug. No biggie.

As we speak zijn we in een waanzinning resort op een ver oord, hier zou ik het wél 10 weken volhouden.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 05 Mei 2018 22:50

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Fijn voor je Chiq, hopelijk is het daar leuk en heb je lekker weer!

Soms kom je op mij wat opscheppeig over hoe je soms over geld etc praat maar dat kan aan mij liggen.
<<

ChiQ

Bericht 05 Mei 2018 22:56

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Viva schreef:Fijn voor je Chiq, hopelijk is het daar leuk en heb je lekker weer!

Soms kom je op mij wat opscheppeig over hoe je soms over geld etc praat maar dat kan aan mij liggen.


He? Ik heb het hier toch helemaal niet over geld gehad?
<<

Anoniem321

Bericht 06 Mei 2018 06:22

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Chiq, ik ben jaloers op je! Doe mij ook 8 weken rondreizen door de usa!

Ik vind vanaf 2 weken een lange vakantie. Een week vind ik te kort.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Mei 2018 07:27

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:Haha. Je mist mijn :lol: mij boeit het niet of jij het ons gunt, tenzij je de directeur van school bent. Het gaat trouwens niet eens alleen om zzp’er zijn, maar om een bedrijf waar 100 man werken. Maar goed, zoals ik paar pagina’s terug ook aangeef, als het onverhoopt niet lukt om extra dagen te krijgen komen we 5 dagen eerder terug. No biggie.

As we speak zijn we in een waanzinning resort op een ver oord, hier zou ik het wél 10 weken volhouden.


Elja bedoelt gewoon dat die regeling voor zzp-ers is voor als je echt NIET TIJDENS de schoolvakantie op vakantie kan, jullie kunnen dat wel en plakken er een week voor en na achter. Dan gaat het idee van "we zijn zzp-er en moeten wel buiten de schoolvakantie weg" niet op. Het is fantastisch dat jullie zo'n reis kunnen maken maar jullie hebben niet meer recht op die week voor en na de vakantie dan ieder ander gezin die geen ZZP-ers zijn. Want jullie kunnen (en gaan ook) gewoon tijdens de vakantie weg, echter willen jullie langer. Dus dat argument van "we zijn zzp-er gaat gewoon niet op" (of je nou alleen bent of 100 man in dienst hebt boeit ook niet dan)
Dat is wat Elja (volgens mij) bedoelt en heeft niks met misgunnwn te maken.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Mei 2018 08:08

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Maar er zijn ook mensen in loondienst die vanwege een bepaalde branche niet in het hoogseizoen weg kunnen. Ook die kinderen kunnen vrijstelling krijgen, dus of je nu een zelfstandige zonder met 100 man personeel bent doet er dan ook niet meer toe ;) om even op de regels van elja te reageren
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mei 2018 08:33

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Joh misschien kan Chiq haar man in het winterseizoen bijv niet zo makkelijk weg, dat ze daarom in één keer alle weken achter elkaar plakken.
Weten wij veel.
Overigens ben je natuurlijk geen zzp'er meer als je 100 man personeel hebt maar dat terzijde.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 06 Mei 2018 09:08

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Marin schreef:Joh misschien kan Chiq haar man in het winterseizoen bijv niet zo makkelijk weg, dat ze daarom in één keer alle weken achter elkaar plakken.
Weten wij veel.
Overigens ben je natuurlijk geen zzp'er meer als je 100 man personeel hebt maar dat terzijde.

Zo is die regel niet bedoeld. Het gaat erom dat je in geen enkele schoolvakantie op vakantie kunt en dan verlof kunt krijgen buiten de schoolvakanties om. Chiq kan de gehele zomervakantie op vakantie en wil er weken aanvast plakken. Dan maakt het niet uit of je een eigen bedrijf hebt met 100 man in dienst, zzp'er bent of in loondienst werkt. Die regel die Chiq aanhaalt is gewoon niet van toepassing hier. Dat is het enige waar ze op aangesproken wordt. Nogmaals heel fijn dat haar directrice hier soepel mee omgaat, daar heeft ze gewoon mazzel mee.
2011 2012 2017
<<

Anoniem248

Bericht 06 Mei 2018 09:26

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

De regel is naar mijn weten dat je met toestemming van de schooldirectie maximaal twee weken buiten de officiële schoolvakanties schoolvrij mag als je vanwege zwaarwegende bedrijfseconomische redenen in geen enkele schoolvakantie kunt. Máár als deze twee weken grenzen aan bijvoorbeeld de zomervakantie, dan mag het niet zo zijn dat je twee weken buiten de schoolvakanties pakt en een aantal weken ín de schoolvakantie eraan vast plakt. In dat opzicht mag datgene wat Chiq doet officieel dus niet, maar hey, de directie heeft er toestemming voor gegeven dus wie zijn wij om er dan wat van te vinden? Het is geregeld, ze hebben akkoord. Dus lekker van genieten Chiq.
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2018 11:01

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

We gaan het mee maken. Zoals ik al 2x eerder zeg: als het toch niet lukt, komen we gewoon eerder terug. Is niet zo dat nou de vakantie valt of staat met 5 dagen wel of niet meer.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 06 Mei 2018 11:50

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind alles langer dan een midweek lang. Ik wil altijd heel graag weg maar als ik er dan ben wil ik heel graag weer naar huis.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Mei 2018 12:00

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:We gaan het mee maken. Zoals ik al 2x eerder zeg: als het toch niet lukt, komen we gewoon eerder terug. Is niet zo dat nou de vakantie valt of staat met 5 dagen wel of niet meer.
De directrice had het toch al goedgekeurd? Jij zei dat het geregeld was, nouja dan lijkt het me in kannen en kruiken! Wordt vast een toffe reis.
#teammaple🍁
<<

Anoniem247

Bericht 06 Mei 2018 12:38

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind alles onder de 12 dagen prima. Vanaf dag 13 wil ik meestal echt wel weer terug naar huis.
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2018 21:33

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

UN, we hebben het bij de directie gevraagd. Waarop ze hebben geantwoord: zal geen probleem zijn. Maar wr hebben nog niet via de officiele weg de aanvraag al ingediend. Dus daarom zeg ik wie weet wijzen ze het dan alsnog af.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 06 Mei 2018 21:41

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:
Viva schreef:Fijn voor je Chiq, hopelijk is het daar leuk en heb je lekker weer!

Soms kom je op mij wat opscheppeig over hoe je soms over geld etc praat maar dat kan aan mij liggen.


He? Ik heb het hier toch helemaal niet over geld gehad?


Nee klopt, het ging nu meer over de laatste zin uit je post erboven. Maar het is misschien ook maar net met wat voor toon je die zin opvat. Zo had ik even terug al wel eens een post van je gezien waar het wel over geld ging en het opschepperij op mij overkwam.

Ach ik gun je de vakantie naar USA hoor. Maar ik zou ook een stukje camper proberen. Zo heerlijk om weg te gaan zonder te bedenken of je alles mee hebt.
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2018 21:46

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Viva schreef:
ChiQ schreef:
Viva schreef:Fijn voor je Chiq, hopelijk is het daar leuk en heb je lekker weer!

Soms kom je op mij wat opscheppeig over hoe je soms over geld etc praat maar dat kan aan mij liggen.


He? Ik heb het hier toch helemaal niet over geld gehad?


Nee klopt, het ging nu meer over de laatste zin uit je post erboven. Maar het is misschien ook maar net met wat voor toon je die zin opvat. Zo had ik even terug al wel eens een post van je gezien waar het wel over geld ging en het opschepperij op mij overkwam.

Ach ik gun je de vakantie naar USA hoor. Maar ik zou ook een stukje camper proberen. Zo heerlijk om weg te gaan zonder te bedenken of je alles mee hebt.


Oja, laten we vooral alles wat er eerder in andere topics zijn geplaatst totally random weer vermelden, her en der. Dus wat omdat ik zeg: waanzinnig resort? Was het anders als ik zei: mooi resort? Want het is hier meer dan mooi. Dat jij ‘opscheppen over geld’ leest in waanzinnig kan ik natuurlijk niéts meer zeggen. Jammer en vervelend.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 06 Mei 2018 22:26

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ja, heel jammer en vervelend.
<<

Anoniem248

Bericht 06 Mei 2018 22:39

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Nouja zeg Viva. Wat een afgunst.
<<

Anoniem253

Bericht 07 Mei 2018 06:27

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Maple schreef:Nouja zeg Viva. Wat een afgunst.



Inderdaad!
Klinkt heerlijk ChiQ, waar zitten jullie?
<<

Anoniem336

Bericht 07 Mei 2018 06:37

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:Haha. Je mist mijn :lol: mij boeit het niet of jij het ons gunt, tenzij je de directeur van school bent. Het gaat trouwens niet eens alleen om zzp’er zijn, maar om een bedrijf waar 100 man werken. Maar goed, zoals ik paar pagina’s terug ook aangeef, als het onverhoopt niet lukt om extra dagen te krijgen komen we 5 dagen eerder terug. No biggie..


Jeetje. Je reageert alsof ik jou aanval of beledig. Ik reageer ergens inhoudelijk op, zonder verwijt oid. Ik denk dat je mijn punt niet begrijpt of wil begrijpen.

Jouw man kan kennelijk meerdere vakanties weg (jullie zitten nu ook ergens, toch?). Wat heeft het feit dat hij een zelfstandige (met personeel, ok) is hiermee te maken dan? De enige vraag die ik heb, waarom haal je dat herhaaldelijk aan, terwijl het m.i. geen reden kan en mag zij , voor een dergelijk verlof.

Je reageert zelf meteen fel tegen o.a. Indigo over "uit een ei komen", want hij is zelfstandige blala. Als je zo stellig bent, leg dan op zn minst uit waarom de directeur hem wel 8 weken mag geven, en ik die in loondienst werk kennelijk niet. Want, ik ben geen zelfstandige, en dat is volgens jou reden om dit wel toe te staan.

De directeur heeft het goedgekeurd. Prima! Nogmaals, fijn dat jullie die zekerheid iig hebben. Maar dan mag ik toch aangeven dat ik het argument echt niet netjes en fair vind?

Ik vind de sneer van Viva overigens niet netjes. Zie dit niet als opschepperij.
<<

ChiQ

Bericht 07 Mei 2018 11:41

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

zo Elja, wat een toonje joh.

Ik zal eens een keer de wijze zijn en gewoon de eer aanmezelf houden. Ik zal jullie tzt op de hoogte brengen of we 8 weken of minder gaan. Cliffhangertje, goed. Hoop wel dat iedereen rustig kan slapen.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers