Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krijt- of magneetbord

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Apr 2018 13:51

Krijt- of magneetbord

Dit wil ik in mijn huis, soms om snel even wat op te kunnen schrijven omdat mijn geheugen een zeef is (geen boodschappenlijstjes, dat vind ik stom) maar ook om kaartjes, informatie van de opvang/werk/andere belangrijke briefjes of knutsels van mijn dochter op te hangen. Alleen houd ik niet van gedoe en rommel in mijn huis. (wij hebben een grote ingebouwde open kastenwand, dit vind ik druk genoeg) Hebben jullie nog leuke oplossingen? Ik wilde een zijkant van de keuken met magneetverf schilderen maar ben bang dat dit mislukt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2018 13:53

Re: Krijt- of magneetbord

Magneetverf werkt vaak niet super goed is mijn ervaring.
Dan valt snel alles er vanaf.

Je zou bijvoorbeeld kurkbehang op de zijkant van de kast plakken en als prikbord gebruiken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2018 13:54

Re: Krijt- of magneetbord

Geen ervaring met magneetverf, maar bij de Hema hebben ze wel magneettape, dat zou je op de achterkant van die kaartjes en werkjes kunnen plakken, dan zie je niet ook nog al die magneetjes aan de voorkant, en hoef je niet allemaal losse magneetjes te kopen. Misschien dat dat helpt tegen het rommeligheidsgehalte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem238

Bericht 13 Apr 2018 14:30

Re: Krijt- of magneetbord

Susan schreef:Geen ervaring met magneetverf, maar bij de Hema hebben ze wel magneettape, dat zou je op de achterkant van die kaartjes en werkjes kunnen plakken, dan zie je niet ook nog al die magneetjes aan de voorkant, en hoef je niet allemaal losse magneetjes te kopen. Misschien dat dat helpt tegen het rommeligheidsgehalte.


Zou dit ook werken om dit op de muur of een zijkant van een kast te plakken en dan 'koelkast' magneetjes aan te hangen?

In ons oude huis hebben we namelijk onze lelijke koelkast opgevrolijkt met magneetjes van diverse vakantiebestemmingen die we bezocht hebben.
Maar in ons nieuwe huis hebben we een inbouwkoelkast, dus kunnen we de magneetjes niet meer ophangen.
Maar weggooien wil ik deze herinneringen niet...
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 13 Apr 2018 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2018 14:32

Re: Krijt- of magneetbord

Je kan het proberen, zo duur is zo'n rolletje niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Apr 2018 14:38

Re: Krijt- of magneetbord

Oja, Susan. Dat is ook nog een idee. Dankjewel! En OLL, die magneetverf laat ik dan idd maar even zitten. Lijkt me zo'n gedoe joh.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Apr 2018 14:47

Re: Krijt- of magneetbord

Goed topic! Wij moeten ook zoiets, maar ik vind het ook lastig... nooit van kurkbehang gehoord, klinkt goed Oh La La! Waar vind je dat?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2018 14:48

Re: Krijt- of magneetbord

Zora schreef:Goed topic! Wij moeten ook zoiets, maar ik vind het ook lastig... nooit van kurkbehang gehoord, klinkt goed Oh La La! Waar vind je dat?


Karwei heeft het. En anders kurk24.nl
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2018 14:49

Re: Krijt- of magneetbord

SoGood schreef:Oja, Susan. Dat is ook nog een idee. Dankjewel! En OLL, die magneetverf laat ik dan idd maar even zitten. Lijkt me zo'n gedoe joh.


Is het ook. Alleen een keukenkastje verven al. Dat materiaal is niet makkelijk te verven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Apr 2018 14:49

Re: Krijt- of magneetbord

Ik wilde net posten idd dat Google er vol mee staat! Leuke tip!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Apr 2018 15:12

Re: Krijt- of magneetbord

Boekenwurm schreef:
Susan schreef:Geen ervaring met magneetverf, maar bij de Hema hebben ze wel magneettape, dat zou je op de achterkant van die kaartjes en werkjes kunnen plakken, dan zie je niet ook nog al die magneetjes aan de voorkant, en hoef je niet allemaal losse magneetjes te kopen. Misschien dat dat helpt tegen het rommeligheidsgehalte.


Zou dit ook werken om dit op de muur of een zijkant van een kast te plakken en dan 'koelkast' magneetjes aan te hangen?

In ons oude huis hebben we namelijk onze lelijke koelkast opgevrolijkt met magneetjes van diverse vakantiebestemmingen die we bezocht hebben.
Maar in ons nieuwe huis hebben we een inbouwkoelkast, dus kunnen we de magneetjes niet meer ophangen.
Maar weggooien wil ik deze herinneringen niet...


Ik ken die tape niet, maar een magneet op een magneet werkt niet. Een magneet kleeft aan een metalen ondergrond.
In magneetverf zitten bijvoorbeeld ook metaaldeeltjes, geen magneetdeeltjes.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Apr 2018 20:27

Re: Krijt- of magneetbord

Wij hebben een glasmagneetbord gekocht omdat we geen losse koelkast meer hebben om dingen op te hangen. We kunnen er zowel op schrijven als dingen op 'magneten'; wel alleen met sterke magneten...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem253

Bericht 04 Mei 2018 18:02

Re: Krijt- of magneetbord

SoGood bij intratuin hebben ze mooie magneet krijtborden, in verschillende kleurtjes.
<<

Anoniem231

Bericht 04 Mei 2018 18:30

Re: Krijt- of magneetbord

Ik heb een mooie glas magneetbord gekocht. En daarop heb ik maar 3 magneten dus ik stapel wat papier.
Kan er ook op schrijven maar dan wordt het weer rommelig.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 09 Mei 2018 03:33

Re: Krijt- of magneetbord

Ik zie dit topic nu pas.
Maar ik heb een muur waarvan ik een deel magneetverf heb en een daarover schoolbordverf.
Bij ons blijft gewoon alles hangen.

Magneet verf moet je goed roeren dat is best pittig om te doen. Vrij dikke substantie. En twee of zelfs drie lagen aanbrengen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Mei 2018 06:02

Re: Krijt- of magneetbord

Ik heb nu een whiteboard gekocht om tekeningen op te hangen en daar kan dus ook op geschreven worden.
L2014 & H2017
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 12 Mei 2018 22:02

Re: Krijt- of magneetbord

Ik heb een magnetisch krijtbord van Dille en Kamille. Ik vind het ideaal!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2018 22:30

Re: Krijt- of magneetbord

Ik heb bij Kwantum plakfolie met krijtprofiel gekocht. Daarbij heb ik dan kalkstiften gekocht en daarmee heb ik een planning voor mijn week.
De kalkstiften moet je wel verwijderen met water, maar je heb verder geen rommel van los krijt o.i.d. Plus een vriendin heeft het nu ook gedaan en zij merkt dat ze met krijtjes zelf het toch lastiger is om het folie mooi ‘zwart’ te houden.
Magnetisch is het niet, maar daarvoor gebruik ik mijn koelkast als het echt belangrijk is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers