Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Mrt 2018 15:29

Re: Werk & studie biechttopic

Jij ook dank voor het delen van je ervaring Radler! Het is echt naar om te merken hoe diep het nog zit. Komt heus ook doordat ik in de basis al niet de meest zekere persoon op aarde ben maar toch heb ik daar lang niet zoveel last van gehad als nu.

Fijn dat jij er weer bent gekomen en een leuke nieuwe baan hebt gevonden!
<<

Anoniem244

Bericht 27 Mrt 2018 16:54

Re: Werk & studie biechttopic

Ja uiteindelijk is het hier helemaal goed gekomen en heb ik een leukere baan dan ik had, voel ik mij meer op mijn plek maar ben ook zelf als persoon gegroeid.
Het moment zelf en tot een jaar daarna was echt vreselijk rot en zou het niet graag nog een keer mee maken ;-) maar als ik nu terug kijk heeft het mij sterker gemaakt, zowel op werk als prive.
Sterkte en idd even bellen naar diegene :) ook jij komt er weer bovenop!
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mrt 2018 08:38

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje, is dit dezelfde organisatie waar je werkte toen wij nog in dezelfde stad woonden? Dat vond ik erg goed bij je passen en was je heel goed in! Heb je inmiddels contact gehad met de teamleider? :)

Ik weet ook hoe vervelend het is om vervelend bij een werkgever weg te gaan. De onwaarheden die over je worden verkondigd om als werkgever maar niet over de brug te hoeven komen, kunnen soms heel ver gaan. Bij mij ging het nog niet eens om iets ergs (bijna een maand aan vakantiedagen niet willen uitbetalen en in het systeem hebben aangepast dat ik nog 0 uren had staan; ik had gelukkig bewijs). Dat ging ordinair om geld, maar voor mij was het een principekwestie. Toch vond ik de correspondentie tussen mijn advocaat en die van voormalig werkgever echt niet prettig om te lezen.

Een werkgever kan heel persoonlijk worden, terwijl in feite het helemaal niet persoonlijk is bedoeld. Alles om maar niet te hoeven betalen; dat lijkt me vaak eerder het geval. Als er uiteindelijk dan wel over de brug wordt gekomen, heeft dat logischerwijs toch iets met je zelfvertrouwen gedaan. Dan ben je niet opeens vergeten wat eraan vooraf is gegaan en ik denk echt dat de enige manier is om dat aangetaste zelfvertrouwen weer op te bouwen, juist weer netwerkgesprekken aan te gaan en/of te solliciteren. Er hoeft niet per se meteen een baan uit te rollen, maar bij het op zoek zijn naar een nieuwe baan gaat het er wel om dat je vooral je kwaliteiten benoemt. Dat voelt misschien al heel onnatuurlijk voor je nu, maar kan helpend zijn om uit een negatieve sfeer te komen. Ik denk juist dat je jezelf tekort zou doen als je uit zelfbescherming niet solliciteert, want dan wordt er niets tegenover die nare ervaring gezet die je hebt meegemaakt. Zo blijft het misschien veel langer sluimeren en wordt de drempel misschien steeds hoger om op een dag wel weer aan het arbeidsproces deel te gaan nemen.
<<

Anoniem231

Bericht 24 Apr 2018 07:22

Re: Werk & studie biechttopic

Even een biecht onder eigen naam. Graag niet quoten. Weet ook niet of dit hier moet of bij persoonlijk.

Allereerst ik werk niet, blijf thuis bij de kinderen.
Mijn man werkt onregelmatig en veel uren. Ik pas mijn afspraken aan op het werkschema van mijn man en dat ging altijd goed.
Nu heeft zijn werk het afgelopen half jaar al 5x zijn (vaste) planning gewijzigd. Prima voor 1 of 2 keer maar 5x in een half jaar vind ik teveel. Ik kan steeds mijn afspraken verzetten of oppas regelen en dat werkt zo niet.
Nu is het zelfs zo dat hij op vrijdag of zaterdag pas weet wat hij de week later (dus al vanaf maandag) moet werken.
Is het raar dat ik hier een beetje geïrriteerd door raak? Ik snap dat mijn man er niets aan kan doen maar ik begin het een beetje beu te worden.
Ik heb het gevoel dat ik mij altijd maar aan moet passen maar dat er weinig rekening met mij wordt gehouden.
Zijn baas weet ook dat ik niet werk, de rest van zijn collega's heeft wel een werkende man met een schema wat past bij het schema van de man. Hierdoor is mijn man dus steeds de pineut.
Mijn man kan hier zeker niets mee doen richting zijn baas? Hij heeft al een keer aangegeven dat hij dit ook niet fijn vindt. En toen ze vroegen tot overnachting heeft hij wel gezegd dat hij dit absoluut niet ging doen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Apr 2018 08:33

Re: Werk & studie biechttopic

Als het bij de rest kan zou het bij jou man ook moeten kunnen. Het is voor de planning natuurlijk makkelijk dat er iemand is waarmee ze altijd kunnen schuiven maar als het niet kan dan kan het niet. Werkt de flexibiliteit van je man ook in zijn voordeel?

(Mijn man werkt ook op de gekste tijden en ik ben thuis. Zijn werk is gelukkig 2 kanten op flexibel. Dagje vrij of een thuiswerkdag is geen probleem zolang al het werk maar af komt. Op die manier hebben we er ook voordeel van.)
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 24 Apr 2018 17:15

Re: Werk & studie biechttopic

Nou ik merk dat het meer eenzijdig is. Hij kan vrij vragen maar dat wordt vergeten. Zijn we een avond weg, wordt hij gebeld waar hij blijft. Hun probleem want mijn man gaat dan echt niet.
Heeft hij vakantie aangevraagd, bellen ze een week van tevoren of we al geboekt hebben want het komt niet goed uit.
Ze weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn. Maar ik begin het een beetje beu te worden. Vooral omdat ik heel mijn ritme aan pas aan het ritme van mijn man. Ik doe dat om tijd voor het gezin te hebben maar ik merk dat ik minder moeite doe omdat het toch altijd anders loopt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Apr 2018 19:40

Re: Werk & studie biechttopic

Het klinkt alsof er geprofiteerd wordt van jouw man omdat jij niet werkt. 'Hij kan toch altijd, want zijn vrouw heeft geen verplichtingen'. Ik denk dat je man toch moet aangeven dat ook al heb jij geen werk, hij wel verplichtingen heeft naar zijn gezin, naar jou en dat hij dus ook gewoon ruim vantevoren zijn planning moet weten. Wat Elska ook zegt, als het bij anderen kan, moet het bij hem ook kunnen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem231

Bericht 24 Apr 2018 20:38

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben blij dat jullie er zo over denken. Ligt het toch niet aan mij dat ik er zo over denk.
Bedankt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mei 2018 16:53

Re: Werk & studie biechttopic

Ik word vast herkend, dat is niet erg maar wil het niet aan mn eigen naam gelinkt hebben.
Jullie kunnen er vast niks mee, hoeft ook niet, ik wil het gewoon even kwijt.
Sinds januari werk ik waar ik nu werk. Een super leuke baan, echt leuk werk maar heeeel veel.
Naast het feit dat het erg druk is werk ik ook nog eens FT. Dit vind ik wel zwaar met een dreumes thuis maar ik heb liever leuk werk voor meer uur dan stom werk voor de ideale 24u. Sinds een paar weken ben ik een ochtend thuis en die uurtjes haal ik verspreid over de week in. Dat ene uurtje langer merk ik eigenlijk niet en die ochtend vind ik erg fijn om tijd te hebben voor mn dochter en mezelf.
Nu is het zo dat ik in een erg klein bedrijf werk, incl de eigenaars (2) zijn we met zn 8-en en we zijn allemaal redelijk afhankelijk van elkaar. Met de eigenaar die de werkplaats regelt werk ik er nauw samen en die relatie baart me eigenlijk toch een beetje zorgen.
We reageren heel erg op elkaar, en dan niet op de goede manier. We nemen, onbedoeld elkaar mee in een negatieve bui. Soms lijkt het ook of we een soort van toxische relatie hebben. We kunnen elkaars dag echt maken of breken. Zijn we beide vrolijk? Dan is er niks aan de hand en hebben we een prima, leuke en gezellige dag. Is 1 van ons chagrijnig? Dan kun je er donder op zeggen dat dat overslaat op de ander. Ik probeer me er voor af te sluiten maar het lukt gewoon niet!
Daar komt dan ook nog bij dat we op dezelfde manier chagrijnig zijn en ik geloof niet dat dat er aan helpt.

Ik weet dat ik eigenlijk opzoek moet naar iets anders, tenminste dat zou verstandig zijn. Maar toch wil ik hier eigenlijk heel graag blijven werken. Ik heb jaren lang kl*te banen gehad en nu heb ik eindelijk leuk werk, leuk salaris en ook nog goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Met de tijd wil ik sowieso minder gaan merken en ik weet dat dat hier niet kan maar een beetje stabiliteit op mn cv vind ik ook wel fijn en belangrijk.

Vandaag is het weer al heel de dag drama, hij komt om in het werk, ik ook. Ik heb inmiddels wat dingen op mn bureau die ik aan hem moet overdragen omdat ik ze gewoon niet kan en hij zei daarstraks letterlijk “Het word tijd dat je dingen eens zelf gaat oplossen” Hij heeft geen idee wat voor dingen het zijn. Ik heb deze dingen nog nooit gedaan en er nooit uitleg over gehad oid.
Ze liggen hier nu nog en ik heb niet eens meer zin om ze straks aan hem door te geven (lekker kinderachtig I know)
Morgenochtend ben ik dus een ochtend thuis en de andere eigenaar is op cursus dus morgen word een nog groter drama dan vandaag, dat weet ik nu al.

Goed, lekker lang en warrig verhaal ws maar moest het even van me af typen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Mei 2018 18:12

Re: Werk & studie biechttopic

Het hele toxische verhaal dat weet ik allemaal niet, maar als er dingen zijn die jij niet kunt (werktechnisch) en nooit geleerd hebt maar wel moet doen, dan zou ik dat eens aankaarten. Misschien kun je het leren.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mei 2018 12:44

Re: Werk & studie biechttopic

Ja, wat UN zegt. En verder wat betreft dat toxische: dat lijkt me niet fijn werken. Je kunt er om weggaan, maar als je het verder leuk vindt zou dat wel zonde zijn misschien. Je kunt er ook zelf mee aan de slag: je wat minder emotioneel verbinden met je werk, wat professionele afstand houden, dat soort dingen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jun 2018 20:55

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil het roer omgooien. Iets heel anders gaan doen, als zzp'er waarvoor ik eerst een korte opleiding zou moeten volgen. Het idee laat me echt niet meer los. Ik weet alleen niet of ik de stap echt durf te wagen. Is er iemand waarmee je zoiets kan bespreken? Is een loopbaancoach daar geschikt voor?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Jun 2018 10:39

Re: Werk & studie biechttopic

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en hier verstand van heeft want van internet word ik niet veel wijzer.
Ik heb oude wajong sinds mijn 19de (ik ben nu 31), ik ben bij het uwv gekomen omdat ik continue vast liep. Een aantal jaar geleden is bij mij ADHD icm PDD-NOS gediagnostiseerd via de dokter en PsyQ. Na flink wat behandelingen én medicatie gaat het nu redelijk goed wat erg fijn is. Ik ben nu sinds een jaar aan het werk, 16 u in de week wat opgebouwd kan worden naar max 24u. Dit omdat ik fulltime werken niet trek. Ik ga daar letterlijk van aan onder door. Ik werk bij mijn werk met begeleiding van een jobcoach, mijn werkgever krijgt loondispensatie en ik heb een bepaalde loonwaarde. Alles goed zou je denken. Alleen wil ik overstappen naar de nieuwe wajong omdat dit mij financieel voordeel geeft en daarnaast is het voor mij en mijn werkgever makkelijker wat betreft uren en loonwaarde. Kort uitgelelgd: Als ik nu met de oude wajong meer ga werken, ga ik er 300,- pm op achteruit. Hetzelfde geldt als mijn loonwaarde omhoog gaat, met de nieuwe wajong is dat niet zo. Dan verdien ik het wml, ongeacht hoeveel uur ik werk en dat is natuurlijk fijn want ik, maar ook mijn baas, wil dat ik erop vooruit ga als ik werk. MAAR nu kwam mijn arbeidsdeskundige er mee dat als ik naar de nieuwe wajong ga, ik geen urenbeperking heb. Dit houdt in dat ik volgens het UWV fulltime zou kunnen werken, maar dit kan ik dus niet. Het is niet dat ik niet 38u wil werken maar ik kan het niet, lichamelijk en geestelijk trek ik dat niet. Volgens mij is er bij het UWV ook niet bekend dat ik een aantal jaar geleden gediagnostiseerd ben met adhd/pdd-nos, moet ik dit doorgeven? Nu mijn vraag: Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik weer die hele molen in om te laten zien dat ik niet in staat ben om fulltime te werken? Is dat lastig, zijn ze daar streng in? Of is een gesprek met mijn arbeidsdeskundige voldoende? En hoe gaat het dan als mijn huidige werk niet meer kan bieden dan bijv. 20uur?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Jun 2018 11:49

Re: Werk & studie biechttopic

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Maar wat ik nu lees over je achtergrond, ga je met de nieuwe Wajong regels, daar geen aanspraak meer op kunnen maken. Om aanspraak te maken op de nieuwe Wajong moet je NIET voldoen aan deze richtlijnen:

Volgens de regels van de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong) heeft u arbeidsvermogen als u voldoet aan deze 4 criteria:

- U kunt een taak uitvoeren in een arbeidsorganisatie. Hiermee bedoelen wij dat u misschien niet alle taken aankunt die horen bij een baan. Maar u kunt wel een taak uitvoeren die onderdeel uitmaakt van de baan.
- U heeft basale werknemersvaardigheden. Hiermee bedoelen wij onder andere dat u zich kunt houden aan afspraken.
- U kunt ten minste 1 uur aaneengesloten werken. Hiermee bedoelen wij dat u minimaal 1 uur uw aandacht bij het werk kunt houden, zonder dat u hierbij bijvoorbeeld intensieve begeleiding nodig heeft.
- U bent ten minste 4 uur per dag belastbaar. Hiermee bedoelen wij dat u minimaal 4 uur per werkdag moet kunnen werken.


Je zou dan onder de Participatiewet vallen. En dat is in jouw situatie, voor zover ik het begrijp, erg ongunstig.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Jun 2018 11:55

Re: Werk & studie biechttopic

Volgens mij is er bij het UWV ook niet bekend dat ik een aantal jaar geleden gediagnostiseerd ben met adhd/pdd-nos, moet ik dit doorgeven? Weet ik niet, zou ik de arbeidsdeskundige vragen.

Nu mijn vraag: Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik weer die hele molen in om te laten zien dat ik niet in staat ben om fulltime te werken? Is dat lastig, zijn ze daar streng in? Ja dus, zie vorige post over de regels van arbeidsvermogen

Of is een gesprek met mijn arbeidsdeskundige voldoende? Nee

En hoe gaat het dan als mijn huidige werk niet meer kan bieden dan bijv. 20uur? Dan val je onder de Participatiewet en dan wordt je aangevuld tot je op het niveau van bijstand zit. Wat een stuk lager is dan je huidige Wajong.

Je kunt het op twee manieren bekijken. Als je nu Wajong zou aanvragen, zou je slechter af zijn omdat je arbeidsvermogen hebt en dus onder Participatiewet (bijstand) zou vallen. Dan zou je standaard een lager inkomen hebben. Mocht je in de toekomst niet meer of minder kunnen werken, dan heb je een lager inkomen om op terug te vallen. Met hele strenge regels m.b.t. werk zoeken en aanvaarden. In die zin heb je 'geluk' dat je in de oude Wajong valt.
Aan de andere kant wordt jij nu niet gestimuleerd om meer te werken. Het is voor jouw financiële stabiliteit beter om minder te werken. Dat is voor jou heel stom en demotiverend natuurlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Jun 2018 12:08

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil er toch nog wat aan toevoegen. Je hebt het in je stuk over de nieuwe Wajong, dat is dus waarschijnlijk erg ongunstig. Maar bedoel je niet 'overstappen naar de Wajong 2010'? Dat kan namelijk financieel wel gunstig zijn. Maar welke voorwaarden ze daar verder aan stellen en welke invloed dit in de toekomst kan hebben, dat weet ik niet. Kun je niet een gesprek met je arbeidsdeskundige aangaan en haar of hem dit vragen? En dan zou ik iemand meenemen naar het gesprek, omdat 2 mensen altijd meer horen dan 1.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 05 Jun 2018 21:08

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit niet zo in de wajong, maar je kan toch niet kiezen onder welke regelgeving je valt? Het gaat er in principe om wanneer je recht op uitkering is ontstaan. Dat kan som ingewikkeld zijn, maar bij jou is het toch al vastgesteld? Maar goed, ik zit niet zo in deze materie dus kan je niet helpen. Ik raad je wel aan dit(ook) met een jurist te bespreken. Een arbeidsdeekundige weet er vaak natuurlijk ook wel wat van af, maar heeft nou eenmaal een andere rol. Ik zou daar eerlijk gezegd niet blind op varen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jun 2018 09:35

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik wil het roer omgooien. Iets heel anders gaan doen, als zzp'er waarvoor ik eerst een korte opleiding zou moeten volgen. Het idee laat me echt niet meer los. Ik weet alleen niet of ik de stap echt durf te wagen. Is er iemand waarmee je zoiets kan bespreken? Is een loopbaancoach daar geschikt voor?


Hier dit biechtje nog een keer. Er was nog niet op geantwoord, maar dat geeft niet echt. Ik snap dat jullie er ook niet zoveel mee kunnen als het zo'n vage biecht is zonder details. Ik ben er zelf zo vol van omdat het een grote stap is, dus ik wil dat graag van de daken schreeuwen maar dat durf ik nog niet in dit vroege stadium. Durf ik dit allemaal wel? Ik heb het intussen wel met mijn partner besproken en hij dacht dat het wel geschikt voor mij zou kunnen zijn. Verder hebben we nog geen details besproken over een eventuele opleiding en alle veranderingen voor ons als gezin. Is er iemand die ook zo'n stap heeft gezet om iets compleet anders te gaan doen en was het het waard?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Jun 2018 09:37

Re: Werk & studie biechttopic

Heb je iets te verliezen biechtje?
Hoe is je werksituatie nu? Moet je iets opgeven om dit te gaan bewerkstelligen, kun je het er naast doen?
Ben je daarnaast afhankelijk van jouw financiele bijdrage in het huishouden?

Dat maakt voor mij wel wat verschil. Als je dit heel graag wil, er de middelen voor hebt, steun hebt vanuit je partner etc. dan zou ik er echt voor gaan. Zeker als je er zoveel energie van krijgt als uit je bericht spat.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jun 2018 20:12

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt voor je antwoord Winegum. Het zijn goede vragen van je die ik aan mezelf kan stellen. Financieel zal het in het begin denk ik minder maar uiteindelijk misschien meer opleveren, maar het betekent misschien ook juist meer werken en meer kinderopvang. Dat zijn wel kwesties om samen goed over na te denken. Ik ga er verder over peinzen en praten.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jun 2018 20:47

Re: Werk & studie biechttopic

Goede vragen van Winegum. :) Moet je een opleiding volgen zodat je aan de slag kan in een bepaald vakgebied als zzp'er? Dat stukje begreep ik niet helemaal. Ik zou vooral ook kijken of er een redelijke kans is op opdrachten/langdurige klussen, want het lijkt me ook de bedoeling dat je wel van een inkomen bent verzekerd. Is er veel vraag naar wat je wil gaan doen? Heb je potentiële opdrachtgevers? Is er een minimum aan wat je moet verdienen, om niet in de problemen te raken? Zulke vragen zou ik mezelf stellen naast die van Winegum.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2018 18:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ik bedoelde inderdaad een korte opleiding in dat vakgebied. Er is zeker wel vraag naar en al zal ik wel eerst een netwerk van klanten op moeten bouwen, maar dat lijkt me met veel startende zzp'ers het geval. Financieel is er een kleine investering in het begin en het opbouwen van een klantenbestand kost dus tijd, maar uiteindelijk valt er wel genoeg geld mee te verdienen om gelukkig van te zijn vermoed ik. Bedankt in elk geval voor alle kritische vragen. Dat zijn goede vragen aan mezelf die ik mezelf ook continu stel. Ik heb intussen een paar mensen in die branche gevonden aan wie ik ook wat concretere vragen heb kunnen stellen. Ik ben er nog niet uit of ik deze stap durf te zetten, maar mocht het er van komen, dan hoor je het.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Jun 2018 19:08

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben benieuwd Biechtje! Ik speel ook wel eens met het idee, maar geen stappen gezet nog.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jun 2018 19:50

Re: Werk & studie biechttopic

Ik biecht op dat ik verschrikkelijk opzie tegen mijn nieuwe baan die maandag start. Ik heb na 9 maanden ww weer iets gevonden en de ww zit er ook bijna op. In die 9 maanden zat ik niet lekker in mijn vel, speelden oude dingen op en heb ik psychische hulp gekregen wat nu nog officieel moet starten wegens wachttijden. Hierbij zijn meerdere "diagnoses" genoemd waar ze allemaal ook nog niet uit zijn. Ik heb in die 9 maanden meerdere keren overwogen om me ziek te melden in de ww omdat ik het allemaal niet meer trok en het invloed had op mijn sollicitatiegesprekken. Maar ik ging maar door en dacht dat het wel zou helpen om te werken.

Nu heb ik spijt dat ik dat niet gedaan heb. Ik ben een beetje op. Mijn nieuwe werkgever heeft mijn vertrouwen al beschadigd door hun aanbod bijna in te trekken omdat ik (normale) vragen stelde over iets. In hun ogen was dat gebrek aan enthousiasme. Het voelt voor mij als bespelen en dat is niet ok. Nu ben ik al een week aan het opzien tegen de eerste werkdag. In plaats van opgelucht voel ik mij heel anders. En ook alsof ik klem zit. En waarom ik in die 9 maanden niet met hulp voor mezelf ben begonnen zodat ik mijn eigen tempo kon bepalen. Ik weet het allemaal even niet meer.

Iedereen zegt en gaat zeggen dat ik blij moet zijn en probeer het gewoon enz enz. Al sik hierover dingen op internet opzoek zie ik alleen maar adviezen in de vorm van: niet zeuren je hebt werk. Maar ik heb het idee dat ik iets ga doen wat helemaal niet goed is :'(
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jun 2018 23:54

Re: Werk & studie biechttopic

Ik snap wel wat je bedoelt biechtje. En het enige wat ik kan zeggen is luister goed naar je eigen lichaam en naar jezelf.

Ik vind het lastig hier goed advies op te geven, behalve het bovenstaande. Ik wilde het alleen niet alleen lezen zonder iets te laten weten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers