Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Anoniem260

Bericht 30 Apr 2018 14:54

Re: Stomme vragen topic #5

Indigo schreef:
Amandine schreef:Ja hoor. 'Vroeger' mochten oefenhapjes pas vanaf 6 maanden, nu al vanaf 4 maanden.

Vanaf 4 maanden mag je wel beginnen met oefenhapjes, dit was 'vroeger' ook al zo. Volgens mij begonnen ze toen zelfs nog eerder met hapjes. Wel komen er tegenwoordig meer inzichten dat het beter is om te wachten totdat je baby 6 maanden is. Je moet uiteindelijk doen wat je zelf wilt en voor jou goed voelt.



“Vroeger” juist al eerder; ik kreeg met 3 maanden voor t eerst hapjes
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Apr 2018 15:23

Re: Stomme vragen topic #5

Toen wij jong waren was met 3 maanden sinaasappelsap met geprakte liga al heel normaal om te geven. Maar toen gaven ze dus vanaf 3 maanden al bijvoeding, daarna een tijd vanaf 4 maanden en vervolgens werd het advies 6 maanden. Ik begrijp dat ze daar langzaam aan weer op terug komen en dat het nu weer naar 4 maanden gaat/ is of ergens tussen de 4 en 6 maanden starten.

http://www.voedingscentrum.nl/professio ... eding.aspx
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Apr 2018 15:24

Re: Stomme vragen topic #5

Jerry schreef:
Indigo schreef:
Amandine schreef:Ja hoor. 'Vroeger' mochten oefenhapjes pas vanaf 6 maanden, nu al vanaf 4 maanden.

Vanaf 4 maanden mag je wel beginnen met oefenhapjes, dit was 'vroeger' ook al zo. Volgens mij begonnen ze toen zelfs nog eerder met hapjes. Wel komen er tegenwoordig meer inzichten dat het beter is om te wachten totdat je baby 6 maanden is. Je moet uiteindelijk doen wat je zelf wilt en voor jou goed voelt.



“Vroeger” juist al eerder; ik kreeg met 3 maanden voor t eerst hapjes

Mijn moeder gaf mij toen al kwark en liet mij sabbelen op een Liga geweekt in sinaasappelsap.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 16:12

Re: Stomme vragen topic #5

Even iets anders. Iemand nog een goede tip voor een jongetje dat direct naar z'n piemeltje grijpt zodra de luier open gaat? Nou mag dat wel, ware het niet dat hij dan dus ook direct in de poep grijpt. Gezien hij momenteel meerdere keren per dag poept en veel ook (tandje denk ik) zit het dan direct aan z'n handjes. Zo vies. Ik blijf bezig met z'n handjes wassen. Ik probeer uiteraard z'n handjes vast te houden en heel snel de poep weg te halen bij z'n piemeltje, maar vaak ben ik toch niet snel genoeg. Afleiden met een speeltje heeft helaas weinig zin, dan duwt ie die gewoon er middenin :laughcry:
Iemand nog een andere handige tip toevallig?
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Apr 2018 16:27

Re: Stomme vragen topic #5

Oh bah, vies ja. Deden ze hier ook! Zag dit laatst, vet handig. Had ik vroeger moeten hebben. https://goo.gl/images/9ZQnAZ
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 30 Apr 2018 16:35

Re: Stomme vragen topic #5

Hier gebeurt het nu ook al. Ik geef een speeltje in zijn handen.
10-08-2017 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Apr 2018 16:51

Re: Stomme vragen topic #5

Hier werkt afleiden met een (kartonnen) boekje, dat houdt hij met twee handen vast. Vaak eerst even een bladzijde met hem lezen en daarna erover vragen/praten. Ik denk wel dat A iets ouder was toen dit werkte.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2018 17:20

Re: Stomme vragen topic #5

Hier werkt vaak een bos sleutels in de hand geven.

Wat betreft het eten: het is geen kwestie van niet mogen, maar beter van niet. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Opvoeden gaat ook niet aan de hand van lijstjes :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 17:26

Re: Stomme vragen topic #5

Oei sleutelbos zou ik niet durven. Stel dat die in de poep belandt. Nou ja, ook wel te wassen natuurlijk maar toch vervelend.

Ik kan wel eens een stoffen boekje proberen voor de twee handjes truc. En als die vies wordt, kan dat makkelijk gewassen worden.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 30 Apr 2018 18:46

Re: Stomme vragen topic #5

Heb je een plankje boven je commode hangen? Plak aan de onderkant een spiegeltje, dat leidt ook flink af.
<<

ChiQ

Bericht 30 Apr 2018 19:02

Re: Stomme vragen topic #5

Ik gooide een hydrofiel op zijn koppie, die wilde hij dan weghalen maar dan was de poep al weg haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 19:23

Re: Stomme vragen topic #5

ChiQ schreef:Ik gooide een hydrofiel op zijn koppie, die wilde hij dan weghalen maar dan was de poep al weg haha!


Hahaha deze ga ik sowieso proberen. Briljant simpel.

Geel, ja zou ook nog kunnen ja. Laatst bij vrienden op 't verschoonkussen vond hij dat ook interessant.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Apr 2018 19:39

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:
ChiQ schreef:Ik gooide een hydrofiel op zijn koppie, die wilde hij dan weghalen maar dan was de poep al weg haha!


Hahaha deze ga ik sowieso proberen. Briljant simpel.

Geel, ja zou ook nog kunnen ja. Laatst bij vrienden op 't verschoonkussen vond hij dat ook interessant.


Ik zing klap eens in je handjes. Hij doet die gebaren dan mee.
Of ik zeg waar is je neus? Waar zijn je oren?
Ik weet eigenlijk niet meer wanneer we daarmee begonnen haha. Maar nu zit hij nooit meer aan zijn piemeltje want hij begint zelf al met zingen op de commode :smile:
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 19:52

Re: Stomme vragen topic #5

Klap eens in je handjes is ook een goede. Dat doet ie de hele dag door. Waar is je neus snapt hij nog niet. Wel slim zeg. En zo schattig, dat zingen. O gaat nu ook zingen, althans, 'zingen'. Echt te lief.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Apr 2018 19:58

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:Klap eens in je handjes is ook een goede. Dat doet ie de hele dag door. Waar is je neus snapt hij nog niet. Wel slim zeg. En zo schattig, dat zingen. O gaat nu ook zingen, althans, 'zingen'. Echt te lief.


Hij staat soms ook midden in de kamer hoofd, schouders, knie en teen te doen.
Oren, ogen, neussss roept hij dan. Echt enorm grappig. Doen ze altijd samen op de opvang :smile:
Maar dat is niet geschikt voor de commode haha
2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 01 Mei 2018 13:09

Re: Stomme vragen topic #5

Twee stomme vragen :
- Hoe lang duurt het voordat je na borstvoeding geven geen melk meer uit je borsten hebt? Ik heb negen maanden gegeven en ben nu vijf maanden gestopt, nog steeds melk dus...
- hoe krijg je strepen van badeendjes of bad speelspullen uit je bad? Mijn hele bad zit vol strepen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Mei 2018 13:13

Re: Stomme vragen topic #5

Ik geef nu een half jaar geen BV meer maar er komt nog steeds melk uit. Laatst hapte R opeens aan toen hij bij ons in bed lag 's ochtends en kreeg hij er, met wat moeite wel, een paar slokjes uit.
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Mei 2018 13:22

Re: Stomme vragen topic #5

Pure* schreef:Twee stomme vragen :
- Hoe lang duurt het voordat je na borstvoeding geven geen melk meer uit je borsten hebt? Ik heb negen maanden gegeven en ben nu vijf maanden gestopt, nog steeds melk dus...
- hoe krijg je strepen van badeendjes of bad speelspullen uit je bad? Mijn hele bad zit vol strepen!


Cif Cream met een zacht sponsje? Of is je bad van kunststof?
2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 01 Mei 2018 15:18

Re: Stomme vragen topic #5

Salome schreef:
Pure* schreef:Twee stomme vragen :
- Hoe lang duurt het voordat je na borstvoeding geven geen melk meer uit je borsten hebt? Ik heb negen maanden gegeven en ben nu vijf maanden gestopt, nog steeds melk dus...
- hoe krijg je strepen van badeendjes of bad speelspullen uit je bad? Mijn hele bad zit vol strepen!


Cif Cream met een zacht sponsje? Of is je bad van kunststof?

Jaa, gelukt! Dank je!

@saga, normaal dus blijkbaar. Ben benieuwd wanneer het stopt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem316

Bericht 01 Mei 2018 19:59

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn dochter wil haar laarsjes niet aan. Ze wordt compleet hysterisch. Wat kan dit zijn? Ze zijn prima van maat en er zit ook niks geks in ofzo. Heel vreemd. Voor iemand herkenbaar?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Mei 2018 20:04

Re: Stomme vragen topic #5

Misschien zit het te los voor haar, normale schoenen zitten strakker dan laarsjes zeg maar? Heeft ze het gevoel dat ze niet genoeg steun heeft bij het lopen?
⁠♡♡♡
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Mei 2018 20:50

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn dochter moest er ook aan wennen, ze zijn hoger dan haar schoenen en wat stugger, dus ze durfde er in het begin niet op te lopen. Ik liet de laarsjes in de woonkamer staan (haar schoenen staan in de gang, binnen draagt ze pantoffeltjes. Zodra ze de schoenen ziet, wil ze die aan en naar buiten, dus ik heb de laarzen in het zicht gezet om haar aandacht te trekken :P ) en zei vaak hoe mooi ze waren en dat M mooi was als ze ze aan had. Duurde een paar dagen, nu staan de laarzen ook in de gang, want anders wil ze beide aan :laughcry: haar sandalen daarentegen waren een dra-ma, die liggen nu nog in de kamer, ben benieuwd hoe dat straks weer gaat als het warmer wordt.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem316

Bericht 01 Mei 2018 21:38

Re: Stomme vragen topic #5

L wou er niet eens een stap op zetten. Maar zal ze in de kamer zetten, misschien dat dat helpt! Kan me wel voorstellen dat het gek voelt maar zo'n drama als zij de van maakt kon ik me dan niet weer voorstellen haha. Maar ze wil zo graag in de plassen stampen :palm:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Mei 2018 13:20

Re: Stomme vragen topic #5

Ok, dit valt echt onder de categorie stomme vragen, gezien mijn 2 kids haha, maar ik weet inmiddels nog steeds niet hoe je nou dat wiegje opmaakt. Of nouja, iets in het bijzonder: hoe stop je de dekentjes nou in zonder dat het voeteneind hoger ligt dan het hoofdeind? Wij hebben voor M een bednest. Da's best klein, en ook een best dun matrasje. Volgens mij mag je niks onder het hoofdeind leggen om het gelijk op te vullen, maar hoe stop je dan de dekens onder in/weg? De dekens (gewoon klein wiegdekenformaat) zijn wel zo groot dat dat moet...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Mei 2018 13:29

Re: Stomme vragen topic #5

Zora, als je zoekt op YouTube naar "babybedje opmaken" ,vind je heel veel filmpjes met uitleg.
Vond ik heel erg handig!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers