Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Apr 2018 13:20

Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Ja, ik heb een keer ruim voor de zomer een vakantie geboekt. Dat betekend ook dat ik meer tijd heb om mijn vakantie voor te bereiden.
Ik heb een singel vakantie geboekt in Bled ( Slovenië) en ik ga daar met de motor naartoe. Het idee is om in ongeveer 4-5 dagen die kant op te rijden en na de vakantie ook in 4-5 dagen terug te rijden. Ik ga binnendoor en snelwegen ga ik vermijden.

Ik zal dus vanaf N.ijmegen naar Bled rijden en wie heeft nog leuke tips waar ik tussendoor kan stoppen om iets leuks te zien. Dan mag in zowel Duitsland als in Oostenrijk zijn. Ik heb de tijd en ik ben alleen, dus ik hoef met niemand rekening te houden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Apr 2018 20:28

Re: Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Ik vond het Walhalla bij Regensburg speciaal om te zien https://www.duitsland-reisgids.nl/vakantietips/walhalla.html. De Befreiungshalle bij Kelheim https://de.m.wikipedia.org/wiki/Befreiungshalle vond ik erg indrukwekkend groot.
Kloster Weltenburg daar in de buurt. Bamberg is een mooie en leuke stad. Wurzburg ook. Rothenburg is toeristisch maar mooi. Slot Neuschwanstein (van buiten al speciaal genoeg, heb het niet van binnen gezien). Daar in de buurt de kerk van Wies. Klooster Ottobeuren. De Deutsche Alpenstrasse. In Oostenrijk vond ik de Wachau mooi om door heen te rijden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Apr 2018 21:13

Re: Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Thanks Rapa Nui. De aplenstrasse had ik ook al als tip van mijn zus en zwager. De andere ga ik opschrijven.
Ik heb nu een kaart van Duitsland en Oostenrijk voor mij liggen waar ik alles op omcirkel wat ik als tips krijg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 13:11

Re: Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Ik heb de route even op Google Maps opgezocht. Die geeft dan natuurlijk wel de snelste route aan. Aan die route liggen leuke steden zoals Nuremberg, Munchen en Salzburg. Mocht je overnachtingsplekken zoeken, zijn die sowieso leuk. Of om 's middags even door heen te wandelen. Ik weet niet of je enige interesse hebt in de Tweede Wereldoorlog, maar ik vond het tribunaal en het documentatie center museum in Nuremberg erg interessant.
https://museums.nuernberg.de/memorium-nuremberg-trials/
https://museums.nuernberg.de/documentation-center/

Regensburg ben ik ook wel eens geweest. Inderdaad mooi plaatsje.

Verder ken ik die regio niet heel erg goed moet ik eerlijk zeggen, dus zeker de kleinere plaatsjes niet.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 30 Apr 2018 22:26

Re: Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Ik heb de Groene Reisgids van Michelin voor Duitsland Zuid, misschien wel te lenen in de bieb. Daar staan plaatsen in die ze de reis waard vinden, die een omweg waard zijn en die interessant zijn en daarbij ook nog toeristische rondritten langs mooie route. Ik heb deze net ook gekocht voor Duitsland Noord omdat er zulke leuke tips in staan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Mei 2018 09:48

Re: Wat te zien (Zuid)-Duitsland - Oostenrijk.

Bedankt nog meiden voor de tip. De groene boekjes ken ik wel, eens kijken wat mijn ouders van die regio nog in de kast hebben staan.

Marin, WO2 heeft zeker wel wat aandacht van mij. Al is het maar om weer stil te staan bij wat er is gebeurd in die tijd. Ik word er altijd stil van. Drie jaar geleden zo op een van de oorlogskerkhoven van wo1 in Frankrijk gestaan. Dat heeft nog steeds indruk op mij gemaakt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers