Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plannen versus bonnefooi

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 07:44

Plannen versus bonnefooi

Plan jij een vakantie of doe je meer op de bonnefooi? En wat plan je dan allemaal? De overnachtingslocatie of ook echt al activiteiten en restaurants? Of als je op de bonnefooi reist, wat regel je juist allemaal niet? Wat vind jij een fijne manier om te reizen?

Ik merk dat ik steeds meer plan en daar voel ik me juist wel prettig bij. Natuurlijk is er ruimte voor spontane dingen (een leuk boerderijtje langs de weg met een kleine farmers market bijvoorbeeld, waar we dan vers fruit/wijn/worst kopen). Daar is altijd wel ruimte voor bij ons en geniet ik juist erg van. Maar verder merk ik steeds meer dat ik het fijn vind om dingen uit te zoeken van te voren. Wij zijn best goed geworden in het uitzoeken van leuke restaurants op voorhand. Ik ga liever ergens bewust naar toe rijden als ik al heb uitgezocht of het leuk is, dan op de gok al lopend langs de restaurantjes kijken waar er plek is.
Ook plan ik het qua activiteiten wat meer uit, zodat we een goede verdeling hebben van lekkere rustige dagen en activiteiten. Ik denk ook dat dat komt doordat tijd kostbaarder voelt tegenwoordig.
En ik vind het ook heel leuk om dingen uit te zoeken, ik ben er ook echt goed in vind ik zelf, zou wel reisplanner willen zijn voor zover dat bestaat :angel:

Hoe doen jullie dat op/met vakantie?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2018 08:00

Re: Plannen versus bonnefooi

Wij plannen de vakantie. We regelen het verblijf en eventueel overtochten indien noodzakelijk.
Voor de rest plannen we niks. Vaak maak ik wel een wensenlijstje voor als we naar een nieuwe plek gaan, maar die staat niet vast ofzo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Apr 2018 08:01

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik plan wel graag de grove lijnen, maar de rest is op de bonnefooi. Als de reis maar is geregeld dan komt de rest wel goed.
Wel merk ik, nu ik mijn vakantie al geboekt hebt. Dat ik het ook leuk vind om te kijken hoe ik met de motor die kant op ga. 3 Jaar geleden had ik alleen wat plekken opgeschreven en in mijn navigatie gezet als eindpunt. Nu wil ik toch wel meer op zoek naar mooie stukken om te rijden en om pauze te houden ( aan de kant van de weg) om te genieten van de omgeving.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 08:08

Re: Plannen versus bonnefooi

Silly-One schreef: Nu wil ik toch wel meer op zoek naar mooie stukken om te rijden en om pauze te houden ( aan de kant van de weg) om te genieten van de omgeving.


Ja dit snap ik wel. Natuurlijk kom je onverwacht mooie plekjes tegen, maar van te voren uitzoeken wat een mooie route is, doe ik ook graag. Ik rijd erg graag (met de auto, niet motor natuurlijk, en ik navigeer dan) over B weggetjes ipv de grote A weg. Als het even kan, doe ik er liever wat langer over en dan wat kleinere stukjes met leuke dingen onderweg. Lijkt me ook erg gaaf met de motor (voor jou dan). Ik zag je topic en zal nog eens op de kaart kijken of ik iets weet daar in de regio maar vrees van niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Apr 2018 08:16

Re: Plannen versus bonnefooi

Overnachtingen plan ik wel graag. Maar restaurants en uitstapjes niet.

Zo zijn we nu in Frankrijk op vakantie. Ik heb me vooraf niet echt verdiept in wat we hier kunnen doen. De omgeving is al erg uitnodigend, dus dan vermaak ik me al gauw. En er is een indoor zwembad. Dat is wel fijn om te weten vooraf.

Vroeger plande ik wel veel. Ik kende de omgeving dan al uit mijn hoofd.
Behalve de restaurants. Daar heb ik me nog nooit echt in verdiept. Dat doe ik altijd ter plekke.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Apr 2018 08:52

Re: Plannen versus bonnefooi

Het ligt er wel aan war voor reisje het is. Bij een citytrip zoek ik wel graag wat restaurants uit, omdat lekker eten een belangrijk onderdeel van de reis is en ik niet in een tourist trap wil belanden. En ik heb vaak ook wel een paar dingen in mijn hoofd die ik graag wil zien en doen, maar de volgorde komt terplekke wel.
Zomervakantie met kinderen: zeker weten dat ik de overnachtingen plan. Maar dat is tot nu toe glamping in Frankrijk in het hoogseizoen, dus tja - dat moet wel. Verder plan ik met gezinsvakanties juist heel weinig.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Apr 2018 08:55

Re: Plannen versus bonnefooi

Het ligt ook aan de soort vakantie. Bij een citytrip die maar een paar dagen duurt en ik graag bepaalde dingen wil zien, maken we wel een planning.

Bij cruises kijken we dat we niet gebonden zijn aan vervoer/excursies van de rederij, maar de stad of het eiland ook op eigen manier kunnen ontdekken.

Bij een autovakantie in Europa huren we een vakantiehuis en kijken daarbij wel dat we in de buurt van dat huis boodschappen kunnen doen en er iets te zien is, maar verder niet.
Ik bekijk van te voren wel wat we in de omgeving kunnen gaan doen / bekijken, maar niet wat welke dag. In de Dordogne maakte ik een selectie van wat we konden bekijken, omdat er best veel te doen is, maar nu - voor de Haute Saone - is het heel beperkt. Het is niet echt toeristisch, dus we zien het wel.

Ik vind dat stoppen langs de weg niet echt bonnefooi, maar eerder de auto pakken en ergens naar toe rijden en maar zien of er iets te beleven valt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem250

Bericht 30 Apr 2018 08:58

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik plan de overnachtingen. Verder plan ik niet zoveel. Vooral omdat ik me er voor de vakantie nog niet toe kan zetten om te bedenken wat ik op vakantie ga doen. Ik weet dat, dat nu juist voor anderen voorpret is, maar voor mij is dat het niet. En als ik eenmaal op vakantie ben, vind ik het wel leuk de omgeving te verkennen en te kijken wat er allemaal te doen is. Bij een citytrip zou ik inderdaad wel vooraf tips vragen voor restaurants en leuke plekken. Maar ik zou er ook geen avond(en) voor uittrekken om het zelf uit te zoeken. En vooraf per dag plannen welke activiteiten we gaan doen, zou ik al helemaal niet doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 30 Apr 2018 10:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 30 Apr 2018 08:59

Re: Plannen versus bonnefooi

Voordat we kinderen hadden gingen we op de bonnefooi. Caravan (yep, lekker degelijk) achter de auto en maar zien waar we terecht zouden komen. We zijn al een in Italie beland nadat we in Limburg besloten om toch maar door te rijden, echt heerlijk vind ik dat.

Nu er kinderen zijn vinden we het wel fijn om te plannen waar we naartoe gaan. Ik bekijk wel op internet wat er te doen is in de omgeving, maar daar doen we lang niet altijd wat mee.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Apr 2018 10:10

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik verdiep me goed in wat ik kan en wil doen (voorpret!), maar leg zo min mogelijk vast.
<<

Anoniem231

Bericht 30 Apr 2018 11:05

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik leg de accommodatie vast en verder zien we daar wel.
Ik kijk op internet of er iets te doen is maar ligt er maar net aan of we zin hebben om erheen te gaan. Bv een museum ofzo.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Apr 2018 11:20

Re: Plannen versus bonnefooi

Soms plannen we, soms niet.

Deze zomer willen we gaan kamperen in Zweden. Wat we dan plannen is wanneer we gaan en wat we nodig hebben en voor de rest zien we wel. We hebben wel een beetje een route in ons hoofd maar kampeerplekken hoef je in principe niet te reserveren door het allemansrecht dat er geldt. We laten ons vooral leiden door de kinderen denk ik; als die er genoeg van hebben om in de auto te zitten, dan zoeken we een kampeerplek of een plek om te eten en te spelen.

Bij andere soort vakanties plannen we wel waar we overnachten, maar uitstapjes en restaurantjes plannen we sowieso nooit.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Apr 2018 11:26

Re: Plannen versus bonnefooi

De overnachtingen plan ik.

Vaak maak ik voor een reisje of een vakantie vooraf een pinterestbord of een notitie in m’n telefoon, waar ik alle opties voor bezichtigingen dan op zet met een beschrijving en de reistijd vanaf m’n locatie. Dan kan ik eenmaal op locatie makkelijk en snel kiezen wat ik wanneer doe.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 11:31

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik maak inderdaad ook notities op m'n telefoon, Urban naked. Werkt best handig. En vaak zet ik ook dingen in Google maps, dus dan geef ik een plek een ster en zo kan ik het makkelijk terug vinden. Ook handig als ik van te voren bijvoorbeeld eens wat leuks lees over een bestemming.

Zojuist heb ik bijvoorbeeld een leuke wijngaard met proeverij gevonden maar dan ga ik wel echt alvast de openingtijden bekijken want met die Spanjaarden weet je het nooit. Dan zoek ik dat liever van te voren uit dan dat ik daar op de gok heen rijd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Apr 2018 13:58

Re: Plannen versus bonnefooi

Dat doet me hier aan denken: wij hebben een keer binnen een land gevlogen, de volgende dag hadden we best een strak schema met wat we daar wilden doen. Waren we rond 15 uur bij iets wat om 15 uur open ging. Maar het was nog dicht. Onze hele planning in de war. Mensen daar zoeken om te klagen. Die zeiden; ja gaat 15 uur open. Wij inmiddels best geïrriteerd want dat was het al geweest. Komen we er na nog eens 5 minuten achter dat we het tijdsverschil compleet vergeten waren en het dus 14 uur was :palm: Verklaarde wel waarom het 's ochtends toen wij dachten te ontbijten om 8 uur, het zo vreselijk rustig was nog overal, het was toen 7 uur :smile:

Maar Marin, als je dat nu al checkt, check je het dan niet alsnog weer? Ik zou het nu wel kunnen bekijken, maar tegen de tijd dat we er de volgende dag of over twee dagen echt heen willen, bekijk ik het pas écht goed. Ik zoek veel dingen die jij nu noemt namelijk wel uit, maar gewoon ook uit interesse. Pas als het vlak van te voren is en we gaan het echt doen bekijk ik het verder. Ik rijd er dan op dat moment óók niet op de gok heen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 14:07

Re: Plannen versus bonnefooi

Haha oeps, foutje! En ook afhankelijk van waar je bent, wordt het niet altijd even nauw genomen met de openingstijd natuurlijk. 15.00 open kan op sommige plekken ook gerust betekenen dat je nog wel even moet wachten. Wij hebben ook wel eens bij een wijnboerderij gestaan waar volgens internet ze wel open waren, maar ze toch echt dicht waren. Tja, dat kan natuurlijk gebeuren. Toen zijn we maar ergens anders naar toe gereden.

Oh ja hoor, dat soort dingen check ik ook wel op de dag zelf bijvoorbeeld, maar nu zat ik achter de computer en dat vind ik toch prettiger dingen opzoeken dan op de telefoon. En we moesten een bepaald time slot boeken voor een proeverij, dus dan is van te voren wel handig juist. Het is twee uur rijden vanaf ons, dus dan is het wel fijn om te weten dat ze uberhaupt open zijn. Bepaalde restaurants reserveren we wel en voor andere dagen kijken we wel waar we zin in hebben. Voor mij is dat een prima manier.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem317

Bericht 30 Apr 2018 14:38

Re: Plannen versus bonnefooi

Als wij op vakantie gaan, plannen we de overnachtingen en regelen we vooraf de dingen die we nodig hebben (inentingen, vingnet, etc.). Verder kijken we wat er in de omgeving te doen is, maar leggen we nog niks vast. Als we op de bestemming zijn, zien we wel waar we die dag zin in hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Apr 2018 15:00

Re: Plannen versus bonnefooi

Bij een stedentrip doe ik wel meer voorwerk, omdat je vaak maar een paar dagen ergens bent en het teveel tijd kost dan alles nog uit te zoeken. Voor musea scheelt het ook enorme wachtrijen als ik dat van tevoren al regel.

Voor echte vakanties regel ik vaak wel de overnachtingen en maak ik een lijstje met wat ik graag wil bezoeken, maar ik stel geen schema op waar we wanneer naartoe gaan. Ik ontkom er laatste jaren ook niet aan om zaken van tevoren te regelen, omdat we er binnenlandse vluchten bij hadden en/of een huurauto.

Ik ben 1x op vakantie geweest met een vriendin die werkelijk alles had gepland (nog net niet wanneer ze moest poepen). Vreselijk! Die vriendschap is tijdens die vakantie ook geklapt en ik zou ook nooit meer met iemand op vakantie willen die wel van een strakke planning is.
<<

Patsy

Bericht 30 Apr 2018 15:46

Re: Plannen versus bonnefooi

Ooh La La! schreef:Soms plannen we, soms niet.

Deze zomer willen we gaan kamperen in Zweden. Wat we dan plannen is wanneer we gaan en wat we nodig hebben en voor de rest zien we wel. We hebben wel een beetje een route in ons hoofd maar kampeerplekken hoef je in principe niet te reserveren door het allemansrecht dat er geldt. We laten ons vooral leiden door de kinderen denk ik; als die er genoeg van hebben om in de auto te zitten, dan zoeken we een kampeerplek of een plek om te eten en te spelen.

Bij andere soort vakanties plannen we wel waar we overnachten, maar uitstapjes en restaurantjes plannen we sowieso nooit.


Dat klinkt gaaf zeg!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Apr 2018 15:49

Re: Plannen versus bonnefooi

Ik plan de reis en overnachtingen vooraf. Verder oriënteer ik mij op wat in de omgeving te doen is, maar dat zoek ik nog niet in detail uit. Tegenwoordig heb je op zoveel plekken gratis WiFi dat ik dat ter plekke verder uitzoek.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Apr 2018 18:15

Re: Plannen versus bonnefooi

Katrien schreef:
Ooh La La! schreef:Soms plannen we, soms niet.

Deze zomer willen we gaan kamperen in Zweden. Wat we dan plannen is wanneer we gaan en wat we nodig hebben en voor de rest zien we wel. We hebben wel een beetje een route in ons hoofd maar kampeerplekken hoef je in principe niet te reserveren door het allemansrecht dat er geldt. We laten ons vooral leiden door de kinderen denk ik; als die er genoeg van hebben om in de auto te zitten, dan zoeken we een kampeerplek of een plek om te eten en te spelen.

Bij andere soort vakanties plannen we wel waar we overnachten, maar uitstapjes en restaurantjes plannen we sowieso nooit.


Dat klinkt gaaf zeg!


Heb er ook echt super veel zin in! Sowieso om weer te kamperen, dat hebben we nog niet eerder gedaan met de kinderen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Apr 2018 18:40

Re: Plannen versus bonnefooi

Het zit er bij mij een beetje tussenin. Ik boek vaak een weekendje weg of bijvoorbeeld Landal. Dan zoek ik de reis altijd wel goed uit. Daarbij kijk ik wel altijd naar bezienswaardigheden en restaurants, maar daar leg ik niets van vast. Dat zijn opties. Daarnaast vraag ik altijd familie/vrienden die in de buurt zijn geweest of ze nog tips hebben.
<<

Patsy

Bericht 30 Apr 2018 18:53

Re: Plannen versus bonnefooi

Ooh La La! schreef:
Katrien schreef:
Ooh La La! schreef:Soms plannen we, soms niet.

Deze zomer willen we gaan kamperen in Zweden. Wat we dan plannen is wanneer we gaan en wat we nodig hebben en voor de rest zien we wel. We hebben wel een beetje een route in ons hoofd maar kampeerplekken hoef je in principe niet te reserveren door het allemansrecht dat er geldt. We laten ons vooral leiden door de kinderen denk ik; als die er genoeg van hebben om in de auto te zitten, dan zoeken we een kampeerplek of een plek om te eten en te spelen.

Bij andere soort vakanties plannen we wel waar we overnachten, maar uitstapjes en restaurantjes plannen we sowieso nooit.


Dat klinkt gaaf zeg!


Heb er ook echt super veel zin in! Sowieso om weer te kamperen, dat hebben we nog niet eerder gedaan met de kinderen.


Dat is sowieso al geweldig.
<<

Anoniem248

Bericht 30 Apr 2018 19:00

Re: Plannen versus bonnefooi

Ligt een beetje aan het soort vakantie. Meestal ben ik wel heel erg van het vooruit plannen en kan ik dingen lastig loslaten als het toch even anders loopt, maar bij een rondreis/roadtrip vind ik het bijvoorbeeld weer helemaal niet fijn om dingen vast te leggen. Wel de route in grote lijnen maar de overnachtingen boek ik liever ter plekke.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 30 Apr 2018 20:38

Re: Plannen versus bonnefooi

Wij gingen altijd op de bonnefooi, maar nu met baby boeken we wel het verblijf al vantevoren. Alleen al omdat ik zeker sil weten dat er een kinderbedje is.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers