Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij een lange vakantie?

<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Apr 2018 21:26

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Maar dat zeg ik toch ook Silly-One? Jij geeft aan dat het verlof wel mag, ik zeg alleen dat het officieel niet mag. Als de school van Chiq het wel heeft goedgekeurd is dat heel fijn voor haar en krijgt ze daar inderdaad geen problemen mee.

Elja, het verlof is inderdaad bedoeld voor ouders die niet in de reguliere schoolvakanties door hun werk op vakantie kunnen. Dit geldt niet specifiek voor zzp-ers, maar voor alle ouders. Je hebt inderdaad gelijk dat die regel hier niet opgaat, maar het is uiteindelijk de school die de toestemming geeft.
2011 2012 2017
<<

Anoniem253

Bericht 29 Apr 2018 17:33

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Wat gebeurd er eigenlijk als de school geen toestemmking geeft en je gaat toch?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Apr 2018 17:55

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem253

Bericht 29 Apr 2018 17:59

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Chava schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/geoorloofd-schoolverzuim-en-spijbelen


Oh wauw, ik dacht dan krijg je een boete en that’s it.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2018 19:01

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Claire**** schreef:@ChiQ: Waarom ga je 8 weken weg als je normaal gesproken al na 2 weken mensen van thuis en je spullen van thuis mist? Ben je niet bang dat je het na 4 weken helemaal niet meer ziet zitten?

@Sarah: ga je ook echt ver weg? Of zou je eerder naar huis kunnen als je t echt niet leuk vindt?

we gaan nu toevallig vliegen naar kreta dus nee kan niet zomaar naar huis helaas.
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 30 Apr 2018 09:05

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Alles langer dan twee weken. Ik vind een week prima. Twee weken fijn. Drie weken heerlijk. En als ik langer dan drie weken weg ben dan wil ik niet meer terug naar huis en het werkende leven. Nu met kinderen is het vaak een week weg en nog een week thuis aanrommelen. Ik heb trouwens ook niet veel vakantiedagen. Balen!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Apr 2018 09:08

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Boven de 14 dagen vind ik lang. Zelf ooit 11 dagen weggeweest (rondreis) en toen had ik het echt wel gehad.
Fijnste lengte vind ik zo'n 7 dagen.
<<

ChiQ

Bericht 30 Apr 2018 09:47

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Nou, we hebben het bij de directeur nagevraagd, en zij ziet geen probleem omdat mijn man idd eigen bedrijf heeft. Maar goed mocht het onverhoopt toch niet goedgekeurd worden dan komen we 5 dagen eerder terug. Not a big deal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 09:51

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Recentelijk is hier ook over gesproken in de bruidsfotografie groep waar ik bij zit, waarbij een fotografe géén uitzondering kreeg, terwijl ze zzp'er is én zeer seizoensgebonden werk heeft. Was heel wat opspraak over en dat kan ik goed begrijpen. Juist de zomermaanden zijn erg druk en daardoor wilde ze juist een week in het laagseizoen gaan, maar dat mocht niet.

Anyway. Chiq, gaan jullie met z'n drietjes of met anderen? Ben heel benieuwd hoe het bevalt, zó lang op reis als gezin. Hebben jullie al beetje een globale route? Van oost naar west? Als je tips nodig hebt van deze Amerika kenner, geef maar een gil.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Apr 2018 10:13

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind de leerplicht in Nederland ook echt zo vreselijk streng! Hier mag het altijd en iedereen. Gaat ons straks mooi veel geld besparen als we eerder voor kerst weg willen ivm goedkopere tickets.

Ik ben gewend lang weg te gaan, vroeger gingen we als gezin 4-6 weken eerst naar Ameland, later naar Frankrijk, kamperen. Verder natuurlijk lang in buitenland gewoond en dat was ook wel vakantie. Heb jaar gebackpackt en 9 maanden over de wereld gereisd nog, maar dat geldt niet echt als vakantie. Maak ik wel onderscheid in: reizen en vakantie.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 30 Apr 2018 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Apr 2018 10:24

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Langer dan 3 weken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Apr 2018 10:31

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind drie weken echt perfect voor een vakantie naar Frankrijk. We zijn nu twee keer naar Curacao geweest, en dan vond ik twee weken prima. Juist omdat het me tegenstaat dat je altijd weer ergens heen moet om te eten, maar als het vertrek dichterbij komt wil ik niet meer weg.

We waren afgelopen jaar vanwege omstandigheden 'slechts' 13 dagen (inclusief twee dgaen vliegen) en dat vond ik echt te kort. Op het moment dat ik echt begon bij te trekken moesten we alweer gaan.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Apr 2018 17:08

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Claire**** schreef:
Carrie schreef:Moet iedereen nu verantwoorden waarom ze graag na een poosje weer naar huis willen? Jeetje.

Ik vind vanaf 14 dagen lang, mijn langste vakantie is 21 dagen in Brazilië. Wij boeken doorgaans vakanties van 8 dagen, precies goed voor ons, ook toen we nog geen kind hadden.

Het is toch een forum? Ik ben gewoon benieuwd naar het waarom achter sommige dingen. Je hoeft je niet te verantwoorden, ik ben gewoon nieuwsgierig en stel een redelijk normale vraag. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, dat staat vrij.
Ik vraag gewoon of ze niet bang is om dan heimwee te krijgen. Lijkt me niet echt een rare vraag, omdat ze aan gaf normaal gesproken na 2 weken het wel gezien te hebben.


Tuurlijk staat vragen vrij. Maar ik vind jouw vraagstelling 9 van de 10 keer zo verontwaardigd dat het op mij absoluut niet overkomt als oprechte interesse in de ander. Dat had je vroeger op het forum ook al en nu nog steeds.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Apr 2018 18:42

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind alles langer dan twee weken echt lang. Wij gingen vroeger meestal een week in mijn herinnering.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 02 Mei 2018 21:24

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind 3 weken lekker lang. Wij gaan dit jaar 2 weken naar zuid Frankrijk.

Vorig jaar zijn we 3.5 weken naar Amerika geweest, dat is mijn langste vakantie ooit. Met de camper. Beviel goed, waar je ook heen ging, je hoefde niet na te denken wat je mee moest nemen want je had alles elke keer mee.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 03 Mei 2018 09:14

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind alles langer dan een dag of 12 lang en mijn langste vakantie was denk ik 3,5 week. Maar zou best langer willen :smile:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Mei 2018 10:07

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Carrie schreef:
Claire**** schreef:
Carrie schreef:Moet iedereen nu verantwoorden waarom ze graag na een poosje weer naar huis willen? Jeetje.

Ik vind vanaf 14 dagen lang, mijn langste vakantie is 21 dagen in Brazilië. Wij boeken doorgaans vakanties van 8 dagen, precies goed voor ons, ook toen we nog geen kind hadden.

Het is toch een forum? Ik ben gewoon benieuwd naar het waarom achter sommige dingen. Je hoeft je niet te verantwoorden, ik ben gewoon nieuwsgierig en stel een redelijk normale vraag. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, dat staat vrij.
Ik vraag gewoon of ze niet bang is om dan heimwee te krijgen. Lijkt me niet echt een rare vraag, omdat ze aan gaf normaal gesproken na 2 weken het wel gezien te hebben.


Tuurlijk staat vragen vrij. Maar ik vind jouw vraagstelling 9 van de 10 keer zo verontwaardigd dat het op mij absoluut niet overkomt als oprechte interesse in de ander. Dat had je vroeger op het forum ook al en nu nog steeds.


Wie was jij vroeger Claire? :)

Ik denk dat het komt doordat je de nuance niet hoort hoor Carrie. Het zijn vaak gewoon duidelijke vragen of opmerkingen, zonder een smiley oid. Ik vind trouwens dat jij precies hetzelfde kan doen :D misschien dat het je daarom juist opvalt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 03 Mei 2018 11:18

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:Nou, we hebben het bij de directeur nagevraagd, en zij ziet geen probleem omdat mijn man idd eigen bedrijf heeft. Maar goed mocht het onverhoopt toch niet goedgekeurd worden dan komen we 5 dagen eerder terug. Not a big deal.


En dat vind ik dus raar, dat zij dat argument mbt eigen bedrijf aanhaalt. Jullie kunnen kennelijk prima in die 6 weken op vakantie. Jullie willen er 8, maar dat staat toch los van het feit dat jouw man zzp-er is?
Bedoel, vind het fijn dat jullie goedkeuring hebben en de reis door kunnen laten gaan, maar vind het niet kloppend om het zzp-er verhaal hierop los te laten.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mei 2018 13:04

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Zora schreef:
Ik denk dat het komt doordat je de nuance niet hoort hoor Carrie. Het zijn vaak gewoon duidelijke vragen of opmerkingen, zonder een smiley oid. Ik vind trouwens dat jij precies hetzelfde kan doen :D misschien dat het je daarom juist opvalt.


Haha ok, tnx. Ik reageer inderdaad minder geanimeerd dan jij met veel smileys en heel enthousiast met uitroeptekens enzo, dus ik snap wel dat je dat vindt.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Mei 2018 14:16

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Carrie schreef:
Zora schreef:
Ik denk dat het komt doordat je de nuance niet hoort hoor Carrie. Het zijn vaak gewoon duidelijke vragen of opmerkingen, zonder een smiley oid. Ik vind trouwens dat jij precies hetzelfde kan doen :D misschien dat het je daarom juist opvalt.


Haha ok, tnx. Ik reageer inderdaad minder geanimeerd dan jij met veel smileys en heel enthousiast met uitroeptekens enzo, dus ik snap wel dat je dat vindt.


Ja, dat klopt. Je doet het zelf ook. Ik vind het niet erg, maar misschien wel handig voor jou om te weten dat jij zelf ook doet, waar je anderen soms op aanspreekt.
<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2018 21:01

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Elja schreef:
ChiQ schreef:Nou, we hebben het bij de directeur nagevraagd, en zij ziet geen probleem omdat mijn man idd eigen bedrijf heeft. Maar goed mocht het onverhoopt toch niet goedgekeurd worden dan komen we 5 dagen eerder terug. Not a big deal.


En dat vind ik dus raar, dat zij dat argument mbt eigen bedrijf aanhaalt. Jullie kunnen kennelijk prima in die 6 weken op vakantie. Jullie willen er 8, maar dat staat toch los van het feit dat jouw man zzp-er is?
Bedoel, vind het fijn dat jullie goedkeuring hebben en de reis door kunnen laten gaan, maar vind het niet kloppend om het zzp-er verhaal hierop los te laten.


Stelletje misgunners hiero :lol: jongens, doe even rustif joh. Je kan op dit forum echt niets meer zeggen zonder dat mensen er een plasje over komen doen. We nemen noóit een andere vakantie op. We gaan alleen maar hoogseizoen en vakanties weg, omdat we zelf ook niet willen dat hij onderwijs mist puur omdat het geld kan schelen. We willen gewoon graag een tijdje weg en school gunt ons (vooralsnog) die extra dagen. Can’t you guys just be happy?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Mei 2018 21:08

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik ben happy voor je Chiq. Supertof dat jullie zo'n reis kunnen maken aankomende zomer. Geniet ervan haha!

Ontopic, ik vind een vakantie vanaf 3 weken wel lekker lang. Mijn langste vakanties waren naar Curacao. Daar ben ik 2x 1 maand geweest. Heerlijk eiland, gewoon een huis gehuurd zodat je lekker je eigen ding kunt doen. Ik vind een maand op vakantie wel oprecht chill haha.

Normaal ga ik eigenlijk altijd 2,5 week. Ik kan me niet herinneren dat ik (samen met mijn man) korter op vakantie ben geweest (m.u.v. weekendjes weg). 8 Dagen vind vaak te kort om te vliegen.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2018 07:00

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Frankie schreef:Ik ben happy voor je Chiq. Supertof dat jullie zo'n reis kunnen maken aankomende zomer. Geniet ervan haha!

Ontopic, ik vind een vakantie vanaf 3 weken wel lekker lang. Mijn langste vakanties waren naar Curacao. Daar ben ik 2x 1 maand geweest. Heerlijk eiland, gewoon een huis gehuurd zodat je lekker je eigen ding kunt doen. Ik vind een maand op vakantie wel oprecht chill haha.

Normaal ga ik eigenlijk altijd 2,5 week. Ik kan me niet herinneren dat ik (samen met mijn man) korter op vakantie ben geweest (m.u.v. weekendjes weg). 8 Dagen vind vaak te kort om te vliegen.

Oh dat klinkt wel heerlijk zo ja, dan zou ik een maand misschien ook nog wel trekken. Staat nog wel op m’n lijstje, Curacao!
<<

Anoniem281

Bericht 04 Mei 2018 07:20

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind 3 weken vrij heerlijk, maar 3 weken weg van huis moet ik dan weer niet aan denken! Ik vind 8 dagen achter elkaar lang zat. Heb onwijs snel heimwee en mis al snel m'n katten, m'n eigen bed en gewoon, alles eigen.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Mei 2018 09:02

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Gelijk heb je Chiq! Lijkt mij voor jullie zoon een fantastische ervaring.


Wij gaan meestal 2 weken op vakantie en dat is wel lang genoeg. Ik baal wel vaak dat het erop zit maar dan meer dat ik de tijd terug wil draaien dan dat ik langer wil blijven.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers