Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

<<

Anoniem246

Bericht 29 Apr 2018 12:14

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Bedoel je met de bureaucratie, de papieren die je continu in orde moet maken voor je echte hulp kunt bieden? Dat de jongen in een onbewaakt moment alles aan gort sloeg, omdat jullie bezig waren met administratieve handelingen?

Puur interesse. Ik kom vaak met mijn man op de SEH en het valt me op dat heel veel tijd van de medewerkers van de SEH gaat zitten in het administratief in orde maken van casussen. Misschien verwoord ik het niet goed hoor.

Ik vind het trouwens goed geschreven. Maar inderdaad, moet je denk ik weten wat het bureaucratische is wat je precies bedoeld. Omdat het verder in het stuk niet naar voren komt. Behalve dan in de zin.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Apr 2018 14:13

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Bureaucratie als in al die regeltjes voordat je daadwerkelijk iets voor elkaar krijgt. Deze jongen moest overduidelijk opgenomen worden in de ggz. Maar door al die regeltjes en afspraken duurde dit uren. Heel frustrerend want als het allemaal niet zo vastgelopen was op al die regels en wetten dan was zijn verblijf bij ons veel korter geweest en was de boel honderd procent zeker uiteindelijk niet zo geëscaleerd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem246

Bericht 29 Apr 2018 14:27

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik zat even gevangen in eigen ervaring. Het is namelijk zo dat 'jullie' eens per zoveel tijd komen kijken, maar vooral bezig zijn met de papieren. In het geval van GGZ wordt het nog vele malen moeilijker. Als verschillende instanties moeten samenwerken dan schijnt dat echt heel moeilijk te zijn. De politie staat, in ons geval, al twee maanden klaar om de buurman uit zijn huis te trekken, maar zij zijn niet de enige die beslissen. Voor zij het met elkaar eens zijn, hopen wij verhuisd te zijn. Zo jammer van de verschillende regelingen en moeizame samenwerking, terwijl man op man (van verschillende organisaties) niets liever willen. Ze krijgen het door de regeltjes maar moeizaam of niet voor elkaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Apr 2018 14:37

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

De papieren rompslomp is ook zeker een deel van de bureaucratie waar wij in ons werk tegenaan lopen. Maar in deze specifieke situatie was dat niet wat ons parten speelde. Maar gelijk heb je zeker.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem246

Bericht 29 Apr 2018 14:52

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Dan heb ik het niet juist gelezen. Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk af wilt van een patiënt die eigenlijk thuishoort in een instelling. Die kun je niet tegenhouden in zijn gedrag. Ik bedoelde ook meer dat onderwijl jullie bezig waren hulp te leveren, hij door het lint ging. Als in, in dat opzicht is het de bureaucratie die jullie parten heeft gespeeld.

Moet je over een x aantal maanden ook nog uitzoeken of je niet besmet bent door het bloed dat in jouw mond terecht kwam? En dan bedoel ik Hiv?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Okt 2018 20:27

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Inmiddels is mijn derde column verschenen in ons personeelsblad. Ik vond het wederom erg spannend, temeer omdat ik het voor en over een collega geschreven heb. De eerste reacties van collega’s waren zo positief dat ik heb besloten het ook te delen op social media. De reacties daar zijn overweldigend. Er wordt zoveel gedeeld en gereageerd, alleen vandaag is het op LinkdIn al meer dan 3000 keer gelezen. Het is een onderwerp wat voor veel medewerkers in de zorg (en misschien daarbuiten ook wel) heel herkenbaar is en ik hoop hiermee echt een taboe te doorbreken.

Op verzoek hier de column:

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Okt 2018 20:35

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Super mooi lady! Heel krachtig geschreven en denk zeker dat je hiermee een taboe doorbreken kan! Mag je zeker trots op zijn!! Hopelijk wordt het nog veel meer gelezen en gedeeld!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Patsy

Bericht 28 Okt 2018 07:25

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Je schrijft echt goed Lady!
Wat een eer dat het zoveel mensen het delen.
<<

Anoniem244

Bericht 28 Okt 2018 07:35

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Goeie en mooie column. Je schrijft goed, leest erg prettig
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Okt 2018 09:13

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Mooi Lady!
Mijn schoonzus werkt bij het zelfde ziekenhuis als jij, op de ambulance.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Okt 2018 09:24

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Wat grappig Jezzie, wil je ook zeggen wie ze is? Ik ken nagenoeg iedereen bij de ambu.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Okt 2018 09:32

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Je hebt pb :)
2012
2016
2020

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Okt 2018 13:29

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ja ik zag hem op fb langskomen. Heel mooi geschreven.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Okt 2018 16:34

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik had hem ook al gelezen. Echt mooi lady!
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 28 Okt 2018 17:42

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Mooi geschreven Lady, goed dat je dit onderwerp aankaart op een liefdevolle en toch doordringende manier.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem317

Bericht 28 Okt 2018 18:10

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Mooi geschreven, Lady.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 28 Okt 2018 19:30

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Heel mooi geschreven, Lady.
To travel is to live
Mijn instagram
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]