Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 27 Apr 2018 19:59

Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Het weekend van 16 juni wil ik met mijn zusje naar Haarlem. Wie heeft er tips voor de overnachting? Heel veel eisen hebben we niet, behalve een redelijk goed bed.

En tips over waar te (kinder)shoppen en te ontbijten, lunchen en dineren hoor ik ook heel erg graag!!

Kom maar door met al die leuke tips :smile:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Apr 2018 20:08

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Hier kun je overnachten:
http://www.helloimlocal.com/

En in de Kleine Houtstraat heb je sowieso 2 leuke kinderwinkels.
Never grow up, babyshop en de Babyplus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Apr 2018 20:09

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Leuk!

Ik vind dit boetiek hotel echt heel leuk, heb ik ooit geslapen met m'n zus. http://www.helloimlocal.com

En je hebt zo veel leuke winkels!

Ik heb ooit in een topic een hele lijst van restaurants gegeven. Die moet ik even opzoeken. En intussen kan er wel weer meer bij want het verandert ook natuurlijk.

Leuke winkels (dames en kinder) wil ik echt even voor zitten met de laptop, dan kan ik makkelijker linkjes sturen. Dus dat wordt ergens dit weekend.
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Apr 2018 20:12

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Dat is dan duidelijk. Dat hotel moet het gewoon worden!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Apr 2018 20:15

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Ja haha! Wij zaten toen in de van der Pigge kamer, met twee losse bedjes maar ze hebben ook genoeg kamers met een tweepersoonsbed zie ik. Het is echt leuk en Haarlems.

Never grow Up is m'n favoriete kinderwinkel trouwens, kom er regelmatig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 27 Apr 2018 21:01

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Wij zijn twee jaar geleden naar Haarlem geweest, hebben heerlijk gegeten bij Bar Boef ( https://www.barboef.nl ). Superleuke tent en heel lekker eten! We hebben ontbeten bij Dodici ( http://www.dodici.nl ), echt heer-lijk. Wel wat aan de prijs, maar daar smaakt het ook naar! Verder geen tips, want we waren er maar 1 nacht (en het hotel waar we sliepen was een heel stuk lopen (zeker twintig minuten) dus niet echt een aanrader wat afstand betreft).
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 27 Apr 2018 21:53

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Bedankt voor de tips alvast!

Net bij dat hotel alvast gekeken, maar kan alleen voor 2 nachten reserveren. Beetje jammer...
Rest ga ik nog naar kijken. Leuk!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Apr 2018 09:42

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Oh jammer dat ze niet één nachtje doen. Even denken hoor verder qua hotels.
ML is recentelijk verhuisd en zit nu in het oude Stempels (dat was een restaurant en hotel). ML is een sterrentent en het hotel is dus ook erg mooi. De comfort (meest basis kamer) is EUR 120 voor één nacht zie ik, dus dat is al wel erg prijzig.
Ook echt heel leuk is volgens mij Hotel Raecks. En daaronder zit mijn favoriete wijnbar (al heb je daar nu niks aan natuurlijk.)
Verder heb je nog The Carlton Square, wat echt best prima is volgens mij,Boetiekhotel Staats schijnt ook erg leuk te zijn en recentelijk opgeknapt, het Frans Hals Hotel, Joops/Ambassador hotel en dan houdt het in het echte centrum volgens mij wel een beetje op.
Oh ja bij het programma Bed & Breakfast (guilty pleasure van mij) was een keer een leuke B&B midden in het centrum, maar volgens mij ook aan de dure kant.

En anders moet je echt meer richting Bloemendaal gaan, daar heb je nog Hotel Bloemendaalen Hotel Bleecker (laatste zat ik met mijn huwelijksnacht).

Qua restaurants kan je het beste even dit oude topic lezen, maar niet alles is meer up to date. Met als toevoeging daarop onderstaande tips.

Voor de lunch kan je naar Kadetje van Edje of Het Broodjeshuis voor lekkere niet te ingewikkelde broodjes, een lekker frietje van Friethoes. Of natuurlijk wat uitgebreider gaan zitten bij:
Anne & Max - koffiebar in de Zijlstraat met lekkere broodjes en koffie. (Zijlstraat 68)
Vascobelo - koffiebar met uitgebreidere lunchkaart in de Zijlstraat (Zijlstraat 94)
By Lima - veel biologische producten, erg lekker en schattig ingericht. Mijn favoriet! (Zijlstraat 65)
Barista Café - koffiebar in de Grote Houtstraat (Grote Houtstraat 165)
Hofje zonder Zorgen- lunchrestaurantje naast het Proveniershofje, sowieso een wandeling door het hofje waard. (Grote Houtstraat 142A)
Mogador - niet een hele uitgebreide menukaart maar wel erg lekkere koffie (Gasthuisstraat 48)
Blender- gezonde sapjes, lekkere taartjes en salades/soep/broodjes (Kleine Houtstraat 138)
SLA - gezonde salade bar (Kruisweg 68B)
Bar Wolkers- beetje bio/linksdraaiend maar wel gezellig en lekker, zeker bij goed weer, langs het Spaarne. (Gedempte Oude Gracht 139)
Spaarne66- erg leuk terras voor bij lekker weer aan het Spaarne (Spaarne 66)
Frenchie- redelijk nieuw, hebben er laatst geluncht. Erg lekker en gezond. (Gedempte Oude Gracht 46)


Restaurants voor diner (eigenlijk veel van bovenstaande ook nog, maar als toevoeging daarop):

Brick- Goede keuken, fijn dakterras boven (Breestraat 24-26)
Diga - echt een top Italiaans restaurant, heerlijk eten, hip interieur. Wel massaal, maar dat vind ik niet erg. (Damstraat 10)
Complimenti per Voi- juist een knusser, kleiner Italiaans restaurantje. (Nassaustraat 24)
Morris - goede stukken vlees, lekkere cocktails, leuk interieur. (Spaarne 36)
Toujours- leuke, hippe Franse bistro. (Oude Groenmarkt 10-12)
Cafe Colette - nog een leuke Franse bistro (Oude Groenmarkt 22)
Petossi - iets hoger segment, winnaar van Masterchef NL, erg goed eten. (Lange Veerstraat 15)
De Zeeuw - onze nieuwe favoriet, ook iets hoger segment, hele toffe chef (Nassaustraat 15 )
Fishbar Monk- toffe visbar aan het water (Turfmarkt 20)
Roast Chicken Bar - idem dito maar dan voor kip. (Turfmarkt 26)
The Louisiana - Al genoemd in het vorige topic, maar hier weer, erg leuke relaxte tent, goed Amerikaans eten en drinken (Zijlstraat 21)
New York Deli - net open, net iets buiten het centrum (wel loopafstand), maar erg leuk, ook voor de lunch trouwens, een echt goed Amerikaans restaurant. (Wagenweg 3)

Winkels:

Kaaskampanje - Echt zo'n fijne kaas/delicatessenwinkel. Je hebt er wel meer, maar dit is mijn laatste ontdekking. (Barrevoetestraat 17)
Foof- kinder & dameskleding en schoenen, erg leuk en ik denk altijd aan je dochter bij deze naam haha. (Kleine Houtstraat 23-15)
Number Nine- meerdere panden, zowel in de Kruisstraat als de Kleine Houtstraat, maar allemaal leuk om te bekijken. Dames- en herenkleding, lifestyle concept store achtig. (Kruisstraat 34-36 , Kleine Houtstraat 9)
Loom & Lace - Dameskleding (Zijlstraat 93)
Bij Saar Thuis- Dameskleding en kinderkleding. Ze hadden eerst twee panden in de stad maar zijn geloof ik nu toch samengevoegd dus ik weet niet heel erg goed of ze nog kinderkleding hebben (hoop ik wel zeg) (Zijlstraat 91)
Nevergrowup - mijn favoriete baby/kinderwinkel. Heel veel accessoires (eten/drinken/verzorging/mooie dekens en hydrofielen), maar ook kleertjes (van Hatley, echt liefde), Fresk etc. (Kleine Houtstraat 6)
Babyplus - Nieuwe babywinkel waar ik nog niet geweest ben (Kleine Houtstraat 14)
Room42 - hele fijne positiekledingwinkel met ook baby/kinderkleertjes (Grote Houtstraat 159)


Sowieso is het leuk om rond te wandelen door de stad. Neem vooral ook de kleine straatjes. Je hebt een wijkje genaamd de Vijfhoek (rondom de Breestraat/Wolstraat/Lange Raamstraat/Lange Annastraat) en dat is zo'n heerlijk dwaalwijkje door kleine straatjes met schattige huisjes en oude kroegjes (Café de Vijfhoek is aanrader voor een echt leuk oud kroegje). Ik heb in dit buurtje mijn zwangerschapsshoot gedaan omdat ik het er zo leuk vind.
En als je tijd hebt is het ook altijd leuk om wat hofjes te bezoeken zoals het Proveniershofje, Brouwershofje, Teylershofje.

Ik denk overigens dat je een week moet en niet één nachtje :angel:
Laatst gewijzigd door Marin op 30 Apr 2018 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Apr 2018 18:49

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Wauw Marin, bedankt voor je super uitgebreide reactie!
En ik heb allang bedacht dat 1 nacht niet genoeg is, maar helaas wil mijn zusje niet langer..jammer!

We zijn pas met vriendinnen ook geweest en zag dus van alles leuks, maar helaas geen tijd om echt te shoppen. Hopelijk wil me dat nu nog gaan lukken aangezien ik al behoorlijk last krijg van mijn bekken. Maar goed, het is hoe dan ook lekker om even weg te zijn en met al die leuke eet- en koffietentjes gaat dat allemaal vast wel goed komen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2018 12:51

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

Graag gedaan! Ik bedacht me nog een leuk kinderwinkeltje. Kleine Helden heet ie.
Let's discover the world together.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 30 Apr 2018 13:12

Re: Haarlem, waar overnachten en wat te doen?

https://meneerpaprika.nl/
Vond ik ook een heel leuk winkeltje met veel speelgoed en je kunt er ook iets drinken.
augustus 2013

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers