Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Apr 2018 11:18

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ja.. Ik irriteer mensen hier soms met mijn 'opscheppen' over mijn relatie maar ik heb echt een topvent en een tophuwelijk. 6 maanden non stop gekrijs, toen 3 maanden non stop 'zeuren' de hele dag en nu is het dan eindelijk over. We hebben dus al 11 maanden niet in hetzelfde bed geslapen. Maar het gaat ZO goed tussen ons. We zijn trots op elkaar en blij met elkaar. In het nieuwe huis hebben we weer tijd voor onszelf EN elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Apr 2018 13:31

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Goed om te lezen Marsy!
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2018 13:39

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik denk dat je elkaar wel heel erg goed leert kennen, Marsy. Niet dat jullie elkaar dat hiervoor niet deden maar als je dit soort langdurige periodes doorstaat, kom je er waarschijnlijk echt rotssterk uit. Koester dat maar en ga zodra je een oppas aandurft samen erop uit en weer gaan Leven!
Let's discover the world together.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 05 Apr 2018 09:14

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik had hier nog niet gereageerd, maar wil even laten weten dat ik het heel fijn voor jullie vind Marsy. En bewondering voor hoe jullie er samen mee om gaan en het doorstaan.

Wij hebben er net een periode op zitten van slechte nachten, niet zelf willen slapen etc. (Heel vervelend, maar zeker niet vergelijkbaar met jouw situatie) En jouw topic heeft mij geinspireerd om er mee aan de slag te gaan. Bij ons werkte laten huilen het beste en na 2 dagen ging het al zoveel beter. Inmiddels slaapt ze alweer een week goed. Bedankt dus :-)
<<

Anoniem234

Bericht 05 Apr 2018 10:16

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat onwijs fijn om te lezen allemaal marsy! Ik hoop dat het straks in jullie nieuwe huisje zo blijft gaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Apr 2018 10:33

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Dank lieverds!

Sapphire, dat maakt me echt heel blij. Het is echt een 'pass it forward' ding geworden want heb ook 2 mama's van mijn mamagroep hier ermee geholpen (het laatste zetje) en ik had dat zetje dus ook weer van een andere moeder.

Vandaag wel echt rare dag hoor. Hij werd opeens na 30 min wakker vanmorgen, heb hem gelukkig weer in slaap gekregen. Hij sliep van 10-11.30 (6.45 wakker). Maar toen ik hem voor zijn middagslaapje wilde neerleggen was het 1. Groot. Drama. Ik ben van 14.30 tot 15.30 bezig geweest en zelfs ouderwets in slaap krijgen lukte niet: klaarwakker. En vandaag al 2 keer enorme krijsaanval weer. En slijmerige poep. En afgelopen week heeft hij wel 5-6 poepluiers op een dag gehad. Dus ben maar naar de dokter gegaan om dat te laten testen. Nu om 18.00 heb ik hem maar neergelegd en hij dook zo'n beetje het bed in van vermoeidheid. Hopelijk heeft hij wel goede nacht..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 05 Apr 2018 10:35

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Krijgt hij misschien tandjes?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Apr 2018 10:37

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ja, dat hoop ik dus enorm! Kan het zijn dat dat het middagslaapje tijdelijk even beinvloedt?
Heb ook in stomme vragen topic even gevraagd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 05 Apr 2018 12:04

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ja dat kan volgens mij wel hoor. Doet best pijn zo’n tand die erdoorheen moet lijkt me. Hier bij mijn zoon gegarandeerd een tand als hij slecht slaapt en ook veel poepen.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 24 Apr 2018 21:40

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Was eigenlijk benieuwd hoe het nu gaat Marsy :)?

15-11-2019
14-05-2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Apr 2018 07:32

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Lief lief lief!
Hij slaapt nog steeds door, hoera! Soms tot 8am, soms 6.15 maar dan laat ik hem tot hij weer in slaap valt. Niet voor 7en eruit. Overdag is wisselend. Ene dag doet hij 1 slaapje van 2 uren midden op de dag, andere dagen redt hij dat niet en zijn het 2. En sommige dagen is hij om 10am moe maar weigert dan zn middagslaapje waardoor hij dan mega lang wakker is. Een normale baby dus ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 25 Apr 2018 08:02

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat fijn om te lezen (voor jullie alle drie) dat hij nu heeft ontdekt wat doorslapen is!
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 25 Apr 2018 08:34

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat een verademing zal dat voor jullie zijn. Super fijn!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Apr 2018 10:05

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat fijn dat het zo goed gaat Marsy!
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 25 Apr 2018 10:10

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Fijn dat het zo goed gaat! :sunny:

15-11-2019
14-05-2023
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Apr 2018 21:58

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Heee wat fijn!
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Mei 2018 20:32

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Gaat het nogsteeds goed Marsy?
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Mei 2018 01:25

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ja nog steeds! Hij weigert zijn tweede slaapje nog steeds dus hij gaat iets vroeger naar bed en is dus iets vroeger wakker maar slaapt de hele nacht lekker door.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 11 Mei 2018 10:35

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat super fijn voor jullie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2018 10:38

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Yes! En jullie zijn door dat eerste moeilijke jaar heen. Gefeliciteerd met jullie mooie ventje. Only uphill from here!
Let's discover the world together.
<<

M@rije

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 14 Okt 2019 21:28

Bericht 14 Okt 2019 21:37

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hi allemaal, ik ben nieuw hier en het lijkt me leuk om af en toe eens mee te kletsen! Ik ben trotse moeder van Lize, met 34 weken geboren afgelopen augustus.

Lang verhaal kort, Lize slaapt erg onregelmatig en onrustig. We hebben medicijnen gekergen nadat bleek dat Lize last heeft van Reflux; dit heeft na drie dagen alles al positief veranderd. Na navraag bij de Kinderarts (Prematuur) en CB is ons aangeraden Lize gecontroleerd te laten huilen. Neerleggen, 5 minuten laten huilen, troosten, etc. We zijn nu twee dagen aan het 'testen' en merken dat de slaapjes vooral overdag al wat soepeler gaan; Lize slaapt binnen 25 minuten. Niet vast, vaak wakker na de eerste slaappcyclus maar ze slaapt. De nachten daarentegen zijn lastiger. Dan is onze meid vaak klaarwakker. Geen gehuil maar eigenwijs pruttelen en andere geluidjes waarmee ze aangeeft niet te willen slapen.

Hoe denken jullie hier over het gecontroleerd laten huilen van ons meisje? Nu 10 weken uit, gecorrigeerd 4 weken oud. Mag ik dit uberhaupt binnen dit forum plaatsen? :hulde:
<<

Anoniem332

Bericht 14 Okt 2019 22:04

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Omdat ze nog zo jong is zou ik daar voorzichtig mee zijn.

Heeft ze (nog) kruiken in haar bed? Als
Een kind geen energie hoeft te verspillen aan zichzelf warm te houden dan kan het dat gebruiken om in slaap te vallen.

Wellicht is het boek, baby in een droomritme iets voor je?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2019 22:46

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Housebird schreef:

Wellicht is het boek, baby in een droomritme iets voor je?


Ik zou inderdaad dit boek willen aanraden, van Stephanie Lampe is het. Er staat heel duidelijk in wat je kunt verwachten van een kindje per leeftijd. Want goed leren slapen moeten ze echt leren, dat kunnen ze niet van de ene op de andere dag en zeker niet vanaf de geboorte. Daar gaat echt tijd over heen en gelukkig kan je als ouder wel helpen bij het leren slapen. Dat zou ik eerder doen dan echt gecontroleerd laten huilen op deze jonge leeftijd.

Sterkte, succes en natuurlijk welkom, hopelijk kom je hier meer mee kletsen!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2019 23:54

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hoi!
Ik snap helemaal hoe slopend het is. Toch ben ik verbaasd over het advies van CB. Een kindje voor 3 maanden laten huilen is juist het tegenadvies. Slaaptraining doe je eigenlijk niet met kindjes zo jong, vanaf 6 maanden gaan ze het een beetje snappen echt.
En meteen 5 minuten weg is ook erg lang. Ik zou me eerst even heel goed inlezen over de theorie hierachter. Boek wat Marin aanraadt is heel goed en wijzelf hebben Tizzie Hall gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem277

Bericht 15 Okt 2019 06:08

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik zou bij een baby zo jong ook niet te lang laten huilen. Ze mogen best een keer huilen maar er zit voor mijn gevoel een grens aan, ook al ga je iedere 5 minuten kijken.
Ik zou kijken naar de oorzaak. Is honger, kou, pijn uitdele uitgesloten?

En natuurlijk mag je dat plaatsen. We zijn hier om elkaar te helpen. Mijn oudste kind is nu 4 en ik heb al zoveel geleerd hier over mijn kinderen.
Dus hier zit je op de juiste plaats.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Olivia