Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitvinding van de eeuw

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Apr 2018 12:24

Uitvinding van de eeuw

Wat zijn op dit moment voor jou (op dit moment) de drie uitvindingen van de eeuw?

En waarom? Mijn waarom laat ik om praktische overwegingen even achterwege, typen met een infuus is niet handig.

Mijn top 3
Autocorrect functie
Sroogshampoo
Lauwe cola
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Apr 2018 12:34

Re: Uitvinding van de eeuw

Tikkie: Echt geniale uitvinding. Geen gedoe meer met rekening splitsen. Gewoon 1 persoon betaald en stuurt een tikkie. Tevens heb je te maken met een groepsdruk in de appgroep dat ook iedereen binnen een week betaald. Heerlijk en geniaal.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 23 Apr 2018 12:34

Re: Uitvinding van de eeuw

Haha die autocorrect functie had je wel kunnen gebruiken voor je tweede uitvinding :D

Succes met je herstel!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Apr 2018 12:46

Re: Uitvinding van de eeuw

Zag ik ook cotton. Zo ideaal is hij dus niet
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem271

Bericht 23 Apr 2018 12:58

Re: Uitvinding van de eeuw

De zelfscan kassa's in de supermarkt. Alleen beetje jammer dat als je dan een steekproef hebt ze je hele zorgvuldig ingepakte tas overhoop gaan gooien. :palm:
<<

Anoniem316

Bericht 23 Apr 2018 13:47

Re: Uitvinding van de eeuw

De auto
De vaatwasser
De smartphone (en dus alles wat hij tegenwoordig kan).
<<

Anoniem331

Bericht 23 Apr 2018 14:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Storytel, wat mij betreft echt de uitvinding van de eeuw :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Apr 2018 15:09

Re: Uitvinding van de eeuw

Op dit moment voor mij zonder twijfel een wasmachine.

Ik zit al een ruime week zonder en mis hem enorm! Gelukkig kunnen we wassen op mijn vriend zijn werk, bij mijn ouders en heb ik laatst bij een vriendin, terwijl we een wijntje dronken 's avonds, een wasje gedraaid. Woensdag komt de nieuwe gelukkig! Wegens omstandigheden nog geen tijd gehad om thuis te zijn voor bezorging. Maar hij komt er dus gauw aan!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Apr 2018 16:22

Re: Uitvinding van de eeuw

Zelfscan ja!!
En podcasts.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Apr 2018 17:44

Re: Uitvinding van de eeuw

Deze eeuw of vorige eeuw? :angel:
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Apr 2018 17:49

Re: Uitvinding van de eeuw

Dee schreef:De auto
De vaatwasser
De smartphone (en dus alles wat hij tegenwoordig kan).


Als we de uitdrukking heel letterlijk nemen is de bovenste inmiddels uitvinding van 2 eeuwen geleden :D

Voor mij ook de zelfscan, maar dan niet met dat apparaatje door de winkel, maar vooral bij de appie XL en to go, gewoon zelf even snel blieben en klaar.
Verder kinesiologie tape, werkt zo fijn. En web-whatsapp, niks geen gekriegel op mijn telefoon als ik aan het werk ben.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Apr 2018 18:03

Re: Uitvinding van de eeuw

De smartphone
Zonnepanelen
Tikkie
<<

Anoniem249

Bericht 23 Apr 2018 19:27

Re: Uitvinding van de eeuw

Marin schreef:Deze eeuw of vorige eeuw? :angel:

Ik wilde net vragen " welke eeuw", omdat ik iemand auto zag schrijven. Ik ga even uit van de huidige eeuw. Dan ga ik toch voor de smartphone denk ik.
En dan vul ik deze aan met mobiel internet, contactloos betalen, elektrische auto's voor consumenten.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 23 Apr 2018 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 23 Apr 2018 19:28

Re: Uitvinding van de eeuw

Inderdaad zelfscan!
Google Maps. Je zal maar in je eentje in de auto met kaarten moeten klooien.
Online shops
<<

Anoniem246

Bericht 23 Apr 2018 19:55

Re: Uitvinding van de eeuw

De zelfscan inderdaad. Soms doe ik boodschappen bij de Lidl en dan moet ik alles op de band leggen. Het maakt dat ik liever naar de Jumbo ga waar ik zelf alle producten kan scannen en mijn tas al bij de kassa is ingepakt.

De mobiele telefoon an sich. Als ik iemand kwijt ben, dan bel ik even om te kijken waar de ander is. Vroeger moest ik zoeken.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Apr 2018 21:07

Re: Uitvinding van de eeuw

Jorja schreef:
Dee schreef:De auto
De vaatwasser
De smartphone (en dus alles wat hij tegenwoordig kan).


Als we de uitdrukking heel letterlijk nemen is de bovenste inmiddels uitvinding van 2 eeuwen geleden :D

Voor mij ook de zelfscan, maar dan niet met dat apparaatje door de winkel, maar vooral bij de appie XL en to go, gewoon zelf even snel blieben en klaar.
Verder kinesiologie tape, werkt zo fijn. En web-whatsapp, niks geen gekriegel op mijn telefoon als ik aan het werk ben.



Ik vroeg me ook al af hoe ik dit moest interpreteren inderdaad. Maar bovenstaande kreeg ik pas echt de beschikking over in deze eeuw, dus voor mij nog steeds de uitvinding van de eeuw :wink:
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 23 Apr 2018 22:01

Re: Uitvinding van de eeuw

Ik lees de vraag meer als: welke 3 dingen ben jij nú op dit moment in deze situatie waarin je NU letterlijk deze seconde zit zo dankbaar voor?
En dan is ‘uitvinding van de eeuw’ dus gewoon een uitdrukking en niet letterlijk te nemen.

Stel (stel haha!) ik zit NÚ as we speak op de wc, dan is toiletpapier mijn ‘uitvinding van de eeuw’ en m’n telefoon, anders zou ik dit niet kunnen typen.

Maar misschien/hoogstwaarschijnlijk interpreteer ik het helemaal verkeerd hoor :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Apr 2018 22:13

Re: Uitvinding van de eeuw

Wat betreft de zelfscan kassa's, mee eens. Behalve als ik iets van bier/wijn tussen mijn boodschappen heb. Ik heb tè vaak tè lang moeten wachten tot er iemand kwam die dan op 'ok' of 'doorgaan' of wat dan ook drukte, zodat ik daadwerkelijk kon gaan afrekenen. Hier letten ze blijkbaar niet altijd even goed op vanuit de klantenservice of er een bepaalde 'melding' is vanuit het zelfscan gedeelte. En aangezien dit meerdere malen in de week is ben ik niet zo'n fan meer van de zelfscan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Apr 2018 22:16

Re: Uitvinding van de eeuw

MissBitchy, ben het ergens met je eens hoor. Ik, met mijn wasmachine verhaal, interpreteerde het ook als in van welke uitvinding (ever) ben je op dit moment dankbaar. Want verder ben ik dankbaar voor zoveel uitvindingen.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 24 Apr 2018 07:40

Re: Uitvinding van de eeuw

1. Tampons
2. Internet
3. Auto’s
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Apr 2018 09:14

Re: Uitvinding van de eeuw

Whatsapp
Spotify
Interactieve tv
R. 2013
D. 2016

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers