Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

<<

Anoniem248

Bericht 20 Apr 2018 19:21

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik vind op gewoon normaal niveau praten prima, al zitten ze tot midden in de nacht buiten. Daar kan ik me doorgaans wel voor afsluiten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Apr 2018 19:28

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik vind doordeweeks om 22:00 dat het wel stil mag zijn buiten.
Rustig praten vind ik niet hinderlijk maar als de buurman dan een lachbui krijgt of voor de zoveelste keer zijn stem verheft vind ik dat wel irritant ja. Maar ik moet er dan ook om 5.30 uit de volgende ochtend.
2016
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 20 Apr 2018 19:58

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

caribbeanlover schreef:
Jada schreef:Zolang ze willen. Ik vind het doordeweeks wel schappelijk om na 22.00 zachter te doen en muziek uit te zetten en in het weekend na 00.00.
Maar heb ik last van het lawaai doe ik meestal oordoppen in en dan heb ik er geen last meer van.


Waarom gaan merendeel van de reacties over muziek? Dat heb ik niet genoemd, overlast kan op genoeg anderen manieren.

Veel van mijn buren draaien muziek als ze ('s avonds) buiten zitten. Vandaar dat ik het benoem.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 20 Apr 2018 20:34

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Wat ik me afvraag, is het gewoon interesse/nieuwsgierigheid of heb je zelf last van je buren?

Wij wonen vrijstaand en hebben ook geen achterbuurten, van mensen die “gewoon” in de tuin zitten hebben we geen last, alleen van een tuinfeestje zouden we overlast hebben, maar als dat niet vaak is doen we er niet moeilijk over.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem249

Bericht 21 Apr 2018 15:30

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Op een doordeweekse dag vind ik het om 23:00 uur wel tijd voor "inside voices". Dus niet meer heel hard praten en keihard lachen. Zachtjes kletsen mag van mij tot ze er bij neervallen.
Ik heb meer last van de kinderen van de achterburen die in de tuin spelen/krijsen overdag, maar daar mag je niks van zeggen want het zijn kinderen.
<<

Anoniem246

Bericht 21 Apr 2018 15:36

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Het terras voor ons huis is doordeweeks open tot 22.00. Op vrijdag tot 23.00u. Op zaterdag tot 00.00u. En nee, hier praten ze niet op fluistertoon tegen elkaar, zelfs niet als het kan. Ik zou altijd om 22.00u mijn stem dempen, hoe gezellig het ook is. Dat vind ik een prima tijd om rustiger aan te doen, als ik nog niet op bed lig dan tenminste.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 21 Apr 2018 15:51

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik woon in een grote stad dus er zijn altijd wel geluiden buiten. Ik weet niet beter. Als ik er echt last van zou hebben, zou ik het raam dicht doen
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Apr 2018 17:13

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Claire**** schreef:Op een doordeweekse dag vind ik het om 23:00 uur wel tijd voor "inside voices". Dus niet meer heel hard praten en keihard lachen. Zachtjes kletsen mag van mij tot ze er bij neervallen.
Ik heb meer last van de kinderen van de achterburen die in de tuin spelen/krijsen overdag, maar daar mag je niks van zeggen want het zijn kinderen.



Waarom niet? Jij moet toch kunnen genieten van vn de rust en niet dat gebler!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Apr 2018 17:49

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Wij slapen aan de kant waar ook de binnentuin zit, en veel verschillende culturen om ons heen. Ik ben niet anders gewend dan dat er tot savonds laat mensen rondlopen en kinderen spelen. Ook doordeweeks. Ik heb er geen last meer van en m’n zoons slapen er ook makkelijk doorheen.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Apr 2018 18:37

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Raven schreef:Wat de rest ook zegt na 22:00 het volume omlaag.

Recht achter onze schutting is een speeltuintje en soms laten mensen hun kinderen daar tot superlaat spelen ook na 22:00. Dan hebben zij wel vakantie, maar wij niet.
Het stomme is dat het geen mensen uit onze straat zijn.


Ik vraag me af hoe oud die kids zijn dat ze zo laat ondanks vakantie buiten mogen zijn?
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Apr 2018 18:39

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Harrison schreef:Ik vind het zelf eigenlijk nooit zo erg, mits het niet elke dag mega herrie is van dezelfde mensen. Als ik dat wel vervelend zou vinden had ik niet midden in Amsterdam moeten gaan wonen in een huis met allemaal aan elkaar grenzende balkons. Als het na 23.00 allemaal wat zachter is heb ik er niet zo'n last van. Ik vind het vervelender dat de kinderen van de buren elke dag, de hele dag, aan het krijsen zijn. Echt keihard janken en schreeuwen. Ik hoor van niemand wat door de muren heen maar van hen wel. Altijd.


Ik hoor de telefoon afgaan bij de buren. Denk dat een van hun of beide hardhorend zijn, maar ik kan er wel om lachen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Apr 2018 06:40

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Doordeweeks vind ik 22:00 een geluidsoverlastgrens, maar als men gewoon met elkaar praat en het gezellig hebben op normaal volume, dan mogen ze wat mij betreft de hele nacht in de tuin zitten als ze dat willen. Ik vind het heel anders als mensen dronken lachstuipen hebben onder het ‘genot’ van luide muziek.

Wat betreft kinderen overdag, je kunt ze helaas moeilijk uit zetten. Alle waarschuwingen en correcties ten spijt, gaat het volume uit enthousiasme toch snel weer omhoog en als ze met meer spelen, krijgen ze ook hevig emotionele ruzies (=gekrijs).
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Apr 2018 11:39

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik vind 22u ongeveer de max denk ik. Gisten speelde ik om 9u al met mijn zingende dochter in de tuin (we waren al lang op, niet in de gaten) vinden jullie dat te vroeg?
<<

Anoniem304

Bericht 22 Apr 2018 11:42

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Nee op zaterdag niet hoor.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Apr 2018 11:45

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ja dat vind ik te vroeg, maar ik woon aan een Amsterdamse binnentuin en daar galmt het enorm door. Als ik nies met de ramen open krijg ik altijd van meerdere kanten een "gezondheid" te horen. Als er een kind aan het zingen is in de tuin hier, is de hele buurt wakker.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Apr 2018 13:17

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik vind 9h in het weekend niet te vroeg, prima hoor. Ik woon al een jaar of 12 aan een Amsterdamse binnentuin en these are the consequences.. sinds ik zelf kinderen heb stoor ik me smorgens sowieso nergens meer aan, ze zijn ‘op’ vanaf 6.30 dus ik ook. Maar vóór ik kinderen had vond ik het ook niet erg. Zeker met dit weer snap ik dat heel goed!
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 22 Apr 2018 18:58

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Ik vind 9.00 uur ook een prima tijd! Gisteren expres ook gewacht tot 9.00 uur, toen mocht ze naar buiten. Ze wilde graag eerder maar dat vond ik dus te vroeg.
<<

Anoniem231

Bericht 22 Apr 2018 20:01

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

Van mij mogen de kinderen al vrij vroeg naar buiten. De buren zijn doordeweeks allemaal rond 7 uur/half 8 wakker of al weg. Dus rond 8 uur/half 9 mag mijn zoon naar buiten.
In het weekend half 9/9 uur. Hou er wel rekening waarmee ze spelen en dat ze rustig doen. Hier kunnen ze voor het huis en achter het huis spelen. Ik kijk wel altijd even rond of de rolluiken van de buren omhoog zijn. Maar mijn zoon kan heel goed buiten spelen zonder geluid te maken. Zit dan heel stil in de zandbak of zo.

In de avond mogen de buren zo laat buiten zitten als ze willen. Zolang het geen grote herrie is, heb ik er geen last van. Doe dan wel een raam dicht.
Van de week zaten wij ook nog heel lang buiten. Rustig op een bankje met een spelletje. Dus dan heeft ook niemand last van ons.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Apr 2018 20:05

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

In ons vorige huisje zaten we ook geregeld tot 23:00 uur doordeweeks buiten met de buren.
Er werd wat afgelachen. Niemand die erover klaagde.
Nu wonen we in een buitengebied.
Niemand die last van ons heeft.
Wel is het folume van praten zachter, puur om de kinderen.
Muziek hebben we nooit aan als wij buiten zitten, horen we namelijk niet. Daar is onze tuin te groot voor.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 24 Apr 2018 20:49

Re: Hoe laat buiten zitten doordeweeks?

caribbeanlover schreef:
Raven schreef:Wat de rest ook zegt na 22:00 het volume omlaag.

Recht achter onze schutting is een speeltuintje en soms laten mensen hun kinderen daar tot superlaat spelen ook na 22:00. Dan hebben zij wel vakantie, maar wij niet.
Het stomme is dat het geen mensen uit onze straat zijn.


Ik vraag me af hoe oud die kids zijn dat ze zo laat ondanks vakantie buiten mogen zijn?


Tussen de 10 en 12 denk ik. Ze zitten er nu ook. Echt vervelend schreeuwen etc.
Er zit ook wel eens hangjeugd dan heb ik liever die daar zitten. Die praten rustig en lachen ook rustig.
Beter dan schreeuwende spelende kinderen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers