Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind en zon

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Apr 2018 14:47

Re: Kind en zon

Ja bij onze Joolz in elk geval wel, die heeft een vrij diepe kap.

We gebruikten ook weleens een gewone hydrofiel en die bevestigden we dan met dit soort (speelgoed)ringen:

Afbeelding
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Apr 2018 14:48

Re: Kind en zon

Ja stom, de wagen draaien bedacht ik me nu net thuis ook pas. Dat had ik natuurlijk moeten doen, misschien had het geholpen. Was zelf ook een beetje radeloos, het was echt zo zielig.

Ah ik zal eens kijken of dat met een hydrofiel werkt en anders een Dooky kopen. Dank je voor de tip.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Apr 2018 15:04

Re: Kind en zon

Of een grote losse zonnekap kopen. Hebben wij voor de buggy en werkt perfect!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 19 Apr 2018 15:30

Re: Kind en zon

Wat naar Marin! Veel knuffelen maar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Apr 2018 01:43

Re: Kind en zon

Even van iemand die in een land woont met 90% van het jaar zon en gat in de ozonlaag. Allereerst: belangrijk dat je haar ook af en toe even zonder zonnebrand in de zon zet, is heel erg goed voor Vit D voor het kind. Hier mogen we alleen maar voor 7 uur 's morgens en na 5 uur 's middags. Zonnebrand houdt namelijk die Vit D opname ook tegen.
Als je haar dan toch insmeert, verdiep je even in de ingredienten van de zonnebrand en of je die voor kinderen gebruikt. Die voor volwassenen is niet gemaakt voor kinderen. Ik moet mijn zoon elke dag helemaal insmeren, dus wil dan wel zeker weten dat het een goed product is. Hoedjes zijn hier verplicht, als zij net zo licht is als mijn R, zou ik dat ook doen, want warmte via het hoofd kan ook vlekken veroorzaken. En veel vocht laten drinken, altijd extra.

Wij hebben deze, is heel fijn:
https://www.google.com.au/search?q=Uv+Natural+Baby+Sunscreen+Spf+30%2B+150gr+By+Uv+Natura&rlz=1C1GGRV_enAU751AU751&oq=Uv+Natural+Baby+Sunscreen+Spf+30%2B+150gr+By+Uv+Natura&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Apr 2018 08:54

Re: Kind en zon

Marin: ik heb altijd een opvouwparaplu in de kinderwagen, ideaal voor zonnige dagen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2018 09:01

Re: Kind en zon

Ik moet het parasolletje inderdaad even opsnorren. Het is ook ineens echt warm weer dus ik moet ook echt even schakelen merk ik.
Gelukkig was O na z'n slaapje weer helemaal de oude. Z'n wangetjes waren ook niet meer rood, dus gelukkig niet verbrand.

Bijzonder dat ze echt zulke regels hebben in Australië. Goed hoor, want het is zo warm en gevoelig daar natuurlijk. Wat doen ze dan als je je niet aan die tijdklok regels houdt? Dat kunnen ze toch niet checken? En wie is ze?
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 20 Apr 2018 16:06

Re: Kind en zon

Mijn meiden hebben ook beide vlekjes.. Ik heb dat nog niet eerder gezien dus hoop dat het hier bij blijft.

Bij de Etos is alle zonnebrandcreme momenteel 1+1 gratis.

En mijn witkopje moet altijd een hoedje of pet op. Dat gaat gelukkig heel goed.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Apr 2018 23:18

Re: Kind en zon

Oh nee niet te letterlijk nemen Marin. Sorry: ze raden die tijden aan. Anders krijgen baby’s hier ook niet genoeg vit D als we ze altijd insmeren. Maar overdag altijd. En heb je geen hoed op school, mag je niet naar buiten ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 21 Apr 2018 05:32

Re: Kind en zon

Ik gebruik voor de kinderen altijd factor 50 van de Lidl.

In de ochtend eerst even zonder zonnebrand naar buiten voor de vitamientjes. Daarna smeren.
Had nu een spray van Etos eigen merk meegenomen, omdat ik niet innde buurt van de lidl was. Wat een zooi, allemaal vlekken op hun kleding.

Ik laat ze zo veel mogelijk in de schaduw spelen. Zet de waterfafel bijvoorbeeld in de schaduw.
Ook moeten ze een petje op, deze laten ze ook op omdat ze anders naar binnen moeten.

De tweeling komt niet in de zin.
Liggen in de schaduw van het huis in de box of kinderwagen.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2018 06:38

Re: Kind en zon

Marsy31 schreef:Oh nee niet te letterlijk nemen Marin. Sorry: ze raden die tijden aan. Anders krijgen baby’s hier ook niet genoeg vit D als we ze altijd insmeren. Maar overdag altijd. En heb je geen hoed op school, mag je niet naar buiten ;)

Ah ja op school kan ik me nog wel voorstellen dat ze regels hanteren. Wel goed hoor! Maar was zo benieuwd wie de zon politie dan was haha.

Overigens ging met parasolletje heel goed gisteren. Hij zat lekker in de schaduw en vond het parasolletje niet vervelend, duwde 't niet eens weg. Gelukkig maar dus!
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 21 Apr 2018 07:53

Re: Kind en zon

Ik gebruik zonnebrand van garnier.

Verder zoveel mogelijk in de schaduw en krijgt onze zoon een uv wereld shirt aan als we buiten gaan zwemmen.

Wij doen juist de kap omlaag van de kinderwagen en gebruiken een parasol als het echt warm is. We zetten hem in de schaduw als we stilstaan.
De kap houdt juist heel veel warmte vast en als je er een doek boven gaat spannen dan wordt er nog meer warmte vast gehouden ook al laat je ventilatie gaten over. Daar is vorig jaar nog heel veel voor gewaarschuwd. Dat zelfs als je een dooky gebruikt bij juist gebruik ook te warm wordt.

Edit wij gebruiken ook hoedjes of petjes
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 21 Apr 2018 09:12

Re: Kind en zon

Biodermal werkt vooralsnog uitstekend en de warmte-uitslag is ook al een stuk minder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2018 09:14

Re: Kind en zon

Fijn Geel!
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Mei 2018 13:11

Re: Kind en zon

https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... and-zilver

Misschien nog een interessant artikel voor iemand.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Mei 2018 13:28

Re: Kind en zon

Ha die wilde ik ook delen MdU. Wij hebben de Vision nu opgemaakt en zijn overgestapt op de nivea protect&sensitive voor kinderen. Moest gewoon snel nieuwe hebben en geen tijd om me enorm te verdiepen. In elk geval krijgt Lu. er geen eczeem of rare plekjes van dus wat dat betreft ben ik tevreden. Op vakantie was hij door iemand van de opvang daar ingesmeerd met andere zonnebrand en ‘s avonds waren zijn knieholtes en elleboogholtes helemaal voorrood. Ik dacht eerst verbrand, maar een paar dagen later zag je goed dat het exceem was. Met vaseline lanette trok het gelukkig snek weer weg, maar wel een teken dat we nog steeds voorzichtig met hem moeten zijn. Hij is ook heel blond dus ik doe hem vaak een petje of hoedje op met veel zon. Hij is gelukkig nog nooit verbrand, hij wordt altijd in de loop van de zomer steeds bruiner.
Overigens laten wij de kinderen buiten in de tuin als ze met water spelen uv-pakjes dragen of in elk geval een uv-shirt, dat is ook erg prettig.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 28 Mei 2018 14:19

Re: Kind en zon

Dank voor het delen MdU!
Hebben we alleen net een nieuwe fles Lovea gekocht (een van de weinige zonnebrandcremes waar zoonlief niet op reageert). Dan halen we dus maar weer een fles Vision...
22112014 / 10042019
<<

Anoniem286

Bericht 28 Mei 2018 14:42

Re: Kind en zon

Ik gebruik voor s solait spray 50spf spray van het Kruidvat. Erg prettig spul.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mei 2018 14:46

Re: Kind en zon

Heuh, laatst werd in dit topic genoemd dat Vison slecht zou zijn en in de link van MdU komt het juist weer goed uit de test?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Mei 2018 14:59

Re: Kind en zon

Ja ik weet het ook niet goed meer. Hier testen ze sprays, in een andere test juist weer speciale zonnebrand voor baby’s en kinderen. Ik had Naïf gekocht maar ik vind ‘m echt te dik, smeert voor geen meter. Die bewaar ik voor de baby’tjes straks. Voor E heb ik nu de kids spray van Nivea, ze lijkt er prima tegen te kunnen. Er zit wel parfum in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Mei 2018 15:07

Re: Kind en zon

Ik heb het artikel ook gelezen. F. Krijgt traanoogjes van alles waar parfum in zit daarom Naif maar idd superdik. Heb ook vision daar smeer ik haar lijfje en beetje mee in.
⁠♡♡♡
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Mei 2018 15:09

Re: Kind en zon

Jip schreef:Heuh, laatst werd in dit topic genoemd dat Vison slecht zou zijn en in de link van MdU komt het juist weer goed uit de test?

Vision is volgens mij prima, maar claimt dat je maar één keer per dag hoeft te smeren en dat is zeker niet prima. Ook niet met Vision. Volgens mij was dat vooral ook het verwijt in dat vorige artikel als ik het me goed herinner.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2018 15:46

Re: Kind en zon

Teun schreef: voor de baby’tjes straks.
:love:
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mei 2018 15:53

Re: Kind en zon

Hier gebruiken we Garnier Amber Solaire, smeert fijn, we hebben de spray en ik lees nu dat hier geen parfum (en ook geen parabenen wat dat ook moge zijn) in zit. En hij is heel vaak in de aanbieding
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Mei 2018 17:09

Re: Kind en zon

Wij gebruiken bij stiefdochter gewoon etos. Die doet het schijnbaar ook goed. Voor de baby wilde ik naif doen maar dat is dus geen goed smeersel haha. Hm ik kijk nog even verder.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan, Tom