Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rokende buren

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 07:01

Rokende buren

Wij hebben net nieuwe buren. Aardige mensen, weinig last van tot nu toe...behalve dat ze roken.

Wij slapen graag met het raam open, maar gisteravond gingen ze op hun dakterras roken en kwam alle rook bij ons naar binnen :no: Heel vies! Laatst zat ik ook met de tuindeuren open, zelfde verhaal.

Ik snap dat ik ze niet kan verbieden om in hun eigen tuin te roken, maar zou ik ze wel kunnen verzoeken in de avond niet op dat dakterras te roken ivm rook wat onze kamer binnenkomt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Apr 2018 07:22

Re: Rokende buren

Helaas denk ik van niet. Met raam open slapen doet namelijk ook niet iedereen. Ik in ieder geval niet.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Apr 2018 07:23

Re: Rokende buren

Nee, kan je weinig mee.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 07:24

Re: Rokende buren

Fred schreef:Helaas denk ik van niet. Met raam open slapen doet namelijk ook niet iedereen. Ik in ieder geval niet.


Ik slaap een stuk beter met ramen open.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Apr 2018 07:28

Re: Rokende buren

Je kunt het natuurlijk altijd vragen, maar ze zijn je hierin niets verplicht.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Apr 2018 07:39

Re: Rokende buren

Oh bah ik vind rooklucht in mijn huis ook echt zo goor! Vervelend zeg. Ik denk ook niet dat je er veel mee kunt. Vragen staat je vrij maar misschien verslechter je er ook de prille, goede burenrelatie mee. Lastig!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 07:48

Re: Rokende buren

Ze zei zelf wel dat als we last hebben van de blaffende hond we er iets van mogen zeggen, dus wie weet kan ik dit ook wel voorzichtig aankaarten. Vanavond gaat het raam weer open, misschien roken ze niet elke avond.

Maar idd Teun ik wil ook de nieuwe relatie niet verpesten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem247

Bericht 17 Apr 2018 08:02

Re: Rokende buren

Je kan het altijd vragen want anders blijft het een irritatiepuntje. Of ze er iets mee doen is een tweede maar dan heb je het in ieder geval gevraagd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Apr 2018 09:00

Re: Rokende buren

He bah, wat vies!
Je kunt er zo weinig over zeggen alleen. Dat is wel lastig!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Apr 2018 09:20

Re: Rokende buren

Ohja dat is wel irritant ja. Roken ze één sigaret en dan is het klaar? Want daar zou ik nog wel mee kunnen leven, maar als het de hele avond door is, zou ik het misschien wel uitleggen dat je er last van hebt. Maar als dat de enige plek is waar zij buiten kunnen roken dan is er natuurlijk ook niet echt een oplossing.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 09:31

Re: Rokende buren

Dat weet ik niet, bij de eerste rooklucht heb ik het raam meteen dicht gedaan. Bleef enorm ruiken daarna.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Apr 2018 09:47

Re: Rokende buren

Een roker zal iedere avond roken. Dus ik denk dat je dat maar moet accepteren :-)

In mijn vorige huis rookte ik nog en de buurvrouw had daar ook last van. heel eerlijk: ik heb me er niet veel van aangetrokken. Rot voor haar dat ze er last van heeft, maar het was mijn tuin en mijn huis en ik mag dan gewoon roken waar ik wil.

Ik snap dat je het vies vindt maar als ik de buurvrouw zou zijn dan zou ik er hooguit notitie van nemen en proberen niet in je richting te roken en rekening te houden met sterke wind. Maar thats it.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Apr 2018 09:58

Re: Rokende buren

Jip schreef:Dat weet ik niet, bij de eerste rooklucht heb ik het raam meteen dicht gedaan. Bleef enorm ruiken daarna.

Haha ja maar dat snap ik wel als je het raam dicht doet met de rooklucht er in.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 10:20

Re: Rokende buren

Caro schreef:Een roker zal iedere avond roken. Dus ik denk dat je dat maar moet accepteren :-)

In mijn vorige huis rookte ik nog en de buurvrouw had daar ook last van. heel eerlijk: ik heb me er niet veel van aangetrokken. Rot voor haar dat ze er last van heeft, maar het was mijn tuin en mijn huis en ik mag dan gewoon roken waar ik wil.

Ik snap dat je het vies vindt maar als ik de buurvrouw zou zijn dan zou ik er hooguit notitie van nemen en proberen niet in je richting te roken en rekening te houden met sterke wind. Maar thats it.


Het is gewoon 'zuur'. We hebben er 12 jaar gewoon zonder 'last' van de buren en nu na 2 weken nieuwe buren die stank lucht. (en een blaffende hond, maar goed, daar trek ik me niet zoveel van aan).

Ik kijk het even aan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Apr 2018 10:31

Re: Rokende buren

Gelukkig gaan jullie over een tijdje verhuizen toch?
<<

Anoniem250

Bericht 17 Apr 2018 10:42

Re: Rokende buren

Ik zou 's avonds een raam dicht houden en dan als de buren in bed liggen het raam openzetten. Tenminste als je zelf nog wakker bent of tussendoor 's nachts wakker wordt. Ik vind rooklucht ook vies, maar je kan van je buren niet verwachten dat ze niet meer op hun balkon roken. En als het rokers zijn, Caro zegt het al, dan zullen ze waarschijnlijk elke avond roken.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Apr 2018 10:44

Re: Rokende buren

Ik zou hetzelfde doen als HG. Ik snap wel heel goed dat je het heel vervelend vindt. Ik slaap ook veel beter met een open raam en ik haat rooklucht. Ik denk dat je het best met hen kunt bespreken, maar als dit de enige plek is waar zij kunnen roken, dan ga je er weinig aan veranderen vrees ik.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 10:54

Re: Rokende buren

Harrison schreef:Gelukkig gaan jullie over een tijdje verhuizen toch?


Dat duurt nog wel even haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 17 Apr 2018 12:17

Re: Rokende buren

Kan me voortellen hoor dat je het vies vindt. De vraag wordt meerdere malen gesteld, misschien kijk ik over het antwoord heen maar kunnen ze ergens anders roken? Is er ook een tuin bijvoorbeeld? Zo ja dan zou ik het wel vragen ja, of ze in de avond misschien niet op het dakterras willen roken omdat het dan naar binnen waait bij mij. Maar ik ben sowieso iemand die makkelijk een praatje maakt en vragen stelt, nee heb je en ja kun je krijgen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 12:21

Re: Rokende buren

Ohja, sorry. Ze kunnen in de tuin roken of voor het huis of binnen ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 17 Apr 2018 12:25

Re: Rokende buren

Jip schreef:Ohja, sorry. Ze kunnen in de tuin roken of voor het huis of binnen ;-)


Dat ze niet binnen roken is natuurlijk logisch, en voor het huis ook wel. Maar als de tuin ook een optie is zou ik het wel een keer vragen ja. Zeggen ze nee heb je het toch geprobeerd.
<<

Anoniem318

Bericht 17 Apr 2018 12:27

Re: Rokende buren

Vervelend Jip. Toen ik zelf nog rookte, keek ik wel altijd of er ramen openstonden bij de buren, om dan ofwel mijn sigaret uit te stellen ofwel me strategisch op te stellen tov het raam en de windrichting enzo. Rooklucht binnen is gewoon heel vies, of je nu een roker bent of niet. Ik zou het wel op een vriendelijke manier aankaarten, zeker als ze gewoon in de tuin kunnen roken zonder dat jij er last van hebt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2018 12:50

Re: Rokende buren

Carrie schreef:
Jip schreef:Ohja, sorry. Ze kunnen in de tuin roken of voor het huis of binnen ;-)


Dat ze niet binnen roken is natuurlijk logisch, en voor het huis ook wel. Maar als de tuin ook een optie is zou ik het wel een keer vragen ja. Zeggen ze nee heb je het toch geprobeerd.


Binnen was een grapje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem236

Bericht 17 Apr 2018 15:18

Re: Rokende buren

Ooit een sigaren rokende buurman gehad die bij mooi weer ook in de tuin zat te roken.
Ik zei toen een keer hardop tegen mijn man; gatverdamme ruik je dat? En sindsdien deed hij het niet meer op die plek als wij ook buiten waren

Maar ik zou er gewoon naar vragen, of ze in de tuin kunnen gaan roken. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Of met een diepe zucht het raam dichtdoen, misschien valt het kwartje
<<

Anoniem301

Bericht 17 Apr 2018 15:36

Re: Rokende buren

Passief agressief zou ik niet doen, gewoon vragen, geen hints geven.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers