Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Nov 2017 17:19

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Dank jullie wel! Als hetallemaal wat duidelijker is omtrent de columns dan moet ik ook maar eens met de Burgemeesters in conclaaf :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Mrt 2018 14:52

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Even een update. Binnenkort verschijnt mijn eerst column in het personeelsblad van het ziekenhuis waar ik werk. Best wel spannend! Daarnaast werk ik mee aan een landelijke campagne om verpleegkundigen voor ons ziekenhuis te werven. Daarvoor zal ook een of meerdere blogs van mijn hand gebruikt worden. Ik ben echt benieuwd hoe mensen het zullen ontvangen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mrt 2018 16:09

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Leuk en spannend Lady! Plaats je je column hier ook?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Mrt 2018 20:44

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Dat wil ik best doen. Al is dit meer een column om mezelf te introduceren en niet echt met een spannende belevenis ofzo.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem257

Bericht 12 Mrt 2018 08:47

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Spannend zeg Lady!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Mrt 2018 21:47

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Wat leuk allemaal Lady!
2012 & 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Apr 2018 16:28

Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp UPDATE 16/4

Mijn eerste blog is inmiddels geplaatst in het personeelsmagazine van mijn werk. Het was een introductieblog en ik vond het heel spannend maar heb alleen maar heel positieve reacties ontvangen. Ik ben nu bezig met de tweede blog en ik vind dit weer net zo spannend. Daarom wil ik hem hier graag plaatsen en jullie feedback ontvangen. Is het pakkend genoeg? Of juist tè? Te sensatiebelust? Ik hoor het graag!

Het is een concept, ik moet het nog finetunen en spellingscorrectie uitvoeren.


Blog 2.

Soms beland je als verpleegkundige in een situatie zonder vooraf te beseffen hoeveel impact dit gaat hebben. Zo ook deze dag. Ik begin de dag als regieverpleegkundige maar door omstandigheden ben ik ineens nauw betrokken bij de opvang van een minderjarige jongen die onder invloed is van alcohol en drugs. De jongen is getekend en gevormd door een onveilige jeugd en opvoeding en vanwege criminele activiteiten is er volop politie aanwezig. Dat voelt vandaag heel veilig. De jongen is zo onder invloed dat hij erg agressief is en onvoorspelbaar gedrag vertoont. Regelmatig moeten we met zijn vieren op hem duiken om hem in bedwang te houden. Dit maakt het tot een ingewikkeld zorgproces. Hoe neem je bloed af bij iemand die zo geagiteerd is? Wil ik uberhaupt dit risico nemen, kijkend naar mijn eigen veiligheid?

De situatie wordt zo nijpend dat ik besluit de hulp van het weekendhoofd in te schakelen. Samen lukt het ons om het vertrouwen van deze jongen te winnen en dat voelt goed. Maar al snel gaat het mis. Voordat ik het in de gaten heb vliegt er er een stoel door de kamer en wordt de computer aan diggelen geslagen. De jongen gaat volstrekt door het lint en trekt in al zijn woede zijn infuus uit zijn hand. De bloedspetters vliegen door de kamer en een fractie van een seconde later proef ik bloed in mijn mond. Zijn bloed. Op dat moment spat mijn professionele schild uiteen en word ik overspoelt door emoties. Gelukkig zijn daar mijn collega’s, die me uit de situatie halen en me de ruimte geven om te ventileren en te douchen. De afgelopen uren heb ik continu doorgebracht in de nabijheid van een agressief, onvoorspelbaar persoon. Ik heb angst gevoeld, onmacht en frustratie. Angst vanwege zijn onvoorspelbaarheid, onmacht door dat ik me heel goed besef dat ik uiteindelijk het verschil niet kan maken en frustratie om de bureaucratie die ons vanochtend zo parten speelt. Een continu afwisseling van emoties, die veel energie kosten. De hele situatie heeft veel impact op het team en op de andere patienten en het blijft lang voelbaar. Voor mij volgen een dag later enkele spannende uren, wanneer ik moet afwachten of er mogelijkheid bestaat tot besmetting met HIV en hepatitis. Gelukkig blijkt dit niet het geval.

De vraag rijst verscheidende malen hoe ver je moet gaan om je patienten te helpen. Zorgen zit in ons bloed, maar waar ligt de grens?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Apr 2018 16:33

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik vind het een boeiend goed geschreven stuk. Volgens mij is het wel ‘verscheidene’. Is die laatste zin pun intended? :)

Heftig trouwens wat jij allemaal meemaakt! Diep respect maar dat wist je al!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Apr 2018 19:05

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik vind het heel helder en prettig geschreven en daarnaast ook echt boeiend, je neemt ons mee in je verhaal. Ik vind het niet te pakkend, ik proef in je zinnen echt de onmacht, frustratie en angst.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Apr 2018 20:25

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Wat fijn om jullie reacties te lezen, Feline en Pompoen.

Feline, ik moet de spelling nog helemaal nalopen. En het is geen pun intended maar wel scherp opgemerkt van je :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Apr 2018 20:38

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik vind het ook een goed geschreven verhaal!
Het enige mogelijke nadeel dat ik zou kunnen bedenken is dat qua heftigheid/impact alle volgende blogs tegen kunnen vallen. Snap je wat ik bedoel? Ik hoop tenminste dat dit niet het minst heftige verhaal uit je carrière is...
Misschien kun je nadenken over de verschillende verhalen die je wilt vertellen en wat dan een goede volgorde daar in is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Apr 2018 20:43

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik vind het ook goed geschreven en niet op sensatie belust.

Wat ik me wel afvraag, hoe prik je bloed bij iemand die echt niet wil? Ben je dat dan verplicht? En hebben jullie geen mogelijkheden om keuzes te maken (bijv medicatie om iemand rustig te krijgen bij heftige agressie) als dit echt nodig is omdat er anders geen goede zorg geboden kan worden? Of dat je bijvoorbeeld politie ondersteuning krijgt zodat jij niet op die persoon hoeft te gaan liggen om hem rustig te krijgen maar dat begeleiding/politie dit doet?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Apr 2018 21:22

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Green Pepper, daar zit ik niet zo over in. Deze casus maakte veel indruk maar er gebeuren nog wel heftigere dingen. Het is overigens niet mijn bedoeling om alleen maar alle extremen te gaan delen maar deze is me wel echt bijgebleven.

Lot, goede vragen stel je. Ik heb maar een beperkt aantal woorden per blog, 300 ongeveer. Ik zit met deze blog al over de 400. Ik kan dus niet alles beschrijven wat ik zou willen. In dit geval hebben we kalmerende medicatie moeten gebruiken, wat ook weer complicaties gaf. En met die vier man die op hem moesten duiken, bedoel ik ook de politie. Maar ik hen gewoon te weinig ruimte omdat allemaal te benoemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem306

Bericht 17 Apr 2018 05:58

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ontzettend boeiend geschreven Lady. Idd jammer dat je maar een beperkt aantal woorden kan gebruiken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Apr 2018 06:50

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik bedoelde trouwens niet dat ik dit in het stuk miste, het waren vragen die daarna bij mij opborrelde.
<<

Anoniem252

Bericht 17 Apr 2018 07:32

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Wauw wat een heftige gebeurtenis. Soms ben je zo ontzettend kwetsbaar als verpleegkundige he. Mooi geschreven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Apr 2018 07:41

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Lot schreef:Ik bedoelde trouwens niet dat ik dit in het stuk miste, het waren vragen die daarna bij mij opborrelde.


Het is wel fijn dat je dit opmerkt. Want, best stom, ik heb er helemaal niet zo bij stilgestaan dat mensen er misschien daadwerkelijk over gaan nadenken. In mijn hoofd heb ik naar aanleiding van jou vragen al wat aanpassingen bedacht, ik ga kijken of ik die nog kan verwerken. Bedankt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Apr 2018 10:42

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Leuk, Lady! Is er ook nog een eindredacteur die naar het stuk gaat kijken? Hij of zij kan je namelijk waarschijnlijk goed helpen met schrappen/anders formuleren waardoor je minder woorden hebt. Bij het stuk van een ander is dat altijd gemakkelijker dan bij een stuk van jezelf :wink:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem231

Bericht 22 Apr 2018 19:46

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Mooi beschreven lady. Je schrijft heel pakkend, wil graag verder lezen. Ik denk wel dat jouw verhalen te groot zijn voor zo'n korte blog (in ieder geval dit keer). Ik wil graag meer weten over dit verhaal en vind het jammer dat je daar geen kans voor hebt. Nu roept dit stuk teveel vragen op. Is er geen mogelijkheid tot meer woorden?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Apr 2018 20:05

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Dat is een goed vraag Pollepel. Ik geloof dat ik die ook ga stellen aan de eindredacteur.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Apr 2018 20:23

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Ik vind je verhalen ook echt goed geschreven. Heel pakkend. Daardoor wil ik ook meer over zo'n case weten. Jammer dat je er maar 300 woorden voor hebt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Apr 2018 20:42

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Thnx Frank! Dit zijn overigens al 416 woorden..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 28 Apr 2018 08:37

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Misschien ben ik veel te laat om nog feedback te geven, maar ik haal niet uit je stukje waarom de bureaucratie je parten speelt. Ik zou dat eruit halen of eerder iets over terug laten komen.

Verder vind ik het een leuk stuk, iets sensationeel door ‘zijn bloed’ apart te benoemen, maar het stuk leest gemakkelijk en ik vind het boeiend geschreven.

Heftig zeg dat je dit hebt meegemaakt!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Apr 2018 07:54

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Volgens mij zag ik je ook langskomen in een mcl filmpje op Instagram? Leuk!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Apr 2018 08:15

Re: Rubriek W&S #2: Verpleegkundige op de S.poedeisende Hulp

Carra, bedankt voor je feedback. Daar ga ik nog wat mee doen. Ik heb deze blog om het vooruit geschreven omdat ik straks na de bevalling daar geen stress van wil hebben.

BP, dat klopt inderdaad!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron