Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto huren op vakantie

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Apr 2018 18:39

Auto huren op vakantie

Zoals de titel al zegt willen wij een auto huren tijdens onze vakantie in Italie. We gaan 8 dagen in augustus naar Florence. Maar het probleem is dat ik compleet onbekend ben met auto's huren dus wie kan mij helpen? Ik zie bijv. bij Easyterra dat je een auto huurt bij Firefly, ophalen op de luchthaven staat er bij. Maar wanneer ik beide adressen (Airport florence en adres firefly) invoer in de routeplanner is het een uur rijden, hoe kan dit? Huur ik dan een auto die ik ophaal op het vliegveld daar of moet ik een uur rijden naar de verhuurmaatschappij?
Wat als het lukt
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Apr 2018 18:47

Re: Auto huren op vakantie

Toevallig hebben we vorig jaar een auto gehuurd vanaf Florence. Er zitten daar wel een aantal verhuurbedrijven op een terrein vlak bij de luchthaven waar shuttlebussen heenrijden (3 min rijden). Het bedrijf waar jij het over hebt ken ik niet. Wij hebben via Sunny Cars gehuurd bij Sicily by car. Hele slechte ervaring mee want ze lieten ons betalen voor enorme zoutvlekken die al in de achterbank zaten toen we de auto kregen. Maar Sunny Cars heeft het helemaal vergoed gelukkig, het viel onder hun all risk garantie. Verder was het wel een prima auto, maar ik zou het alleen via Sunny Cars boeken als je het overweegt!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Apr 2018 08:15

Re: Auto huren op vakantie

Tot nu toe 1x een auto gehuurd. Dat was op Malta (mag je nauwelijks harder dan 60 rijden, en het stuur zit aan de andere kant). Hele beleving was dat op zich al. 60 km voelde daar als hard rijden aan.
Ook wij hadden via een reisbureau via Sunny Cars bij Sixt een auto gehuurd. Juist omdat een autobedrijf dan moeilijk onterechte schade kan claimen (toevallig kwam niet veel later na die vakantie daar een item bij Radar over, dat het op Malta veel verhuurbedrijven onterecht schade claimen). Nog sterker. Een aantal wegen op Malta zijn zo slecht. Ergens bij onderhoud aan de weg moest ik de auto ivm een tegenligger terug zetten. Ik kwam toen in een kuil te zitten waardoor er onder voor enkele krassen op de auto kwam. Gelukkig zaten er al wat krassen en heb ik er nooit wat van gehoord. Dus als ik nog een keer en auto huur zal dat ook weer via een tussenbedrijf zijn als Sunny Cars.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Apr 2018 20:25

Re: Auto huren op vakantie

We hebben al vaker een auto gehuurd zonder problemen bij Sunny cars maar ook via autoeurope.

Sunny cars is vaker iets duurder maar heb je ook alles afgekocht en ze lossen problemen zo op. Bij autoeurope kun je kiezen uit verschillende verhuurders. Ik zou dan eerst goed de recensies lezen voordat je een verhuurder kiest.
Heb zelf goede ervaringen met Hertz, Alamo, Europecar, Avis en Sixt.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Apr 2018 20:28

Re: Auto huren op vakantie

Nog een tip. Als je de auto huurt kies dan niet ervoor dat je de auto met een lege tank in mag leveren. Dat is vaker minder voordelig dan met volle tank inleveren.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Apr 2018 20:35

Re: Auto huren op vakantie

Ik weet niet hoe jij gezocht hebt, maar Firefly zit gewoon op het vliegveld.
Ik huur altijd via rentalcars.com en heb meerdere malen bij Firefly gehuurd zonder problemen.

http://www.rentalcars.com/en/airport/it/flr/firefly/
Hier staat dat het 5 min lopen is, maar dat er ook een gratis shuttle is.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 14 Apr 2018 21:01

Re: Auto huren op vakantie

Heb al een paar keer een auto gehuurd. Laatste keer was op Sardinie. Altijd via sunnycars geboekt. Dat bevalt me altijd erg goed. Op Sardinie had ik heel veel schade aan de auto. Er was met sleutels hele verhalen in gekrast. Direct met Sunnycars gebeld en ze hielpen me erg fijn. Ik heb geen extra kosten eraan gehad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 15 Apr 2018 07:10

Re: Auto huren op vakantie

Je kan ook foto's maken van de schade die er al inzit en dit melden voordat je er mee weg rijd. Dan kunnen ze dit op het huur formulier invullen en ondertekenen dan kun jij nooit opdraaien voor schade die er al zat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers