Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Apr 2018 09:29

Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Ik ben bezig met een vakantieboek te maken voor mijn dochters zodat ze wat te doen hebben in het vliegtuig of tijdens de vakantie zelf.

Ik heb al veel op internet gevonden zoals, zoek de verschillen, woordzoekers, doolhoven, ze willen er wat sommen in daar heb ik wel wat werkbladen van gevonden. Een van de twee vind klok kijken leuk maar ook soms moeilijk dus daar heb ik wat bladen van gevonden.

Hebben jullie nog leuke ideeën die ik of kan vinden op internet (bijv zo'n werkblad) of iets wat makkelijk zelf te maken is? Alle tips zijn welkom!
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2018 09:43

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Er zijn kant-en-klare werkboekjes te printen van Yurls, je kunt dan ook de groep selecteren en bijvoorbeeld het thema (kerst of zomer bijvoorbeeld).
❤ 7 juni 2018
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 08 Apr 2018 09:44

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Hier staan wat leuke werkboekje op thema: werkboekjes.yurls.net/nl/page/
Weet niet of je daar wat aan hebt. Deze vinden ze in mijn klas altijd leuk. Op klokrekenen kun je ook werkbladen klokkijken naken. En Google op junior Einstein voor leuke werkbladen.
Ze hebben bij de Action ook leuke werkboekjes met Engelse woorden.
2009
2011
<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2018 11:58

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Ik doe ff een ordinaire tvp, mijn zoon is gek van dat soort boekjes dus ik moet ook aan de bak.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Apr 2018 12:48

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Heel veel van die dingen kun je toch ook gewoon zelf maken en verzinnen? Redactiesommen zijn heel makkelijk, met hokjespapier kun je zelf een woordzoeker maken (eerst de woorden opschrijven in alle richtingen en dan letters eromheen). Dan kan je ook een persoonlijke woordzoeker maken, met namen uit je gezin, of woorden die van toepassing zijn op de vakantie. Opdrachtjes met klok kijken zou je ook zelf kunnen maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2018 13:03

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Susan schreef:Heel veel van die dingen kun je toch ook gewoon zelf maken en verzinnen? Redactiesommen zijn heel makkelijk, met hokjespapier kun je zelf een woordzoeker maken (eerst de woorden opschrijven in alle richtingen en dan letters eromheen). Dan kan je ook een persoonlijke woordzoeker maken, met namen uit je gezin, of woorden die van toepassing zijn op de vakantie. Opdrachtjes met klok kijken zou je ook zelf kunnen maken.


Natuurlijk kan dat, maar als je geen uren de tijd hebt, is ready-made wel handig, eventueel ook als aanvulling op wat je zelf maakt.
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:53

Bericht 08 Apr 2018 13:32

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Ik vind de werkbladen van http://www.piekie.com/thema altijd heel mooi vormgegeven.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Apr 2018 13:35

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Ik ben een yurls fan!
redactiesommen.nl heeft ook handige en leuke werkbladen (al vanaf groep 3 niveau)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Apr 2018 16:48

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Wat een leuk idee!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Apr 2018 16:57

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Wij doen dit ook elk jaar, en is een succes.
Wij hebben er in: woordzoekers, verbind de nummertjes, werkbladen aansluitend bij hun niveau, verschillende auto bingo's, boter kaas en ei, galgje en lege blaadjes. Ik print ze uit en stop ze in een foto mapje of multomap in plastic hoesjes. Daar kunnen ze dan met een whitebord stift op tekenen en kunnen we het na de reis weer wissen. Zo kan het meerdere keren per vakantie gebruik worden.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 08 Apr 2018 18:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Apr 2018 17:14

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Susan schreef:Heel veel van die dingen kun je toch ook gewoon zelf maken en verzinnen? Redactiesommen zijn heel makkelijk, met hokjespapier kun je zelf een woordzoeker maken (eerst de woorden opschrijven in alle richtingen en dan letters eromheen). Dan kan je ook een persoonlijke woordzoeker maken, met namen uit je gezin, of woorden die van toepassing zijn op de vakantie. Opdrachtjes met klok kijken zou je ook zelf kunnen maken.


Op www.woordzoekermaken.nl kun je de woorden intypen en dan maakt hij de woordzoeker voor je.
En op www.redactiesommen.nl kun je verhaalsommen op niveau uitprinten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Apr 2018 19:13

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Bedankt voor de tips meiden! Daar kan ik wel wat mee.

Susan zelf maken kan ook maar eerlijk is eerlijk daar heb ik dan net ff geen zin in. En er is veel op internet te vinden dus dat kan ik mooi gebruiken.
:heart: :heart: 2011
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 08 Apr 2018 20:03

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Op Pinterest kan je ook veel vinden.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem273

Bericht 10 Apr 2018 20:26

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

JufShanna.nl heeft ook leuke werkboekjes :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Apr 2018 20:44

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Mijn kinderen vinden 'maak de tekening af' bladen erg leuk om te doen. Zoals dit:
Afbeelding
Op pinterest staan er veel, maar je kan ze ook zelf bedenken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Apr 2018 19:41

Re: Zelf vakantieboek maken voor mijn dochters. Tips?

Leuk Liadan, die heb ik nog niet!
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers