Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heimwee

<<

Anoniem247

Bericht 11 Apr 2018 14:55

Heimwee

Begin dit jaar ben ik onverwachts na ruim 7 jaar overgeplaatst naar een andere vestiging. Ik doe precies hetzelfde werk maar met andere collega's, in een ander gebouw en in een andere provincie. Ik mis mijn oude werk heel erg. Het voelde zo vertrouwd en ik zat er echt op m'n plek. Hier heb ik nog steeds het idee dat ik een invaller ben en dat ik ieder moment terug mag maar dat gaat niet meer gebeuren. En ergens wil ik het ook niet omdat hier de werkdruk ook veel lager is.

Ik heb dit gevoel niet echt eerder zo erg gehad en mijn man zei gisteren dat het gewoon een soort van heimwee is. En ik wil hier vanaf :( Als ik er aan denk krijg ik buikpijn en voel ik verdriet en gemis. Ik word er natuurlijk ook nog wekelijks aan herinnerd omdat ik hetzelfde werk nog doe. Hoelang kan dit duren en hoe kom ik er vanaf?
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2018 16:06

Re: Heimwee

Ik zou tijd investeren in je nieuwe collega's. Vraag ze buiten werktijd om nog een drankje te doen of iets dergelijks. Blijf wat langer kletsen bij de koffiemachine etc. Stop wat meer effort in interesse tonen. Ik denk dat je onbewust je een beetje afsluit voor je nieuwe collega's, omdat je je oude collega's mist. Wat heel logisch is, maar geef ze eens kans.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Apr 2018 16:12

Re: Heimwee

Ik denk dat het logisch is dat je je zo voelt, waarschijnlijk voelde je je ook een beetje zo toen je nieuw was op je vorige plek. Het is altijd wennen aan iets nieuws en als je je collega's beter leert kennen voel je je daar vast ook snel thuis!
<<

Anoniem247

Bericht 11 Apr 2018 18:34

Re: Heimwee

Ik heb nu ook leuke collega’s gelukkig. Het is meer de rest dat ik mis. Echt de omgeving zeg maar. Ik denk als je mij nu terug zet met mijn huidige collega’s op mijn oude werkplek dat het oké zal zijn. Net als vroeger als je op vakantie was samen met je ouders. Dat je na een tijd gewoon heimwee kreeg naar huis. Dat idee zeg maar.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Apr 2018 09:42

Re: Heimwee

Wat kut. Ik begrijp het heel goed. In tegenstelling tot heimwee van vroeger, dat je gewoon weer naar huis kon, is het nu anders natuurlijk. Je kunt niet meer terug, en ook al kon je dat wel, dan wordt het niet meer hetzelfde. Ik herken het wel een beetje. Ik ben zelf weggegaan bij mijn werk 2 jr, maar mis het soms ook nog, en vind het vaak moeilijk om verhalen van mijn werkplek nu te horen. Ze gaan door zonder mij, zo gek!

Enige tip die er is is denk ik gewoon het over je heen laten komen. Accepteer dat je je zo voelt, het is helemaal niet gek. Je mag je, zeker in jouw situatie, best verdrietig voelen en moeten wennen. Hoe eerder je het maar omarmt, dat gemis, hoe eerder je denk ik daarnaast ook de positieve kanten van je huidige werkplek kunt inzien. Je kunt best met plezier ergens werken, maar ook nog iets missen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Apr 2018 18:18

Re: Heimwee

Wat rot Ava! Ik begrijp je overigens ook wel heel erg goed hoor. Ik ben 7 jaar geleden ook zelf weggegaan op mijn (nu weer huidige) werk, heb ruim 3 jaar met veel plezier op een andere afdeling in het ziekenhuis gewerkt met hele fijne collega's en ook een veel lagere werkdruk (al vond ik dat vaak eerder een nadeel omdat ik de werkdruk vaak te laag vond). Toch bleef ik mijn werk missen en was ik héél blij toen er gevraagd werd of ik niet terug wilde komen werken waar ik dus ooit begonnen was. Dat is nu 3,5 jaar geleden en ik ben echt heel blij dat ik hier terug werk en ga nog altijd met heel veel plezier werken.

Mijn "heimwee" is dus eigenlijk wel gebleven, al had ik het wel echt naar mijn zin en geweldige collega's op mijn vorige afdeling. Maar die heb ik nu ook en hier zit ik echt op mijn plek. Overigens was ik wel gewoon gelukkig hoor op mijn andere werk, maar mijn gevoel bleef toch wel.
2012 & 2016

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers