Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is dé film uit je jeugd?

<<

Anoniem306

Bericht 10 Apr 2018 19:22

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Betty schreef:BABE!! Die heb ik vroeger wel zo vaak gekeken, en met kerst altijd Mrs Doubtfire


Jaaaa Babe, die heb ik zelfs nog in de bios gezien.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Apr 2018 19:29

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Vrijwel alle Disneyfilms denk ik. Vooral Pocahontas omdat 't één van de eerste films is, die ik in de bioscoop heb gezien. Oh maar ook Platvoet en zijn Vriendjes. Fantastisch vond ik dat vroeger, ik wilde ook de Groene Vallei ontdekken!

Verder heb ik fijne herinneringen aan de Pippi Langkous films, omdat we die op de zondag keken. Dan maakte mijn vader lekkere hapjes en kregen we limonade in cocktailglazen met een suikerrandje.

The Witches vond ik doodeng en geweldig tegelijk :smile: En vroeger was één van m'n favoriete films Practical Magic, met Sandra Bullock en Nicole Kidman. Clueless vond ik ook heel leuk! Dat was een hit voor me in de tijd dat ik ook veel Breaker High, Hartbreak High en Sweet Valley High keek, eind basisschool ongeveer denk ik.

Braveheart; van m'n vader laat op mogen blijven om samen Braveheart te kijken. Halverwege in slaap vallen... Stukje Milka chocolade krijgen en even echt één op één zijn met mijn pappa.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Apr 2018 19:38

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

'Annie', die heb ik heel erg vaak gezien en was mijn favoriet.
Verder ook nog 'Beethoven', het zakmes, Lion King
<<

Anoniem281

Bericht 10 Apr 2018 19:39

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Oh en Homeward Bound; the incredible journey :heart:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Apr 2018 20:21

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Matilda!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Apr 2018 20:31

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Denkt niemand aan Titanic?? Die heb ik tig keer gezien en ik hou er nog steeds van!

Verder veel films die hier genoemd worden.
❤ 7 juni 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Apr 2018 20:31

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Bazinga schreef:Oh en Homeward Bound; the incredible journey :heart:

Die heb ik ook zo vaak gezien!

Voor mij is Black Beauty echt dé jeugdfilm. Als ik de videoband aanzetten, begon ik al met huilen tot de aftiteling.
Geweldig!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Apr 2018 20:31

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Jaaa The Witches inderdaad, doodeng maar stiekem zo spannend! Vind 'm nu nog steeds eng denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 10 Apr 2018 20:33

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

TItanic heb ik wel gezien in m'n jeugd, maar relatief laat. M'n broer was 12 toen de film uitkwam en was er behoorlijk door ontdaan en ik weet nog dat-ie thuis kwam en zei 'Baz, ga 'm maar niet kijken.. Ergens in een scène drijft er zelfs een baby in 't water; dood!' En toen durfde ik 'm dus jaren niet te kijken :') Toen ik 'm eenmaal wel ging kijken, zat ik dus steeds te wachten op die drijvende baby en dat duurde vrij lang.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Apr 2018 20:47

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Labyrinth met David Bowie in een van de hoofdrollen. Wát een geweldige film vond en vind ik dat. Heb ‘m zeker 100 keer gezien. Is een fantasyfilm.

Afbeelding

En verder Alladin, De kleine zeemeermin, Dirty Dancing en Pretty woman.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Apr 2018 21:12

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Bliss schreef:Denkt niemand aan Titanic?? Die heb ik tig keer gezien en ik hou er nog steeds van!

Verder veel films die hier genoemd worden.


O ja ik ben alleen al dertien keer geweest in de bioscoop. Maar ik was wel al achttien toen Titanic uitkwam, ik zat meer in mijn vroegere jeugd te graven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Apr 2018 22:05

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Oh ja, ik was 13 toen hij uitkwam volgens mij, dus dat reken ik nog wel tot m'n jeugd. Heb 'm ook in de bios gezien toen.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Apr 2018 22:05

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Titanic schiet mij ook te binnen, maar dan met de ongeveer zelfde reactie als de broer van Bazinga. Ik was 11 toen ik hem zag en heb hem daarna jaren niet willen zien, vond hem echt veel te heftig.
Ik keek nooit zoveel films. Als ik aan films uit min jeugd denk is het Grease die elk jaar op tv kwam. Die film kan ik echt dromen. Matilda ook trouwens!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Apr 2018 22:07

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Oh en ik vergeet Jesus Christ Superstar! Vroeger al fan van en nu nog steeds.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Apr 2018 22:49

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Ik moet dan denken aan Ciske de Rat.
De film is net zo oud als dat ik ben, maar ik heb die in mijn jeugd vaak gezien. Later ook het boek gelezen. Deze heeft nog een extra deel over hoe Ciske is als Man in de oorlog en wat dejeuner met hem heeft gedaan. Net zo indrukwekkend en zeker herkenbaar vanuit de ontwikkeling van het kind etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Apr 2018 22:56

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Naast Disney-films met Belle en het Beest als lievelings heb ik als kind veel naar Annie en Kruimeltje gekeken, opgenomen op videoband en daarna grijsgedraaid. Kruimeltje omdat we die musical een keer hadden gezien en dat had indruk gemaakt op mij en mijn broertje.

Iets ouder vond ik Jumanji met Robin Williams heel leuk trouwens, deze:

Afbeelding

En nog wat later inderdaad de Titianic <3

‘S avonds op de bank keken we als gezin vaak naar oude James Bonds en naar de Police Academy, haha vreselijk dat laatste. Vond ik toen ook al trouwens.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Apr 2018 01:31

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Fantine schreef:
En Watership Down, veel nachtmerries van gehad. Konijnen die elkaar afslachten maar nu op volwassen leeftijd echt 1 van mijn favoriete films. Fantastische muziek ook.


Ik heb daar ook echt nachtmerries van gehad vooral van die "spookkonijnen". Nu vind ik het ook een mooie film met goede muziek.

Verder was het voor mij heel veel Disney films

En Grease die heb ik echt grijs gedraaid. Ik keek sowieso heel veel musicalster maar Grease het meeste.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2018 06:28

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Ik vond disney films erg leuk, en als je begrijpt wat ik bedoel (Olivier b bommel).

Met kerst Sissi en home alone.

Eerste keer bioscoop was denk ik naar een luizenleven of met een vriendin naar feestje naar de film van Britney Spears.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2018 06:43

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Oh de Titanic ook heel vaak gekeken. Toen wij gingen verhuizen moesten we tijdelijk op een camping wonen en hadden we alles opgeslagen behalve de Titanic film die keek ik dagelijks toen.
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Apr 2018 07:43

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Wij hadden vroeger thuis de videobanden van James Bond en als ik op woensdagmiddag vrij was keek ik zo vaak naar The man with the golden gun hahaha. Ook Titanic heb ik wel 100x gezien als het niet meer is.

Toen ik nog jonger was keek ik erg vaak naar de videoband van Merlijn de Tovenaar en Assepoester (deze stonden samen op 1 band).

Ik zag net ook een afbeelding van Dirty Dancing. Die heb ik ook echt honderden keren gezien als kind.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Apr 2018 08:26

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Haha, leuk dit allemaal.
Ik heb vooral veel Disney gekeken. En wat ik me ook nog herinner was die film met Lindsey Lohan dat ze een tweeling speelt. En Babe ja! En Titanic ook wel maar dat reken ik niet perse als jeugdfilm.

Enn misschien weet iemand dan wat ik bedoel maar ik had ook zo'n film op videoband over een meisje dat in een sjiek kindertehuis moest toen haar vader weg moest voor de oorlog en op een gegeven moment dachten ze dat hij dood was en werd ze opeens overgeplaatst naar het pand er naast voor de arme meisjes. Later bleek dat haar vader nog leefde. Hoe heette die film ook alweer?!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Apr 2018 08:54

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

De allereerste film waar ik zonder ouders naartoe ging in de bioscoop was Kindergarten Cop, met mijn nichtje. Ik denk dat ik een jaar of tien was, en ik weet nog dat mijn nichtje een plastic tas had meegenomen met een fles 7-up en twee glazen en dat we bijna werden aangereden op straat en dat die glazen toen kapot waren.

Jesus Christ Superstar keek mijn moeder in mijn kindertijd al heel veel maar ben ik zelf pas gaan waarderen toen ik een jaar of twintig was. Toen heb ik ook pas voor het eerst helemaal gekeken, daarvoor kende ik alleen stukjes ervan.

Grease is ook een belangrijke film uit mijn jeugd. Ik weet nog dat ik die voor het eerst zag, ik zat toen in de brugklas en de wintertijd was dat weekend ingegaan, de avond duurde voor mijn gevoel eindeloos. Lekker op een matrasje op de grond met thee en mijn vader had zelf cake gebakken. Echt goede herinneringen aan. Het cassettebandje heb ik daarna grijs gedraaid en de film nog heel vaak bekeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2018 09:04

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Clueless
Big Business
Assepoester
<<

Anoniem248

Bericht 11 Apr 2018 10:07

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

The little Princess met Shirley Temple. Volgens mij werd die altijd rond kerst uitgezonden. Oh, en Ollie B Bommel, met Zwelgje :love:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Apr 2018 10:13

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Maple schreef:The little Princess met Shirley Temple. Volgens mij werd die altijd rond kerst uitgezonden. Oh, en Ollie B Bommel, met Zwelgje :love:

Jaa dat is ook de film die ik zocht! The little princess! Er is ook een variant van uit 1995.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers