Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 10 Apr 2018 15:59

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik had echt precies dit bij mijn vorige kapper, elke keer die oranje gloed, en helemaal na een paar weken. Bij mijn huidige kapper 0 last van dus ze hoeft ook bijna nooit mijn hele haar te kleuren maar alleen de uitgroei bijhouden. Dus het ligt echt aan de kapper of wat ze gebruiken qua kleur.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 16:04

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ja, je wast bruin gewoon snel uit poreus haar. Stom! Ik vind soms bruin net wat sprekender bij me; door dat blonde moet ik altijd wel makeup op. Hatelijk, maar ja buin is na 3 wasbeurten al lelijk. En ik ga niet €200,- afrekenen bij de kapper en dan nog een shitload aan spullen kopen dat het bruin bruin houdt.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 16:06

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

ChiQ schreef:Ja, je wast bruin gewoon snel uit poreus haar. Stom! Ik vind soms bruin net wat sprekender bij me; door dat blonde moet ik altijd wel makeup op. Hatelijk, maar ja buin is na 3 wasbeurten al lelijk. En ik ga niet €200,- afrekenen bij de kapper en dan nog een shitload aan spullen kopen dat het bruin bruin houdt.


Precies. Ik ben net bij de kapper geweest. En ik vind het NU alweer lelijk. Maar ik wil geen blond. Ik kan dat niet zo goed hebben. Heb ik geleerd na jaren een blondine te willen zijn.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 16:25

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

HollyGolightly schreef:
ChiQ schreef:Ja, je wast bruin gewoon snel uit poreus haar. Stom! Ik vind soms bruin net wat sprekender bij me; door dat blonde moet ik altijd wel makeup op. Hatelijk, maar ja buin is na 3 wasbeurten al lelijk. En ik ga niet €200,- afrekenen bij de kapper en dan nog een shitload aan spullen kopen dat het bruin bruin houdt.


Precies. Ik ben net bij de kapper geweest. En ik vind het NU alweer lelijk. Maar ik wil geen blond. Ik kan dat niet zo goed hebben. Heb ik geleerd na jaren een blondine te willen zijn.


Heb je t wel eens zoals mij geprobeerd? Dus bovenop donkerder? De frame in je gezicht wel licht maar de rest beetje gemeleerd?
<<

Anoniem298

Bericht 10 Apr 2018 19:14

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik had ook altijd een rode/oranje gloed over mijn haar. Mijn kapper gebruikt nu een astint tegen de ‘warmte’ in mijn haar, is dat voor jou misschien een optie? Of heb je dat al geprobeerd?
<<

Anoniem257

Bericht 10 Apr 2018 20:46

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik moet een beetje lachen om je titel haha. Het kan zijn dat je haar gewoon snel vervaagd en jouwn eigen warme gloed terug komt.

Heb je dit aangegeven bij jouwn kapster? In dit geval zou ik inderdaad kleuren met een astint. Misschien dat je het dan niet heel mooi vind maar na ee aantal keer wassen is het astint eraf en houdt je een wat natuurlijkere tint over.

En wat zegt jouwn kapster?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 10 Apr 2018 21:10

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik word helaas al flink grijs en ga dan ook iedere 6/7 weken naar mijn kapper om het te laten bijverven. Meestal verft ze alleen de uitgroei, soms het hele haar als de kleur vervaagd is. Ik laat het nu in een hele donkerbruine kleur verven. Moet ik dus wel vaker naar de kapper, maar die kleur past het beste bij me. Omdat ik ook last had van een koperen gloed (lelijk bij mij), verft ze het nu altijd met een koele kleur. Mijn kapper heeft alle kleuren in een koele en een warme variant en bij mij gebruikt ze altijd de koele variant. Ik heb helemaal geen last meer van een koperen gloed.
2011 2012 2017
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 03 Mei 2018 12:56

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik heb daar ook last van, dat bruin snel rossig wordt. Vorig jaar besloot ik voor donker te gaan. Ik vond het heel mooi staan maar wel enorm bewerkelijk. Heb er nu high lights in laten zetten en ben dus weer meer blond. Staat me ook dus dan maar blond.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 03 Mei 2018 14:15

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Hee wat een leuke up van mijn topic. Ik kan ook een update geven, want ik ben heb mijn eigen kapper gesproken over mijn dilemma. En volgende week zaterdag is het zo ver. Ik ga terug naar donkerbruin en laat een soort van pony knippen. Ik wil dus de donkerbruine kleur van Penelope Cruz. Ze gaat er toch in de kleur een 2 verwerken (dat is as). En dan zou het helemaal goed moeten komen. Ik vind mijn kapper lief, dus heb besloten haar toch nog maar een kans te geven. Ik ben erg trouw als het om mijn kapper gaat.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mei 2018 14:16

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Snap ik, kappers moet je koesteren. Ik hoop dat het wordt wat je wil!
<<

Anoniem250

Bericht 03 Mei 2018 14:18

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Caulfield schreef:Snap ik, kappers moet je koesteren. Ik hoop dat het wordt wat je wil!



Nou ik ook. Ik vind het erg spannend.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 20 Mei 2018 06:21

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

HG, met de as-tint komt het vast goed! Verder zijn shampoos van de kapper beter voor de houdbaarheid van de kleur en houden pigmenten beter vast, daar zit minder "troep" in dan in de drogisterij producten. En altijd afsluiten met een conditioner, ook heel belangrijk voor je kleur :) .
<<

Anoniem250

Bericht 22 Mei 2018 08:39

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Dank voor de tips. Goede ook van de conditioner, want die gebruik ik nu niet. Mijn haar wordt daar slap van. Maar mijn haar is erg mooi geworden. Het is zeker drie tinten donkerder. Maar het is dus niemand opgevallen! Gek toch? Ik zie zelf heel erg het verschil. Mijn uitgroei was best blond en in de zon dus ietwat oranje en nu is het helemaal bruin.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Mei 2018 09:53

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Fijn dat het mooi is geworden hg. Ik heb dat ook, dat bij het meeste wat ik verf het een oranje gloed krijg. Volgens mijn kapster komt dat omdat ik veel roodtinten in mijn haar heb. Hier is de oplossing dus ook zowel bij lichter als donkerder verven een astint. Die valt dan nooit asserig (ja, hoe noem je t anders?) uit, maar als een gewone normale blond of bruin. Het versterkt de roodtinten in mn haar iig niet.
Dus dat is wel iets om te onthouden in de toekomst als je voor een andere kleur gaat. Nooit een normale of roodachtige tint pakken als je geen roodgloed wil.
Juli 2015
Maart 2017
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers