Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is dé film uit je jeugd?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 10 Apr 2018 12:12

Wat is dé film uit je jeugd?

Als je terugdenkt aan je jeugd en je mag één film noemen, welke zou dat dan zijn?

En waarom? Heb je die grijs gedraaid, of was dat de eerste film die je je kan herinneren, of moest je daarbij ontzettend huilen/lachen/etc. of wat dan ook...
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 10 Apr 2018 12:13

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Die van mij is Free Willy.

Wauw, wat was ik onder de indruk van die film...
En jeetje, wat heb ik gehuild toen ie uiteindelijk over die dijk heen sprong!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Apr 2018 12:22

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

My Girl dus - en het grappige is: ik had gelezen dat er een deel 2 zou komen, alleen kwam die maar niet in de bioscoop, en toen stond er op een gegeven moment een ingezonden brief in de Hitkrant van een meisje dat zich óók afvroeg waar My Girl 2 nou bleef. Jaren later tijdens een taalreis ontmoette ik iemand die net zo'n grote fan van My Girl was als ik en toen bleek dat die brief destijds dus van haar afkomstig was. Zij is nog steeds mijn liefste vriendin. Zo toevallig.

Een andere film die ik in mijn tienertijd grijs heb gedraaid is De Kleine Blonde Dood. O, en: My Father, The Hero, die heb ik ook heel vaak gezien.
En toen ik jonger was, was het The Neverending Story, en een paar films van de Troetelbeertjes.

My Girl blijft toch wel dé film. Ik had ook de soundtrack (ook van My Girl 2, die heb ik nog gescoord bij zo'n grote supermarkt in Duitsland) en die heb ik ook echt grijs gedraaid.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Apr 2018 12:25

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

O en nog meer: ik was ook helemaal gek op Disneyfilms. Dus Bambi, Aladdin, The Lion King, noem maar op.

Ik weet nog dat we net Bambi op video hadden. En dat er een heel leuke nieuwe jongen bij ons op school was die ook bij mij in de buurt woonde en die bij mijn toenmalige beste vriendin in de klas zat. We zouden toen bij mij thuis Bambi gaan kijken, we raakten met die jongen aan de praat en toen durfde ik zomaar te vragen of hij ook zin had om te komen (dat soort dingen durfde ik dus NOOIT) - en hij kwam ook echt, en een paar weken later hadden we verkering. Dat was mijn eerste echte liefde. Grappig dat ik er nu, via die film, aan denk hoe dat is gegaan. Ik had echt lef op dat moment, want volgens mij had ik voor die dag dat we Bambi gingen kijken nog nooit een woord met hem gewisseld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 12:26

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Home Alone.. doet me denken aan de zorgeloosheid, samen met mijn broertje in de kerstperiode samen in pyjama klaar zitten voor de film.. ahh!
<<

Anoniem236

Bericht 10 Apr 2018 12:43

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Jonge jeugd; met stip op 1: Pippi Langkous alle films ik heb ze allen wel 100 keer gezien

Verder als ik terugdenk ook Disney-films, vooral op zieke thuis blijf dagen (Assepoester en Bambi waren favoriet)

De boefjes en het zakmes, die heb ik ook vaak gezien

En ook Home Alone, ik keek nu voor de tweede kerst met Mn oudste zoon, heerlijk. Alleen jammer dat ze het niet nagesynchroniseerd hebben (voor de kleintjes)
<<

Anoniem257

Bericht 10 Apr 2018 12:58

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

BABE!! Die heb ik vroeger wel zo vaak gekeken, en met kerst altijd Mrs Doubtfire
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2018 13:29

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Scruffy
Ging over een hondje die met zijn moeder in een oud huis woonde en toen ging dat huis in de brand en ging de moeder dood en stond scruffy er alleen voor. Ik heb die videoband zo vaak gezien dat die nu niet meer afspeelbaar is. Gelukkig heb ik hem via marktplaats op dvd gekregen
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 10 Apr 2018 14:04

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Pippi Langkous! Elke keer als we bij de videotheek videobanden gingen huren, koos ik wel een film van haar uit.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 10 Apr 2018 14:44

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

sarah1985 schreef:Scruffy
Ging over een hondje die met zijn moeder in een oud huis woonde en toen ging dat huis in de brand en ging de moeder dood en stond scruffy er alleen voor. Ik heb die videoband zo vaak gezien dat die nu niet meer afspeelbaar is. Gelukkig heb ik hem via marktplaats op dvd gekregen


Hahahhah die ja. Traumatisch. Je vergeet dat daarna continu iedereen die van hem houdt doodgaat of kwijtraakt oid. Al heb ik hem volgens mij niet heel vaak gekeken omdat ik het echt een rotfilm vond. Maar zeker weten DE film waar ik aan denk als je over een film van vroeger die indruk maakte praat.
Laatst gewijzigd door Whatever op 10 Apr 2018 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Apr 2018 15:08

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Ook met stipt op 1 Pippi Langkous! Ik kende alles uit mijn hoofd, had er een knuffel van, dekbedovertrek en nog andere dingen. Ook elke jaar met carnaval ging ik als Pippi.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Apr 2018 15:15

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Apr 2018 15:22

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Afbeelding

:heart:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Apr 2018 15:32

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Belle en het Beest :heart:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem246

Bericht 10 Apr 2018 15:33

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

De leraren gingen staken en wij mochten naar de bioscoop. Titanic is de eerste film die dan in mij opkomt, gevolgd door Seven years in Tibet. Maar waar ik echt van genoten heb? Aladdin; De wraak van Jafar. Ik vond het geweldig, zong alle liedjes mee en kon geen genoeg krijgen van de blauwe geest.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:37

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Ik heb heel vaak de film Ronja de Roversdochter geleend. De bieb had daar een videoband van. Mijn moeder heeft ooit de film 'Overboard' opgenomen. Ik denk dat ik hem wel honderd keer gezien heb. En elke kerst keken we Sissi. Elke keer opnieuw. Elk jaar. Nu nog steeds. O,ja Hocus Pocus met Bette Midler en een hele jonge Sarah Jessica Parker. Geweldig!
<<

Anoniem313

Bericht 10 Apr 2018 15:40

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Raphanus Sativus schreef:. Maar waar ik echt van genoten heb? Aladdin; De wraak van Jafar. Ik vond het geweldig, zong alle liedjes mee en kon geen genoeg krijgen van de blauwe geest.


Oh, wat grappig dat je dat zegt. Mijn oudste heeft deze film net ontdekt en is er helemaal gek van. Hij zingt de hele dag 'Prins Ali, ah daar istie, Ali Ababwa' :smile:
<<

Anoniem246

Bericht 10 Apr 2018 15:46

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Caulfield schreef:
Raphanus Sativus schreef:. Maar waar ik echt van genoten heb? Aladdin; De wraak van Jafar. Ik vond het geweldig, zong alle liedjes mee en kon geen genoeg krijgen van de blauwe geest.


Oh, wat grappig dat je dat zegt. Mijn oudste heeft deze film net ontdekt en is er helemaal gek van. Hij zingt de hele dag 'Prins Ali, ah daar istie, Ali Ababwa' :smile:


Cute! :love:

Ik zoek soms nog filmpjes op van de film. Iago was ook een favoriet van mij. Vooral dit nummer. (Nog steeds :angel: )

https://www.youtube.com/watch?v=wqEHQLjh-eI Slecht genoeg heb ik hem nooit in het Nederlands gevonden, dus soms slinger ik de dvd-speler nog even aan. :nerd:
<<

Anoniem247

Bericht 10 Apr 2018 16:08

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

De Kleine Zeemeermin. Ik weet nog dat ik een keertje ziek thuis was en met mijn dekbed op de bank lag en deze film 3x achter elkaar heb gekeken. Zo mooi dat ik ‘m vond.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 10 Apr 2018 16:12

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

HollyGolightly schreef:Mijn moeder heeft ooit de film 'Overboard' opgenomen. Ik denk dat ik hem wel honderd keer gezien heb.

Ik moest ook meteen aan deze film denken, mijn moeder had hem ook opgenomen. Vond hem geweldig.

Beethoven (1 en 2) keek ik vroeger ook heel veel.

En vandaf mijn 11e leek ik bijna dagelijks Dirty Dancing met mijn beste vriendin. Zou ik nog steeds kunnen, haha
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem255

Bericht 10 Apr 2018 19:59

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Belle en het Beest.
Mijn vader zei dat we even naar iemand toe moesten maar uiteindelijk gingen we naar de Bios om deze film te kijken.

En the Gremlins. Gekeken tijdens een logeerpartijtje bij een vriendinnetje. We zaten denk ik in groep 7. Met spanning en schrik liepen we daarna naar boven en toen had haar broertje zich verstopt onder het bed. Toen we voor het bed stonden om in te stappen, pakte hij onze enkels vast... Ik kan de angst nog voelen, haha.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Apr 2018 20:02

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

De leeuwenkoning is de eerste film die ik in de bioscoop heb gezien.
Maar ook De kleine zeemeermin en belle en het beest waren mijn favorieten.
Oja en Aladin!

En films die ik ook echt leuk vond (nog steeds trouwens :smile:)
The parent trap
Richie rich. Die heb ik echt al zo vaak gezien en ze blijven leuk haha.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 10 Apr 2018 20:05

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

sarah1985 schreef:Scruffy
Ging over een hondje die met zijn moeder in een oud huis woonde en toen ging dat huis in de brand en ging de moeder dood en stond scruffy er alleen voor. Ik heb die videoband zo vaak gezien dat die nu niet meer afspeelbaar is. Gelukkig heb ik hem via marktplaats op dvd gekregen


Ja! Ook echt een film uit mijn jeugd.

Disney: Belle en het beest, Alladin, Robin Hood, Lion King, Kleine zeemeermin, Pocahontas. Hierbij met name herinneringen aan videobanden die ik voor mijn verjaardag kreeg en kinderfeestjes waarbij we naar deze films in de bios gingen.

En Watership Down, veel nachtmerries van gehad. Konijnen die elkaar afslachten maar nu op volwassen leeftijd echt 1 van mijn favoriete films. Fantastische muziek ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Apr 2018 20:17

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Belle en het Beest en de Leeuwenkoning. Wel in het Nederlands beide.
Home Alone en zeker ook Home Alone 2, die in New York.
Free Willy keek m'n broertje veel en dat herinner ik me ook goed. En Star Wars.

En toen ik tiener was, was ik compleet gek op 10 Things I Hate About You. Ik kende die film echt zo uit m'n hoofd. Als ik dan niet kon slapen 's avonds,'keek' ik de film in m'n hoofd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 10 Apr 2018 20:22

Re: Wat is dé film uit je jeugd?

Te veel om op te noemen. Beethoven 1 en 2, de nieuwe avonturen van Pippi Langkous, Trapito de vogelverschrikker, diverse Disney films. Ook erg leuk was Look who's talking, helemaal grijs gedraaid.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers