Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht :-(

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 05 Aug 2017 12:07

Re: Opgelicht :-(

Wat gaat de tijd snel en wat fijn dat het zo goed bevalt weer in jullie eigen huis te zijn. Echt super mooi dat zo jullie dromen toch uit kunnen komen. Lijkt me lastig dat je man zoveel weg is, maar denk maar zo er komen ook weer rustigere tijden ;) Hopelijk vinden ze snel een vervanger :) Wat een positief nieuws! Ik hoop dat de zaak nog wat oplevert, maar ik zou er inderdaad niet teveel vanuit gaan.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem243

Bericht 05 Aug 2017 13:07

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn dat het zo goed! Hoop ook dat er nog een mooie vergoeding voor jullie uit de zaak komt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2017 07:49

Re: Opgelicht :-(

Ik lees nu pas hoe het is afgelopen met jullie. Jammer dat het nieuwe (oude intussen) huis niet zo is gelopen maar het klinkt alsof jullie nu wel fijn op jullie oude vertrouwde plekje zitten. Dat is ook zo'n mooi huis! Ik heb even gekeken op de Facebook pagina van de brocante en het koffiehuisje en ga het zeker onthouden als we eens in de buurt zijn. Hier houd ik van, wat een leuk sfeertje! Heel veel geluk!
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 10 Aug 2017 07:26

Re: Opgelicht :-(

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! We zijn hard bezig om het allemaal wat professioneler te krijgen, zodat we straks ook streekbieren en wijn mogen gaan verkopen. Dan kunnen we de mensen net iets meer bieden. Het is echt leuk om te doen ook, ik had nooit gedacht dat ik nog eens iets in de horeca zou gaan doen. Zo kleinschalig gaat het me best goed af, al zeg ik het zelf :smile:

Voor mijn man is het allemaal peanuts, hij kookt op een normale werkdag vaak voor 200 man, dus wat koffie en gebak stelt niks voor. Maar ook hij vindt het heel leuk en hoopt op de lange termijn parttime te gaan werken, zodat we vaker open kunnen en een uitgebreidere kaart kunnen voeren. Eerst maar eens zorgen dat we financieel weer alles op de rit krijgen. Maar dromen mag altijd natuurlijk ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem336

Bericht 25 Feb 2018 13:25

Re: Opgelicht :-(

Hoe gaat het inmiddels pineco? Straks weer het seizoen om de deuren van het koffiehuis etc. te openen, en hoe verloopt de afhandeling met de ex kopers?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Feb 2018 10:33

Re: Opgelicht :-(

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 26 Feb 2018 22:47

Re: Opgelicht :-(

Sorry, ik lees wel vaker bij, maar het komt er niet altijd van om daadwerkelijk in te loggen en te reageren, maar leuk dat jullie ernaar vragen!

Het gaat heel goed hier. We hebben het koffiehuis ook in de winter open, inmiddels op zondag, maandag en dinsdag. We verkopen nu niet meer alleen koffie en gebak, maar ook warme chocomel, bier, wijn, een borrelplankje en verschillende soepen. Vooral gericht op fietsers en wandelaars en er komen ook veel liefhebbers van brocante. Ondanks dat ik geen horecamens ben, vind ik het ontzettend leuk om te doen. Vertalen doe ik ook nog, zo'n 30 uur per week. De afwisseling tussen het 'eenzame' vertalersbestaan en de leuke sociale contacten die het koffiehuis met zich meebrengt, vormt voor mij een ideale balans. We zijn nu druk bezig met het klaarmaken van onze eerste B&B-kamer, hopelijk lukt het om deze voor Pasen af te hebben. Financieel gaat het beter nu, maar we zijn er nog niet helemaal bovenop na vorig jaar. Een vakantie zit er bijvoorbeeld nog steeds niet in, vooral voor de kinderen vind ik dat naar. We zijn in september 2014 3 dagen naar Duitsland geweest, in 2015 2 nachtjes naar Scheveningen en sindsdien zijn we alleen nog af en toe een dagje weggeweest. De kinderen komen op zich niks tekort, we doen veel leuke dingen, maar echt even vakantie zou ik heel fijn vinden. We maken best lange dagen en slapen gemiddeld maar 5 à 6 uur per nacht. Ik werk eigenlijk iedere avond door tot ik te moe word. Soms is dat al om 23.30u, vaak pas rond 1.30u. Mijn man werkt naast het werk hier thuis nog steeds fulltime als chef-kok, dus het is soms best pittig. De reden dat we indertijd wilden verkopen, was dat we het graag wat rustiger aan wilden doen en meer tijd wilden hebben voor de kinderen, maar dat is dus niet echt gelukt :eyes: De kinderen vinden het gelukkig wel heel leuk dat we een bedrijfje aan huis hebben, ze zijn heel trots en helpen graag mee als het kan. Al met al zijn we heel blij dat we weer hier zijn en dat het zo goed gaat, maar het is soms wel heel veel allemaal.

Wat onze oplichters betreft, half oktober kregen we een positief vonnis bij de rechtszaak tegen hen. Heel snel dus eigenlijk al, het was een verstekvonnis, ze hadden in juni om uitstel gevraagd zodat ze een advocaat konden inschakelen, maar hadden dat uiteindelijk niet gedaan en waren niet aanwezig bij de zitting in oktober. Ze kregen tot 20 december om in bezwaar te gaan en deden dat ook daadwerkelijk op 20 december :palm: Onze deurwaarder mocht in afwachting van een nieuwe uitspraak (volgens mij pas in juni 2018) wel al beslag leggen op roerende goederen van de oplichters. Deze moeten nu in bewaring worden gehouden en mogen verkocht worden zodra het vonnis in juni opnieuw in ons voordeel is. Ik ga daar wel vanuit, maar het blijft afwachten. Of we ooit het hele bedrag terug zullen krijgen, betwijfel ik. Maar alle beetjes helpen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Feb 2018 08:11

Re: Opgelicht :-(

Oh Pineco, wat werken jullie ontzettend hard zeg! Respect daarvoor. Maar let wel op dat jullie jezelf niet voorbij lopen zo.
Wat een trieste bedoeling van de oplichters, om op de laatste dag nog bezwaar aan te tekenen. Jammer dat dat verder allemaal zo lang moet duren, puur tijdrekken als ik het zo lees.

Heel veel succes met alles! Jullie komen er wel.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Mrt 2018 16:53

Re: Opgelicht :-(

Jeetje, ik heb net je hele verhaal teruggelezen. Fijn dat jullie nu weer op jullie vertrouwde plek zitten en dat dat goed voelt, maar men wat een ellende hebben jullie gehad. Ik hoop dat jullie de oplichters een beetje kunnen gaan kaal plukken. Wat een ellendige mensen zeg dat ze dit jullie hebben aangedaan. Veel succes met deze zaak. En verder nogmaals heel fijn dat het nu beter gaat.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 07 Apr 2018 06:38

Re: Opgelicht :-(

Ik kwam dit artikel tegen: https://www.ad.nl/binnenland/stel-kocht ... ~a8f5b64c/ en moest gelijk aan jullie denken!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Apr 2018 07:50

Re: Opgelicht :-(

Wow, wat een artikel zeg! Ongelooflijk dat dit kan.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem306

Bericht 07 Apr 2018 08:36

Re: Opgelicht :-(

Echt te bizar gewoon.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Apr 2018 11:47

Re: Opgelicht :-(

Had ik ook gelezen en moest ook direct hieraan denken ja!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 07 Apr 2018 20:47

Re: Opgelicht :-(

Ook ik legde direct de link. Zijn het inderdaad dezelfde?
<<

Anoniem317

Bericht 07 Apr 2018 21:13

Re: Opgelicht :-(

Wat een bizar en apart verhaal. Het verhaal komt inderdaad veel overeen met dit topic.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 08 Apr 2018 00:17

Re: Opgelicht :-(

Jeetje, ik had hier nog niks over gehoord. Echt ontzettend veel overeenkomsten! Bij ons leek het eerder omgedraaid, de man bleef volhouden het geld te hebben, maar er nog niet bij te kunnen. En zij leek/lijkt zijn verhalen steeds weer te geloven. Het zijn sowieso niet dezelfde personen, 'ons' stel betrof een jong Franstalig koppel van begin 30 zonder kinderen.
Afgelopen week kregen we bericht van onze advocaat dat hun advocaat zich heeft teruggetrokken. Waarschijnlijk omdat ze niet betaalden. Ze hebben nu dus niemand meer die verweer kan indienen (dat moesten ze voor 1 april doen). Onze advocaat heeft onze eindconclusies wel op tijd ingediend, dus de kans dat we in juni een positief eindvonnis krijgen, wordt steeds groter. Bizar dat er meer mensen zijn die dit soort dingen doen!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Apr 2018 14:21

Re: Opgelicht :-(

Heel bizar inderdaad. Ik kan niet het volledige artikel lezen omdat hij premium is overigens.
Fijn dat jullie nu een extra grote kans maken!
<<

Anoniem255

Bericht 08 Apr 2018 20:38

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn Pineco. Kun je dat hoofdstuk hopelijk afsluiten.

Mijn zwager en schoonzus hebben pas iets soortgelijks meegemaakt. Deze man is terug gegaan naar zijn geboorteland. Echt zo raar dat dit gewoon maar kan gebeuren hier!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 08 Apr 2018 20:46

Re: Opgelicht :-(

hmm Pineco, het wordt vast een verstekvonnis dat jullie vordering toewijst. Maar dan ontstaat de echte ellende, want die lui hebben dat geld natuurlijk helemaal niet. En dan moet je nog hopen dat ze in Nederland wonen, en toegelaten kunnen worden tot de schuldsanering, om nog iets te krijgen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 08 Apr 2018 21:01

Re: Opgelicht :-(

Ze zijn net als ons woonachtig in België. Er is al beslag gelegd op het een en ander (twee auto's en wat andere goederen, die houdt de deurwaarder in bewaring tot er een positief vonnis is, dan mag alles verkocht worden). En er zal loonbeslag gelegd worden op haar loon, dus iets krijgen we waarschijnlijk wel. Een verstekvonnis was er al, in oktober. Zij hebben toen op de laatst mogelijke dag bezwaar ingediend en dat hoger beroep komt nu voor in juni. Hierna kunnen ze niet meer in beroep gaan. Het voordeel is dat een vonnis in België 20 jaar uitvoerbaar blijft. Al die tijd kunnen zij geen huis kopen, geen auto op hun naam zetten, enz. zonder dat ze eerst hun schuld aan ons afgelost hebben. Hij is een notoir oplichter naar nu blijkt, maar wij hebben het 'geluk' dat zij mee getekend heeft en ook verantwoordelijk is voor de helft van het bedrag. We hopen in ieder geval dat deel te krijgen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 08 Apr 2018 21:19

Re: Opgelicht :-(

hmm dat is goed nieuws dan. maar moet zo'n man dan niet gewoon een curator?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Apr 2018 20:10

Re: Opgelicht :-(

Wat een verhaal joh. Fijn dat jullie iig nog iets van dat geld terug gaan zien waarschijnlijk. Maar wel een lange adem nodig hoor, Pfoe

En toch begrijp ik nog steeds niet waarom iemand dit zou doen. En dat er dus blijkbaar meer mensen zijn die dit doen. Want die oplichters hebben er toch geen enkele baat bij of mis ik iets. Je doet dat toch niet puur om andere mensen te sarren neem ik aan, dus wat wil je er dan mee bereiken. Ik merk dat ik er gewoon gefrustreerd van raak als ik het lees, kan me niet voorstellen hoe erg het voor jullie moet zijn (geweest).
<<

Anoniem246

Bericht 10 Apr 2018 14:29

Re: Opgelicht :-(

De vorm die het AD (???) heeft beschreven snap ik ook niet. In het geval van Pineco, en ik hoop dat ik het goed heb onthouden, was er sprake van een sleuteloverdracht. Zij zaten dus gratis in hun woning, terwijl Pineco en gezin geen kant op konden m.b.t. een nieuwe hypotheek. De vorm die Pineco en gezin is overkomen, gebeurd heel vaak. Het heeft te maken met het verkrijgen van de sleutel om op die manier huurdersrechten te verkrijgen. Want als huurder kun je er niet zo maar uitgezet worden. Zo zwaar kut. Het was ons ook bijna overkomen, maar onze makelaar lette heel erg goed op en heeft echt zijn werk voor ons gedaan. Maar omdat je zelf niet zo bent, verwacht je ook niet dat een ander zo is. Je handelt ter goede trouw en dat komt je dan opeens duur te staan. :(
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 18:39

Re: Opgelicht :-(

Niet alle gekken hebben een dwangbuis. Soms zien ze er behoorlijk normaal uit. Die vrouw blijft volhouden dat er een erfenis komt. Ze is niet de enige die in eigen leugens geloofd. Bizar natuurlijk..
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 10 Okt 2018 19:04

Re: Opgelicht :-(

Tijd voor een update in dit topic, want we hebben vorige week de rechtzaak eindelijk gewonnen! In juni kwam de zaak voor. Doorgaans is er dan binnen 4 weken een vonnis, maar omdat de vakantie daartussen viel, moesten wij maar liefst 3 maanden op het vonnis wachten :wtf:

Op zich goed nieuws dus, maar nu duurt het weer een tijd voordat de deurwaarder aan de slag kan. Die heeft inmiddels al 2 keer een flinke provisie van ons ontvangen en stelt nu een deel van de opbrengst van de in beslag genomen auto's nodig te hebben om verder te kunnen werken. Echt vervelend dat ze niet transparanter werken, maar telkens als ik bel om te vragen waar dat extra geld voor nodig is en waar de rest aan op is gegaan, krijg ik nul op het rekest. Ik zou het via onze advocaat moeten vragen volgens hen, zij willen ons niets vertellen. Maar wij zijn degenen die sinds juli 2017 al meer dan 1600 euro (!!) aan de deurwaarder betaald hebben. Beetje vreemd dat ze ons niet kunnen vertellen wat ze daarmee hebben gedaan tot nu toe. In oktober vorig jaar gingen onze oplichters in hoger beroep en mocht er dus nog niets gedaan worden. In januari is beslag gelegd op hun twee auto's en wat andere zaken (weten we via onze advocaat, we mogen ook niet weten om wat voor auto's het gaat en hebben dus geen idee wat deze zouden kunnen opleveren). En sindsdien is er dus niets gebeurd tot nu. Heel frustrerend allemaal, zeker omdat onze advocaat een dag na ontvangst van het vonnis een tussentijdse afrekening stuurde van bijna 1500 euro :eyes: Dus na de euforie van de overwinning is er nu weer de deceptie van alweer een financiële tegenslag. Maar we houden de moed erin, we zijn nog steeds blij dat we terug zijn op onze oude vertrouwde stek en ons bedrijf loopt steeds beter. We mogen steeds vaker terugkerende gasten verwelkomen in ons koffiehuis en dat voelt heel goed. Al met al staan we er positief in dus!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers