Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:02

Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ik ben al jaren opzoek naar de juiste haarkleur. Voordat je zegt "je natuurlijke kleur". Ik word grijs. Ik ben nog niet echt grijs, maar er zitten wel grijze haren tussen. En ik ben mentaal niet zover dat ik dat charmant oud worden vind. Ik vraag de kapper om bruin haar. De kleur van Penelope Cruz. Maar mijn haar krijgt een koperen gloed. En dat wil ik niet. Maar de kapper zegt dat het aan mijn haar ligt. Is dat zo? Of moet ik opzoek naar een andere kapper? De kapper zegt ook dat ze er geen askleur wil gebruiken, want dat zou me niet staan. Maar als iets me niet staat is het koper.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 15:10

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Penelope Cruz heeft juist een warmbruine kleur. Bruin haar heeft van nature vaak een warme ondertoon.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:12

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

ChiQ schreef:Penelope Cruz heeft juist een warmbruine kleur. Bruin haar heeft van nature vaak een warme ondertoon.


Ja maar ze heeft toch echt geen oranje gloed in haar haar. Warm is prima. Maar koper of oranje niet.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 15:13

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

HollyGolightly schreef:
ChiQ schreef:Penelope Cruz heeft juist een warmbruine kleur. Bruin haar heeft van nature vaak een warme ondertoon.


Ja maar ze heeft toch echt geen oranje gloed in haar haar. Warm is prima. Maar koper of oranje niet.


Huh? Wordt je haar echt oranje HGL? Nee, dat is niet goed. Ik ben geen kapster maar ik geloof dat je dan een 5.5 moet hebben.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2018 15:14

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Penelope heeft inderdaad een warmere kleur. Heb je een voorbeeld van wat jij precies bedoelt met oranje gloed? Ik ben benieuwd en dan kan ik misschien beter mijn advies geven.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:15

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

ChiQ schreef:
HollyGolightly schreef:
ChiQ schreef:Penelope Cruz heeft juist een warmbruine kleur. Bruin haar heeft van nature vaak een warme ondertoon.


Ja maar ze heeft toch echt geen oranje gloed in haar haar. Warm is prima. Maar koper of oranje niet.


Huh? Wordt je haar echt oranje HGL? Nee, dat is niet goed. Ik ben geen kapster maar ik geloof dat je dan een 5.5 moet hebben.


Als de zon erop schijnt, heeft het een oranje/ koperkleurige gloed. Ik vind dat echt heel lelijk. Ik ben al een jaar gestopt met highlights.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 15:18

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Gebeurd het na een paar x wassen?
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:18

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

https://i.pinimg.com/564x/f1/81/7c/f181 ... 914b27.jpg

Zoiets, maar zij vindt het denk ik mooi. Het groeit zo uit.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:20

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Oke, niet zo erg, maar wel richting het koper.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:22

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ja je moet op zoek naar een andere kapper. Wel alvast een disclaimer: hoe grijzer je wordt hoe moeilijker (donker)bruin haar bij te houden is. Als je straks helemaal grijs bent moet je echt elke 6 weken. Het is dus slimmer wat lichter te gaan, alhoewel ik donkerder mooier vind staan bij je.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:22

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

ChiQ schreef:Gebeurd het na een paar x wassen?


Ja. Als de kleur gezet wordt is het wel mooi. Ik laat de kapper wel een lichtere kleur zetten dan mijn natuurlijke haarkleur. Ik heb heel donkerbruin haar met een warme gloed. Maar het zit, volgens de kapper, tegen het zwart aan. De kleur die erin gezet wordt is een stuk lichter.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:24

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Bij Kinki kappers zijn ze heel goed in kleuren, hebben ze dat in jouw regio?
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:27

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Claire**** schreef:Bij Kinki kappers zijn ze heel goed in kleuren, hebben ze dat in jouw regio?


Ja, in de stad. Daar zou ik weleens naar toe kunnen gaan. Ik vind het wel een beetje sneu voor mijn kapster, want ik ben al een hele tijd vaste klant.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:32

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ja HG maar het is sneuer voor jou dat je steeds met een ongelukkige haarkleur rondloopt. Probeer het daar een keertje, als er hetzelfde uitkomt kun je altijd nog terug nar je oude kapstertje. En je kunt bij haar gewoon blijven knippen?
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:33

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Claire**** schreef:Ja HG maar het is sneuer voor jou dat je steeds met een ongelukkige haarkleur rondloopt. Probeer het daar een keertje, als er hetzelfde uitkomt kun je altijd nog terug nar je oude kapstertje. En je kunt bij haar gewoon blijven knippen?


Ja dat is zo. Weet jij over welke oranje gloed ik het heb. Is het je weleens opgevallen?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Apr 2018 15:36

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Volgens mij is lichter verven ook wel een vak apart en heel lastig (als je niet eerst blondeert). Ik begrijp trouwens ook dat blonderen geen optie is als je maar een paar tinten lichter gaat, maar dat is volgens mij wat het heel lastig maakt.

Je hebt trouwens ook genoeg bruin kleuren zonder koper, maar ik weet niet hoe die dekken op grijs haar. Misschien pakt dat dan weer niet, omdat er in grijs haar geen warmte zit?

Als je niet happy bent met je kapper zou ik gewoon een keer naar een andere gaan. Je kunt altijd terugkomen als dat ook niets is.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2018 15:37

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Oh nee dat is niet mooi nee! Dan zou ik inderdaad een andere kapper proberen. En misschien helpt het om je haar af en toe met zilvershampoo te wassen maar dan zie je je grijze haren ook weer sneller.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:40

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Frankie schreef:Volgens mij is lichter verven ook wel een vak apart en heel lastig (als je niet eerst blondeert). Ik begrijp trouwens ook dat blonderen geen optie is als je maar een paar tinten lichter gaat, maar dat is volgens mij wat het heel lastig maakt.

Je hebt trouwens ook genoeg bruin kleuren zonder koper, maar ik weet niet hoe die dekken op grijs haar. Misschien pakt dat dan weer niet, omdat er in grijs haar geen warmte zit?

Als je niet happy bent met je kapper zou ik gewoon een keer naar een andere gaan. Je kunt altijd terugkomen als dat ook niets is.


Ik denk dat dit ook waar is. Dat zegt de kapper ook. Mijn haar is zo donker, dat het moeilijk is om het bruin te verven, maar helemaal blonderen en dan een nieuwe kleur erop zetten wil ik niet. Dat is echt slecht voor mijn haar. De kapper houdt nog geen rekening met mijn grijze haren, omdat het er nog maar een paar zijn. Maar de verf die er nu opgaat dekt wel.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:42

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

HollyGolightly schreef:
Claire**** schreef:Ja HG maar het is sneuer voor jou dat je steeds met een ongelukkige haarkleur rondloopt. Probeer het daar een keertje, als er hetzelfde uitkomt kun je altijd nog terug nar je oude kapstertje. En je kunt bij haar gewoon blijven knippen?


Ja dat is zo. Weet jij over welke oranje gloed ik het heb. Is het je weleens opgevallen?

Ik weet wel wat je bedoelt, maar het is me alleen opgevallen als je lichter haar hebt. Niet bij het donkere haar.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:45

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Claire**** schreef:
HollyGolightly schreef:
Claire**** schreef:Ja HG maar het is sneuer voor jou dat je steeds met een ongelukkige haarkleur rondloopt. Probeer het daar een keertje, als er hetzelfde uitkomt kun je altijd nog terug nar je oude kapstertje. En je kunt bij haar gewoon blijven knippen?


Ja dat is zo. Weet jij over welke oranje gloed ik het heb. Is het je weleens opgevallen?

Ik weet wel wat je bedoelt, maar het is me alleen opgevallen als je lichter haar hebt. Niet bij het donkere haar.


Zou helemaal donker me staan. Dus niet meer bruin, maar bijna zwart? Misschien is het probleem dan verholpen?
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:47

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Hmm denk dat je daar wel heel witjes van gaat zien. Zou toch nog even een andere kapper voor de "ideale" kleur proberen. Wellicht hebben zij weer andere suggesties waar je nog niet aan gedacht hebt.
Zou t niet eerst helemaal blonderen, we weten beide hoe zuur het is als je haar uitvalt ;-)
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:49

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Claire**** schreef:Hmm denk dat je daar wel heel witjes van gaat zien. Zou toch nog even een andere kapper voor de "ideale" kleur proberen. Wellicht hebben zij weer andere suggesties waar je nog niet aan gedacht hebt.
Zou t niet eerst helemaal blonderen, we weten beide hoe zuur het is als je haar uitvalt ;-)


Haha ja dat nooit meer! Wat een gedoe he, ouder worden.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 15:53

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Ja joh je zou je haar bijna grijs ervan verven.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 15:56

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

Om die reden ben ik blond.. bruin is lastiger in onderhoud en ik vind net als jij dat diepbruine mooi. Als je het uitwast vervaagt het dus zoals op je foto.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 15:57

Re: Doet mijn kapper iets fout of heb ik stom haar?

ChiQ schreef:Om die reden ben ik blond.. bruin is lastiger in onderhoud en ik vind net als jij dat diepbruine mooi. Als je het uitwast vervaagt het dus zoals op je foto.


Oh serieus jij hebt het ook?! En jij hebt vast een goede kapper. En ook jij kiest daarom voor lichter? Na, het is dus een ECHT probleem.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers