Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe wil jij je eitje?

Een gekookt eitje hoort:

Hardgekookt, dooier droog
15
24%
Hardgekookt, maar dooier wel enigszins smeuiig
15
24%
Dooier deels zacht, eiwit goed hard
19
30%
Geheel zachte dooier, eiwit gestold
10
16%
Ik eet graag bijna rauwe eieren
0
Geen stemmen
Ik eet geen gekookte eieren, ik wil mijn ei anders
2
3%
Ik eet uberhaupt geen eieren
2
3%
 
Aantal stemmen : 63
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2018 17:01

Re: Hoe wil jij je eitje?

Is dat zo'n ding met van die streepjes die dan rood (of juist wit? Weet het niet meer) wordt? Die hadden wij ook. Maar die piept niet dus dan vergeet ik 'm altijd. Nou wil ik 't toch hard, maar man wil altijd zacht en dus ging dat vaak mis. Nu zeg ik gewoon tegen m'n Google Home Pod dat ie een timer moet zetten :smile:
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Apr 2018 17:05

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ja ik kijk dan naar de klok, maar soms is je eitje vet koud, en gaat het water even van de kook af ofzo... Dan heb je niks aan een timer.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2018 17:06

Re: Hoe wil jij je eitje?

Wij hebben een eierkoker. Echt lazy maar tis een topding.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Apr 2018 17:07

Re: Hoe wil jij je eitje?

Laten jullie je ei ook altijd 'schrikken' nadat het gekookt is? Ik heb dat van m'n moeder geleerd vroeger haha, maar geen idee of dat normaal is. Na het koken dus koud water in de pan, dan komt-ie wat beter los van de schaal ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Apr 2018 17:14

Re: Hoe wil jij je eitje?

Als ik een ei kook doe ik dat idd wel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Apr 2018 17:15

Re: Hoe wil jij je eitje?

Bliss schreef:Laten jullie je ei ook altijd 'schrikken' nadat het gekookt is? Ik heb dat van m'n moeder geleerd vroeger haha, maar geen idee of dat normaal is. Na het koken dus koud water in de pan, dan komt-ie wat beter los van de schaal ofzo.


Yes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2018 17:29

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ja ik laat eieren ook schrikken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 03 Apr 2018 17:54

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ik mis de optie ‘ik eet alleen chocolade-eitjes’. Ik vind ei zó vies.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Apr 2018 18:52

Re: Hoe wil jij je eitje?

Whatever schreef:Afbeelding


Four!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Apr 2018 18:52

Re: Hoe wil jij je eitje?

Whatever schreef:
Bliss schreef:Laten jullie je ei ook altijd 'schrikken' nadat het gekookt is? Ik heb dat van m'n moeder geleerd vroeger haha, maar geen idee of dat normaal is. Na het koken dus koud water in de pan, dan komt-ie wat beter los van de schaal ofzo.


Yes!

Ja, dat doe ik ook. Stopt de stolling, dus als je van een zachtgekookt eitje houdt is dat wel belangrijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 03 Apr 2018 19:00

Re: Hoe wil jij je eitje?

Dooier deels zacht.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem315

Bericht 03 Apr 2018 19:01

Re: Hoe wil jij je eitje?

Hard, maar de dooier mag ietwat smeuïg zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Apr 2018 19:09

Re: Hoe wil jij je eitje?

Maple schreef:Ik mis de optie ‘ik eet alleen chocolade-eitjes’. Ik vind ei zó vies.

:haha:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem249

Bericht 03 Apr 2018 19:17

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ik moest gelijk aan dit nummer denken, maar dat zegt weer genoeg over mij...
https://www.youtube.com/watch?v=6x-JVXkd8SQ
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Apr 2018 19:24

Re: Hoe wil jij je eitje?

Maple schreef:Ik mis de optie ‘ik eet alleen chocolade-eitjes’. Ik vind ei zó vies.


Hah sorry maar dat telt toch écht gewoon als de laatste. :smile:
<<

Anoniem248

Bericht 03 Apr 2018 19:48

Re: Hoe wil jij je eitje?

Whatever schreef:
Maple schreef:Ik mis de optie ‘ik eet alleen chocolade-eitjes’. Ik vind ei zó vies.


Hah sorry maar dat telt toch écht gewoon als de laatste. :smile:

Ja, bij gebrek aan beter heb ik dat inderdaad maar aangevinkt. Al had ‘Ik eet geen gekookte eieren, ik wil mijn ei anders’ ook nog gekund.
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2018 20:41

Re: Hoe wil jij je eitje?

Love eggs! (Klinkt vies als een seksspeeltje...) maar ik vind ei echt lekker. Maakt niet uit hoe, maar soms als ik trek heb en er is niets in huis, kook ik een eitje (2) halveer ze, doe ik er een beetje olijfolie, citroensap, zout peper en chili vlokjes, bosui op en prop ze er zo in. Dooier hard of zacht is allemaal ok! Trouwens, als ik meer dan 2 gekookte eieren eet word ik later misselijk.. minderlekker vind ik roerei, helemaal als het zo als een papje is. Soms maak ik zondag bacon&eggs eerst bak ik bacon en daarna in het vet spiegeleieren op toast.
<<

Anoniem231

Bericht 03 Apr 2018 20:55

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ik wil een zachtgekookt ei. Heerlijk! Op een boterham of gewoon zo met wat zout.
Ik hou ook van een 'sopei' dus een gebakken ei met een lopende dooier. Ook lekker met ontbijtspek die je eerst goed laat bakken. Of met tomaat of allebei.
Een omeler vind ik ook lekker en dan wat smeuïg.
Of een roerei met tomaat. En ook lekker met champignons, ui, spek, wat dan ook. Een zakje soepgroenten erdoor kan ook.

Ik hou van eitjes! Ook lekker in een salade of gevulde eieren.
Wij (ik) eten veel eieren. Ik krijg er 6 in de week en 1x in de maand koop ik er nog 10 bij. Dat is dus ook voor in deeg of bv om een cake te bakken.
De meeste eitjes eet ik. Voorheen at ik 5 dagen in de week 2 eitjes.
Nu is dat 4 dagen in de week 1 ei.
Mijn man eet 1x in de week 1 of 2 eieren.
<<

Anoniem316

Bericht 03 Apr 2018 22:37

Re: Hoe wil jij je eitje?

Haha zo'n ding kost maar een euro ofzo! Ik zou het gewoon doen :wink:
https://www.google.nl/search?q=eiertime ... FCufXjg71M:
<<

Anoniem316

Bericht 03 Apr 2018 22:38

Re: Hoe wil jij je eitje?

O, ik heb weer eens een pagina gemist..
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Apr 2018 22:59

Re: Hoe wil jij je eitje?

Gekookt liefst doorkookt. 8 minuten koken houd ik zelf aan. Gebakken ga ik voor een spiegelei waarbij de dooier heel is. Ik vind het dan lekker als die zo uitloopt op bijv de bami of nasi. Ik eet minimaal 2 eieren per week. Sowieso zondag als ontbijt 2 gekookte of gebakken eitjes. Ik haal ze altijd bij een plaatselijke boer. Scheelt erg veel met de prijs in de winkel. Eerst waren ze 10 voor een euro. Nu 10 voor 1,10. Daar krijg je ze in de winkel niet voor. Het zijn geen legbatterij eieren.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 06 Apr 2018 19:54

Re: Hoe wil jij je eitje?

Ik hou echt van eitjes. Ik eet gemiddeld wel 10 eieren per week. Eigeel is echt mijn favoriet! Qua gekookt eitje ga ik voor die 'four'(zijn dat de trouwens de minuten? Dan is hij mij wel echt nog snot, ik kook 2 eitjes meestal 6 minuten en gooi ze in het water als het water al kookt. Daarna zet ik het vuur dan op stand bubbely).

Mijn lievelingsei is een gepocheerd ei! Echt liefde. En mensen die hun eitjes dubbel bakken zijn compleet gek! Zo zonde! Dan is het eigeel echt niet meer te vreten (excuse my language haha) droge meuk. Ik wil hem gebakken dus het liefste met de sunny side up!

Ik word er vrolijk van mensen. Dit boek zou ik trouwens heel graag willen hebben. Dan is dat ei een gat. Super grappig.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers