Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jullie?

<<

Anoniem232

Bericht 05 Apr 2018 18:36

Wat vinden jullie?

Ok ik weet even geen passende topictitel, maar ik was zojuist getuige van een ordinaire scheldpartij tussen een vader en een hardloopster op staart. Ik heb uiteraard even ramptoerist gespeeld toen ik langsliep.
De situatie:
Een meisje was aan het hardlopen langs een drukke weg, over de stoep. Een man, een vrouw en hun (?) zoontje van ik gok een jaar of 3 steken de weg over, het ventje had zo'n stepfietsje.
Het jongetje stept met flinke vaart de stoep op en rijdt bijna de hardloopster aan, zij kan hem maar net ontwijken.
De vader zegt iets tegen de hardloopster, waarop zij zegt dat hij z'n kind beter in de gaten moet houden, of iets in die strekking. Een oudere man die langswandelt begint zich ermee te bemoeien en zegt dat zij beter uit moet kijken.
Wat vinden jullie? (Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven want ik ben moe.)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Apr 2018 18:42

Re: Wat vinden jullie?

Ik leer m’n zoon (en straks m’n dochter ook) om rekening te houden met medeweggebruikers, zeker als hij op de fiets/step is. Ik vind dus dat de vader fout zit om de hardloopster erop aan te spreken.
L2014 & H2017
<<

ChiQ

Bericht 05 Apr 2018 18:45

Re: Wat vinden jullie?

Nou Julian stept ook héél vaak met een rotgang, ook maar net op het nippertje ontwijkt hij mensen. Ik zeg zelf altijd sorry voor zijn stuntacties. Je moet idd een kind op een step heel goed in de gaten houden, ze gaan retevlug.
<<

Anoniem306

Bericht 05 Apr 2018 18:45

Re: Wat vinden jullie?

Ik vind ook dat de vader fout zit. Ik had als ouder mijn excuses aangeboden hiervoor. Ik leer mijn zoon ook dat hij rekening moet houden met andere weggebruikers.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Apr 2018 18:49

Re: Wat vinden jullie?

Eens met de rest, plus dat zij liep al op die stoep en het jongetje kwam als "tweede" erop.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Apr 2018 18:51

Re: Wat vinden jullie?

Ook eens met de rest. En het lijkt me logisch dat zij ook zelf wel oplet. Maar op een kind op een step is het ook lastig anticiperen lijkt me.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Apr 2018 18:52

Re: Wat vinden jullie?

Ik vind vooral de andere man irritant. Bemoei je er niet mee... Dat een vader nog iets zegt, nou oké. Misschien schrik je zelf ook en roep je iets uit. Maar als buitenstaander? Neh.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Apr 2018 18:57

Re: Wat vinden jullie?

Klinkt niet als een ordinaire scheldpartij eigenlijk. Maar goed, dat kind moet uit zn doppen kijken natuurlijk. Zeg ik als hardloper en peutermoeder.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Apr 2018 18:57

Re: Wat vinden jullie?

Ik vind ook dat je als ouder op je kind moet letten. Nee, soms lukt het niet om situaties te voorkomen. Maar dan bied je je excuses aan. Dat doe ik iig wel. (Net nog gedaan, toen mijn dochter dacht dat ze Max Verstappen was op haar loopfiets.)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Apr 2018 19:12

Re: Wat vinden jullie?

Die vader had zich moeten verontschuldigen. Belachelijk om de schuld bij haar te leggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Apr 2018 19:23

Re: Wat vinden jullie?

Het is mij onduidelijk wat de vader zei. Hij kan net zo goed sorry gezegd hebben en dat die hardloopster daar achterlijk op reageerde.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem248

Bericht 05 Apr 2018 19:38

Re: Wat vinden jullie?

Ik vind voor beisen wat te zeggen, het kind moet geleerd worden om uit te kijken, máár datzelfde kind heeft waarschijnlijk ook geleerd dat de stoep veilig is en de weg gevaarlijk kan zijn. Logisch dat zo’n jochie dan snel de stoep op wil, dat is hem waarschijnlijk gewoon altijd zo verteld.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Apr 2018 20:44

Re: Wat vinden jullie?

Wat zei die vader dan?
<<

Anoniem232

Bericht 05 Apr 2018 21:20

Re: Wat vinden jullie?

Ik was te ver weg om te horen wat die vader zei, ik hoorde dat meisje er redelijk op reageren met iets in de trant van 'Nou Ja, ik kon 'm maar net ontwijken, hij reed mij bijna aan.'
Daar reageerde die vader en daarna ook 'n omstander op en toen werd 't allemaal 'n stuk onaardige, van alle kanten.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Apr 2018 21:34

Re: Wat vinden jullie?

Hmm.. In feite is de hardloopster correct, maar als iedereen gaat lopen schelden, is ook zij fout bezig natuurlijk. Klinkt een beetje aso!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Apr 2018 21:47

Re: Wat vinden jullie?

Mijn zoon had op zn kop gekregen als hij iemand bijna aanreed. Dus eens met de hardloopster
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Apr 2018 21:51

Re: Wat vinden jullie?

-edit, nevermind, begin van het stuk over het hoofd gezien-
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem231

Bericht 06 Apr 2018 03:53

Re: Wat vinden jullie?

De hardloopster heeft hiermee gelijk. De omstander had zich niet moeten bemoeien en van alle kanten niet schelden of wat dan ook. Maar ik kan mij wel voorstellen dat de hardloopster mee zou doen, dat ze zich aangevallen voelt.

Ik vind die loopfietsjes daarom levensgevaarlijk! Ze gaan zo hard. Mijn zoon heeft er ook 1 en hij mag hier alleen een stukje zelf gaan op een pad waar geen auto's komen. En om de zoveel meter moet hij stoppen van mij. Gewoon op de stoep moet hij bij mij blijven en dan heb ik de kinderwagen tussen hem en de weg.
Maar ik vind het soms doodeng hoe hard ze hier mee kunnen gaan! Of ligt dat echt aan mij?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron