Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 27 Mrt 2018 20:24

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik kon inderdaad niets vinden met prive zwembad.

Mooie hotels hebben jullie uitgezocht trouwens!
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 21:34

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Ik kon inderdaad niets vinden met prive zwembad.

Mooie hotels hebben jullie uitgezocht trouwens!


Aha. Had nog even gezocht, maar idd niks! Wel met bad, maar we houden het bij onze hotels die lijken me prima. De reviews van de eerste 2 zijn prima. Op tripadvisor kan ik er geen vinden van de 3e misschien omdat die pas 2 jr jong is. Ach ziet er verder heel mooi uit dus we zien wel.
We gaan wel een dagje naar N.l en wie weet nog een. Hoef er niet perse te zitten wat we nu hebben is goed zo.

Dank je. Vind je de hotels echt mooi? Misschien heb je er wat aan? De eerste 2 vind ik niet bepaald mooi, maar gewoon praktisch en naar onze wensen. Wat vooral belangrijk was dat het niet duur mocht zijn.
De 1e heeft niet zoveel foto's alleen aan de rechterkant dus als je meer wilt zien kan je het beste op Tripadvisor kijken. We hebben daar een superiorroom de goedkoopste met bad. Ik vind het er leuk uitzien zo met die tuin en een veranda voor de kamer met zitjes............heel knus.

Bij de 2e hebben we ook de superiorroom omdat dat ook de goedkoopste met bad is. Alleen staat er op de site dat die groter is dan deluxe en het hotel zei dat deluxe groter is dus dat moeten ze even veranderen op de site. We hadden die aanvankelijk geboekt bij hun zelf en hoefde zonder voorschot pas bij aankomst te betalen (wat een vertrouwen). Omdat je wordt dood gegooid met die Trivagoreclame ben ik daar eens gaan kijken wat ik voorheen nooit gedaan had. Toen zag ik dat die daar € 31,00 voordeliger was. Dus netjes het hotel gemaild anders vond ik het zo lullig. Ze vonden het niet erg en zeiden dat ik daar kon boeken. Het is niet veel, maar ja meer over voor eten hahaha.

Voor het 2e hotel was het die of die van de link hieronder. Die had ik vorig jaar ontdekt omdat we toen ook wilde gaan. Ik had die direct genoteerd in mijn Balischrift anders zou ik het vergeten. Vind het er zo mooi uitzien met een groot zwembad wat je daar niet veel ziet bij budget hotels. Alleen was deze € 40,00 duurder. We houden het geld dan liever over om te kunnen eten hahaha.

http://www.thewangsavillas.com/ Dan zouden we de goedkoopste kamer nemen dus niet met privezwembad.


Sorry voor mijn lange gezwets, maar ben zo enthousiast en heb er echt zoveel zin in! Ben ook heel erg benieuwd naar de vliegreis, want we zijn 9 a 10 uur gewend naar de cariben. We zijn 1x naar India geweest was langer dan de cariben, maar Bali is nog langer!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2018 23:00

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik heb geen idee wanneer je gaat en wat je al hebt geboekt (sorry, te lui om terug te lezen), maar ik raad een uitstapje naar de Gili eilanden echt aan! Ik vond Bali zelf over het algemeen veel te druk en hysterisch en dan is Gili Air echt een stil paradijsje. Je bent er binnen een uurtje met de boot, het is een klein eilandje zonder gemotoriseerd verkeerd, alleen paard en wagen, echt.....zo mooi!
Ubud vond ik nog wel leuk, en wij zijn 2 dagen met een lokale gids het eiland rond geweest, dat was ook erg leuk! Maar plaatsen als Seminyak en Kuta enzo waren niet aan mij (persoonlijk) besteed :eyes:
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Apr 2018 08:35

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

JaneDoe schreef:Ik heb geen idee wanneer je gaat en wat je al hebt geboekt (sorry, te lui om terug te lezen), maar ik raad een uitstapje naar de Gili eilanden echt aan! Ik vond Bali zelf over het algemeen veel te druk en hysterisch en dan is Gili Air echt een stil paradijsje. Je bent er binnen een uurtje met de boot, het is een klein eilandje zonder gemotoriseerd verkeerd, alleen paard en wagen, echt.....zo mooi!
Ubud vond ik nog wel leuk, en wij zijn 2 dagen met een lokale gids het eiland rond geweest, dat was ook erg leuk! Maar plaatsen als Seminyak en Kuta enzo waren niet aan mij (persoonlijk) besteed :eyes:


Van Frankie begreep ik dat de Gili's erg toeristisch zijn en ik zag filmpjes waarin het juist wordt afgeraden. Ook zag je daar film afval liggen. De hoofdreden voor mij om er niet heen te gaan is omdat ze daar alleen paard en wagen hebben. Ik had daar bijna een hotel geboekt, maar vind het triest om te zien hoe die paarden in de hitte zo zwaar beladen moeten lopen. Aangezien we de weg niet weten was dat de enige optie als vervoermiddel, want ik zie ons niet lopen zeulen met zware koffers.
Frankie raad Nusa Lembongan aan en daar wil ik wel heen. Het is bovendien de helft varen ipv de Gili's.
Toch bedankt voor je tip.
Seminyak is gewoon oke van wat ik begreep, maar Kuta is echt niet leuk.
Wij verblijven in Sanur, Nusa Dusa en Jimbaran.
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 04 Apr 2018 12:19

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik ben afgelopen zomer op Bali geweest en kan ook Nusa Lembongan van harte aanraden. Echt een paradijs. Je kunt er ook mooi snorkelen, met manta rays!
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Apr 2018 12:29

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Foxtrot schreef:Ik ben afgelopen zomer op Bali geweest en kan ook Nusa Lembongan van harte aanraden. Echt een paradijs. Je kunt er ook mooi snorkelen, met manta rays!


Ik zag op filmpjes dat het daar erg mooi is. De zee is best blauw ala cariben of is dat bedrog?
Had ook gezien dat je met manta rays kan zwemmen, maar wil dat niet gevangenschap doe. Vind het wel een beetje eng gezien Steve Irwin.
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 04 Apr 2018 12:52

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ja, de zee is echt fantastisch mooi blauw! Je kunt een scooter huren en dan van de ene baai naar de andere baai rijden.

En over de mantaroggen - ze zijn niet gevangen. Er is een punt (manta point) waar ze regelmatig voorbij zwemmen, en vaak ook niet. Je moet dus een beetje geluk hebben. En het blijven wilde dieren - dus ik blijf altijd op een afstandje.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Apr 2018 13:10

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Er zijn 3 Gili eilanden. Gili-T schijnt heel erg toeristisch te zijn. Die andere twee weet ik niet zo goed. Maar het lange varen en kotsende mensen verhalen trokken mij over de streep om daar niet heen te gaan haha. Wij waren ook heel blij met onze keuze voor Nusa Lembongan.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Apr 2018 13:39

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Er zijn 3 Gili eilanden. Gili-T schijnt heel erg toeristisch te zijn. Die andere twee weet ik niet zo goed. Maar het lange varen en kotsende mensen verhalen trokken mij over de streep om daar niet heen te gaan haha. Wij waren ook heel blij met onze keuze voor Nusa Lembongan.


Ik wist idd al dat er meer zijn, maar niet hoeveel. Zijn op alle 3 alleen paard en wagen?
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Apr 2018 13:49

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Foxtrot schreef:Ja, de zee is echt fantastisch mooi blauw! Je kunt een scooter huren en dan van de ene baai naar de andere baai rijden.

En over de mantaroggen - ze zijn niet gevangen. Er is een punt (manta point) waar ze regelmatig voorbij zwemmen, en vaak ook niet. Je moet dus een beetje geluk hebben. En het blijven wilde dieren - dus ik blijf altijd op een afstandje.


Nou boffen wij met die mooie zee. We zitten ook in Jimbaran waar het ook mee is iig van wat ik zag en anders jammer dan! We vermaken ons toch wel. Da's vrij ik wil niks,maar dan ook niks te maken hebben met dieren in gevangenschap!
Ja idd goed uitkijken, maar het lijkt me wel heel mooi. In de cariben kan je zwemmen met walvishaaien lijkt me ook heel mooi.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 06 Apr 2018 16:23

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

caribbeanlover schreef:
JaneDoe schreef:Ik heb geen idee wanneer je gaat en wat je al hebt geboekt (sorry, te lui om terug te lezen), maar ik raad een uitstapje naar de Gili eilanden echt aan! Ik vond Bali zelf over het algemeen veel te druk en hysterisch en dan is Gili Air echt een stil paradijsje. Je bent er binnen een uurtje met de boot, het is een klein eilandje zonder gemotoriseerd verkeerd, alleen paard en wagen, echt.....zo mooi!
Ubud vond ik nog wel leuk, en wij zijn 2 dagen met een lokale gids het eiland rond geweest, dat was ook erg leuk! Maar plaatsen als Seminyak en Kuta enzo waren niet aan mij (persoonlijk) besteed :eyes:


Van Frankie begreep ik dat de Gili's erg toeristisch zijn en ik zag filmpjes waarin het juist wordt afgeraden. Ook zag je daar film afval liggen. De hoofdreden voor mij om er niet heen te gaan is omdat ze daar alleen paard en wagen hebben. Ik had daar bijna een hotel geboekt, maar vind het triest om te zien hoe die paarden in de hitte zo zwaar beladen moeten lopen. Aangezien we de weg niet weten was dat de enige optie als vervoermiddel, want ik zie ons niet lopen zeulen met zware koffers.
Frankie raad Nusa Lembongan aan en daar wil ik wel heen. Het is bovendien de helft varen ipv de Gili's.
Toch bedankt voor je tip.
Seminyak is gewoon oke van wat ik begreep, maar Kuta is echt niet leuk.
Wij verblijven in Sanur, Nusa Dusa en Jimbaran.


Gili T schijnt inderdaad erg toeristisch te zijn, Gili Air vind ik juist alles behalve toeristisch. Ik vond het juist een oase van rust. Hotels staan er niet, alleen kleine hutjes van de locals waar je kunt slapen. Geluidsoverlast is er niet, geen lallende toeristen ofzo.... lekker eten op het strand met je voetjes in het zand, ik heb een week daar op het strand gelegen waar je niks anders hoorde dan de zee.
Paard en wagen vond ik ook zielig, maar het eiland loop je in 45 min rond, dus je hoeft er geen gebruik van te maken, de afstanden zijn zó kort.
En afval is mij niet opgevallen. Ik heb het idee dat Frankie op Gili T is geweest, die schijnen niet met elkaar vergelijkbaar te zijn.
Seminyak vind ik dus echt drama, zo zie je maar hoe iedereen dingen anders ervaart en meemaakt. Je kunt het dan ook het beste maar gewoon zelf gaan ervaren :)
Veel plezier in ieder geval!
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2018 17:03

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Voor zover ik kan opmaken uit Frankies verhalen is zij niet op een Gili geweest.
Hebben ze op de 3e Gili ook paard en wagen? Nou ik hoef er iig niet heen, want van wat ik zo zie en lees is Nusa Lembongan een goede vervanger. Toch bedankt voor je tip.
Van Seminyak begreep ik dat het erg hip is met veel (strand)clubs ed en dat daar mensen komen die graag gezien willen worden. Geen idee of het zo erg is dat zou ik zelf moeten ontdekken.
We hadden eerst het plan om de laatste 3 nachten met een privezwembad om daar te verblijven, maar dat is dus Jimbaran geworden. Dat moet wel een leuk plekje zijn met mooie zee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2018 17:05

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik kwam deze blog net tegen met vega en vegan restaurants op Bali. Wie weet is het wat.
https://www.jipisabel.nl/blog/vegetaris ... d-hotspots
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Apr 2018 20:14

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Marin schreef:Ik kwam deze blog net tegen met vega en vegan restaurants op Bali. Wie weet is het wat.
https://www.jipisabel.nl/blog/vegetaris ... d-hotspots


Dank je. Ik heb al heel veel genoteerd in mijn Balischrift, maar dit kan handig zijn. We verblijven niet in Ubud, maar wil daar wel een (halve) dag ofzo heen omdat de rijstvelden daar zijn. Ik had al vernomen dat Ubud veel vega en veganrestaurants had dus da's alleen maar fijn.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 08 Apr 2018 15:22

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik kwam ook een blog tegen met wat tips/restaurants op Bali, via haar kwam ik ook bij de link met korting (Booking).

https://jennyalvares.com/category/reizen/page/5/
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Apr 2018 08:32

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Sayhtia schreef:Ik kwam ook een blog tegen met wat tips/restaurants op Bali, via haar kwam ik ook bij de link met korting (Booking).

https://jennyalvares.com/category/reizen/page/5/


Goed dat zij aandacht besteed aan olifantenritjes en men ervoor waarschuwt het niet te doen. Ze heeft wel ontzettend weinig vlogs zeg dus ik snap niet dat ze haar hebben gevraagd om die korting weg te geven. Meestal doen ze dat met bekende vloggers die al heel veel vlogs hebben. Jammer ze heeft dus geen reisvlogs.
Volg jij haar?
Ik volg Red Reiding Hood. Zij doet het heel leuk en is lang niet zoals die standaard vloggers die alleen om merken geven en zowat elke dag uit eten gaan. Via haar heb ik ook Balivlogs gezien die zijn heel leuk. Ik kijk ze regelmatig terug.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 10 Apr 2018 21:40

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik had ze nog niet helemaal doorgelezen maar heel goed dat ze daar aandacht aan besteedt. Ik denk dat zij voornamelijk blogt maar als ze reist boekt ze altijd (of veel) via Booking dus vandaar dat ze de korting ook weg mag geven. Denk dat het niet veel uitmaakt of diegene die de korting weggeeft vlogt of blogt, zolang het maar over reizen gaat en het is natuurlijk ook weer reclame voor Booking.
Ik volg haar niet maar kan het wel doen, vind wel dat ze ook veel tips geeft op haar blog. Red Reiding Hood ga ik ook eens opzoeken, klinkt goed! Handig die vlogs. Heb er over de bestemmingen waar wij heen gaan ook gevonden op Youtube, ook handig :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2018 21:19

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Er zijn 3 Gili eilanden. Gili-T schijnt heel erg toeristisch te zijn. Die andere twee weet ik niet zo goed. Maar het lange varen en kotsende mensen verhalen trokken mij over de streep om daar niet heen te gaan haha. Wij waren ook heel blij met onze keuze voor Nusa Lembongan.


Omdat ik niet weet hoe de andere Gili's zijn neem ik maar geen risico, maar wellicht zijn daar geen dronken lui ed. Nee dan maar tig keer liever Nusa Lembongan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2018 19:30

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ooh CBL, ik moest zo aan jou denken vanavond. Wij hebben net het nieuwe seizoen van Chef's Table gekeken (sowieso de mooiste serie ooit) en de laatste aflevering ging over een Amerikaanse chef die een restaurant op Bali is begonnen. Weliswaar een dessert restaurant (maar hee, dat is zeer waarschijnlijk allemaal vegetarisch). Ik zie dat ze ook wel een hartig diner menu hebben maar het draait daar om de desserts en het ziet er allemaal zo prachtig uit. Als je Netflix hebt moet je echt even Chefs Table seizoen 4 aflevering 4 kijken. (ik heb bij die van aflevering 1 van dat seizoen gegeten trouwens). En sowieso echt hele mooie beelden van Bali, alleen dat is al inspiratie.

Dit is het restaurant, ik geloof dat het in Ubud zit. Is misschien wel wat voor jullie die zo van mooi eten houden (maar dus wel echt desserts, is wel echt grappig gek een keer). http://www.room4dessert.asia

Moest iig de hele tijd aan je denken tijdens de aflevering al wil ik zelf nu ook in 't vliegtuig stappen :angel:
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Apr 2018 19:54

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Marin schreef:Ooh CBL, ik moest zo aan jou denken vanavond. Wij hebben net het nieuwe seizoen van Chef's Table gekeken (sowieso de mooiste serie ooit) en de laatste aflevering ging over een Amerikaanse chef die een restaurant op Bali is begonnen. Weliswaar een dessert restaurant (maar hee, dat is zeer waarschijnlijk allemaal vegetarisch). Ik zie dat ze ook wel een hartig diner menu hebben maar het draait daar om de desserts en het ziet er allemaal zo prachtig uit. Als je Netflix hebt moet je echt even Chefs Table seizoen 4 aflevering 4 kijken. (ik heb bij die van aflevering 1 van dat seizoen gegeten trouwens). En sowieso echt hele mooie beelden van Bali, alleen dat is al inspiratie.

Dit is het restaurant, ik geloof dat het in Ubud zit. Is misschien wel wat voor jullie die zo van mooi eten houden (maar dus wel echt desserts, is wel echt grappig gek een keer). http://www.room4dessert.asia

Moest iig de hele tijd aan je denken tijdens de aflevering al wil ik zelf nu ook in 't vliegtuig stappen :angel:


Wat leuk zeg en ook dat je zo aan mij denkt. Klinkt heel goed, maar ik denk wel dat je dan moet reserveren en dat doen niet veel mensen daar. Ik ben erg benieuwd en zal er best willen eten.
Caf Organic is een van de tentjes waar ik echt wel wil eten. Ze hebben vegan mozzarella en feta. Alles is vegan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2018 19:59

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ja voor zoiets zou ik wel reserveren ja. Misschien dat je man het leuk vindt als liefhebber. Maar voel je niet verplicht natuurlijk. Leuk dat je al weet waar je wilt gaan eten.

Bali zag er iig prachtig uit!
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Apr 2018 20:53

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Marin schreef:Ja voor zoiets zou ik wel reserveren ja. Misschien dat je man het leuk vindt als liefhebber. Maar voel je niet verplicht natuurlijk. Leuk dat je al weet waar je wilt gaan eten.

Bali zag er iig prachtig uit!


Cafe organic heeft zowel vegan als vega dus niet alles is vegan. Nou ik weet nog niet waar we gaan eten, maar heb wel voorkeuren.

http://lalagunabali.com/ Deze vind ik echt geweldig en wil daar graag heen. Ook het zusterrestaurant wil ik graag heen. Hier dus!

http://lafavelabali.com/

Kijk maar eens super mooi allebei.

Deze dus ook.

http://cafeorganicbali.com/

Room 4 dessert heeft wel een erg kleine kaart zeg als je bij all day dining kijkt valt me best tegen................jammer! Denk eerlijk gezegd dat het niks voor mij is ik ben niet zo van desserts (nemen we nooit met uit eten gaan mits het een vast menu is zoals bij de AH actie bijv.)
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers