Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten?

<<

Anoniem336

Bericht 31 Mrt 2018 07:26

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik vind juist nu ze wat langer op school zitten, ik meer heen en weer race :)

Dan beginnen ze met zwemles, speelafspraakjes, feestjes, sport (trainingen en wedstrijden).

Ik ga tzt nog wel een schoolochtend vrij houden, gezien ik dan echt iets voor mijzelf wil doen.
<<

Anoniem231

Bericht 31 Mrt 2018 07:35

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Over een half jaar gaat dochter naar de psz en ik wil dan gaan sporten (ze gaan bewust op dezelfde dagen naar de psz een half jaar). Over een jaar zit zoon op de basisschool. Dan wil ik meer 1 op 1 doen met dochter. Nu doe ik dat vaak met zoon.
<<

Anoniem272

Bericht 31 Mrt 2018 08:24

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik ervaar het net als Elja.

Ja, ik heb twee ochtenden voor mezelf. Maar daarbuiten, ook in het weekend, ben ik veel drukker nu. De kinderen hebben echt een eigen agenda en moeten naar van alles gebracht en gehaald worden. Muziekles, sporten, speelafspraakjes. Of er is paasontbijt op school waar je iets voor moet maken, een spreekbeurt die je moet voorbereiden, een kinderfeestje waar je een cadeautje voor moet kopen etc.

Vooraf dacht ik dat ik op mijn twee vrije ochtenden heel veel zou kunnen doen. Maar in de praktijk gebruik ik ze vooral om uit te rusten.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 31 Mrt 2018 08:55

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik denk dat ik de eerste paar dagen m'n draai niet kan vinden. Mijn kleine jongetje in die grote klas...slik.
Maar ik ga ook genieten van de boodschappen alleen doen, een heeele grote schoonmaak, lekker snuffelen in de kringloop en soms koffie met een taartje bij een heel leuk tentje hier.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mrt 2018 09:05

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Dan heb ik alleen de woensdag en vrijdagochtend voor mezelf, die gebruik ik nu ook voor huishoudelijke dingen dus dat zal niet veranderen denk ik.
De overige dagen werk ik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem247

Bericht 31 Mrt 2018 09:55

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik heb sinds twee weken beide kinderen op de basisschool zitten. Ik had heel veel plannen maar tot nu toe is er nog niks van gekomen. Ik heb er nogal moeite mee en ik zit meer op de bank Netflix te kijken om het half uur naar de klok te kijken wanneer het weer tijd is dat ik ze weer kan halen :redface: Ik moet er ook gewoon echt aan wennen. Ik heb 7,5 ‘in dienst’ gestaan van mijn kinderen en alles deed ik met haast of tussendoor even snel snel. Ik merk dat ik nog steeds die stress ervaar als ik iets doe terwijl dat helemaal niet hoeft. Bijvoorbeeld de was opvouwen op zolder. Dan denk ik snel en hup weer naar beneden. Terwijl ik er nu alle tijd voor heb maar het zit er nog gewoon zo ingebakken. Ik moet dus echt even opnieuw leren te ontspannen.

Maar ik wil binnenkort echt een ritme voor mezelf maken. Ik wil 1 ochtend in de week gaan zwemmen en een uurtje in de week gaan sporten. Ik werk nu twee a drie dagen in de week. Wisselend op de wo-do-vr-za dus ik ben maandag en dinsdag altijd vrij. Over een paar weken krijg ik daar de woensdag bij. Verder vul ik mijn tijd met Netflix, huis opruimen, huishouden, boodschappen doen en koken/bakken. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik minimaal 1x in de week een nieuw recept ga uitproberen die ik op Pinterest heb gevonden. En ik heb er echt enorm veel opgeslagen dus daar ben ik de komende jaren wel zoet mee :) Meer werken gaat niet op het werk wat ik nu doe en dat wil ik ook niet. Ik ben wel aan het rondkijken voor iets anders en dan zou ik wel iets meer willen werken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Mrt 2018 11:57

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik geloof dat ik gek word als ik niet werk, dus ik zal gewoon werken. Waarschijnlijk en hopelijk op een universiteit en die beginnen hier pas om 9.30 en zijn vaak ook om 15.00 uur weer klaar (scholen zijn hier van 9 -15) dus dat komt perfect uit. Man heeft dan denk ik zijn bedrijf wel lopen dus die zal veel thuis zijn ook. Wil hem (of misschien nog 1 meer als we ooit aandurven) graag wel 's middags ophalen van school. En weekenden vrij zijn want dat zijn we nu nooit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Mrt 2018 12:24

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Hier een beetje hetzelfde als Ava, had veel plannen maar moet nog een hoop gebeuren. Hier zit de jongste sinds januari op school. Als ik vrij ben ga ik sporten, doe wat huishouden, boodschappen etc.

Meer werken hoeft hier niet dus ik werk nog steeds hetzelfde, zit wel te denken over een opleiding maar weet niet wat.
M:21072011
J :08012014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Mrt 2018 21:42

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik heb de woensdag en vrijdagochtend geen kinderen.
Op vrijdag zwem ik altijd een uur, dan doe ik vaak boodschappen of ik ga nog even naar mijn paard. Woensdag maak ik vaak schoon of doe de boodschappen.
Als ik naar de kapper moet plan ik dat ook op woensdag of vrijdag ochtend. Ik vind dat de tijd heel snel voorbij gaat dus het valt altijd tegen wat ik heb gedaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Mrt 2018 22:09

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Voorheen werkte ik 4 dagen onder schooltijden en was ik woensdagochtend vrij, dan bleef ik vaak langer in bed liggen en ging ik bijv uitgebreid douchen. Nu ben ik alle dagen thuis (wel op zoek) maar momenteel doe ik ook niet zo veel naast alle standaard dingen. Straks wil ik weer meer gaan bakken en koken naast het werken.

Mijn man werkt 2 dagen van huis en de rest thuis. Ideaal!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 31 Mrt 2018 23:36

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Jongste dochter gaat na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal. Ik heb vanaf dan twee ochtenden in de week geen kids thuis. Ik wil m'n extra tijd dan steken in sporten/huishouden en hobbies gaan oppakken, maar ga eerst lekker uitrusten denn ik. Tegen de tijd dat de jongste naar school gaat, heb ik 4 ochtenden tot 14.00 uur voor mezelf. Dan wil ik wel opzoek naar een baan waarbij ik meer uren tijdens school werk.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 01 Apr 2018 08:23

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Mijn dochter gaat over een paar maanden 3 ochtenden per week naar de peutergroep. Geen idee wat ik dan ga doen, maar het lijkt me best lekker om weer tijd voor mezelf te hebben. Misschien dat ik dan eindelijk hardlopen ga oppakken. ('s Avonds is dat lastiger, omdat ik dan vaak werk en het niet regelmatig kan doen)
Drie ochtenden 'vrij' vind ik trouwens best veel. Maar dat is verplicht omdat mijn dochter een vve-indicatie heeft (ze praat nog niet veel). Misschien gaat ons huis wel blinken dan of ga ik voor mijn dochter nog meer kleren maken, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem255

Bericht 01 Apr 2018 10:20

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik heb geen vaste dingen die ik op vrije dagen doe. Ik werk 16u vast en vaak nog 4 tot 12 uur extra. Maar de extra uren mag ik zelf indelen en überhaupt zelf bepalen of ik die werk. Als ik thuis ben dan doe ik vanalles. Sporten, poetsen, lekker lunchen, met vriendinnen afspreken, winkelen, Netflixen, iets voor mijn hobby...
De kinderen mogen 2x per week afspreken en hebben beide 1 sport maar mijn man gaat ook regelmatig met ze mee en hij is 1 dag in de (werk) week vrij en de weekenden.

En mijn kinderen zijn al weer wat ouder natuurlijk dus als ik boven ben poetsen kunnen ze prima alleen beneden zijn.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 01 Apr 2018 16:55

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik houd me voornamelijk bezig met het huishouden, boodschappen doen en op mijn vrije ochtenden probeer ik ook altijd een stukje te gaan hardlopen en wandelen.
Hier nog geen continu rooster en de jongste is nog vrij op vrijdagmiddag dus al met al nog steeds weinig tijd voor mezelf en veel heen en weer gevlieg. Vanaf september krijgen we ook continu rooster dus dat lijkt me wel fijn.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem243

Bericht 02 Apr 2018 21:12

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Dan ga ik weer (parttime) werken. Als ik daar niet al eerder mee begonnen ben tenminste. En verder kan ik dan hopelijk dingen als sporten of een hobby onder schooltijd doen, maar verder zal het vast veel heen en weer racen en huishouden doen enzo zijn, haha. Lijkt me wel lekker om dan gewoon kinderloos boodschappen te kunnen doen :smile:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Apr 2018 07:36

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik ga dan Mn uren verhogen of anders inplannen en onder schooltijd sporten i.p.v. savonds. Of misschien studeren.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 04 Apr 2018 12:05

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

De oudste gaat sinds januari naar school.
Voordat de jongste naar school gaat zijn we drie jaar verder.
Donderdag en vrijdagen werk ik. Ik denk dat als de jongste naar school gaat ik meer uren ga werken op de tijden dat ze naar school zijn.
Nu als de jongste op bed doe ik klusjes waar ik anders niet aan toe kom, speelgoed uitzoeken, zolder opruimen etc.
Ook doe ik vaak huishoudelijke taken of boodschappen (gaat met 1 kind makkelijker dan met 2).
Spreek ook wel eens af met vriendinnen, oud collega`s, of ga wandelen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers