Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BKR registratie, iemand verstand van?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Apr 2018 10:55

BKR registratie, iemand verstand van?

Ik wil mijn mobiel abonnement, met telefoon, verlengen.
Nu krijg ik 2x een 'negatief' ofwel nee bij de scan van BKR. Ze zeggen dat er teveel registraties op 1 adres zijn.
We hebben een hypotheek en mijn man heeft eenzelfde mobiel abonnement, 3 weken geleden afgesloten :eyes:
Deze kosten zijn 1/9e van ons totale gezamelijke inkomen. De eerste keer had hij de volledige hypotheek op mijn naam, de tweede keer de helft.
Ze nemen alleen mijn inkomen, maar ze zeggen dat het daar niet aan ligt.

Heeft hier iemand verstand van?
Ik snap dat ze er bij de provider niks aan kunnen doen, maar vind dit zo'n raar iets.

Voel me bijna een of andere misdadiger...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Apr 2018 11:04

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Ik kan je niet helpen hoor, maar zou als ik jou was je BKR registratie zelf opvragen. Zodat je weet en ziet waar zij het over hebben en dus ook beter in gesprek kan erover. Kost 5 euro om het op te vragen.

https://www.bkr.nl/opvragen-gegevens/kies-uw-product/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Apr 2018 11:07

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Joey schreef:Ik kan je niet helpen hoor, maar zou als ik jou was je BKR registratie zelf opvragen. Zodat je weet en ziet waar zij het over hebben en dus ook beter in gesprek kan erover. Kost 5 euro om het op te vragen.

https://www.bkr.nl/opvragen-gegevens/kies-uw-product/


Dat zou een goede optie zijn. Maar mijn man kan dit al inzien..
Het is niet meer dan dat wij weten/dachten.

Kan hier chagrijnig van worden...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Apr 2018 11:12

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Oh echt? Wat stom dan. Het is ook gek, wantzo'n registratie is ook niet per definitie verkeerd. Misschien BKR bellen en vragen of zij weten op basis waarvan je een negatieve reactie krijgt?
<<

Anoniem316

Bericht 03 Apr 2018 12:15

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Dat is wel echt vreemd, want een telefoonabonnement is geen negatieve BKR registratie en volgens mij een hypotheek ook niet. Is dit bij iedere provider zo?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 03 Apr 2018 13:13

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Een registratie is niet perse negatief toch? Die wordt toch pas negatief als je een betalingsachterstand hebt?

Wel raar dat je dus blijkbaar met 2 registraties (hypotheek en je mans telefoon) al te veel zou hebben? Volgens mij heb ik er wel eens meer dan 2 gehad, hypotheek en telefoon en kon nog gewoon een credit card aanschaffen ofzo.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Apr 2018 13:29

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Maar een telefoon op aflossing (als onderdeel van het abonnement, dat heb je toch begrijp ik) is natuurlijk wel standaard een bkr registratie en ze blijven een aantal jaar staan.. Zit er nog een max aan een aantal positieve registraties voor je een negatief advies krijgt? Want dat kan miss oplopen dan met die telefoonabonnementen? Vorige telefoons op afbetaling met bkr registratie? Kan dat nog? Ik probeer maar mee te denken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Apr 2018 14:38

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Fijn dat jullie mee willen denken.
Misschien tellen ze mijn huidige abonnement ook mee? Ik weet het niet.

Mijn man gaat komende week ergens voor me bellen. Dat ze alleen op mijn loon baseren zou, volgens hem, ook niet kloppen. Dus we wachten maar af. Vind het gewoon een vreemd verhaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Apr 2018 14:56

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Zou kunnen, al is die bkr registratie natuurlijk pas sinds vorig jaar dus ik weet niet hoe lang je dat abonnement (Of eigenlijk je vorige telefoon - ook met afbetaling dus?)? Waren jullie vorige toestellen ook al bkr geregistreerd denk je?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 03 Apr 2018 15:19

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Ik heb even niets kunnen vinden op de site over hoeveel registraties je mag hebben, alleen oa het volgende:

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wat-voor-soort-registratie-gaat-het-om/

Het lijkt er een beetje op dat het niet uitmaakt hoeveel registraties je hebt, als ze maar positief zijn. En hier staat zelfs dat een hypotheek pas gemeld wordt bij een achterstand dus die rekenen ze dan niet eens mee zoals ik het begrijp.
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-word-ik-geregistreerd/

Heb je echt niet in het verleden iets gehad met achterstallige betalingen? Of sta je rood/heb je de mogelijkheid om rood te staan? Als dat allemaal niet van toepassing is lijkt me dat je gewoon een abbo af kunt sluiten met mobiel. Ik zou dan inderdaad maar even gaan bellen en het eea gaan navragen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2018 17:03

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Je oude hyp al uitgeschreven?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Apr 2018 17:12

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Met mijn salaris mocht ik maar max 5 euro per maand afsluiten. Ik heb het salaris van mijn vriend ingevuld, toen was het goed. Of gewoon jullie gezamenlijke inkomen invullen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Apr 2018 17:41

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Heb je een creditcard?
08/2018
05/2021
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Apr 2018 18:09

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Of toch een losse telefoon kopen met simonly. Al snap ik wel dat je wil weten waar dit vandaan komt.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Apr 2018 18:30

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Ik zou er wel even achteraan gaan. Zoiets blijft je achtervolgen.
<<

Anoniem231

Bericht 03 Apr 2018 19:43

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Kan je hem niet stilzwijgend laten doorlopen?
Ik heb verder helemaal geen verstand van bkr registratie maar ik laat mijn abonnement dus stilzwijgend verlengen, is goedkoper dan een nieuwe.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 03 Apr 2018 20:15

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Volgens mij heeft het ermee te maken dat jouw/jullie niet hoog genoeg is voor beide abonnementen.Wellicht dat je (hypotheek)lasten daar ook bij betrokken worden. Dus niet zozeer hoeveel bkr-registraties ne hebt, maar dat jullie inkomen niet meer leningen toelaat. Wij hadden hetzelfde, konden ook niet 2 telefoonabonnementen afuiten, althans niet van de waarde die wij wilden. De oplossing is meer contant betalen voor je telefoon zodat die kosten niet in het abonnement zitten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 03 Apr 2018 20:24

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Ik wil niet vervelend doen, maar een telefoonabonnement van 1/9 van het gezamenlijke inkomen is enorm hoog. Ik kan me voorstellen dat het bkr hier beperkingen aan stelt, zeker als je van dit inkomen al een hypotheek en een ander telefoonabonnement betaalt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Apr 2018 20:26

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Ik lees het alsof de hypotheek daar ook bij zit. Vond het juist niet bijzonder hoog dan..
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 03 Apr 2018 20:36

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Heb je nog leningen lopen?
Of heb je iets op afbetaling van Wehkamp ofzo? Dat komt er ook op te staan.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 03 Apr 2018 20:46

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Joey schreef:Ik lees het alsof de hypotheek daar ook bij zit. Vond het juist niet bijzonder hoog dan..


Oh dat zou kunnen! Dan is het inderdaad niet hoog. Ik las het alsof alleen dit nieuwe telefoonabonnement 1/9 van het inkomen zou zijn.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 04 Apr 2018 08:27

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Islandgirl schreef:Het lijkt er een beetje op dat het niet uitmaakt hoeveel registraties je hebt, als ze maar positief zijn. En hier staat zelfs dat een hypotheek pas gemeld wordt bij een achterstand dus die rekenen ze dan niet eens mee zoals ik het begrijp.
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-word-ik-geregistreerd/

Dit klopt. Hypotheken worden niet bij het BKR geregistreerd, noch de hoogte ervan, noch de maandlasten. Enkel achterstanden op de betaalverplichting van de hypotheek worden bij het BKR geregistreerd. Dat is dan ook per definitie een negatieve registratie.

Aan het feit dat jullie een hypotheek hebben en/of de hoogte van de hypotheek en/of de maandlasten ervan in verhouding tot jullie inkomen kan het dus niet liggen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Apr 2018 19:06

Re: BKR registratie, iemand verstand van?

Mijn man gaat erachteraan. Hij heeft er veel meer verstand van dan ik en zegt ook dat het wettelijk gezien niet klopt wat ze zeggen.

Waarschijnlijk dus een storm in een glas water ;)

En ja inderdaad. De hypotheek en abonnementen zijn 1/9e van inkomen.
En we hebben trouwens ook geen achterstanden ofzo.

Ik vind het ook best vreemd dat ze niet naar je verleden kijken. Maargoed, waarschijnlijk had degene die ik aan de lijn had er dus ook niet zoveel kaas van gegeten. Net als ik :laughcry:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers