Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Anoniem316

Bericht 19 Mrt 2018 21:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat super Lejow! Stoer dat ze het helemaal zelf deed. Knap hoor.

Ik vind het zo knap van mijn dochter dat ze ineens haar neus op commando kan snuiten. Zo grappig en vooral heel handig :wink:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mrt 2018 21:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha Dee, V doet dat ook sinds 4 weken. Ze kan het ook zelf met een tissue!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Apr 2018 21:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Jeuj trots!
Ik haalde de beugel van de Tripp Trapp stoel af en T begon gelijk te jammeren en vragen of zijn stoel kapot was haha
Hem er op gezet en het gaat gewoon prima ineens.
Niet erg bijzonder met zijn leeftijd maar hij zette vanavond zo lief zijn bordje op tafel en ging zelf goed op zijn stoel zitten.
Hij keek zo trots haha. Hij wordt groot !
2016
<<

Anoniem316

Bericht 03 Apr 2018 09:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat lief Salome! Ik zit ook te twijfelen om hem er af te halen, want L wil elke keer zelf op de stoel klimmen en er ook uit klimmen. Maar ben toch een beetje huiverig ofzo.

L leert allemaal nieuwe dingetjes op het moment, vind het echt zo leuk! Zo wijst ze inmiddels haar neus, oren, ogen en mond aan en bij het tot tien tellen zegt zei na negen altijd tien. Zo grappig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Apr 2018 19:45

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dee schreef:Wat lief Salome! Ik zit ook te twijfelen om hem er af te halen, want L wil elke keer zelf op de stoel klimmen en er ook uit klimmen. Maar ben toch een beetje huiverig ofzo.

L leert allemaal nieuwe dingetjes op het moment, vind het echt zo leuk! Zo wijst ze inmiddels haar neus, oren, ogen en mond aan en bij het tot tien tellen zegt zei na negen altijd tien. Zo grappig.

Ah zo lief dat praten hé.
Pas op met de ogen haha, T prikte zichzelf steeds in zijn ogen omdat hij zo enthousiast is.

Die stoel was wel echt nodig want hij deed gewoon de gordel open en stapte over de beugel heen op tafel.
En liet zich dan van de tafel afglijden.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Apr 2018 19:48

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha die T.!

F. kan helemaal het liedje van roodkapje zingen, zo lief!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2018 20:49

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

O heeft - soort van - z'n eerste woordje gezegd. Hij was zo aan het wijzen naar buiten dus ik vroeg 'm of hij de vogel zag, zei hij steeds Koka, Koka. Oké niet echt vogel dus, maar het klonk echt alsof ie het bewust zei, hij herhaalde het ook als ik vogel zei. Zo lief.

Kan niet wachten tot hij ook zulke lieve dingen doet en zegt als jullie kindjes hier boven.
Uffe dan smelt je toch als je dat hoort!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Apr 2018 18:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Als een kind dezelfde klankencombinatie voor een bepaald mens/dier/ding gebruikt, vind ik dat een eerste woordje hoor! Superleuk :love:

Het eerste woordje van T. was lamp. Hij wees thuis en op visite, in de winkel etc. steeds lampen aan en dan zei hij 'PA'.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Apr 2018 18:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk, Marin! Tobias heeft in mijn ogen lang gewacht met praten.. Af en toe hoorden we een woordje en dat was 't! Maar nu.. Oh ik ben zo trots! Hij telt tot 10, herkent blauw, rood en groen en weet ze ook te benoemen en hij kent al zooveel woorden! En hij gaat sinds vorige week 2 ochtenden naar het KDV en vanmorgen heeft-ie maar weinig gehuild en gelijk lekker gespeeld. KDV leidster is onder de indruk van zijn beleefdheid en vriendelijkheid. Hij deelt, helpt waar hij kan en speelt veel zelfstandig. ZO trots!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Apr 2018 02:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah Marin, wat leuk! Bij ons is alles ti-ta: als hij wat wil, als hij iets aanwijst, ergens heen wil.
Maar als hij een vliegtuig ziet of hoort zegt hij: ie-au. En natuurlijk het non stop mama, dada etc. Ik vind dat geteut echt heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2018 06:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah wat super schattig en wat veel al. Jij zegt natuurlijk mama en dada maar O zegt dat nog niet eens echt. Meer papapapa dan mamamama, dat zegt ie alleen als ie huilt.

Zo leuk he, dat communiceren. Dingen aanwijzen en duidelijk maken dat hij iets wil doet hij ook steeds meer. Hij doet z'n handjes bij het tuigje als hij eruit wilt, doet z'n voetjes omhoog als ik zeg dat ik z'n schoenen aan ga doen en kruipt enthousiast naar de hal toe als ik z'n jas pak en dan gaat hij vast liggen (want ik trek z'n jas altijd liggend aan). Ik vind dit zo leuk!

Bazinga wat een leuke knapperd is het. Lijkt me ook echt dat je glimt van trots als je dat soort dingen hoort van een leidster. Wat fijn dat het goed gaat.

Haha wat lief Filoria. Pa. Lamp heeft duidelijke P klank op 't einde dus snap 't best. (al lang geleden natuurlijk voor jou maar het blijft lief)
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Apr 2018 08:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat leuk die eerste woordjes!

Klankwoorden tellen voor het CB ook als woordjes.

Vera zegt nu 'beetje bah' en knijpt dan in haar luier. En als ik vraag of ze geplast heeft, zegt ze 'pssss'. Zo grappig!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Apr 2018 11:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik schep nog even op hoor! V deed net 'maane maane ' en dan zo haar vingertjes bij elkaar om de maan te maken van in de maneschijn :love:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 08 Apr 2018 14:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah superschattig Jip!

Ik ben supertrots op mijn 3,5-jarige dochter! Vrijdagavond lieten we haar voor t eerst fietsen op haar fiets en toen ging het al best aardig en vandaag fietste ze zo hele stukken alleen. Afstappen gaat ook al heel goed, alleen bij het wegrijden heeft ze nog hulp nodig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mei 2018 11:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ga ook even opscheppen. Mijn geniale man heeft een filmpje gemaakt (net als over onze reizen toendertijd) van R van 0 - 12 maanden. We hebben het 10 maanden zo verschrikkelijk zwaar gehad dat je bijna niet kunt geloven dat we ook materiaal hebben waar hij niet alles bij elkaar gilt, maar het is er wel. En mijn man heeft het fantastisch aan elkaar geplakt en ik ben er zo trots op. DIT is wat we willen herinneren van het eerste jaar. R is morgen eigenlijk jarig maar heb dan geen tijd en zaterdag is zijn feestje en dan lijkt het moment alweer voorbij. Dus ik wil het toch even delen, mijn grote trots. Het gaat in het weekend er weer af.

https://www.youtube.com/watch?v=hjk-5Pi ... e=youtu.be
Afbeelding
Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 10 Mei 2018 11:56

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een super leuk filmpje Marsy! Dat lachje ook, echt heerlijk om dat te horen!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Mei 2018 12:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marsy, zo leuk en lief dat filmpje!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Mei 2018 12:34

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een geweldig filmpje, Marsy!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 10 Mei 2018 12:36

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Geweldig filmpje Marsy!
<<

Anoniem245

Bericht 10 Mei 2018 12:37

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Echt heel lief!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 10 Mei 2018 12:49

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Echt te leuk en lief Marsy :love:
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Mei 2018 15:11

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Echt heel erg mooi!
10-08-2017 ♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Mei 2018 15:38

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Geniaal Marsy! Dat wil ik ook!
L2014 & H2017
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Mei 2018 15:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat mooi, Marsy! Alvast gefeliciteerd met jullie kleine man.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mei 2018 16:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Heel mooi en ontroerend, Marsy! Een deel van dit filmpje had ik al eerder gezien volgens mij. Echt leuk gedaan!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Marin, Tom