Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitspraak naam

Loe-wis of Loe-wie

Loe-wis
3
5%
Loe-wie
61
95%
 
Aantal stemmen : 64
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Apr 2018 14:54

Re: Uitspraak naam

Claire**** schreef:Je zegt Loewis Litt (Suits) omdat je zijn naam Luis spelt, niet Louis. Louis wordt ook in het Engels uitgesproken als Loewie, maar Luis als Loewis. Volgens mij komt Luis uit het spaans en Louis uit het Frans en heb je daardoor een andere uitspraak.


Dit klopt niet hoor, het is Louis Litt en daarnaast wordt Louis in Engelstalige landen wel voornamelijk als Loewis uitgesproken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Apr 2018 14:55

Re: Uitspraak naam

Luis zou ik meer als Loewies uitspreken, met de klemtoon op de tweede lettergreep.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem249

Bericht 02 Apr 2018 15:37

Re: Uitspraak naam

Maar in Louisville spreek je toch echt de s niet uit en dat is een Amerikaanse stad. Nu ben ik in de war!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Apr 2018 16:23

Re: Uitspraak naam

Maar in St. Louis weer wel! Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. :)
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2018 17:00

Re: Uitspraak naam

Claire**** schreef:Je zegt Loewis Litt (Suits) omdat je zijn naam Luis spelt, niet Louis. Louis wordt ook in het Engels uitgesproken als Loewie, maar Luis als Loewis. Volgens mij komt Luis uit het spaans en Louis uit het Frans en heb je daardoor een andere uitspraak.


Dit inderdaad. Bij mijn neef spel je het als Luis en zeg je wel die s, maar dat is een andere naam.

P.s. Ik snapte als toen ik net kon lezen niet waarom er luis op de kalender stond.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2018 17:02

Re: Uitspraak naam

Hmmm... inderdaad is het Louis Litt. Variabele naam kunnen we zeggen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 02 Apr 2018 17:53

Re: Uitspraak naam

Haha wat mooi dat dit topic nog bovenaan staat. Ik had de strijdbijl al begraven! :P
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 02 Apr 2018 17:54

Re: Uitspraak naam

Hahaha inderdaad! Die Poll. Lachen haha.

Mijn man zegt dat er wijze mensen op het forum zitten hahaha.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers