Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


GoPro in zwembad

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Apr 2018 10:31

GoPro in zwembad

Ik was vandaag met R in het zwembad, buitenbad, het was lekker weer. Waren best wat moeders met baby's en kinderen. Er was een meneer die zijn +/- 8 jarige dochtertje aan het filmen was, maar ook niet de hele tijd, hij was ook aan het zwemmen met een duikbril op en onderwater aan het filmen. Dit kan natuurlijk zo onschuldig zijn als het klinkt. Dat vindt mijn man dus ook. Maar ik vind het gewoon een klein beetje gek: ik zit daar met mijn inieminie bikini en mijn zoon is half naakt en met hem dus vele andere kinderen. Ik kwam ook zeker op die camera en zoon ook. Nu ga ik ervanuit dat die meneer er niks mee bedoelde maar ik vind het toch ongemakkelijk, straks belanden we op het 'dark web'.
Nu ben ik normaal echt extreem nuchter in dit soort situaties maar vond dit gewoon echt niet zo leuk. Overdrijf ik nou? Ben trouwens uit het water gegaan..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 01 Apr 2018 10:44

Re: GoPro in zwembad

Nee k vind t ook helemaal niks. Wij waren laatst in het Tikibad van Duinrell en daar waren ook gasten met een GoPro. Ik snap het, voor de glijbanen heel vet, maar verder? Vind t helemaal niks! Gelukkig werden ze ook gevraagd het water uit te gaan met de GoPro.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Apr 2018 10:58

Re: GoPro in zwembad

Ja ik zat ook te twijfelen wat te zeggen..
Zijn geen badmeesters, het is een zwembad bij ons in de suburb waar ieder appartementencomplex gebruik van mag maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Apr 2018 11:04

Re: GoPro in zwembad

Nou ik snap je wel een beetje het is ook wel iets waar ik over nadenk. Wij hadden afgelopen zomer een hoesje gekocht waar je telefoon in kan en dat hoesje is waterdicht kun je filmpjes en fotos in en onder water maken. Heel leuk, en echt gericht op onze kinderen en ons vieren, maar als ik de filmpjes terug kijk zitten er ook wel benen en armen van andere mensen op... Tja zonder bij bedoeling van onze kant verder maar toen ik dat terug zag dacht ik wel even.. Oooh ja wat zouden die andere daar van gedacht hebben?

Ik vind het een beetje lastig ik vind het leuk om filmpjes te maken van mijn kinderen ook zeker voor hun voor later en het is buitenshuis niet te doen dat daar geen andere mensen op komen, maar ik vind dat dan voor mij geen reden om niet meer te filmen.
:heart: :heart: 2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Apr 2018 11:11

Re: GoPro in zwembad

Nee en daarom twijfel ik ook zo. Want 99% heeft echt geen slechte bedoelingen. Maar potverdrie, als je wél slechte bedoelingen hebt is dit natuurlijk dé manier om kleine kinderen half naakt te filmen en/of vrouwen/mannen. Ik vind mezelf dus overdreven achterdochtig ook maar ik kan het niet van me af schudden dat die man nu, zonder te vragen, mij en zoon halfnaakt op zn laptop heeft staan. Zo vind ik het ook niet dat dat Aziatische mensen ongevraagd foto’s van R maken (dat gebeurt echt soms) en ze dan geen Engels spreken en er mega verwarring ontstaat waarom ik dat niet wil (R is nogal blond). Ik vind het gewoon onbeschaamd. Man zegt: en al die foto’s dan waar we per ongeluk op staan, in achtergrond, heb je daar daar dan ook moeite mee? Ja, nee.. Dat dus weer niet. Dus ik ben verward waarom me dit dwars zat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 01 Apr 2018 11:27

Re: GoPro in zwembad

Ik snap je helemaal hoor Marsy en voor mij is een foto waar je per ongeluk op staat op eenschtergrond anders dan een foto waar je kind gefotografeerd wordt. En in het zwembad filmen onder water zou ik nog amused mee zijn. Bij mij zelf niet en ook niet bij mijn kinderen. Van mij mag dat onder water filmen verboden worden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Apr 2018 11:50

Re: GoPro in zwembad

Ik vind het in een zwembad echt niet kunnen, filmen met een go-pro. Ik vind dat je je absoluut niet aanstelt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Apr 2018 15:50

Re: GoPro in zwembad

Mijn zoontje draagt ook wel eens een GoPro in het zwembad op zijn buik, hij vindt het in het algemeen prachtig om zwembadfilmpjes te kijken en dubbel zo prachtig om het vanuit zijn eigen standpunt te zien. Het is hier alleen voor hem om zelf terug te kijken, we doen er verder niks mee. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand er problemen mee had. Als iemand ons zou vragen waar we die filmpjes voor gebruiken dan leg ik dat gewoon rustig uit (maar dat is nog nooit voorgekomen dus).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem248

Bericht 01 Apr 2018 16:20

Re: GoPro in zwembad

Joey schreef:Ik vind het in een zwembad echt niet kunnen, filmen met een go-pro. Ik vind dat je je absoluut niet aanstelt.

Misschien ben ik een beetje naïef hierin maar ik vind het stellen dat het ‘echt niet kan’ ook weer een beetje overtrokken. Ik vind de zorgen van Marsy logisch en goed om over na te denken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar vóór dit topic niet zo bewust van was. Ik dacht bij het zien van de titel zelfs eigenlijk dat dit topic ging om de vraag of een GoPro wel echt waterdicht zou zijn :palm:

Ik vind onder water filmen eigenlijk wel kunnen, mits je maar zorgt dat er niet of nauwelijks andere mensen op staan (staan die er wel op dan goed nadenken over publicatie). Ik zie in het filmen onder water eigenlijk niet heel veel meer of ander risico dan filmen of foto’s maken bóven water, in het zwembad van CenterParcs bijvoorbeeld. Op de kant staan/zitten/spelen alle kinderen ook in hun zwemkleding en dat kan natuurlijk evengoed op het dark web komen. Om nog maar niet te spreken over alle foto’s/filmpjes die gemaakt worden tijdens zwemlessen of nadat een kind geslaagd is, langs het zwembad, in zwemkleding met diploma in de hand en andere kinderen op de achtergrond. Waarmee ik het niet wil bagatelliseren, juist heel goed dat je erover nadenkt, maar het grootste risico zit ‘m denk ik niet zozeer alleen in het filmen onder water.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 01 Apr 2018 16:25

Re: GoPro in zwembad

Als iemand bewust filmpjes of foto's van andere mensen of kinderen er mee maakt vind ik het niet kunnen.

Maar voor eigen gebruik waarom niet. Wij hebben een onderwater camera en daar maak ik ook het zwembad of vakantie ook foto's mee van ons zoontje. Die zijn dan wel boven water. Maar we hebben laatst wel foto's van elkaar gemaakt onder water. We proberen dan wel zo te fotograferen dat er niemand anders opstaat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Apr 2018 16:44

Re: GoPro in zwembad

Maple schreef:
Joey schreef:Ik vind het in een zwembad echt niet kunnen, filmen met een go-pro. Ik vind dat je je absoluut niet aanstelt.

Misschien ben ik een beetje naïef hierin maar ik vind het stellen dat het ‘echt niet kan’ ook weer een beetje overtrokken. Ik vind de zorgen van Marsy logisch en goed om over na te denken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar vóór dit topic niet zo bewust van was. Ik dacht bij het zien van de titel zelfs eigenlijk dat dit topic ging om de vraag of een GoPro wel echt waterdicht zou zijn :palm:

Ik vind onder water filmen eigenlijk wel kunnen, mits je maar zorgt dat er niet of nauwelijks andere mensen op staan (staan die er wel op dan goed nadenken over publicatie). Ik zie in het filmen onder water eigenlijk niet heel veel meer of ander risico dan filmen of foto’s maken bóven water, in het zwembad van CenterParcs bijvoorbeeld. Op de kant staan/zitten/spelen alle kinderen ook in hun zwemkleding en dat kan natuurlijk evengoed op het dark web komen. Om nog maar niet te spreken over alle foto’s/filmpjes die gemaakt worden tijdens zwemlessen of nadat een kind geslaagd is, langs het zwembad, in zwemkleding met diploma in de hand en andere kinderen op de achtergrond. Waarmee ik het niet wil bagatelliseren, juist heel goed dat je erover nadenkt, maar het grootste risico zit ‘m denk ik niet zozeer alleen in het filmen onder water.

Ik vind het echt raar hoor, als een volwassen man in het zwembad onder water gaat filmen. Dat vind ik echt niet kunnen.
Ik weet niet of zoiets dan verboden moet worden. Dat hij zijn dochter filmt in dit geval vind ik namelijk ook niet direct problematisch.
Dat de zoon van Susan het leuk vindt, vind ik ook wel wat anders. Ik snap ook dat het moeilijk is, of wellicht gewoon niet kan, zoiets te verbieden. Waar de grens moet liggen weet ik ook niet. Maar dat een volwassen man in een zwembad onder water met zijn go- pro op zwemt, nee dat vind ik dus echt niet kunnen.
Ik vind onder en boven water ook wel een verschil trouwens.

Edit: ik ben het verder dus niet helemaal met je oneens. Mijn reactie is ter nuancering van m'n eerdere reactie.
<<

ChiQ

Bericht 01 Apr 2018 16:57

Re: GoPro in zwembad

Wij hebben ook een GoPro, maar letten er altijd op dat andere mensen niet op de film staan. Lukt niet altijd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Apr 2018 02:04

Re: GoPro in zwembad

Vind prima dat het bij algemeen is maar ik heb het wel specifiek over mijn gevoel over dat mijn zoon misschien op het dark web terecht komt half naakt dus vond beter bij kinderen..
Nachtje erover geslapen en is nu wat minder erg, ook met jullie belichting erbij. Toch denk ik dat ik ook volgende keer water uitloop. Ga vanmiddag weer dus we zullen zien ;)
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers