Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe voelt migraine aan?

<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 17:49

Hoe voelt migraine aan?

Ik heb sinds gister aan de linkerkant van mijn hoofd een hele irritante soms pijnlijke steek. Had gehoopt dat het vandaag over zou zijn en werd wakker met minder last. Gedurende de dag werd het weer erger.
Ik ga dan allerlei dingen bedenken wat het kan zijn, migraine, een tumor ed.
Het is heel irritant, want als ik wat wil oprapen van de grond heb ik er ook last van. Ik heb nooit hoofdpijn. Ik wil géén paracetamol slikken, want die helpen vaak toch niet bovendien krijg je alleen maar troep binnen.

Wat kan deze steek zijn? Een lichte vorm van migraine?
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mrt 2018 17:53

Re: Hoe voelt migraine aan?

Als je echt migraine hebt slinger je niet een beeldscherm aan om wat te typen. Tenminste, zo werkt het bij mij.
Ben je verkouden? Kan het een ontsteking van je holtes zijn? OoKan erg pijnlijk.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2018 17:54

Re: Hoe voelt migraine aan?

waar zit de pijn achterkant hoofd? Het kan ook spanning zijn misschien zitten je spieren in je nek wel klem.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 17:58

Re: Hoe voelt migraine aan?

Popcorn schreef:Als je echt migraine hebt slinger je niet een beeldscherm aan om wat te typen. Tenminste, zo werkt het bij mij.
Ben je verkouden? Kan het een ontsteking van je holtes zijn? OoKan erg pijnlijk.


Er zijn toch verschillende vormen ervan? Bij sommigen kan je toch wel achter de pc of echt niet?
Ik ben niet verkouden. Heb onlangs griep gehad, maar ben helemaal beter. Soms wat hoesten, niezen en trek mijn neus regelmatig op.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 17:58

Re: Hoe voelt migraine aan?

sarah1985 schreef:waar zit de pijn achterkant hoofd? Het kan ook spanning zijn misschien zitten je spieren in je nek wel klem.


Ik heb geen last van mijn nek. Het zit bij mijn slaap en gister liep het ook even door naar de achterkant van mijn hoofd.
Ik had het ook ooit toen ik weinig at, maar nu eet ik gewoon normaal. Had gisteravond amper trek en heb alleen een beetje gebakken aardappels gegeten. Gister en vandaag heb ik wel een weeig gevoel, soort van misselijk, maar dan anders.
<<

Anoniem232

Bericht 27 Mrt 2018 18:15

Re: Hoe voelt migraine aan?

Migraine voelt bij iedereen anders.
Ik krijg 'trillingen' in m'n oog, zie dus aura's en krijg het gevoel alsof m'n hoofd in 'n bankschroef zit en m'n hoofd vol met watten zit.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 18:28

Re: Hoe voelt migraine aan?

Robin Sparkles schreef:Migraine voelt bij iedereen anders.
Ik krijg 'trillingen' in m'n oog, zie dus aura's en krijg het gevoel alsof m'n hoofd in 'n bankschroef zit en m'n hoofd vol met watten zit.


Dat van de bankschroef had ik toen ik griep had nu ook een beetje, maar dan lichter. Ik omschrijf het exact zoals jij dat doet. Alsof die toen steeds een stukje werd aangedraaid.
Harde geluiden moet ik niet hebben nu. Als ik hoest voel ik het extra en houd mijn hoofd met 1 hand aan die kant vast weet niet waarom.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2018 18:49

Re: Hoe voelt migraine aan?

caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:waar zit de pijn achterkant hoofd? Het kan ook spanning zijn misschien zitten je spieren in je nek wel klem.


Ik heb geen last van mijn nek. Het zit bij mijn slaap en gister liep het ook even door naar de achterkant van mijn hoofd.
Ik had het ook ooit toen ik weinig at, maar nu eet ik gewoon normaal. Had gisteravond amper trek en heb alleen een beetje gebakken aardappels gegeten. Gister en vandaag heb ik wel een weeig gevoel, soort van misselijk, maar dan anders.

je hoeft ook geen last van je nek te hebben. Klinkt wel alsof je wat vast zit als het daar zit. Heb ik ook vaak. laat me dan masseren bij de fysio en gaat het meestal snel weg
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Mrt 2018 08:02

Re: Hoe voelt migraine aan?

Ik krijg dan vooral veel last van mijn zicht, zie allemaal vlekken en heb een gigantische hoofdpijn alsof er een band strak om mijn hoofd zit.

Denk dat ik eind afgelopen jaar ook migraine had, toen was ik vooral ook heel misselijk en draaierig. Ik kon niet fatsoenlijk zitten/lopen etc. Liggen ging toen wel goed.

Op zich klinkt je hoofdpijn niet echt als migraine, maar gewoon als een echt vervelende en nare hoofdpijn. Mogelijk ook met wat holtes verstopt ofzo.

Desalniettemin is het wel erg vervelend! Voel je je weer wat beter?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Mrt 2018 08:19

Re: Hoe voelt migraine aan?

Rot dat je je niet lekker voelt! Hoe is het vandaag?

In principe zijn er inderdaad tal van verschillende soorten migraine. Máár dat heb je van hoofdpijn ook. Vna gewone hoofdpijn tot steken, overgeven erbij en alles ertussen in. En dat hoeft weer geen migraine te zijn. Ik zou daarom voorzichtig zijn met die term. Wel is het gewoon rot dat je zoveel pijn hebt. PCM kan wel helpen, en is niet per definitie rotzooi.

Als je nog 'gewoon' kan functioneren zonder medicijnen dan vermoed ik dat je gewoon (spannings)hoofdpijn hebt.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2018 09:32

Re: Hoe voelt migraine aan?

Winegum schreef:Ik krijg dan vooral veel last van mijn zicht, zie allemaal vlekken en heb een gigantische hoofdpijn alsof er een band strak om mijn hoofd zit.

Denk dat ik eind afgelopen jaar ook migraine had, toen was ik vooral ook heel misselijk en draaierig. Ik kon niet fatsoenlijk zitten/lopen etc. Liggen ging toen wel goed.

Op zich klinkt je hoofdpijn niet echt als migraine, maar gewoon als een echt vervelende en nare hoofdpijn. Mogelijk ook met wat holtes verstopt ofzo.

Desalniettemin is het wel erg vervelend! Voel je je weer wat beter?


Ik voel geen verstoppingen als in mijn neus. Ik heb het hele jaar dat ik mijn neus ophaal en niezen ook. Het kan zijn dat de holtes verstopt zijn, maar ik merk daar niks van.
Het gaat wat beter, de steek is minder.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2018 09:34

Re: Hoe voelt migraine aan?

Caro schreef:Rot dat je je niet lekker voelt! Hoe is het vandaag?

In principe zijn er inderdaad tal van verschillende soorten migraine. Máár dat heb je van hoofdpijn ook. Vna gewone hoofdpijn tot steken, overgeven erbij en alles ertussen in. En dat hoeft weer geen migraine te zijn. Ik zou daarom voorzichtig zijn met die term. Wel is het gewoon rot dat je zoveel pijn hebt. PCM kan wel helpen, en is niet per definitie rotzooi.

Als je nog 'gewoon' kan functioneren zonder medicijnen dan vermoed ik dat je gewoon (spannings)hoofdpijn hebt.


Hoezo voorzichtig zijn met die term? Ik vroeg toch allen hoe het aanvoelt en zeg niet dat ik het heb voor al je dat dacht. Ik heb zelden last van mijn hoofd dus opzich had het een begin kunnen zijn het moet immers ergens beginnen toch?
Wat is PCM? Ik mag ivm mijn hartpillen niet zomaar alle pillen nemen die je bij Kruidvat ed kan kopen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Mrt 2018 09:46

Re: Hoe voelt migraine aan?

PCM= paracetamol.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2018 10:22

Re: Hoe voelt migraine aan?

Migraine is vaak een aanval met een begin en een (soms tergend langzaam) einde. Vaak kun je niet goed tegen licht en geluid en wil je je afzonderen.

Ik heb heel vaak hoofdpijn (helaas een erfelijke kwaal), maar eens in de 1 a 2 maanden migraine. Dat begint met tintelingen in m'n handen en in m'n gezicht, tegelijk zie ik lichtflitsen en vlekken en uiteindelijk een vaak compleet zwart beeld. Daarna trekt het weer weg en tegelijk komt de hoofdpijn op. Dan ben ik een dag halfgaar. De dagen er na ben ik nog steeds duf. Het heeft aardig impact dus. De eerste keren was het heel eng! Maar inmiddels weet ik dat het weer ophoudt.
<<

Anoniem231

Bericht 28 Mrt 2018 12:25

Re: Hoe voelt migraine aan?

Bij mij trekt de hoofdpijn aan 1 kant binnen, kan niet meer scherp stellen met mijn ogen en ga overgeven.
De trigger bij mij is ernstige vermoeidheid in combinatie met te drukke week en chocolade kan bij mij ook een trigger zijn.
Het beste werkt voor mij om veel water te drinken, een pcm nemen voor het slapen gaan en de volgende ochtend ook weer 1. En als mijn man nachtdienst heeft, slapen mijn kinderen bij mijn ouders want ik moet uit mijzelf wakker worden dan.
Gelukkig heb ik het echt maar heel weinig.
Ow en idd, geen telefoon/tv/computer/boekje meer kijken of lezen.

Beterschap!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8447

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Mrt 2018 12:49

Re: Hoe voelt migraine aan?

Bij mij gaat mijn oog aan één kant hangen en ik voel eerst een hele nare druk in mijn hoofd. Daarbij word ik heel wattig en wat misselijk, en kan ik niet meer goed tegen licht en geluid. Daarna begint de heftige hoofdpijn, meestal rechts, soms links. Dan moet ik óf een triptaan nemen, of als dat niet helpt in een donkere kamer liggen en de aanval uitzitten. Soms is het zo erg dat ik ook moet overgeven van de druk en de pijn en me echt geen houding meer weet.

Gelukkig heb ik het nauwelijks tijdens zwangerschap, hoera! Toch een elftal op de wereld zetten dan maar :P .

Zoals je leest is het dus bij iedereen anders. Ik zou het pas herkennen als migraine als het in duidelijke aanvallen komt en als je het vaker krijgt. Hoe gaat het vandaag CBL?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mrt 2018 13:17

Re: Hoe voelt migraine aan?

Ik had na de griep ook dat mijn hoofd pijn deed. Juist wanneer ik bukte ook. Bij mij waren het de holtes. Ik had ook geen verstopte neus of zo. Na een weekje was het weg.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2018 14:42

Re: Hoe voelt migraine aan?

Exogenesis schreef:Migraine is vaak een aanval met een begin en een (soms tergend langzaam) einde. Vaak kun je niet goed tegen licht en geluid en wil je je afzonderen.

Ik heb heel vaak hoofdpijn (helaas een erfelijke kwaal), maar eens in de 1 a 2 maanden migraine. Dat begint met tintelingen in m'n handen en in m'n gezicht, tegelijk zie ik lichtflitsen en vlekken en uiteindelijk een vaak compleet zwart beeld. Daarna trekt het weer weg en tegelijk komt de hoofdpijn op. Dan ben ik een dag halfgaar. De dagen er na ben ik nog steeds duf. Het heeft aardig impact dus. De eerste keren was het heel eng! Maar inmiddels weet ik dat het weer ophoudt.


Ik kan wel tegen geluid, maar het moet niethard zijn. Mijn handen tintelen wel vaker, maar dan heb ik die steken in mijn hoofd niet. Wat jij verder zegt heb ik niet.
Lastig dat jij migraine hebt lijkt me vreselijk en vind dit al irritant.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 28 Mrt 2018 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2018 14:45

Re: Hoe voelt migraine aan?

Teun schreef:Bij mij gaat mijn oog aan één kant hangen en ik voel eerst een hele nare druk in mijn hoofd. Daarbij word ik heel wattig en wat misselijk, en kan ik niet meer goed tegen licht en geluid. Daarna begint de heftige hoofdpijn, meestal rechts, soms links. Dan moet ik óf een triptaan nemen, of als dat niet helpt in een donkere kamer liggen en de aanval uitzitten. Soms is het zo erg dat ik ook moet overgeven van de druk en de pijn en me echt geen houding meer weet.

Gelukkig heb ik het nauwelijks tijdens zwangerschap, hoera! Toch een elftal op de wereld zetten dan maar :P .

Zoals je leest is het dus bij iedereen anders. Ik zou het pas herkennen als migraine als het in duidelijke aanvallen komt en als je het vaker krijgt. Hoe gaat het vandaag CBL?


Tja het gaat wel. Vanochtend zei ik dat de steek minder was, dat klopte ook, maar in de loop van de dag is het wat erger geworden.
Er bestaat ook iets met naalden voor migraine, soort acupuntuur. Is dat niks voor je?
<<

Anoniem245

Bericht 28 Mrt 2018 15:44

Re: Hoe voelt migraine aan?

Winegum schreef:Ik krijg dan vooral veel last van mijn zicht, zie allemaal vlekken en heb een gigantische hoofdpijn alsof er een band strak om mijn hoofd zit.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Mrt 2018 14:26

Re: Hoe voelt migraine aan?

Het begint bij mij met het zien van aura's, dit zijn vaak bewegend gekleurde kronkels en zwarte vlekken die klein beginnen en dan groter worden en verdwijnen om vervolgens weer terug te keren. De aura's duren vaak een half uur. Daarna valt of mijn rechterarm of rechterbeen even uit. Daar zit dan geen kracht meer in en kan ik niet meer gebruiken. Vaak na twee minuten begint het lichaamsdeel te tintelen en komt de kracht weer terug, het grootste gedeelte van mijn kracht heb ik met een paar minuten wel weer terug. En daarna ben ik heel moe maar heb verder geen hoofdpijn. Dat kan dus ook nog.

De hoofdpijn die jij hebt herken ik ook wel deels. Het is bij mij echt in aanvallen, het voelt dan net alsof er iemand met een priem achter mijn linkeroog zit te steken. Het doet zo ontzettend zeer dat ik wel met mijn hoofd ergens tegen aan wil bonken om het maar te laten stoppen. Ik verlies het zicht met dat oog en mijn oog begint enorm te tranen. Het lijkt wel een beetje op clusterhoofdpijn maar daar heb ik dan weer niet alle symptomen van en valt niet compleet daaronder te vangen. Maar de huisarts dacht dat het met een verkrampende ader te maken heeft en daar heb ik nu medicatie voor en ben van zo'n 3/4 aanvallen per week naar 1/2 per maand gegaan. Dus daar ben ik erg blij mee.
<<

Anoniem247

Bericht 31 Mrt 2018 12:56

Re: Hoe voelt migraine aan?

Ik heb geen last van aura’s maar ik merk al snel als ik last van het (zon)licht heb, mijn reuk sterker word en de geluiden wat harder gaan klinken ik migraine krijg. Soms heb ik wel eens last van ‘lichtdruppeltjes’ die ik zie aan de buitenkant van mijn ogen en dan schijn ik zo’n erge migraine te hebben dat ik het niet eens voel. Hiervoor ben ik ook naar het ziekenhuis geweest en toen vertelde de arts dat. Ik merk dan alleen aan mezelf dat ik wat dommig over kom en ik langer moet nadenken over dingen.

Ik heb het sinds dat ik 7 jaar ben en ik ben nu 34. Toen ik klein was had ik het soms wel 2x in de week. Zo erg dat ik naar mijn bed moest, iets koels op mijn hoofd moest hebben en geen geluiden of licht kon verdragen. Vaak moest ik dan ook nog overgeven. De hoofdpijn zit altijd aan één kant. Boven mijn oog of bij mijn slaap. En het is echt een scherpe bonkende hoofdpijn. Naarmate ik ouder werd is het wel minder geworden en heb ik het nu eens per maand. Normale hoofdpijn heb ik een paar dagen per week. Gelukkig hoef ik niet meer over te geven maar voor de rest is het hetzelfde gebleven. Ik heb een hoop verschillende medicijnen via het ziekenhuis gebruikt maar niks hielp. Het enige wat bij mij echt helpt is Saridon. Dat kan je gewoon kopen bij de drogist.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers