Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen keizersnede

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 29 Mrt 2018 21:44

Re: Ervaringen keizersnede

sanskie schreef:Nee geen klacht ingediend wat schiet je daar mee op ? Volgende keer een ander ziekenhuis, een goed geboorteplan en hopelijk een natuurlijke bevalling. En nu genieten van mijn prachtige dochter. En ik wens jou een mooie bevalling toe. Lief dat je begrip toont


Dan kunnen ze hun beleid misschien eens onder de loep nemen?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Mrt 2018 08:36

Re: Ervaringen keizersnede

Ik heb een ‘normale’ bevalling meegemaakt en een geplande keizersnede.

Dat je het kunt plannen is organisatorisch natuurlijk heel praktisch. Tegelijktijd vond ik dit echt niet zo leuk. Alles lag al vast. Ik had de datum binnen m’n familie verteld, en op een verjaardag werd de datum ineens genoemd en ik voelde me toen niet fijn. Was er verdrietig over. Een paar dagen daarna belde de planning van het ziekenhuis: dat we ipv 1 april nu ineens ook op 30 mrt terecht konden (ik had gevraagd om een andere datum dan 1 april als het ff kon, ik vond 1 april niet leuk maar het was in eerste instantie alles wat ze hadden).
Die datum hebben we genomen en vervolgens niemand op de hoogte gesteld behalve mijn ouders die op m’n oudste kwamen passen.
Het was fijn om smorgens ‘stiekem’ naar het ziekenhuis te kunnen gaan, in de wetenschap dat bijna niemand er van wist. En na de geboorte van m’n jongste konden we mensen verrassen met een belletje.
Mijn tip hier in is dan ook: wees voorzichtig met het delen van de datum vooraf. Ik dacht dat het me niet zou uitmaken, maar ineens voelde het niet ok toen meerdere mensen het wisten. Gelukkig kregen wij die kans om het te verplaatsen.

Qua herstel: dat viel me nog best tegen eerlijk gezegd. Ik heb vrij lang last gehad van de wond. Wat ik me ook niet had gerealiseerd (en wat totaal niet erg is btw maar ik voelde me dom :laughcry: ) is dat je natuurlijk ook nog bloed en stolsels verliest na de keizersnede. Ik had denk ik in m’n hoofd dat ze alles lekker leegzuigen en spoelen ofzo, maar dat is dus niet zo.

Op de OK vond ik het trouwens ook gezellig. De arts die me ging opereren verwelkomde ons en zei ‘dit is een erg goede dag om geboren te worden, en ik kan het weten!’ Die was dus zelf jarig, vet grappig.
De ruggenprik viel me mee bij het zetten. Ik werd er wel erg naar van, heb een lage bloeddruk en die zakte nog verder. Maar daar kreeg ik om de paar minuten bepaalde shots voor.

Vandaag precies twee jaar geleden, deze keizersnede!
#teammaple🍁
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 30 Mrt 2018 08:43

Re: Ervaringen keizersnede

Gefeliciteerd UN!

Ik verloor echt amper bloed dus ik ging er vanuit dat ze de boel idd leeg hadden gezogen. Maar dan heb ik dus blijkbaar geluk gehad.
10.04.17
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Mrt 2018 08:46

Re: Ervaringen keizersnede

UN, wat fijn dat het toch zo’n mooie ervaring is geworden. Ik deel je mening over het uitspreken van de datum. Wij wilden dat ook persé niet. Iedereen wist al dat het een jongen zou worden en door middel van een keizersnee, we wilden ook iets als verrassing houden. Wij hebben steeds gezegd dat we in principe de weeën zouden afwachten en dat er dan een keizersnee gedaan zou worden. Het scheelt misschien wel dat wij pas vijf dagen van te voren definitief wisten dat ik vijf dagen later de keizersnee zou krijgen, anders had ik het misschien wel moeilijker gevonden mijn mond te houden. De keizersnee zou plaatsvinden op een reguliere dinsdag dus we hebben voor de oudste toen gewoon vso geregeld en hem naar school laten gaan. Zijn juf hebben we toen wel op de hoogte gesteld, omdat mijn man hem halverwege de schooldag zou ophalen om zijn broertje te ontmoeten. Zij was dus echt de enige die het wist.

Het was zó bijzonder om mijn ouders, schoonouders en alle andere familie en vrienden te laten weten dat D geboren was. Dat is gelijk mijn tip: Laat die telefoontjes filmen! Mijn man heeft gefilmd dat ik mijn ouders bel en dat filmpje is me zó dierbaar. De tranen schieten nog steeds in mijn ogen als ik dat terugkijk. Mijn eigen emoties, de reacties van mijn ouders, de stem van mijn overleden moeder. Ik ben mijn man zo dankbaar dat hij dat gefilmd heeft!

Ik had trouwens de dag daarvoor (Koningsdag) nog een foto met vriendinnen en een update op FB geplaatst waarbij ik vermeldde dat alles prima ging en dat alles nog rustig was. Ik wist dus zelf al dat ik de volgende dag moeder zouden worden. Dat maakte het verrassingseffect nog net een beetje groter :).

Enne UN, gefelicteerd met de verjaardag van je zoon :) .
Laatst gewijzigd door Lady op 30 Mrt 2018 08:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 30 Mrt 2018 08:50

Re: Ervaringen keizersnede

Zo staan wij er ook in! We hebben de datum alleen met onze ouders gedeeld, is toch leuk at het een verrassing blijft!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Mrt 2018 08:53

Re: Ervaringen keizersnede

Ik heb trouwens nauwelijks bloed verloren nadien. Heb amper kraamverband nodig gehad.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 30 Mrt 2018 14:15

Re: Ervaringen keizersnede

Lady schreef:Ik heb trouwens nauwelijks bloed verloren nadien. Heb amper kraamverband nodig gehad.


Dat is fijn!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2018 06:14

Re: Ervaringen keizersnede

Mijn keizersnee was natuurlijk niet gepland, maar ik kijk er met een heel goed gevoel op terug.

Op de OK was het midden in de nacht erg gezellig en het herstel gaat bij mij super snel. Mocht gisteren (binnen 36 uren) anders al naar huis.
M'n wond is ook erg mooi geworden. Hoe verder weet ik natuurlijk nog niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Mrt 2018 06:26

Re: Ervaringen keizersnede

Fijn dat je al thuis bent Cotton! Gefeliciteerd!

Ik heb gisteren nog even de foto’s bekeken van de operatie. Ik heb er veel! Er zat transparant plastic tussen mij en m’n buik dus ik kon alles zien. De foto’s waarop ze Louis er half uit hebben vind ik de bijzonderste. Aan zn beentjes wordt hij er uitgepakt.

Thanks voor de birthdaywishes!
#teammaple🍁
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 31 Mrt 2018 07:45

Re: Ervaringen keizersnede

Wat fijn Cotton!

Urban naked dat lijkt me een bijzondere foto ja. Ook een stuitligger neem ik aan?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Mrt 2018 08:22

Re: Ervaringen keizersnede

Klopt Flore! In maand 8 en 9 is een paar keer met een uitwendige versie geprobeerd hem te draaien maar dat is alle keren mislukt. Dus toen een keizersnede, want vanwege een gecompliceerde eerste bevalling werd een stuitbevalling te risky.
#teammaple🍁
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 31 Mrt 2018 11:48

Re: Ervaringen keizersnede

Urban Naked schreef:Klopt Flore! In maand 8 en 9 is een paar keer met een uitwendige versie geprobeerd hem te draaien maar dat is alle keren mislukt. Dus toen een keizersnede, want vanwege een gecompliceerde eerste bevalling werd een stuitbevalling te risky.


Snap ik! Hoop dat bij mijn keizersnede ook zulke mooie foto's gemaakt kunnen worden!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Mrt 2018 12:07

Re: Ervaringen keizersnede

Camera meenemen, of even de toegangscode van je telefoon er af halen zodat evt een verpleegkundige of een iemand anders daar foto’s kan maken!
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 31 Mrt 2018 17:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem316

Bericht 31 Mrt 2018 12:42

Re: Ervaringen keizersnede

Hier ook een keizersnede. Niet gepland weliswaar.
Ik heb eerst een dag in de weeën gezeten. Toen bleek dat dichter niet goed reageerde ben ik met enige spoed naar de OK gegaan. Ik kreeg een ruggenprik tijdens de weeën en dat vond ik zo vreselijk. Ik kon namelijk niet stil blijven zitten op zo'n moment en dat moest natuurlijk wel. Toen de prik eenmaal zat(1e keer mis, 2e wel goed) voelde ik een soort flits in mijn benen en toen waren ze uitgeschakeld haha.
Ik werd neergelegd en er werd een scherm tussen mij en mijn buik gedaan. Op dat moment mocht op mijn man weer bij mij komen.
Tijdens de operatie merkte ik dat de ruggenprik wat te hoog kwam. Kreeg wat moeite met ademhalen en dat was best eng maar ik was voldoende afwezig schijnbaar om me daar heel druk over te maken. Ik heb ook helemaal niks gevoeld verder van de keizersnede. Ook niet toen ze zeiden dat ik een beetje druk kon gaan voelen. Toen L geboren werd, werd ze meteen bij me gelegd en heb ik lekker met haar kunnen knuffelen terwijl ik dichtgemaakt werd. Op gegeven moment gingen mijn man en L weg en vanaf daar ben ik een stukje kwijt. Opeens wat ik op de uitslaapkamer. Wat ik me daar van herinner is dat ik op gegeven moment mijn benen voorbij zag vliegen terwijl ze in mijn hoofd toch echt anders er bij lagen. Dat vond ik toen zo grappig. Het schijnt dat je hersenen de laatste positie onthouden waar ze in lagen,wat er daarna gebeurd wordt niet geregistreerd. Een hele gekke gewaarwording.
Het herstel ging prima. L is donderdagavond geboren en zondag morgen mochten we naar huis. Toen kon ik alweer redelijk lopen.
Ik had nietjes gekregen, die thuis werden verwijderd door de verloskundige. Die tang kregen we mee.

Catheter was hier ook na de ruggenprik gezet en daar was ik wel blij mee. Had denk ik niet zo rustig gereageerd als dat was gebeurd terwijl ik het kon voelen.

Al met al is het me onwijs meegevallen. Ik kon er natuurlijk vooraf niet te veel over nadenken en dat is wel fijn geweest. Bij een 2e zou ik denk ik weer voor een keizersnede gaan. Want die hectiek voordat ik naar de ok moest vond ik misschien wel het meest heftig.


Hier zijn trouwens ook foto's gemaakt en daar ben ik heel blij mee. Heeft even geduurd voordat ik durfde te kijken maar het heeft mij heel erg geholpen dingen duidelijk en op een rijtje te krijgen.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2018 13:32

Re: Ervaringen keizersnede

Urban Naked schreef:Fijn dat je al thuis bent Cotton! Gefeliciteerd!

Ik heb gisteren nog even de foto’s bekeken van de operatie. Ik heb er veel! Er zat transparant plastic tussen mij en m’n buik dus ik kon alles zien. De foto’s waarop ze Louis er half uit hebben vind ik de bijzonderste. Aan zn beentjes wordt hij er uitgepakt.

Thanks voor de birthdaywishes!

Ik ben nog in het ziekenhuis omdat de baby opgenomen is, dus ze houden mij ook als patiënt. Maar qua keizersnee had ik anders idd al thuis gezeten.

Bij mij zat er ook zo'n raampje in het doek :). Heel mooi idd.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 31 Mrt 2018 14:26

Re: Ervaringen keizersnede

Jullie reacties doen mij goed! Echte verhalen en ervaringen zijn zo anders dan de info die je krijgt, dus super bedankt!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mrt 2018 15:47

Re: Ervaringen keizersnede

Tijdens mijn keizersnee zijn er ook superveel foto’s gemaakt. Er waren twee verpleegkundigen mee van de kraamafdeling en eentje heeft continu foto’s gemaakt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Apr 2018 01:46

Re: Ervaringen keizersnede

Ik heb ook prachtige foto's van de keizersnede, precies zo gemaakt dat je R uit mijn buik ziet komen, maar met het licht zo dat er geen bloed of whatever te zien is :love:
10.04.17
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip