Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


CBL goes assertive!

<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2018 11:31

Re: CBL goes assertive!

Natuurlijk kun je in het echte leven ook niet met iedereen even goed door een deur, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan al 10-15 jaar de moeite blijft nemen op die ander te reageren/betrokken te blijven in het leven van die ander/de behoefte voelt om je zegje te doen. Het lijkt mij dat je dan juist zoveel mogelijk afstand houdt en je elkaar niet vrijwillig opzoekt.

Er wordt hier wel regelmatig aan cbl geadviseerd dat ze zaken los moet laten, maar dat gaat wat mij betreft net zo goed op voor degenen die er al sinds de Middeleeuwen dat ze hier komen, telkens maar op cbl blijven reageren en maar blijven hangen in: "ik begrijp echt niet dat cbl dat zo ziet", om vervolgens al jarenlang met dezelfde uitspraken c.q. oneliners te komen aan haar gericht of over cbl. Het is een volwassen vrouw die zelf bepaalt hoe ze in het leven wil staan, geen klein kind die je de les hoeft te lezen en/of gecorrigeerd hoeft te worden, omdat ze andere keuzes maakt jij zelf zou doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2018 11:44

Re: CBL goes assertive!

Helemaal waar Guittari, maar ze opent wél steeds topics waarin ze advies vraagt hè?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2018 11:51

Re: CBL goes assertive!

Cotton schreef:
Zora schreef:Ik snap het argument van een theekransje sowieso oprecht ook eigenlijk nooit zo goed. Is dat het doel van mensen die niét hard, overly eerlijk, of lullig willen doen? Ik vind het altijd zo gek dat als je het gewoon netjes wil houden, of oprecht iig, dat het dan vergeleken wordt met een theekransje. En vooral: dat je dan iemand bent die wil dat het dat is, een theekransje. Ik snap echt al jaren die vergelijking niet.

Het gaat gewoon niet altijd netjes, dat is gewoon zo. En dat moet altijd zo breed uitgemeten worden. Terwijl ik dan denk; zo gaat het in het echt leven ook niet, het is niet altijd een 'theekransje' of hoe je het ook maar noemen wilt.


Nee, snap ik hoor, dat het niet altijd netjes gaat. Wat mij betreft hoeft dat ook helemaal niet. Maar het gaat mij erom dat als je vindt dat het wel netjes moet blijven, het ook meteen gelijk wordt gesteld aan een theekransje. Dat is wat mij betreft zo ver aan de andere kant van het spectrum... ik herken mezelf daar gewoon niet in. Ik ben gewoon meer gematigd haha, tussen links en rechts in, waar rechts dan het theekransje zit, en helemaal links de popcornsmileys in dit gevcal :D Ik vind het altijd wat beledigend overkomen ofzo, alsof het allemaal heel gezapig moet zijn en ja en amen gezegd moet worden, zodra je vindt dat het niet aardig is wat iemand doet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2018 11:57

Re: CBL goes assertive!

Marsy31 schreef:Helemaal waar Guittari, maar ze opent wél steeds topics waarin ze advies vraagt hè?


Maar als ze dat advies per se wilde hebben van bepaalde forummers, had ze het wel via PM gevraagd. Het feit dat ze een topic opent voor advies, betekent natuurlijk niet dat je verplicht bent om te reageren. Daarin legt toch echt je eigen verantwoordelijkheid en kan ik het wel erop reageren niet rijmen met dat je niets met diegene hebt (behalve dat je je vaak aan haar ergert).
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Feb 2018 12:20

Re: CBL goes assertive!

caribbeanlover schreef:
Marie schreef:Bijzonder dat elk topic van CBL off-topic gaat.

CBL, je hebt je mening geven en je mening geven. Zij mogen hun mening geven, dat mag jij ook. Echter, de scheidslijn tussen assertief en agressief is maar dun.

Natuurlijk mag jij je mening geven als zij weer iets van jou afkraakt. Maar dat kan ook gewoon door te zeggen: "dat ben ik niet met je eens" of "wij zien dat anders". Als zij jouw vegaburgers afkeuren, kun je ook reageren met: "het smaakt misschien anders dan wat jij gewend bent, maar ik eet dit liever dan vlees". Dan houd je het bij jezelf, val je haar niet af en maak je toch duidelijk hoe je erin staat. Als je er meteen bovenop vliegt, kan dat agressief overkomen en daar wordt de avond vast niet gezelliger van.


Ik geef toch ook mijn mening als ik tegen haar er iets over zeg waar ik het niet mee eens ben. Doet zij evengoed en ik zie echt niet waarom ik dat niet zou mogen. Vind het jammer dat er eerder gezegd werd dat als zij het doet ik het niet ook hoeft te doen. Nee niet mee eens. Waarom zou ik over mij heen laten lopen keer op keer? Zij geeft haar mening oa door te zeggen niet naar India te gaan oke dat mag zij, maar dan mag ik er op ingaan toch? Het gaat tenslotte om mij.
Sorry, maar zie niet in waarom ik zo zou reageren mbt vega eten. Zij weet hoe ik over vlees denk dus ze had het ook voor zich kunnen houden. Dat deed ze niet prima,maar dan moet ze niet gek staan kijken als ik er tegenin ga.Het eerste wat in haar opkomt zegt zij gewoon dus als ik als eerste denk waarom zeg je dat zo respectloos kan ik dat best zeggen vind ik.
Waarom zou ik moeten oppassen daarmee? Zij heeft er toch ook schijt aan! Ik heb het nooit over agressief reageren gehad wat hier continu benoemt wordt. Nee, ik kan er best wat van zeggen wat mijn goed recht is aangezien het mij betreft. Niet zo raar toch?


Volgens mij heb je mijn post niet goed begrepen.

Ik zeg heel duidelijk dat jij ook je mening mag geven, ik lees nergens dat ik heb gezegd dat dat niet mag.

De voorbeelden van reacties in je openingspost, vind ik echter wel agressief overkomen. Dat bedoel ik ook te zeggen met dat de scheidslijn tussen agressief en assertief erg dun is.

Ja, het is vervelend dat ze altijd en overal commentaar op heeft en nee, dat hoef je echt niet over je heen te laten komen.

Het vetgedrukte snap ik alleen niet. Dus omdat jij tegen vlees bent, mag zij niet zeggen dat zij jouw vleesvervangers niet lekker vindt? Feitelijk zeg je hiermee dat zij haar mening niet mag geven.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Feb 2018 14:21

Re: CBL goes assertive!

Guattari schreef:Natuurlijk kun je in het echte leven ook niet met iedereen even goed door een deur, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan al 10-15 jaar de moeite blijft nemen op die ander te reageren/betrokken te blijven in het leven van die ander/de behoefte voelt om je zegje te doen. Het lijkt mij dat je dan juist zoveel mogelijk afstand houdt en je elkaar niet vrijwillig opzoekt.

Er wordt hier wel regelmatig aan cbl geadviseerd dat ze zaken los moet laten, maar dat gaat wat mij betreft net zo goed op voor degenen die er al sinds de Middeleeuwen dat ze hier komen, telkens maar op cbl blijven reageren en maar blijven hangen in: "ik begrijp echt niet dat cbl dat zo ziet", om vervolgens al jarenlang met dezelfde uitspraken c.q. oneliners te komen aan haar gericht of over cbl. Het is een volwassen vrouw die zelf bepaalt hoe ze in het leven wil staan, geen klein kind die je de les hoeft te lezen en/of gecorrigeerd hoeft te worden, omdat ze andere keuzes maakt jij zelf zou doen.



Dank je. Iedereen mag zeggen en laten wat ze willen hier in het dagelijkse leven ook tegen mij, maar op den duur ben ik het wel eens zat!
Mij de les leren ben ik al helemaal niet van gediend, maar blijkbaar voelen sommigen vaak dezelfde personen zich geroepen om dat wel te doen en ook vaak meerdere keren. Prima ga je gang, maar ik ga echt niet op cursus omdat een vreemde mij zegt dat het misschien handig is dat ik op cursus ga.
Daarbij lees ik alles wel, maar wordt er meer over door ''gepraat'' dan dat er reacties van mij bij komen. Ook prima, maar ik blijf niet reageren natuurlijk.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2018 14:54

Re: CBL goes assertive!

Graag gedaan en op cursus gaan/eens met iemand praten idd niet iets wat je moet doen, als je daar niet achter zou staan. Ik las het als goedbedoeld, zodat je in de toekomst bepaalde zaken wat makkelijker van je af kan laten glijden. :)
<<

Anoniem313

Bericht 09 Feb 2018 17:38

Re: CBL goes assertive!

Marsy31 schreef:Helemaal waar Guittari, maar ze opent wél steeds topics waarin ze advies vraagt hè?


Ik heb in dit topic geen enkele vraag om advies van CBL gezien. Wel veel mensen die advies geven.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Feb 2018 18:17

Re: CBL goes assertive!

Caulfield schreef:
Marsy31 schreef:Helemaal waar Guittari, maar ze opent wél steeds topics waarin ze advies vraagt hè?




Ik heb in dit topic geen enkele vraag om advies van CBL gezien. Wel veel mensen die advies geven.


Ja idd
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Feb 2018 07:43

Re: CBL goes assertive!

Hoe is het gegaan CBL?
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2018 12:00

Re: CBL goes assertive!

Carra schreef:Hoe is het gegaan CBL?


Goed hoor heb me ingehouden. Ze had aan mijn man een tijdje geleden gevraagd of mijn moeder in een bepaalde kliniek was geopereerd en hij zei van niet. Dus ze vroeg het zondag aan mij weer, maar vraag me af waarom als ze al antwoord had gehad. Dus ik zei dat ze daar niet zulke operaties deden en zij was er onderhand van overtuigd dat dat wel zo was.
Ehhh ik weet heus wel waar ik het over heb dacht ik dus. Dus ik zei dat ze daar vn plastische chirurgie deden en implantaten nadat vrouwen dmv borstkanker geen borst of borsten meer hebben.
Zij was er zelf een keer geholpen voor haar been. Dat zegt toch niet dat ze dan alles weet? Ze had ook kunnen weten dat ze daar geen borstamputaties doen. Ik had echt zoiets van nou zeg ik eens waar het op staat.

Zoals altijd ging het weer over hun vakanties ook zijn vader vertelde wat hun plannen waren. Ik snap dat niet waarom je zo uit jezelf daarover begint zonder naar andermans vakantie te vragen. Dus op een gegeven moment zei mijn man waar wij heen gingen. Eenmaal thuis vroeg ik hem of hij dat zei omdat ze het weer over zichzelf hadden en WEER niet naar die van vroegen, maar dat was niet zo. Is jammer dat het altijd zo moet gaan!
<<

Anoniem244

Bericht 13 Feb 2018 13:27

Re: CBL goes assertive!

Weet je CBL, elk mens is anders... jij bent zoals jij bent en je schoonzus is zoals zij is. Zo heeft ieder mens zijn/haar eigenaardigheden...
qua vakantie tja ik heb m’n familie laatste keer uit mijzelf ook onze vakantieplannen verteld maar heb ook niet naar die van hun gevraagd. Ik denk dan meer als ze plannen hebben hoor ik het vanzelf wel
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2018 15:01

Re: CBL goes assertive!

Radler schreef:Weet je CBL, elk mens is anders... jij bent zoals jij bent en je schoonzus is zoals zij is. Zo heeft ieder mens zijn/haar eigenaardigheden...
qua vakantie tja ik heb m’n familie laatste keer uit mijzelf ook onze vakantieplannen verteld maar heb ook niet naar die van hun gevraagd. Ik denk dan meer als ze plannen hebben hoor ik het vanzelf wel


Ieder mens is zeker anders.Als mijn man al heeft gezegd dat ze daar niet geopereerd is en zij het dan nog eens aan mij vraagt denk ik ben je doof ofzo?! Het komt ook over zeker omdat ze zo doordramde toen ik al gezegd had dat ze dat daar niet doen alsof ik dom ben.
Qua vakantiegesprekken het gaat altijd zo. Zelden wordt er naar die van ons gevraagd en als het zo is even snel tussen neus en lippen door. Dat is zo jammer steeds.
Waarom moet het altijd over hun gaan en kunnen ze alleen over zichzelf praten?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2018 16:27

Re: CBL goes assertive!

Ik kan je geen antwoord geven CBL. Ik vind het wel rot dat 'die mensen' tot je familie behoren en jij er iedere keer een naar gevoel van krijgt. Dat is niet hoe het zou moeten zijn met familie. Voel je je minderwaardig als je bij hun bent?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 13 Feb 2018 18:51

Re: CBL goes assertive!

CBL ik herken je gevoel en zou me ook ergeren hoor. Ik heb hetzelfde met een vriendin, ik vind ook dat ze vaak over zichzelf praat en bijna nooit naar mij/ons vraagt. Ik denk dat sommige mensen gewoon zo zijn en dat het ook niet gaat veranderen. Ik vraag me ook af of ze het überhaupt zelf wel door hebben. Misschien heeft het zin om te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze enkel over hun vakanties praten maar nooit naar jullie vragen. Maar kan goed zijn dat je dat al gedaan hebt..

Ik merk zelf dat ik het gedrag naar die vriendin toe ook naar haar begin toe te passen. Ik vraag ook veel minder naar haar (en haar vriend). Wellicht kan je dat ook doen en gewoon over jullie (vakanties) praten ipv maar de hele tijd over hun.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Feb 2018 19:08

Re: CBL goes assertive!

caribbeanlover schreef:
Radler schreef:Weet je CBL, elk mens is anders... jij bent zoals jij bent en je schoonzus is zoals zij is. Zo heeft ieder mens zijn/haar eigenaardigheden...
qua vakantie tja ik heb m’n familie laatste keer uit mijzelf ook onze vakantieplannen verteld maar heb ook niet naar die van hun gevraagd. Ik denk dan meer als ze plannen hebben hoor ik het vanzelf wel


Ieder mens is zeker anders.Als mijn man al heeft gezegd dat ze daar niet geopereerd is en zij het dan nog eens aan mij vraagt denk ik ben je doof ofzo?! Het komt ook over zeker omdat ze zo doordramde toen ik al gezegd had dat ze dat daar niet doen alsof ik dom ben.
Qua vakantiegesprekken het gaat altijd zo. Zelden wordt er naar die van ons gevraagd en als het zo is even snel tussen neus en lippen door. Dat is zo jammer steeds.
Waarom moet het altijd over hun gaan en kunnen ze alleen over zichzelf praten?


Ja geen idee. Waarschijnlijk zijn ze gewoon zo.
Kan wel zeggen probeer het wat meer los te laten maar je gaf eerder al aan dat je daar moeite mee hebt.
Mensen die alleen maar over zichzelf praten zijn ook irritant en waarschijnlijk luisteren ze dus ook niet echt naar wat jullie vertellen.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2018 19:22

Re: CBL goes assertive!

Sayhtia schreef:CBL ik herken je gevoel en zou me ook ergeren hoor. Ik heb hetzelfde met een vriendin, ik vind ook dat ze vaak over zichzelf praat en bijna nooit naar mij/ons vraagt. Ik denk dat sommige mensen gewoon zo zijn en dat het ook niet gaat veranderen. Ik vraag me ook af of ze het überhaupt zelf wel door hebben. Misschien heeft het zin om te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze enkel over hun vakanties praten maar nooit naar jullie vragen. Maar kan goed zijn dat je dat al gedaan hebt..

Ik merk zelf dat ik het gedrag naar die vriendin toe ook naar haar begin toe te passen. Ik vraag ook veel minder naar haar (en haar vriend). Wellicht kan je dat ook doen en gewoon over jullie (vakanties) praten ipv maar de hele tijd over hun.


Het stomme is dat zij gebroken hebben met een ander stel omdat die onderhand alleen over zichzelf praten dus best raar. Denk dat zulke mensen dus zij het niet doorhebben en het is zo jammer dat het jaarlijks terug keert. Het gaat denk ik ook niet veranderen. Het is dat mijn moeder ziek is anders werd er ook niet naar iets persoonlijk gevraagd naar mij toe. Nee heb er nooit wat van gezegd en denk ook niet dat ik dat ooit ga doen aangezien het toch geen nut heeft. Zulke mensen veranderen nooit helaas.

Qua vakantieverhalen van hun. Ze zullen er ook niet aan denken dat wij het misschien niet willen horen. Het is overigens elk jaar toch hetzelfde. Snap ook niet zo goed waarom ze het allemaal steeds uit zichzelf vertellen.

Ik zou ook niet zo snel uit mezelf achteraf vertellen hoe het was omdat ik het idee heb dat er toch amper naar geluisterd wordt. Vragen ze ernaar, dan houd ik het iig kort.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Feb 2018 09:29

Re: CBL goes assertive!

Zo blijft het wel bestaan natuurlijk. Misschien denken zij wel dat je niet graag vertelt omdat je korte antwoorden geeft. De enige kans dat jullie elkaar gaan begrijpen is dat je het bespreekbaar maakt.
(En persoonlijk vind ik, dat als je ervoor kiest dat niet te doen “want ze veranderen toch niet”, dat je het dan ook naast je neer moet gaan leggen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Feb 2018 08:55

Re: CBL goes assertive!

Wat zijn onderwerpen die jij wél leuk vindt om over te praten CBL? Misschien kun je die aansnijden. Het klinkt nu alsof jullie een lastig patroontje hebben ontwikkeld: jij stoort je aan hun lange verhalen, als ze iets aan je vragen geef je kort antwoord omdat je denkt dat ze het toch niet willen horen -> zij gaan weer meer praten want anders is het stil. (Ik weet niet of dit klopt hoor, maar dit haal ik uit je tekst)
#teammaple🍁
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 30 Mrt 2018 15:06

Re: CBL goes assertive!

Luisa schreef:
Marsy31 schreef:Maar kijk nou even serieus naar je eerste en laatste zin, hoe vreselijk onaardig ben je nou tegen mij? Als je dat echt niet kunt zien, dan weet ik het ook niet meer..


Meen je dit? Ik denk dat je in die laatste zin comma’s moet lezen, dan is het al minder hard. Daarbij refereert ze aan het feit dat iemand haar autistisch noemt, dat ze daar negatief over is lijkt mij niet gek.

Ik vind ook dat men hier wat meer moet kijken naar hoe iemand gewoon is te reageren of nou eenmaal is. Iedereen weet dat CBL nogal uitgesproken reageert. Dat betekent toch niet dat er kwaad achter zit? Natuurlijk zou ze dingen ook anders kunnen brengen, maar dat hoort kennelijk niet bij haar. Waarom er gelijk vanuit gaan dat zij iets lulligs bedoeld? Lijkt mij dat iemand die haar ‘kent’ prima in staat moet zijn om daar doorheen te prikken. Ik vind hier ook genoeg mensen stom reageren, qua vorm dan. Dan kan ik daar over vallen, maar ik richt me liever op de inhoud van die post.

En met dat pestgedrag bedoel ik dat telkens uitdagen en zuigen, dat op elke slak een kilo zout leggen en alles in het negatieve zetten. En als CBL dan met een sneer reageert valt men masaal over haar heen. Tja, iets met een cirkeltje lijkt mij. En dan met name het met een groepje tegen 1 gedrag.
Overigens zijn hier m.i. wel vaker mensen gepest, in meer of mindere mate. Ik denk aan een babydoll, Maura, maar ook een printje in een korte periode. Vast nog wel meer. Het is een forum, tuurlijk zijn er mensen hier die je niet mag. Maar je hoeft niet te reageren he.


Ik denk, ga eens kijken op het Yes forum, toets mijn naam in en lees dit. Ik ben nooit gepest, althans, zo heb ik het nooit ervaren?
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Anoniem248

Bericht 30 Mrt 2018 15:14

Re: CBL goes assertive!

Ik denk eigenlijk ook dat Luisa iemand anders bedoelde, blond meisje wat zich altijd zeer ordinair kleedt en aar volop foto’s van plaatste. Ik dacht eigenlijk ook dat ze Babydoll heette hier maar nu ik jouw naam zo zie staan denk ik, nee dat is ‘r niet. Jij hebt een zoontje wiens naam begint met een J, toch? En blond haar heb je naar mijn weten ook niet :wink:
<<

Anoniem248

Bericht 30 Mrt 2018 15:16

Re: CBL goes assertive!

Ohh! Luisa bedoelt Babyboy. Ik weet het weer.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 30 Mrt 2018 15:28

Re: CBL goes assertive!

Maple schreef:Ik denk eigenlijk ook dat Luisa iemand anders bedoelde, blond meisje wat zich altijd zeer ordinair kleedt en aar volop foto’s van plaatste. Ik dacht eigenlijk ook dat ze Babydoll heette hier maar nu ik jouw naam zo zie staan denk ik, nee dat is ‘r niet. Jij hebt een zoontje wiens naam begint met een J, toch? En blond haar heb je naar mijn weten ook niet :wink:


Ik ben totaal het tegenovergestelde inderdaad. Donker haar, getint en ik kleed me niet ordi :smile: :smile:

En inderdaad, mijn pubertje zijn naam begint met een J.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 30 Mrt 2018 16:38

Re: CBL goes assertive!

Ik bedoelde babyboy idd!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Mrt 2018 20:02

Re: CBL goes assertive!

Luisa schreef:Ik bedoelde babyboy idd!


Oh ja haar herinner ik me nog best goed die pornomeid. :^^:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers