Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 21 Feb 2018 14:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik probeer me een beetje voor te bereiden op de borstvoeding straks (mentaal dan :-) ) en ik vroeg me iets af. Doen jullie borstvoeding op schema of op afroep? Lijkt mij lastig om het op schema te doen omdat je niet weet hoeveel je kindje precies drinkt aan de borst, maar een schema lijkt mij voor mezelf wel weer heel fijn want dan kun je de voedingen een beetje inplannen lijkt mij. Niet dat je de deur uit wilt gaan en de baby ineens zin heeft in eten. Of komt er bij afroep op een gegeven moment vanzelf een soort van ritme?

En hoe lang ben je ongeveer kwijt per voeding aan de borst? Is dat sneller/langzamer dan bij flesvoeding? Of verschilt dat echt gewoon per kind en hoe soepel de borstvoeding gaat?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2018 14:40

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

SummerBeach, ik kon dat wel prima doen, zes uur zonder kolven. Zelfs een keer tien uur zonder kolven gered, pas toen werden m'n borsten een beetje vol en stonden ze op spanning. Maar ik heb nooit hele erge stuwing gehad of lekkende borsten en ik kende m'n lichaam op een gegeven moment goed genoeg dat ik dat vertrouwde. Jij kent jouw lichaam het beste dus als jij het vertrouwd kan je het doen, maar de eerste paar keer dat ik zoiets deed, nam ik voor de zekerheid toch wel de kolf mee. Je hebt kans dat de productie er wel in één klap van keldert, dat kan. Het hoeft niet, maar het kan wel. Dus wil je geen risico nemen op doorlekken/knallende borsten/dalende productie zou ik toch meenemen en in elk geval één keer proberen te kolven.

Islandgirl, ik wilde ook heel graag op schema borstvoeding geven voor mijn eigen rust en niet op verzoek van de baby. Zo ben ik ook begonnen. Ik weet wel dat er voor de opbouw van de productie gezegd wordt dat het beter is om op verzoek te voeden zeker in het begin. Bij een tweede ga ik denk ik dat toch doen. Uiteindelijk ben ik ook gaan voeden op verzoek maar ook wel een beetje op schema. Het hing er een beetje tussen. Zo'n hele kleine baby is gewoon bijna niet in een schema te proppen. Het grote voordeel van borstvoeding vond ik daarom dat je de baby dan gewoon mag aanleggen. Huilde hij? Hup voeden. Goed voor de productie ook. Was ie 's nachts wakker? Hup, voeden. Goed voor de productie en het werkt ook lekker slaapverwekkend voor beide partijen. Dus je kunt denk ik best een beetje een schema aanhouden, maar ook wel op verzoek wanneer dat zo uitkomt.

In het begin moest hij elke 3 uur drinken, dat schema heb ik wel geprobeerd altijd zo'n beetje aan te houden. 's Nachts moest ik hem wakker maken en overdag gaf het iets van houvast. Dus toch wel een soort van schema. Maar als er tussendoor iets gebeurde waardoor hij wilde drinken (huilen), dan deed ik dat óók. Dan verschoof het schema gewoon een beetje. Ik kon best prima de deur uit, eigenlijk heb ik daar echt nooit hinder van ervaren. Ik vond het zelf niet zo relaxed om te voeden buiten de deur, dus ik was dan wel gelimiteerd aan 3 uur durende time slots, maar dat ging best. En toen ik eenmaal wat meer kolfde, kon ik zelfs een flesje buitenshuis geven en dan 6 uur de deur uit, whoehoe. Hemels.

Meestal was O. zo'n 20 minuten aan het drinken, maar er zijn ook kindjes die in 10 minuten een borst helemaal leegdrinken, of kindjes die 40 minuten bezig zijn en beide borsten per sessie drinken. Dat kan je van te voren echt niet plannen, dat moet je echt maar zien hoe je dochter dat zal doen.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Feb 2018 14:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Islandgirl, ik heb altijd op verzoek gevoed, maar ook weleens op mijn verzoek. Dus stel dat kind twee uur geleden had gedronken en ik wilde weg, dan legde ik hem gewoon aan voor vertrek, voor de zekerheid.

Hoe lang een kindje drinkt, verschilt volgens mij heel erg. De mijne waren in het begin zeker 30 tot 45 minuten per voeding bezig, zeker toen het aanhappen nog niet vanzelf ging en ze tig keer loslieten tijdens het voeden.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 21 Feb 2018 15:04

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat LG zegt deed ik ook, soms ook voeden op mijn verzoek.

Hoe lang een voeding duurt verschilt erg. J dronk altijd vrij lang. M is veel sneller klaar. De eerste maanden clusterde zij 's avonds lang en tot laat, maar sliep dan wel door. J sliep altijd vroeg.
En hoe ouder, hoe minder voedingen en hoe korter
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 21 Feb 2018 15:27

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dank jullie wel! Jullie ervaringen klinken wel bemoedigend. Dat je niet elk uur je kind een half uur aan de borst hebt ofzo. Dat lijkt me echt niet leuk namelijk.

Ik merk dat ik graag gewoon precies wil weten hoe het straks gaat allemaal maar ik heb natuurlijk geen idee hoe mijn dochter is straks. En de borstvoeding moet natuurlijk ook maar net lukken.

Ze hebben van de kraamzorg wel iemand rondlopen in het ziekenhuis. Als ik dan ben bevallen moeten we bellen en dan komt zij binnen het uur na de bevalling speciaal voor mij om te helpen met de borstvoeding en aanleggen etc. Zodat dat niet gelijk verkeerd gaat waardoor een grotere kans bestaat op tepelkloven of ontstekingen ofzo. Ze willen het niet aan de verpleging van het ziekenhuis overlaten, omdat die misschien heel druk zijn op dat moment en geen tijd hebben om mij dan daarin te begeleiden. Ik moet zeggen dat ik dat wel een fijn idee vind.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 21 Feb 2018 17:07

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat lijkt me idd heel fijn IG! Ik vond de begeleiding in het ziekenhuis heel erg slecht. Gelukkig hoefden wij er niet lang te blijven.
Ik heb altijd op verzoek gevoed trouwens. Vooral in het begin is dat erg belangrijk. Toen voedde ik echt 8-12 keer per 24 uur maar dat werd ook wel snel minder hoor. Dan komt er vanzelf een ritme in. Toen dronk hij om de 3 en later om de 4 uur. Als ik weg ging hoefde ik eigenlijk nooit onverwacht te voeden. Uiteindelijk voedde ik meer op mijn verzoek dan op zijn verzoek.
In het begin dronk hij wel 20 min per kant volgens mij. Dat werd steeds wat korter. Inmiddels drinkt hij al een hele tijd maar 5 min per kant. Nu krijgt hij mijn borsten een stuk sneller leeg dan de fles.
Ik zou me er vantevoren niet te druk over maken. Op verzoek voeden klinkt alsof je constant klaar moet staan maar dat gevoel had ik helemaal niet. Het op verzoek voeden als hij huilerig was of 's nachts wakker werd vond ik juist heel fijn.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 21 Feb 2018 18:20

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jip schreef:Ik herken het vragen van hoeveel en wanneer ook wel erg. Terwijl wij ook verzoek voedden. Maar oma's willen het heel graag goed doen en volgens jouw 'regels', dus daar komt de vraag vandaan denk ik. Is het zo erg dat wanneer zij oppast (is dat vaak?) wel een uren schema aangehouden wordt?
Qua hoeveelheid waren ze bij mij ook altijd voorzichtig mee, omdat ik net aan genoeg kolfde en ze niks weg wilden gooien. Gelukkig nooit het gevoel gehad dat ze het onzin vonden!


Dat zal het misschien zijn...
Ik heb meer als genoeg dat is het probleem niet echt. Denk ook wel dat zij zelf zo anders hadden met flesvoeding ook wel beetje omdenken.

IG: in begin alles gekolfd omdat aanleggen niet lukte. Nu aanleggen goed gaat voed ik op verzoek en eigenlijk stuurt hij het zelf wel kwam meer tijd tussen voedingen.

Soms heb je regeldagen dan sta je voor je gevoel elk uur klaar. Maar is ook per persoon verschillend.
Je leert je kindje wel kennen en gaat wel uitvinden wat voor jullie werkt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Feb 2018 19:15

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

SB ik kan me ook voorstellen dat zij gewoon niet zo goed de hongersignalen herkennen zoals jij dat wel kunt.
Ik zou een 'ongeveer ' schema geven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2018 19:54

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou ook doen wat Jip zegt. Ik snap vanuit de oma's de behoefte naar duidelijkheid wel, ze willen het natuurlijk ook graag goed doen dus een richtlijn is dan wel fijn. Ik zou ze een richtlijn geven en dan komt het vast goed!
Let's discover the world together.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Mrt 2018 15:18

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wanneer werden bij jullie de voedingsmomenten minder overdag? J. is nu 8 maanden en drinkt nog steeds elke 2 uur ongeveer. We bieden vast voedsel rapley aan, hij krijgt daar nog niet heel veel van binnen. Nu werk ik nog thuis en kan ik dus altijd live voeden, maar rond de zomer ga ik buiten de deur werken en is kolven niet heel handig. Ik wil eigenlijk niet afbouwen, maar iets minder vaak drinken overdag zou geen ramp zijn tegen die tijd. Zodat ik de dag redelijk doorkom zonder kolven, dat zal een uur of 6 achter elkaar zijn. Of is dat teveel goede hoop? Hoe ging dat bij jullie?
Afbeelding
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 10 Mrt 2018 15:52

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn zoontje is nu 6 maand en drinkt 4-5x per dag.
Er is Vanzelf een beetje schema ingekomen.

Hij krijgt fruit en groente hapje. Niet rapley dus hij krijgt wellicht al wat meer binnen via die weg.

Als je kindje nog niet veel zelf binnenkrijgt zal hij bij blijven drinken denk ik.
Heb geen ervaring met rapley.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Mrt 2018 16:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Als ik thuis ben drinkt E ook vaak. Tel de momenten niet. Als ik werk is het een heel stuk minder.
10-08-2017 ♥
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Mrt 2018 13:12

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja dat ritme hebben we dus niet echt. Misschien drinkt hij minder vaak als hij de hele dag uit de fles krijgt, dat zou wel eens kunnen. Het is nu ook vaak gewoon even bij mama willen zijn en niet persé honger heb ik het idee.
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mrt 2018 08:24

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Even een vraagje:

Vanwege een mooie kortingsactie van 20 procent bij Prenatal heb ik alvast een elektrische dubbele borstkolf gekocht van Medela. Het scheelde dertig euro en ik krijg de helft van het totaalbedrag vergoed door mijn zorgverkeraar. Maar is het eigenlijk wel verstandig om van te voren al een kolf aan te schaffen?

Bij D heb ik drie maanden borstvoeding gegeven en mijn voeding was gelijk goed op gang. Ik heb wel regelmatig gekolfd, alleen weet ik niet meer precies waarom ik dat deed.

Het heeft met al nu 150 euro gekost, waarvan ik dus 75 terugkrijg, maar ik twijfel nu toch wel een beetje.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2018 09:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Altijd handig te hebben Lady, niet over twijfelen. Ik heb hem heel erg nodig gehad. Alleen maakte ik wel de fout meteen te gaan kolven, niemand had mij verteld van de overproductie en bijbehorende problemen die eruit voort kunnen komen. Ik had zoveel melk en het werd alleen maar erger van kolven. Dus wel ongeveer 6 weken (geloof ik uit mijn hoofd) wachten met kolven totdat je lichaam aanmaakt wat je kindje nodig heeft. En als je hem niet nodig hebt verkoop je hem toch gewoon weer? Ik had ook de dubbele kolf van Medela, ideaal toen ik weer ging werken. En toen ging hij stuk (bizar genoeg een dag nadat ik besloot te stoppen met borstvoeden, dus kon ook niet meer kolven - ah well) en kon ik binnen de garantie een gloednieuwe krijgen. En die heb ik dus weer kunnen verkopen voor hele goede prijs ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mrt 2018 09:36

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat is ook weer verschillend Marsy. Ik moest juist kolven al op dag 2 om het op gang te krijgen.

Ik zou hem wel houden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Mrt 2018 09:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jip schreef:Dat is ook weer verschillend Marsy. Ik moest juist kolven al op dag 2 om het op gang te krijgen.

Ik zou hem wel houden.


Ik moest inderdaad ook kolven om het gang te krijgen. Dat was overigens binnen enkele dagen het geval en ik heb later wel flink last gehad van overproductie. Geen idee of dat door het kolven kwam. Ik heb niet 6 weken gewacht met kolven dus en in die weken wel af en toe in de ochtend na een voeding wat extra gekolfd om een voorraad aan te leggen.
december 2016
juli 2019
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Mrt 2018 10:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Het is natuurlijk ook maar net wat je van plan bent mbt de borstvoeding. Wil je graag lang voeden en dus ook door gaan als je weer gaat werken dan zul je structureel moeten gaan kolven en dan is een dubbelzijdige kolf wel heel handig. Maar is het alleen voor een enkele keer een flesje dan heb je op zich niet zo'n dure kolf nodig en kun je prima af met bijvoorbeeld een handkolf van €30,-.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Mrt 2018 10:39

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik kolf nu voor de 2e keer fulltime en ondanks dat ik een dubbelzijdige kolf heb, werkt dat niet voor mij. Mijn opbrengst is beter wanneer ik enkelzijdig kolf. Maar gezien het intensieve gebruik, ben ik blij met mijn Freestyle ten opzichte van een Swing. De Freestyle is gemaakt op wat intensiever gebruik. Dus zoveel mensen, zoveel verschillende ervaringen denk ik. En net wat Fiwen zegt, het is maar net wat je van plan bent mbt de borstvoeding.
Ik heb overigens de eerste 6 weken niet gekolfd. Vervolgens een periode alleen de borst die ze niet dronk bij de ochtendvoeding. Toen ik met 4 maanden ging werken, kolfde ik op mijn werkdagen. Vanaf 5,5 maand ben ik fulltime gaan kolven.
Laatst gewijzigd door Ysa op 28 Mrt 2018 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mrt 2018 10:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoe vind jij dat ook nu weer fulltime te kolven terwijl er nog eentje rondloopt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Mrt 2018 10:55

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jip schreef:Hoe vind jij dat ook nu weer fulltime te kolven terwijl er nog eentje rondloopt?


Ik heb mijn post net ge-edit, maar ik ben dus nu vanaf 5,5 maand fulltime gaan kolven. Mijn zoon was toen net 3. Ik vind het kolven geen extra belasting ten opzichte van het live voeden eerder. Ik kolf wel echt op schema. Ik ben per kolfbeurt een half uurtje kwijt. Ik probeer overdag wel te kolven tijdens het slapen van de jongste, zodat er maar eentje is die ondertussen mijn aandacht nodig heeft. Maar vaak spelen we ondertussen een spelletje of speelt hij zelf.

Ik vind het echt prima te combineren zo. Had ik van te voren ook niet gedacht, maar het gaat allemaal heel gemakkelijk en iedereen is er aan gewend. Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn oudste vanaf 6 weken fulltime heb gekolfd en tot hij 9 maanden was ook 's nachts ivm te weinig voeding.Dat heb ik als veel zwaarder ervaren en had ik echt niet kunnen combineren met een peuter die mijn aandacht vraagt.

Ik heb mijn dochter langer live aan de borst gehad. Zij sliep met 10 weken de klok rond. Dus mijn borsten waren gewend aan dat dag en nacht ritme. Ik kolf nu nog 4 keer per dag. Meestal 07.30-12.30-17.00-22.00.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mrt 2018 12:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Tja, fulltime kolven gaat denk ik niet gebeuren. In mijn beroep is dat zo onpraktisch. Maar zeg nooit nooit, voor hetzelfde gaat het zo goed qua borstvoeding dat ik niet wil stoppen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik niet langer dan een maand of drie, vier borstvoeding zal geven.

Is enkele kolf dan handiger? Sowieso wil ik wel elektrisch deze keer. En kun je met die dubbele Swing ook enkel kolven of lukt dat niet?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 28 Mrt 2018 13:00

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb bij alledrie al in de kraamweek gekolfd, bij de eerste vanwege kloven en bij de tweede en derde vanwege langdurige en pijnlijke stuwing. Sinds een weekje kolf ik nu ook na de eerste voeding 's ochtends de borst leeg waar zoon niet aan heeft gedronken zodat ik straks weer een mooie voorraad in de vriezer heb.

Ik zou zeker voor een electrische gaan. Ik kolf zelf meestal icm een kolf bh en kolf zo terwijl ik me opmaak, eet of m'n zoon vasthoud, super praktisch! Als ik je een tip mag geven qua kolf, ik heb nu een Horigen Chicture en wat een fantastisch ding is dat, vanmorgen in 8 minuten leeggekolfd. Medela Freestyle is ook fijn. Beide kolven zijn ook enkelzijdig te gebruiken en hebben een adapter zodat je niet afhankelijk bent van netstroom.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Mrt 2018 13:11

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Lady schreef:Is enkele kolf dan handiger? Sowieso wil ik wel elektrisch deze keer. En kun je met die dubbele Swing ook enkel kolven of lukt dat niet?


Je kunt met die dubbele Swing ook enkel kolven. In plaats van beiden slangetjes te koppelen aan de connectoren, koppel je er één. Het andere slangetje leid je terug het Y stuk van de slang in. Een enkele kolf is niet perse handiger. Misschien is het juist voor je werk of andere momenten eventueel fijn en snel dat je dubbel kunt kolven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Mrt 2018 13:17

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja als je dubbel kunt kolven is dat altijd handig. Als jij evt regiewerkzaamheden/administratieve werkzaamheden moet doen, kan dat tegelijk (na een tijdje oefenen :D). Ik typte ook gewoon mails etc met 1 hand terwijl ik met de andere hand/arm dubbel kolfde. Jaja :laughcry:

Andere vraag: Ik heb gisteren voor het eerst weer gekolfd. Om te beginnen met een voorraadje uiteindelijk, en om M aan een flesje te laten wennen.

1. Hoe vaak oefenen jullie met flesje? M pakte 'm na even puzzelen gister al best goed, en heeft iets van 40 cc gedronken.
2. Hoe begin je ook alweer met een voorraadje opbouwen? Ik moet nu kolven voor én oefenen, én een voorraadje beginnen. Ik weet even niet meer zo goed hoe je dat ook alweer handig aanpakt. Zeker omdat M nog op verzoek drinkt, en dat niet altijd pas om de 3/4u is...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster