Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma onderhandeling

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 27 Mrt 2018 14:33

Dilemma onderhandeling

Wat zou je doen in de volgende situatie:

Ons huis staat te koop. Er is de nodige interesse. Er zijn al wat kijkers geweest en later deze week zouden er nog meer kijkers komen.
Bij de eerste lichting kijkers zitten mensen die de vraagprijs al bieden en overdracht van het huis op een flexibele datum (wat we belangrijk vinden omdat het onduidelijk is wanneer wij precies kunnen gaan verhuizen, dat voorkomt dat we eerst nog ergens anders tijdelijk moeten gaan wonen). Zij bieden dit bedrag onder voorwaarde dat we de andere geinteresseerden afbellen.
Als we niet akkoord gaan hebben we kans dat er meer geinteresseerden zijn die mogelijk door de animo boven de vraagprijs gaan bieden en de opbrengst dus hoger wordt. Dat weten we natuurlijk niet zeker en we weten ook niet of de andere mensen zo flexibel zullen omgaan met de datum van overdracht.
We zijn nu de voors en tegens aan het afwegen. Wat zouden jullie doen?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 27 Mrt 2018 14:41

Re: Dilemma onderhandeling

Is geld belangrijker dan een flexibele overdracht? Dan zou ik wachten. Als de flexibele overdracht belangrijker is zou ik het doen.
Mits er geen sprake is van een restschuld
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Mrt 2018 20:27

Re: Dilemma onderhandeling

Eens met Prosecco.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2018 22:07

Re: Dilemma onderhandeling

Prosecco schreef:Is geld belangrijker dan een flexibele overdracht? Dan zou ik wachten. Als de flexibele overdracht belangrijker is zou ik het doen.
Mits er geen sprake is van een restschuld


Dit. En dan zou ik ook nog duidelijk op papier willen hebben wat die flexibele overdracht precies inhoudt, bv in welke periode het zou moeten plaatsvinden. En dan in overleg met je hypotheekadviseur, bekijken wat de meest voordelige constructie is: vertraagde overdracht of huren na overdracht.
Wij hebben in een enigszins vergelijkbare situatie gezeten en wij hechtten meer waarde aan de flexibele overdracht dan aan het hoogste bod. Maar dat is heel persoonlijk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Mrt 2018 08:35

Re: Dilemma onderhandeling

Voor wanneer moet je wel of niet akkoord gaan met dat bod? Als je nog een paar dagen hebt, kun je de kijkers van later deze week natuurlijk gewoon laten komen en dan wel aangeven dat er al een bod ligt.
december 2016
juli 2019
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 28 Mrt 2018 09:52

Re: Dilemma onderhandeling

Ja aangeven dat er al een bod ligt, en dat deze met hele gunstige voorwaarden is.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers