Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wachtlijstperikelen psycholoog

<<

Anoniem229

Bericht 23 Mrt 2018 23:06

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

nijntje4 schreef:
Zora schreef:Daarnaast snap ik niet dat je dit soort dingen per post doet en niet meteen belt zodat je kan reageren plus dag en tijd afspreken ipv een dag en tijd in brief sturen.


Wellicht omdat ze een heleboel patiënten moesten verzetten en uit eigen ervaring weet ik dat de meeste patiënten de telefoon niet opnemen, waardoor je niet verder komt.
Ik heb ook weleens gedacht dat het misschien effectiever is om inderdaad direct contact te hebben door te bellen, maar dus geen gehoor en als je patiënten van maandenlang moet verzetten, gaat het per post effectiever.
<<

ChiQ

Bericht 24 Mrt 2018 08:38

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Nou, Claire - Nijntje maakt het heel persoonlijk. ‘Hoe kan die planner zichzelf recht aankijken’ alsof het een persoonlijke aanval is op Nijn en medepatienten. Ze bonken je niet bewust achteraan, daar zal heus een systeem inzitten. Wil niet zeggen dat je niet even op nette manier kan aangeven of je wat eerder kunt.
<<

Anoniem229

Bericht 24 Mrt 2018 09:05

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Bovendien gaat het voorbeeld van een tandarts niet helemaal op, omdat een tandartsenagenda veel flexibeler is. Dat zijn meest afspraken van tien minuten (controle), vijftien tot dertig minuten voor een vulling. En dan inderdaad wat langere afspraken die moeilijk te verzetten zijn. Juist die korte afspraken kun je makkelijk hier en daar tussen duwen of je schuift even hier en daar.
Bij een psycholoog gaat het om afspraken van al gauw een uur minimaal. Met de wachtlijsten van tegenwoordig is het helaas logisch dat de agenda's geen gaten hebben van uren. Dat betekent dus ook dat als afspraken verzet moeten worden, de eerste vrije plaatsen een behoorlijk eind verderop zitten. Het is natuurlijk ook niet logisch om álle patiënten naar achteren te schuiven.

Dus hoe logisch de frustratie van Nijn ook is - ik zou ook not amused zijn - ik ben ook enigszins bekend met hoe agenda's werken.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Mrt 2018 09:23

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

ChiQ schreef:Nou, Claire - Nijntje maakt het heel persoonlijk. ‘Hoe kan die planner zichzelf recht aankijken’ alsof het een persoonlijke aanval is op Nijn en medepatienten. Ze bonken je niet bewust achteraan, daar zal heus een systeem inzitten. Wil niet zeggen dat je niet even op nette manier kan aangeven of je wat eerder kunt.

Maar is dat persoonlijk maken ergens niet heel logisch? Je staat niet op die wachtlijst voor een schimmelnagel natuurlijk. Als Nijn ergens psychisch mee in de knoop zit dan kan het zomaar zijn dat dat haar reactie versterkt. Ik begrijp haar felle reactie wel, en dat er een systeem in zit dat weet ze diep van binnen vast ook wel, maar wil graag geholpen worden en weet het misschien zelf even niet zo goed meer. Rationeel blijven redeneren is dan gewoon echt even heel lastig.
<<

Anoniem236

Bericht 24 Mrt 2018 09:42

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Eens met Maple. Nijn dropt hier haar frustraties, ze zal dit heus niet zo tegen die planner zeggen. Wachten op hulp is zo frustrerend, kan je eindelijk terecht moet je nog 4 maanden wachten

Ik raakte al in paniek toen ik eindelijk de moed had om naar de huisarts te gaan met mijn klachten, naar de poh werd verwezen maar dit duurde wel even ivm feestdagen en ze belde af ivm ziekte. Zeiden ze ook weer 3 wkn wachten. Toen zij zeiden; sorry mevrouw maar wij zitten met ons handen in het haar nu antwoordde ik dat ik dat ook zit. Uiteindelijk viel er iemand uit en kon ik eerder terecht.

Zelf werk ik ook binnen een ggz instelling, een cliënt wacht bij ons nooit langer dan een week als iemand ziek is of iets dergelijks.
<<

Anoniem229

Bericht 24 Mrt 2018 09:54

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

.
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 28 Mrt 2018 05:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Mrt 2018 13:19

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Zoals ik het lees, bevestigen alleen de reacties hier al dat het geen uitzondering is wat nu is gebeurd. Maakt het absoluut niet minder kut, maar meegaan in irrationele uitspraken lijkt me net zo goed niet wenselijk. Dan wordt die ander bevestigd en dat versterkt eerder dan dat het een emotie afzwakt.

In dit geval vind ik ook daadwerkelijk dat er veel teveel wordt ingevuld door nijntje. En zeggen dat het niet haar probleem is, begrijp ik niet goed. Het is nu wel degelijk het probleem ook van nijntje, anders was dit topic er überhaupt niet geweest, lijkt me. Dan kun je bij wijze van spreken gaan stampvoeten dat je er niet mee akkoord gaat en dat je na 30 jaar eens voor jezelf opkomt, maar ze is gewoon afhankelijk en dat aspect maakt het m.i. zo belabberd nu.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 26 Mrt 2018 23:32

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Thanks voor alle reacties. Zoals ik al zei kan ik echt wel begrip hebben voor wachtlijsten en de mensen erachter. Zijn tenslotte ook mensen zoals jij en ik. Maar net wat iemand hierboven zegt: het is niét net zoals de tandarts, maar was dat maar zo, dan zou het normaler zijn dat dit soort hulp er gewoon altijd is. Er zit sowieso nog een enorm stigma op psychische hulp en het kost ook tijd voor jezelf om die hulp uberhaupt aan te gaan. En als je dan behandeld wordt als nummer, ja dan vraag ik mij wel serieus af hoe zo'n planner zichzelf kan aankijken. Je kan ook bedenken om dat even persoonlijk sámen in te plannen en mee te denken, dat kost namelijk ook nog eens minder tijd dan de communicatie die er nu ontstaat...

Los van dat alles lijkt me ook dat je een medewerker vervangt die maandenlang uitvalt. Kost misschien een maand vertraging, maar geen 4.
<<

Anoniem229

Bericht 27 Mrt 2018 09:14

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

.
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 28 Mrt 2018 05:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 27 Mrt 2018 14:23

Re: wachtlijstperikelen psycholoog

Zo bedoelde ik het niet Dobby.
Maar met stigma bedoel ik dat er zeker meer zou veranderen als psyschische hulp wat normaler zou zijn in de samenleving. Maargoed, dat is een andere discussie.

Anyway, ik krijg net bericht dat ik in april mijn intake heb. Superfijn, en dat heb ik ze ook gezegd :).
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers