Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar ander werk, waar te beginnen?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 26 Mrt 2018 20:46

Op zoek naar ander werk, waar te beginnen?

Ik wil iets anders. Punt.
En liefst zo snel mogelijk, maar wel op z’n vroegst vanaf eind juli.

Alleen heb ik geen flauw idee wat... Wat zijn handige stappen om nu te nemen?

De grootste twijfels zijn daarnaast natuurlijk:
-opgeven van een vast contract
-niet al te flexibel vanwege kids (vanaf november beiden op de basisschool)
-ander werk=veel minder vakantie=meer opvang nodig
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2018 20:59

Re: Op zoek naar ander werk, waar te beginnen?

Een loopbaancoach kan helpen bij de keuze voor wat.
De rest zijn praktische bezwaren: een vaste baan is vooral handig als jullie het komende jaar een huis willen gaan kopen. Wil je dat?
Opvang is gewoon te regelen, en je kinderen zitten een paar maanden later al op school, dus dan heb je veel meer tijd. En je partner, als je die hebt, kan ook een en ander doen, toch?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 26 Mrt 2018 21:24

Re: Op zoek naar ander werk, waar te beginnen?

Bedankt je reactie!
Vast een domme vraag, maar hoe vind ik een loopbaancoach?

Om even te reageren:
-Nee we willen geen huis kopen (en anders zou het oo 1 salaris zijn).
-Idd bijna beide kids op school, maar ik wil ze niet 4 a 5 dagen per week naar de vso/bso doen...
-Partner kan weinig betekenen aangezien hij bij een klein bedrijf werkt waar hij gewoon 5 dagen van 7-16u werkt (maar in de praktijk pas 17u op z’n vroegst thuis is).
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 27 Mrt 2018 07:11

Re: Op zoek naar ander werk, waar te beginnen?

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te kijken wat je wilt. Wat doe je nu en waarom bevalt dat niet? Welke opleidingen heb je gedaan en ben je bereid om een andere opleiding ervoor te volgen? Wil je je kunnen ontwikkelen en doorgroeien of moet een baan vooral iets zijn waar je met plezier naar toe gaat en wat een paar centen binnenbrengt?

Kijk, als je echt wil, dan kan er heel veel, de praktische bezwaren die nu in je OP staan, zijn niet onoverkomelijk. Daarnaast zal je man waarschijnlijk ook nog recht hebben op ouderschapsverlof, dus in de overgangsperiode zou je er ook altijd nog voor kunnen kiezen om tijdelijk ouderschapsverlof in te zetten om de overgang wat soepeler te laten verlopen.

Als er geen kinderen waren geweest, wat had je dan willen doen?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers