Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 26 Mrt 2018 15:36

Re: Nieuwbouwwoning

Wat raar dat je niets gehoord hebt, slecht zeg! Ze hebben het heel druk, maar dat is geen excuus.
Fijn dat je een leuke aannemer hebt. Ben benieuwd naar jullie huis :) .
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 26 Mrt 2018 15:37

Re: Nieuwbouwwoning

Dit is ons huis;
De aanslag op de stenen trekt gelukkig beetje bij beetje weg, ziet er niet zo mooi uit zo :( .
Laatst gewijzigd door Believe op 28 Mrt 2018 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Mrt 2018 15:45

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi Believe! Jullie huis is dan tot de brede steenrand voorbij het raam? Zeker aftellen voor jullie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 26 Mrt 2018 15:58

Re: Nieuwbouwwoning

Jip schreef:Mooi Believe! Jullie huis is dan tot de brede steenrand voorbij het raam? Zeker aftellen voor jullie!


Het zijn twee huizen, dus halverwege tussen die twee grote raampartijen zeg maar.
Het huis is 6 meter breed. :)
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mrt 2018 16:20

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi, Believe! Het lijkt echt heel erg op hoe ons huis moet gaan worden :)
Wel vervelend dat het steeds uitgesteld wordt, maar nu is de datum definitief?
We hebben navraag gedaan bij de aannemer en het eerste contact met de buren staat pas gepland voor de afbouwfase. Lijkt me wel vrij laat, we willen nu ook al wel dingen van ze weten, haha. Wel hebben we contactgegevens van onze naaste buren gekregen, omdat die net als wij interesse hebben in een warmtepomp. We willen graag een gasvrije woning als het enigszins te betalen is.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Mrt 2018 16:35

Re: Nieuwbouwwoning

Dat bedoelde ik ook Believe haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem336

Bericht 26 Mrt 2018 16:47

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi huis believe!

Bij ons zit die witte waas er al jaren, op sommige plekken wordt het juist erger. Helaas.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Mrt 2018 18:50

Re: Nieuwbouwwoning

Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat aardappelen die witte waas weghalen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2018 19:15

Re: Nieuwbouwwoning

Prachtig, Believe!

Suus, ik vind dat ook laat. Kun je niet via de aannemer al mensen vragen contactgegevens achter te laten? Of via FB ofzo? Wij hebben trouwens in november al wat buren ontmoet (Haha, lig ik toch nog ergens mee voor :smile:), dat was tijdens een avond die de gemeente organiseerde, over de buitenruimte geloof ik. Dus misschien komt er vanuit die hoek nog wat!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 26 Mrt 2018 19:50

Re: Nieuwbouwwoning

Ohhh ik dacht dat je de waterdorpels bedoelde Jip :laughcry:

Suus, dat zou ik ook te laat vinden. Bij ons is er een groepswhatsapp gestart omdat de makelaar per ongeluk iedereen gemaild had zonder de bcc te gebruiken. Dus hadden we elkaars e-mailadressen en zo is dat opgericht. Heel handig en gezellig! Misschien kun je idd vragen of de makelaar een soort kan bemiddelen?
Deze datum is schriftelijk bevestigd en dus definitief inderdaad!

Elja, wat balen zeg. De aannemer zei dat het echt uit de steen moet trekken en dat dat lang kan duren.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Mrt 2018 21:11

Re: Nieuwbouwwoning

@Believe: Ik heb je huis volgens mij wel eens voorbij zien komen op Instagram klopt dat? Glazen steentjes in de gevel?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Mrt 2018 05:55

Re: Nieuwbouwwoning

Volgens mij is onze aannemer gewoon niet zo van het contact. Ze hebben ook een facebookpagina waar je alles zou kunnen volgen, maar sinds een 'gelukkig nieuwjaar'-berichtje is daar niets meer gepost. Je zou toch denken dat je daar in elk geval plaatst dat de eerste paal de grond in is gegaan? Ik ga wel even achter de contactgegevens aan, maar weet niet of ze die wel mogen geven natuurlijk.

Echt fijn dat nu definitief is wanneer jullie huis wordt opgeleverd, Believe! En dat is al lekker snel!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 28 Mrt 2018 19:03

Re: Nieuwbouwwoning

Dat kan Beachgirl! Ik heb een account op instagram over de bouw van ons huis :) .
Inderdaad glazen stenen :D

Hmm jammer is dat Suus. Je hoopt toch dat ze dat wel bijhouden.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 28 Mrt 2018 19:51

Re: Nieuwbouwwoning

Believe schreef:Dat kan Beachgirl! Ik heb een account op instagram over de bouw van ons huis :) .
Inderdaad glazen stenen :D



Gevonden en ik volg je inmiddels, leuk! :)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 01 Apr 2018 19:59

Re: Nieuwbouwwoning

Voor de mensen die de sleutel van hun huis al hebben of er al wonen: Wat hebben jullie met de muren gedaan?

Wij twijfelen erg tussen laten stucen of vliesbehang/renovlies/etc. Voor ons de voor en tegens:

Vliesbehang is lekker stevig maar we moeten dan wel iemand inhuren want zie het niet zitten om dat zelf te gaan doen. Het beschadigd niet snel, maar áls het beschadigd is het wel lastig te repareren.

Glad laten stucen is voor ons de makkelijkste (en goedkoopste) optie aangezien mijn vader stucadoor is. Helaas beschadigd glad stucwerk wel sneller. Alleen als het dan een beschadiging heeft is het makkelijk te repareren. Ook evt scheuren door het werken van het huis kan mijn vader na een aantal jaar weer makkelijk voor ons repareren.
Spachtelputz is ook een optie, is erg sterk maar vind het persoonlijk wel wat oubollig.

Sowieso laten wij alle plafonds glad stucen. Maar wat betreft de muren komen we er niet helemaal uit.


Wat hebben jullie gedaan en waarom?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 01 Apr 2018 20:13

Re: Nieuwbouwwoning

Dan zou ik zeker laten stucen als je vader het kan. Renovlies is nog best prijzig en het resultaat (gladde afgewerkte muren) is hetzelfde.

Wij hebben beneden structuurverf erop met een hele fijne korrel en boven glad glasvliesbehang. Dat had ik liever ook beneden gehad.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Apr 2018 20:15

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hebben spachtelputz op de muren (de fijnste korrel). Het liefst hadden wij ook alles glad laten stucen maar vanwege de scheuren die je bijna altijd krijgt bij een nieuwbouwhuis durfden wij het niet aan. En nog een reden voor ons om het niet te doen was dat glad stucwerk sneller beschadigt en dat bijna niet te voorkomen is met 2 kinderen in huis (die bijvoorbeeld wel eens een stofzuigerslang tegen de muur laten vallen).

Maar ik denk dat wij in jullie situatie bijna zeker voor glad stucwerk gekozen zouden hebben, het is bij jullie dan makkelijk weer gerepareerd.
Wij hebben trouwens nog maar erg weinig scheuren in de muren en wonen nu ruim een jaar in ons nieuwbouwhuis.
<<

Anoniem236

Bericht 01 Apr 2018 20:19

Re: Nieuwbouwwoning

Wij ook nog helemaal geen scheuren, na een jaar.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Apr 2018 20:21

Re: Nieuwbouwwoning

In ons huidige huis hebben wij verhuizen voor glasvezel behang. Dat gaan we in het nieuwe huis ook doen. Kan tegen een stootje, af te nemen en ook zo bij te werken. We hebben ook geen scheuren na 12 jaar hier te wonen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 01 Apr 2018 20:41

Re: Nieuwbouwwoning

Lotus schreef:Dan zou ik zeker laten stucen als je vader het kan. Renovlies is nog best prijzig en het resultaat (gladde afgewerkte muren) is hetzelfde.

Wij hebben beneden structuurverf erop met een hele fijne korrel en boven glad glasvliesbehang. Dat had ik liever ook beneden gehad.


Bevalt de structuurverf niet?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 01 Apr 2018 20:48

Re: Nieuwbouwwoning

Liadan schreef:Wij hebben spachtelputz op de muren (de fijnste korrel). Het liefst hadden wij ook alles glad laten stucen maar vanwege de scheuren die je bijna altijd krijgt bij een nieuwbouwhuis durfden wij het niet aan. En nog een reden voor ons om het niet te doen was dat glad stucwerk sneller beschadigt en dat bijna niet te voorkomen is met 2 kinderen in huis (die bijvoorbeeld wel eens een stofzuigerslang tegen de muur laten vallen).

Maar ik denk dat wij in jullie situatie bijna zeker voor glad stucwerk gekozen zouden hebben, het is bij jullie dan makkelijk weer gerepareerd.
Wij hebben trouwens nog maar erg weinig scheuren in de muren en wonen nu ruim een jaar in ons nieuwbouwhuis.


Het risico op beschadigingen is het grootste punt waardoor wij twijfelen over glad stucen. Ben toch ook niet van plan iedere paar jaar mijn pa op te laten draven om beschadigingen te repareren. Mijn pa is ook al 65 en gaat rustig afbouwen dus ooit zal hij toch een keer stoppen met werken.
Ook ben ik toch bang dat je ondanks dat het glad gestuct is je toch wel ieder hobbeltje en bobbeltje zal blijven zien.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Apr 2018 21:12

Re: Nieuwbouwwoning

Spachtelputz en ik vind het niet oudbollig. Je kunt het immers in veel kleuren schilderen. Hier is het huis 5 jaar oud en in de buurt loopt een kleine breuklijn waardoor je bij alle huizen wel kleine scheurtjes hebben. De garage is strak afgewerkt en daar zie je de scheurtjes wel en bij spachtelputz helemaal niet.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 04 Apr 2018 12:53

Re: Nieuwbouwwoning

BG, wij gaan voor renovlies in combinatie met een glad gestuuct plafond.
Ik heb nu glad stucwerk, daar zie je inderdaad alles op en we moeten het nu ook vaak repareren. Met twee kids vliegen de beschadigingen je om je oren.. Met renovlies hoop ik dat dat minder is.
Ik heb iemand gevonden via Werkspot met goede recensies die voor een heel nette prijs komt plakken.
Wellicht kun je ook de opdracht plaatsen op Werkspot en kijken wat voor reacties je krijgt?
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem236

Bericht 04 Apr 2018 13:55

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl schreef:
Lotus schreef:Dan zou ik zeker laten stucen als je vader het kan. Renovlies is nog best prijzig en het resultaat (gladde afgewerkte muren) is hetzelfde.

Wij hebben beneden structuurverf erop met een hele fijne korrel en boven glad glasvliesbehang. Dat had ik liever ook beneden gehad.


Bevalt de structuurverf niet?


Het aanbrengen van de structuur was heel veel werk, we hebben heel veel bakken bij moeten halen waardoor het ook veel duurder was dan berekend. Ook zit het hier en daar niet helemaal gelijk en dan zie je in de verf die erop gebracht is toch bepaalde lijnen als je vanaf de zijkant kijkt.
Het behangen ging heel snel, netjes en makkelijk. Twee keer overschilderen en klaar. Ook vind ik gladde muren mooier maar we dachten dat behang in de woonkamer niet mooi zou zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Apr 2018 14:00

Re: Nieuwbouwwoning

Ik vind het glasvezel bij ons er echt wel strak uit zien. Je ziet eigenlijk niet eens dat het behang is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers