Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naam bekend maken voor geboorte.

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Mrt 2018 14:25

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Ik heb ook een allergie voor van die party's en geheimzinnigheid erom heen, vreselijk. Als je het niet wil vertellen, prima.

Wij hebben onze omgeving er ook erg bij betrokken, ik kwam er gewoon echt niet aan uit. De tweede naam stond wel vast, dat is de naam van mijn zus, dat vertelde ik haar pas toen de baby geboren was omdat het toch een soort verrassinkje was. Ze moest huilen toen ze het hoorde.

Even wat anders, vonden jullie het ook raar om aan de naam van je baby te wennen? Wij hebben heel lang over 'de baby' gesproken, lang nadat ze al geboren was. Ik weet nog dat mijn man wat zei ik vroeg over wie hij het had, zei hij "het kindje".. Echt erg, vanaf toen zijn we echt bewust haar naam gaan gebruiken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2018 14:33

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

ChiQ schreef:Ja eens met Susan. Ik weet nog trouwens toen jouw dochtertje werd geboren, iemand zei toen van: Goh origineel hoor, omdat de namen van je kinderen op elkaar lijken. Ik vond dat toen enorm schofterig.


De opmerking was: 'Waren de namen op?'

Ik vond dat ook écht niet leuk, zeker als je net bevallen bent en nog helemaal in die waas zit, zit je daar echt niet op te wachten. Het verpestte echt het felicitatietopic, terwijl dat gewoon leuk en feestelijk hoort te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2018 14:34

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Oh ja, volgens mij weet ik nog wel wie dat zei ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 25 Mrt 2018 14:36

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Ik vind hun namen juist matchen op een hele mooie manier.

Ik ben wel benieuwd welke namen mensen hadden gedacht dat bij ons zouden passen. Had toen een soort invulpolletje gemaakt op internet, maar nooit verstuurd omdat dit vooral voor mijn eigen plezier geweest zou zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Mrt 2018 10:11

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Jaaa SoGood, wij hadden het ook heel lang over 'de baby'. Nu nog wel, maar inmiddels is het ook wel liefkozend.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 26 Mrt 2018 10:26

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Wij hebben overigens wel mijn schoonmoeder wijs gemaakt dat het een Spaanse naam wordt met 4 lettergrepen. Ze zat steeds namen te hinten die zij mooi vond en dat vond ik vreselijk irritant en waren ook namen die totaal niet onze smaak zijn. Dus toen heeft mijn man gezegd dat het een Spaanse naam wordt om zo mijn 2e thuis te " eren". Toen heeft ze alleen nog gezegd dat ze hoopte dat ze het dan wel uit kon spreken en daarna was het over met hinten :smile: .
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mrt 2018 10:44

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Wij hebben de namen van onze kinderen met niemand gedeeld voor de geboorte. Mijn zus heeft wel overleg gepleegd met mij over de namen van haar kinderen en toen ze besloten hadden mocht iedereen het ook weten. Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij/zij leuk vindt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mrt 2018 10:44

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Islandgirl schreef:Wij hebben overigens wel mijn schoonmoeder wijs gemaakt dat het een Spaanse naam wordt met 4 lettergrepen. Ze zat steeds namen te hinten die zij mooi vond en dat vond ik vreselijk irritant en waren ook namen die totaal niet onze smaak zijn. Dus toen heeft mijn man gezegd dat het een Spaanse naam wordt om zo mijn 2e thuis te " eren". Toen heeft ze alleen nog gezegd dat ze hoopte dat ze het dan wel uit kon spreken en daarna was het over met hinten :smile: .
Esmeralda, olé! :smile:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 26 Mrt 2018 11:13

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Ik heb de naam met niemand vooraf gedeeld. Ik wist van tevoren ook niet of het een jongen of meisje zou worden.
Zou er zelf niet voor kiezen om de naam vooraf aan iedereen bekend te maken, vind het juist leuk om mensen op de hoogte te brengen zodra ik bevallen was, of het een jongen of meisje was en welke naam.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 26 Mrt 2018 16:24

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Islandgirl schreef:Wij hebben overigens wel mijn schoonmoeder wijs gemaakt dat het een Spaanse naam wordt met 4 lettergrepen. Ze zat steeds namen te hinten die zij mooi vond en dat vond ik vreselijk irritant en waren ook namen die totaal niet onze smaak zijn. Dus toen heeft mijn man gezegd dat het een Spaanse naam wordt om zo mijn 2e thuis te " eren". Toen heeft ze alleen nog gezegd dat ze hoopte dat ze het dan wel uit kon spreken en daarna was het over met hinten :smile: .


Haha fantastisch!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Mrt 2018 18:02

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

SoGood schreef:Even wat anders, vonden jullie het ook raar om aan de naam van je baby te wennen? Wij hebben heel lang over 'de baby' gesproken, lang nadat ze al geboren was. Ik weet nog dat mijn man wat zei ik vroeg over wie hij het had, zei hij "het kindje".. Echt erg, vanaf toen zijn we echt bewust haar naam gaan gebruiken.


Ik vond het vooral heel raar om anderen de naam van de baby te horen zeggen.
We hadden de naam al zo lang in ons hoofd (al ruim voor de zwangerschap) en omdat het een niet veel voorkomende naam is vond ik dat heel gek. Ons ‘geheimpje’ was ineens niet meer geheim.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 18:05

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Ooh La La! schreef:
SoGood schreef:Even wat anders, vonden jullie het ook raar om aan de naam van je baby te wennen? Wij hebben heel lang over 'de baby' gesproken, lang nadat ze al geboren was. Ik weet nog dat mijn man wat zei ik vroeg over wie hij het had, zei hij "het kindje".. Echt erg, vanaf toen zijn we echt bewust haar naam gaan gebruiken.


Ik vond het vooral heel raar om anderen de naam van de baby te horen zeggen.
We hadden de naam al zo lang in ons hoofd (al ruim voor de zwangerschap) en omdat het een niet veel voorkomende naam is vond ik dat heel gek. Ons ‘geheimpje’ was ineens niet meer geheim.


Dit lijkt me ook heel vreemd! Wij gebruiken de naam nu zelden en áls we 'm dan eens noemen, voelt het toch nog een beetje gek (en wij hadden de naam ook al vóór de zwangerschap). Denk dat we straks wel even moeten wennen aan de naam en inderdaad, het lijkt me helemaal raar als anderen de naam dan gaan zeggen.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Mrt 2018 18:06

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Bliss schreef:
Ooh La La! schreef:
SoGood schreef:Even wat anders, vonden jullie het ook raar om aan de naam van je baby te wennen? Wij hebben heel lang over 'de baby' gesproken, lang nadat ze al geboren was. Ik weet nog dat mijn man wat zei ik vroeg over wie hij het had, zei hij "het kindje".. Echt erg, vanaf toen zijn we echt bewust haar naam gaan gebruiken.


Ik vond het vooral heel raar om anderen de naam van de baby te horen zeggen.
We hadden de naam al zo lang in ons hoofd (al ruim voor de zwangerschap) en omdat het een niet veel voorkomende naam is vond ik dat heel gek. Ons ‘geheimpje’ was ineens niet meer geheim.


Dit lijkt me ook heel vreemd! Wij gebruiken de naam nu zelden en áls we 'm dan eens noemen, voelt het toch nog een beetje gek (en wij hadden de naam ook al vóór de zwangerschap). Denk dat we straks wel even moeten wennen aan de naam en inderdaad, het lijkt me helemaal raar als anderen de naam dan gaan zeggen.


Het voelde echt alsof anderen ‘onze’ naam hadden ‘gepikt’ haha. Super stom.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 18:06

Re: Naam bekend maken voor geboorte.

Hahaha IG ik moest er wel om lachen. Ben benieuwd hoe ze reageert als ze de daadwerkelijke naam hoort straks! Of misschien nog even volhouden dat ze Penelope heet ofzo. :P
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, Verde