Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open relatie

<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 12:41

Open relatie

Als mijn vriend/man een open relatie voorstelt, dan wil ik daar best over nadenken. En waarom wel/niet?

(Wederom een topic om een discussie uit te lokken)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mrt 2018 13:38

Re: Open relatie

Nee, ik zou dat niet kunnen. Je kiest binnen een relatie voor een persoon en op het moment dat er een andere persoon bij komt kijken dan zit het binnen je eigen relatie voor mij gevoel niet goed.
Ik had afgelopen week een Tindermatch en die had een vriendin en kind, gaf hij heel netjes aan. Dan stop ik er al mee. Want als jij buiten de deur gaat kijken, dan mis je iets binnen je eigen relatie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Mrt 2018 13:40

Re: Open relatie

Nee, dat wil ik absoluut niet, ik ben daar te jaloers voor. Niet dat ik nu zo jaloers ben, maar nu vertrouw ik hem volledig en ik denk dat ik dat dan niet meer zou kunnen.
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2018 13:44

Re: Open relatie

Mwah.. ik weet niet. Onlangs is iemand heel dichtbij mij een relatie begonnen met een man die in een open relatie zit. Ik moet zeggen, mijn kijk erop is best veranderd. Wil niet zeggen dat ik denk: ja goed idee laten wij dat ook doen, maar die afkeer wat de meeste mensen voelen, of wat Silly One zegt klopt gewoon niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Mrt 2018 13:46

Re: Open relatie

Niks voor mij, lijkt me heel verwarrend.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Mrt 2018 13:52

Re: Open relatie

Nouja ik weet niet ChiQ, maar welke reden zou jij kunnen bedenken om een open relatie te beginnen waarbij je niet iets mist? En dan zeg ik niet dat die relatie niet goed zit, want dat vind ik een vrij zware uitspraak, maar waarom zou je behoefte hebben aan een ander als je eigen partner/relatie helemaal geweldig is? Ik zou echt oprecht geen reden weten te verzinnen.
Edit: Ok ik bedenk nu toch iets, misschien als iemand niet seksueel actief kan zijn bijvoorbeeld. Dát zou ik dan nog wel snappen, als het in goed overleg is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2018 13:57

Re: Open relatie

Ik kan het me nog niet voorstellen, maar ik wijs het ook niet af. Maar mijn vriend en ik hebben vanaf het begin afgesproken, om het bespreekbaar te maken als we merken erg in anderen geïnteresseerd raken. Ik heb geen beeld voor me of en hoe we dat uitwerken en of we het idd bespreekbaar maken. Maar ik vind het wel een fijn idee dat we er nu zo beide instaan: realiseren dat monogamie voor veel mensen echt moeilijk is. Het daar over hebben en (nu, in theorie) openstaan voor opties, maakt dat ik er meer vertrouwen in heb dat we het in de toekomst samen (op een fijne manier) redden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mrt 2018 13:59

Re: Open relatie

Als ik tevreden zou zijn binnen mijn relatie dan hoef ik niet buiten de deur te gaan kijken. Want alles wat ik wil hebben binnen een partner dan heb ik al.

Als je behoefte hebt aan iets wat je eigen partner niet kan geven, dan ga je dat buiten de deur zoeken. Sommige mensen gaan dan vreemd, andere doen het in overleg. Ik zou dat niet kunnen, maar als je voor een open relatie gaat, dan mis je toch wat binnen je eigen relatie. Dat kan spanning zijn, seksuele behoeftes of wat je kan bedenken. Je mist het, want je wilt het ergens anders zoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2018 14:07

Re: Open relatie

Maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat ik na X jaar 'iets' ga missen in mijn relatie. Of:'iets' vind bij iemand wat ik in mijn relatie niet vind.
Of ik er dan wat mee wil, moet of ga doen, geen idee. Misschien is de conclusie dan ook dat het het gewoon niet waard is om eraan toe te geven. Ik geloof nooit dat min relatie altijd zo 'goed' blijft dat ik nooit ergens anders behoefte aan zal krijgen. Maar die behoefte betekent mi ook niet dat je relatie niet goed genoeg is. Die behoefte lijkt voor de meeste mensen onoverkomelijk.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Mrt 2018 14:09

Re: Open relatie

Scandic schreef:Nouja ik weet niet ChiQ, maar welke reden zou jij kunnen bedenken om een open relatie te beginnen waarbij je niet iets mist? En dan zeg ik niet dat die relatie niet goed zit, want dat vind ik een vrij zware uitspraak, maar waarom zou je behoefte hebben aan een ander als je eigen partner/relatie helemaal geweldig is? Ik zou echt oprecht geen reden weten te verzinnen.
Edit: Ok ik bedenk nu toch iets, misschien als iemand niet seksueel actief kan zijn bijvoorbeeld. Dát zou ik dan nog wel snappen, als het in goed overleg is.


Ik ben niet ChiQ, maar hierbij denk ik aan dat monogaam zijn tot norm is verheven. Niet iedereen hoeft daar behoefte aan te hebben. Zou liever zien dat meer mensen een open relatie aangaan, dan dat heel veel mensen worden besodemieterd, omdat het niet monogaam willen zijn maar voor één persoon in de relatie geldt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2018 14:10

Re: Open relatie

Vroeger had ik daar makkelijker ja op gezegd dan nu. Nu in deze relatie in de huidige situatie wil ik het absoluut niet. Maar ik zeg nooit nooit want je weet het niet. Maar nee, nu niet.
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Mrt 2018 14:14

Re: Open relatie

Ik weet het niet.. vrienden van mij zijn getrouwd en hebben een open relatie. Hier is mijn kijk er op wel door veranderd. Wel heel erg wennen in het begin, maar nu weten we eigenlijk niet beter.

In deze relatie zou ik het niet willen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2018 14:46

Re: Open relatie

Scandic, ik snap dat je het zo benaderd, maar neem van mij aan - zo zwart wit is het echt niet.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 14:48

Re: Open relatie

ChiQ schreef:Scandic, ik snap dat je het zo benaderd, maar neem van mij aan - zo zwart wit is het echt niet.


Noem me slecht, maar ik heb een abonnement op Viva en in het weekblad hadden ze het erover. Het schijnt dat als je er goede afspraken over maakt dat je een man bij hart en een man bij lust kunt hebben. Ik wil het niet, want voor het eerst in het leven wil ik dat mijn man van mij is. Maar ik snap, door dat stuk, dat anderen daar anders over denken.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 26 Mrt 2018 14:57

Re: Open relatie

Ik zou het niet kunnen. Ik zou daar heel onzeker van worden als mijn man iemand erbij heeft en als ikzelf er iemand 'bij' zou hebben zou ik dat alleen maar verwarrend vinden voor mezelf.

Als anderen op die manier hun leven willen inrichten moeten ze dat zelf weten, als het voor hen werkt moeten ze het vooral doen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2018 14:58

Re: Open relatie

Heel veel relaties strandden door vreemdgaan. Monogamie is iets waar je voor kiest en polygamie wordt 9 van de 10x slecht weggezet. Terwijl in mijn beleving het sociaal niet geaccepteerd is, open relaties, tegelijkertijd snap ik dat je als mens na jaren nieuwsgierig kan worden naar andere mensen. Ik zal nooit zeggen dat overkomt mij niet, of dat gebeurd in mijn relatie niet. Ik vind dat je dingen bespreekbaar moet houden.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 15:02

Re: Open relatie

Eensch met Chiq. Mijn man zegt vaak gekscherend: Ik moet een andere vrouw. Mijn enige antwoord daarop is: Dan moet je dat lekker doen. Met als kanttekening dat ik dan hetzelfde mag als hij doet. Ik weet dat we 100%, zo niet meer, monogaam zijn, en dat overspel bij ons niet speelt, maar als hij het wil... Dan is het enige wat hij moet doen, er open over zijn. En dan doe ik ook gewoon mijn ding. Is mijn bewoording slecht? Ik heb het net wel als slecht bestempeld haha.

Edit: Dat kan ik niet eens aan. Ik maak hem af!!! Hij is van mij en van niemand anders!! :palm:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Mrt 2018 15:04

Re: Open relatie

Een open relatie zou ik niks vinden. Seks (dus geen relatie) met een ander persoon mag, zolang ik ook mee mag doen.
Afgeven doe ik hem niet, delen wel.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 15:05

Re: Open relatie

Mamsie schreef:Een open relatie zou ik niks vinden. Seks (dus geen relatie) met een ander persoon mag, zolang ik ook mee mag doen.
Afgeven doe ik hem niet, delen wel.


Maar is dat niet deels een open relatie?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Mrt 2018 15:09

Re: Open relatie

Raphanus Sativus schreef:
Mamsie schreef:Een open relatie zou ik niks vinden. Seks (dus geen relatie) met een ander persoon mag, zolang ik ook mee mag doen.
Afgeven doe ik hem niet, delen wel.


Maar is dat niet deels een open relatie?


Ik vind van niet. In mijn ogen ben je in een open relatie vrij om dingen (dus niet alleen seks) met een ander te doen (zonder je partner).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 15:13

Re: Open relatie

Mamsie schreef:
Raphanus Sativus schreef:
Mamsie schreef:Een open relatie zou ik niks vinden. Seks (dus geen relatie) met een ander persoon mag, zolang ik ook mee mag doen.
Afgeven doe ik hem niet, delen wel.


Maar is dat niet deels een open relatie?


Ik vind van niet. In mijn ogen ben je in een open relatie vrij om dingen (dus niet alleen seks) met een ander te doen (zonder je partner).


Dat klopt, volgens Viva, deels. Het schijnt namelijk zo te zijn dat jullie er beiden mee moeten instemmen. Communicatie moeten overhouden. En dat er niemand gekwetst wordt door de daden van een ander. Jouw man mag een andere vrouw, maar dan wil je op zijn minst meedoen. Is naar mijn mening polygamie met wederzijdse goedkeuring.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Mrt 2018 15:16

Re: Open relatie

ja, en een open relatie kan je ook weer op tal van manieren hebben. Van afspraken maken dat je wel seks mag hebben met een ander, tot dat je echt een complete tweede relatie kan hebben. Maar dat ligt aan de afspraken die mensen maken daarover.

Voor mij persoonlijk hoeft het niet. Mijn vent is van mij, en ik vind liefde en seks iets moois en wil dat alleen met hem delen. Maar dat het zo simpel is als 'dan mis je iets in je relatie', dat is gewoon niet zo. Dat vind ik veel te simplistisch en niks is zo ingewikkeld als interpersoonlijke relaties en communicatie. Dus een oordeel erover is ook niet simpel. Mensen komen niet zomaar tot vreemdgaan of tot een open relatie. Behalve als je een hufter bent die niks geeft om een ander, maar die mensen zijn er maar weinig. Terwijl er wel veel mensen vreemdgaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Mrt 2018 15:17

Re: Open relatie

Nou, laten we nu niet ineens Viva als de bijbel gaan nemen van definities.

Volgens mij heb je geen één vorm van een open relatie maar is het net wat de partners onderling beslissen met elkaar en met anderen te doen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Mrt 2018 15:36

Re: Open relatie

Het trekt mij nu totaal niet en ik zou ook niet echt blij zijn als mijn man het zou voorstellen (maar wel blijer dan wanneer hij zou vreemdgaan). Het is absoluut niet hoe ik onze relatie in de toekomst voor me zie. Maar ik zou toch niet gelijk zeggen het is monogamie óf uit elkaar als hij het zou willen, daarvoor hou ik teveel van hem en van ons als gezin, ik zou het in ieder geval overwegen denk ik. Ik hoop wel dat de situatie zich nooit voordoet en dat we gezellig kneuterig ouderwets monogaam samen oud mogen worden.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2018 15:59

Re: Open relatie

Caro schreef:
Volgens mij heb je geen één vorm van een open relatie maar is het net wat de partners onderling beslissen met elkaar en met anderen te doen.


Nouja, dit. Het lijkt soms wel alsof een open relatie per definitie inhoudt dat je er altijd iets naast hebt ofzo. Ik ken ook wel mensen die een open relatie hebben (al zouden zij die term zelf nooit gebruiken) waarbij er gewoon af en toe weleens iets gebeurt met een ander, en soms ook jaren niet. Gewoon maar net hoe het loopt.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers