Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk boek lees je nu?

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Mrt 2018 09:18

Re: Welk boek lees je nu?

Dee schreef:Haha herkenbaar Kees. Daarom probeer ik nu standaard te lezen voor het slapen gaan. Is ook nog goed voor me :P

Ik ben gisteren begonnen in Bidden en Vallen van Henk van Straten. Wat moeizaam begin maar denk dat het wel leuk is.


Zelfs dat haal ik niet Dee :laughcry:
30-04-2017
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 11:14

Re: Welk boek lees je nu?

Ik heb net Millennium 4 - Wat ons niet zal doden, David Lagercrantz‎ uit. En ik ga nu verder met Millennium 5 - De man die zijn schaduw zocht, David Lagercrantz. Het zijn natuurlijk twee verschillende auteurs en het kan niet anders dat de schrijfstijl anders is van beide personen, maar tot nu vind ik het niet storend of vervelend dat het niet op dezelfde manier weg leest.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2018 11:20

Re: Welk boek lees je nu?

Ik had de trilogie zolang geleden gelezen dat ik niet merkte dat het zo anders was. Ik vond het ook gewoon een leuk boek. Maar achteraf hoorde ik dat er best veel kritiek op was, dat het boek niet goed beoordeeld werd.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 11:29

Re: Welk boek lees je nu?

Joey schreef:Ik had de trilogie zolang geleden gelezen dat ik niet merkte dat het zo anders was. Ik vond het ook gewoon een leuk boek. Maar achteraf hoorde ik dat er best veel kritiek op was, dat het boek niet goed beoordeeld werd.


Volgens mij heb ik daar ook iets van gehoord, inderdaad.

Het verschil tussen de schrijvers vind ik vooral de snelheid waarin is geschreven. Stieg Larsson was nogal van het trage/veel vertellen. Zo vertelde/beschreef hij in het eerste deel van de trilogie alle karakters tot in de kleinste details en zette hij deze manier van schrijven door in de andere twee delen, deze schrijver is sneller en komt sneller tot een karakteromschrijving/probleem/plot. Ik kan me voorstellen dat als je een die-hard Stieg Larsson fan bent en dus vooral van zijn manier van schrijven/omschrijven, je deze schrijver ronduit slecht vindt. Maar de verhaallijn was hetzelfde, alleen sneller opgebouwd. Maar dat is mijn mening.
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 04 Apr 2018 18:29

Re: Welk boek lees je nu?

De ontmoeting van Nicholas Sparks.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Apr 2018 22:39

Re: Welk boek lees je nu?

Liervogel van Cecelia Ahern.
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 07 Mei 2018 15:57

Re: Welk boek lees je nu?

Enkele reis van Marelle Boersma.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Mei 2018 16:14

Re: Welk boek lees je nu?

Goede dochter van Karin Slaughter
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 14:07

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ben door alle delen Millennium heen, dus ik heb Extreem luid & ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer er maar bij gepakt. Ruim drie jaar geleden gekocht van een boekenbon van mijn schoonzusje, maar ik kon het niet goed lezen. Vond het hoogstens irritant hoe de personage alles beschreef. Kennelijk zat ik toen al niet lekker in mijn vel, want ik vind het nu juist fijn om te lezen hoe hij alles verteld.
<<

Anoniem231

Bericht 23 Mei 2018 11:01

Re: Welk boek lees je nu?

Eindelijk weer met een boek bezig. Hemelen van Marion Pauw. Weet nog niet wat ik ervan vind. Ben op 3kwart.
<<

Anoniem231

Bericht 23 Mei 2018 12:15

Re: Welk boek lees je nu?

Pollepel schreef:Eindelijk weer met een boek bezig. Hemelen van Marion Pauw. Weet nog niet wat ik ervan vind. Ben op 3kwart.


Oké het is uit. Leest lekker weg, boek is zo uit. Had het einde niet aan zien komen. Dus ja, vind het wel goed.
Vind wel dat er teveel rondom seks aan bod komt.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mei 2018 12:43

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees nu Het Boek van Wonderlijke Nieuwe Dingen van Michel Faber. Over een christelijke zendeling die op missie naar een buitenlandse planeet gaat. Ik vind zijn schrijfstijl heel engagerend en het onderwerp heel origineel. Het verhaal verloopt grotendeels via brieven die hij aan zijn vrouw schrijft en dat is een mooie invalshoek. Dus ik ben tot nu toe wel enthousiast, maar ik ben nog niet eens op een kwart, het is een pil van 600 bladzijden.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Mei 2018 19:11

Re: Welk boek lees je nu?

Ik heb gisteravond 'Echo van de tijd' van Pamela Hartshorne uit gelezen. Ik vond het een mooi boek. Deels wat voorspelbaar, maar toch ontzettend spannend (ik heb er echt nog 2 uren van wakker gelegen, wat echt niets voor mij is). Het gaat over een vrouw in onze tijd, in York, die steeds visioenen heeft van een vrouw in York uit de Middeleeuwen waarvan men denkt dat zij een heks is.
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 30 Mei 2018 10:20

Re: Welk boek lees je nu?

Glazuur van Lisette Jonkman.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Mei 2018 10:50

Re: Welk boek lees je nu?

Caulfield, dat lijkt me wel een bijzonder boek! Even wat meer erover opgezocht op internet. Zijn andere werk klinkt ook wel gaaf. Heb je meer van Faber gelezen?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Dec 2019 13:43

Re: Welk boek lees je nu?

Ik heb dit topic even uit het stof gehaald.
Van de week had ik namelijk het boek debet van Saskia Noort uitgelezen. Het boek stond al een lange tijd in mijn kast, maar was er nog nooit aan begonnen.
Nou, ik had hem zo uit. Hij las heel erg vlot weg, was spannend geschreven en echt wel leuk!

Ben vandaag begonnen aan kapers op de kust van Jill Mansell. Zal vast een lekkere feelgood chicklit zijn.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Dec 2019 13:48

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ben nu voor het werk een boek aan het lezen. De ladder van Ben Tiggelaar. Ben niet zo’n fan van managementboeken maar dit is goed leesbaar.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Dec 2019 17:09

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees nu laatste weduwe van Karin Slaughter. Leest fijn! Leuk ook dat het weer over Sarah en Will gaat.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem284

Bericht 28 Dec 2019 19:52

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees nu nog Een schitterend gebrek van Arthur Japin.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2019 20:41

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees nu De jongen in de sneeuw van Samuel Bjørk.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 28 Dec 2019 21:06

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees het ministerie van oplossingen en het volle huis voor de Boekenbingo
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2019 21:15

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ga vanavond of morgenavond aan het boek van Jet beginnen.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers