Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote jongensnamen topic

<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 24 Mrt 2018 21:06

Re: Het grote jongensnamen topic

Welke naam vinden jullie bij R.avi passen?
We hadden toen al moeite met het vinden van een leuke naam dus ik ben bang dat het nu nog lastiger wordt.
<<

ChiQ

Bericht 24 Mrt 2018 21:31

Re: Het grote jongensnamen topic

Lenny!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Mrt 2018 09:15

Re: Het grote jongensnamen topic

Mika, Rohan, Marek, Lenn, Senn.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Mrt 2018 09:30

Re: Het grote jongensnamen topic

Mick, Adam, Vic, Mats, Melle
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2018 22:55

Re: Het grote jongensnamen topic

De eerste (roep)naam van onze kleine uk hebben we al een tijdje, maar nu zitten we nog een beetje in dubio over een tweede naam en ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
We willen allebei graag een 2e naam, vinden we mooi en net iets meer ' af' ofzo dan 1 naam.

Nu willen we een vernoeming doen naar mijn vader. Dit omdat mijn vader nooit een stamhouder zal krijgen en ons kindje de eerste stamhouder wordt voor mijn schoonvader. We vinden dus allebei dat het voor mijn schoonvader al een soort eer is dat het kindje zijn achternaam voorzet. Omdat mijn vader dat nooit zal hebben vinden we het wel mooi om hem in een tweede naam te vernoemen.

Mijn vader heet Jan (voluit Johannes Theodorus Engelmundus :palm: ). We hadden eerst James als 2e naam, maar ik vind dit niet echt een vorm van Jan en ben bang dat James een beetje een hypenaam is.
Nu hebben we Yanniek in ons hoofd, maar we weten het nog niet helemaal zeker....

Hebben jullie nog suggesties als vernoeming? En wat vinden jullie de mooiste spelwijze Yannick, Yanniek of Janniek?
Het zou misschien makkelijker zijn als jullie de roepnaam weten, maar die hou ik toch liever nog even voor mezelf, sorry :eyes:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Apr 2018 23:03

Re: Het grote jongensnamen topic

Is gewoon Jan geen optie? Vind ik een leuke naam!
❤ 7 juni 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2018 23:07

Re: Het grote jongensnamen topic

Bliss schreef:Is gewoon Jan geen optie? Vind ik een leuke naam!


Hmmmm neh vinden we allebei niet echt wat. Vooral omdat de voornaam al heel kort is, dan vind ik het mooier als de 2e naam iets meer letters heeft
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Apr 2018 05:36

Re: Het grote jongensnamen topic

En zijn doopnaam gebruiken? Dus Johan(nes)?

Zelf vind ik het bij een vernoeming het mooiste om de ‘echte’ naam te gebruiken. Onze eerste is vernoemd, dat gaan we nu weer doen en we vervormen de naam daarbij niet. Ik vind de naam an sich deze keer ook niet erg mooi, maar zo heet mijn vader nou eenmaal en dat wil ik graag meegeven.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Apr 2018 05:40

Re: Het grote jongensnamen topic

Eens met Taeda. Onze H heeft trouwens een naam naar Johannes. Ik vind Hannes daarom ook nog wel een optie.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 06:12

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik vind Yannick/iek geen leuke naam maar daarnaast met name te vergezocht om nog als bewuste vernoemnaam te fungeren. Als jullie zo bewust één iemand willen vernoemen zou ik dichterbij het origineel blijven. Ik vind 'gewoon' Johannes het mooist.

Theo is overigens de laatste jaren in Amerika weer enorm populair als roepnaam.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Apr 2018 06:56

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik vind Jan tof! En anders vind ik Johannes ook mooi. Hannes ook! Yannick oid zou ik niet zien als vernoeming. Vind het altijd een beetje gek als je de vernoeming er wel even bij moet uitleggen hehe
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Apr 2018 08:05

Re: Het grote jongensnamen topic

Onze oudste zoon heeft als tweede naam ook Jan, het is ook de tweede naam van mijn man de eerste naam van zijn vader en beide opa’s enz, ik vind het wel tof klinken eigenlijk, zijn eerste ( roepnaam) is ook 1 lettergreep en zijn derde ook, bekt heel lekker als hij stout is :wink:
Wij hebben beide jongens vernoemd en die namen origineel gelaten zodat het ook echt duidelijk een vernoeming is en niet zo ver gezocht.

Maar als jullie Jan niks vinden zou ik wel voor iets gaan wat er op lijkt dus dan zou ik voor Janniek gaan en niet Yannick, of iets van Arjan of Bojan of zo?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 04 Apr 2018 08:24

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik ben het eens met mijn voorgangers, en mijn zoontje heeft als tweede naam Jan :love:
Hannes vind ik ook leuk, Theo(door) ook, en doe eens gek, als tweede naam vind ik Engel eigenlijk ook wel tof.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 08:27

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik vind Engelmundus sowieso wel heel tof. Zou het nooit als naam geven maar het klinkt zo heerlijk oud. Echt het summum van oubollig. Love it. Edmund vind ik trouwens ook zo.

Enne Theodoor zou ik ook mooi vinden als tweede naam.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 04 Apr 2018 08:29

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik zou voor Johannes gaan.

Mijn zoon heeft als tweede naam de tweede naam van jouw vader. Mijn vaders roepnaam is het eerste gedeelte van die naam en mijn opa (de vader van mijn moeder) het tweede gedeelte als roepnaam. Maar in feite hadden ze dus dezelfde naam. Ik vind vernoemen altijd een mooie gedachte. En dan wel de echte naam en geen verbastering ervan.
<<

Anoniem247

Bericht 04 Apr 2018 08:33

Re: Het grote jongensnamen topic

Rayna schreef:Welke naam vinden jullie bij R.avi passen?
We hadden toen al moeite met het vinden van een leuke naam dus ik ben bang dat het nu nog lastiger wordt.


Lenn, Levi, Lex, Dex, Senn, Vince, Sem, Finn, Boaz.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Apr 2018 14:25

Re: Het grote jongensnamen topic

Wij zijn ook uit de jongensnaam!
Toc terug gekomen op de naam die we eerst al wilden maar bij twijfelden.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 04 Apr 2018 15:40

Re: Het grote jongensnamen topic

Bedankt voor jullie reacties! Mika, Lenn, Senn, Melle, Lex en Finn vind ik leuk! Mijn vriend vindt alleen weer niks leuk maar we komen er hopelijk wel uit.
<<

Anoniem234

Bericht 05 Apr 2018 09:30

Re: Het grote jongensnamen topic

Ja L.enn is leuk ;) ik vind Sebas er ook leuk bij of Dani misschien.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 05 Apr 2018 13:17

Re: Het grote jongensnamen topic

Bliss schreef:Is gewoon Jan geen optie? Vind ik een leuke naam!



Ja, mijn zoon zijn derde naam, naar mijn vader!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Apr 2018 18:06

Re: Het grote jongensnamen topic

Rayna schreef:Bedankt voor jullie reacties! Mika, Lenn, Senn, Melle, Lex en Finn vind ik leuk! Mijn vriend vindt alleen weer niks leuk maar we komen er hopelijk wel uit.


Dat probleem had ik ook met mijn man. Hij vond niks leuk..
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 05 Apr 2018 19:00

Re: Het grote jongensnamen topic

En Jannes?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 06 Apr 2018 15:53

Re: Het grote jongensnamen topic

Sorry voor de late reactie :eyes: en bedankt voor jullie reacties!

Ik wilde zelf inderdaad Johannes, maar mijn man vind dat vreselijk (had een niet zo leuke collega die Johannes heet)
Hannes vinden we allebei niks :palm:
We gaan er nog maar even over nadenken wat we nou willen, lastig hoor. Gelukkig staat de eerste naam in ieder geval vast haha.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mei 2018 21:41

Re: Het grote jongensnamen topic

Ik zoek een jongensnaam die goed in het Engels is uit te spreken. Hij krijgt ook een Engelse achternaam. Ik vind Engelse namen al snel ordinair (associaties) en ga de naam ook niet overdreven uitspreken. Zo vind ik Hugo leuk maar ik ga geen Yoe-go zeggen maar gewoon Hugo. Dus beide mag: naam die in het Engels uit te spreken is (zoals Hugo) of een naam die wij hier hetzelfde zeggen als in het Engels (bijv. Vince, al vind ik dat geen leuke naam). Ik vind een naam al erg mooi maar ben opzoek naar meer inspiratie, wie helpt :)?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 16 Mei 2018 23:09

Re: Het grote jongensnamen topic

Wat ik een geweldige engelse jongensnaam vind is Evan :love:

Wat nog meer in me op komt, al zijn sommige misschien meer wat Iers dan engels...

Ewan
Killian
Jack
Joshua
Brent
Morris
Quint
James
Lennon
Lewis
Oliver
Mason
Sid
Flynn
Seth
Nelson
Aidan
Jagger
Ethan

En dan heb je natuurlijk nog de wat klassiekere namen zoals Henry, William, George, Philip, maar ik weet niet of je daarvan houdt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers