Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kantoorbaan vragenlijstje

<<

Anoniem247

Bericht 23 Mrt 2018 11:00

Kantoorbaan vragenlijstje

Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
En hoelang doe je dit werk al?
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2018 11:07

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Ik ben Office Manager op papier, maar eigenlijk komt het neer op manusje van alles. Van kantoorartikelen inkopen tot klantenservice tot belastingaangifte en P&O. Ik doe het allemaal. Ik doe dus zeker niet iedere dag hetzelfde.

Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Ja ik neem alle inkomende telefoon aan en ga soms mee naar klanten.

Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit? Nee, behalve in de laatste weken van m'n zwangerschap, toen kreeg ik rugpijn van het zitten. Verder heb ik nooit last van het beeldscherm staren oid.

Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte? We zitten met 3 personen in een vrij grote ruimte.

Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen? Qua functie niet echt, maar ik leer iedere dag en heb ik de loop der jaren veel taken erbij gekregen waar ook weer een salarisverhoging bij hoorde.

En hoelang doe je dit werk al?
Deze functie sinds 2009 of 2010. Ik werk sinds 2007 bij dit bedrijf.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2018 11:14

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Ik werk niet meer in deze functie maar ik heb wel een paar jaar op een groot kantoor gewerkt dus kan je wellicht wel helpen met het beantwoorden van de vragen.

Ava schreef:Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
In m'n eerste functie (social media agent) voerde ik de hele dag dezelfde taak uit; het beantwoorden van berichten. Dat kon binnen 5 minuten klaar zijn maar ook een uur duren voordat je uitgeplozen had wat er allemaal gaande was of bezig met tickets boeken/wijzigen etc. Het was erg divers, waardoor het nooit echt saai was. In het laatste jaar werkte ik als trainer en ontwikkelaar van cursusmateriaal. Dat laatste was minder enerverend, heel erg hetzelfde en een stuk langdradiger dan m'n eerste functie, maar omdat ik zwanger was, was ik allang blij dat ik op normale kantoortijden mocht werken.


Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Ik heb vele uitgaande telefoontjes gemaakt naar passagiers om credit card gegevens op te vragen, maar verder nooit echt telefonisch contact gehad met klanten.

Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Nee ik heb daar nooit echt last van. Sowieso zorgde ik wel altijd voor veel beweging, wandelingetjes naar collega's ipv via het chat programma, goed pauzes nemen.

Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
Het was een open floor plan met flexplekken, dus met honderd man in dezelfde ruimte. Vermoeiend wel. Niet mijn favoriete manier van werken persé, maar het houdt je ook wel alert en fris.

Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
Nee die had ik niet echt meer en daarom was ik er op een gegeven moment ook wel op uitgekeken. Uiteindelijk was ik misschien full time trainer geworden maar dat ambieerde ik ook niet echt. Binnen m'n social media functie was ik al naar het hoogste geklommen.

En hoelang doe je dit werk al?
Ik heb er drie jaar gewerkt.

Laatst gewijzigd door Marin op 23 Mrt 2018 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem238

Bericht 23 Mrt 2018 11:21

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 23 Mrt 2018 11:25

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 23 Mrt 2018 11:27

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Als je last krijgt van veel achter de computer zitten, dan moet je je werkplek opnieuw laten afstellen. Dat kan enorm schelen. Stoel, hoogte bureau, hoogte scherm etc.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Mrt 2018 13:10

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Ik denk dat het heel verschillend is per functie. Ik stel in mijn functie bijv verschillende financiële rapportages op een aantal komen per periode terug, maar het is dus niet elke dag hetzelfde.
Doorgroeimogelijkheden ligt heel erg aan wat voor kantoorbaan je hebt. Als het financieel is zou je bijv als administratief medewerker (inboeken etc.) door kunnen groeien met de nodige opleidingen naar iemand die ook rapportage opsteld en cijfers.
Ruim 12 jaar heb ik een kantoorbaan (eerst bijna 10 jaar in de accountancy (moest je tijd schrijven op klanten en dat vond ik vreselijk) en nu in bedrijfsleven/semi-overheid).
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2018 13:15

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Eens met Fred (say what now?). " Een kantoorbaan' kan variëren van management-assistent tot onderzoeker tot callcenter agent tot directeur tot accountant tot planner en nog heel veel dingen meer. Daar is nauwelijks overlap in, behalve dat je geregeld achter een computer zit. Een vraag als ' mag je weleens mee naar een klant' is bijvoorbeeld voor mijn functie totaal niet relevant.
In wat voor soort werk ben je geïnteresseerd? Dan kun je wat specifiekere informatie krijgen.

En ook eens met Claire, je moet je spullen goed laten afstellen. Mijn bureau kan omhoog en ik sta dus elke dag wel een uurtje.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Mrt 2018 13:30

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Ik vul 'm even in voor mijn vorige baan, want dat was drie van de vier dagen echt een kantoorbaan. Ik was toen accountmanager inside.

Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Ik hield de hele dag mijn persoonlijke mailbox bij en op sommige dagdelen ook die van de afdeling, verder belde ik met klanten, klanten belden naar mij en had ik overleg met collega's van de salesafdeling waar ik werkte. Daarnaast zocht ik zaken uit voor de accountmanagers outside, met name één van hen, die mijn maatje was en waar ik samen een salesteam mee vormde. Wij hadden een gezamenlijke taak en verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk methodes te verkopen in ons rayon. Dat ging heel goed en daar haalde ik dan ook veel plezier en waardering uit.

Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
De afdeling waar ik werkte, kreeg standaard telefoontjes van buitenaf. Daar was ook een rooster voor gemaakt, wie die telefoontjes beantwoordde. De rest kon zelf klanten bellen, mailen of andere werkzaamheden doen. Eens per jaar ging je met een accountmanager mee naar een klant. Ik was op een gegeven moment zelf één dag in de week accountmanager buiten, dus ik ging bijna wekelijks naar klanten.

Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Ik moet sowieso vaak naar de wc en ik haalde regelmatig even wat te drinken. Verder liep ik in de pauze altijd een half uur. Dan ging het goed.

Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
Wisselend: met 3 tot 10 personen. Meestal met een persoon of 5, 6.

Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
Die waren er te weinig en dat is ook de reden dat ik een andere baan ben gaan doen.

En hoelang doe je dit werk al?
Ik heb dat werk 3,5 jaar gedaan. Voor mij werd het inhoudelijk te saai, maar ik zou best weer een kantoorbaan kunnen doen, al vind ik het wel heel fijn om af en toe op pad te mogen. Er zitten echt voor- en nadelen aan. Zo had ik een super goede band met collega's, omdat we elkaar zoveel zagen en zo nauw betrokken waren bij elkaar. Ze versierden mijn bureau als ik jarig was, wij zetten altijd een kerstboom neer op de afdeling en ze hadden cadeautjes voor mij gekocht toen ik zwanger was.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 23 Mrt 2018 13:49

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Zit wel verschil in, ik zit veel achter de computer en dat kan administratie of ontwerpwerk zijn. Of communiceren, maar daar houd ik niet zo van. Soms doe ik wat dingen in de werkplaats.
Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Ja, niet vaak. De secretaresse vangt de telefoontjes op, ik neem eigenlijk alleen maar op als ik rechtstreeks gebeld word. Klanten bezoek ik zelf, of ik nodig ze uit.
Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Sinds ik een fitbit heb minder. Probeer elk uur even 250 stappen te zetten. Lukt niet altijd, maar merk wel dat ik eigenlijk geen last meer heb van mijn bekken. Als ik last van mijn ogen heb ga ik even staan en uit het raam kijken.
Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
Stuk of 10 denk ik. Zitten heel erg hutje mutje, maar niet iedereen is er elke dag.
Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
Als ik meer uren zou werken wel, maar ik wil dat niet, zowel doorgroeien als meer uren. Ik wil gewoon ontwerpen, projectleiden is niks voor mij.
En hoelang doe je dit werk al?
Sinds ik klaar ben met mijn studie, jaar of 8 dus.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Mrt 2018 13:52

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Voor op gesteld, de ene kantoorbaan is de andere niet. Er zit echt heeeeel veel verschil in.
Ik ben receptioniste geweest en nu werkplaats receptioniste. Ansich is het idee van de functie hetzelfde maar de uitvoering kan niet meer van elkaar verschillen.

Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Ik verwelkom bezoekers, neem telefoon aan, maak afsprkane, verwerk retouren, bestel onderdelen, zoek de bestellingen uit, hou de database up-to-date, verstuur mailings, rij klanten naar huis, haal klanten op, maak werklijsten voor de monteurs.
Opzich zijn mijn werkzaamheden iedere dag hetzelfde maar het is een dynamisch bedrijf dus niet iedere dag is hetzelfde.

Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Ik ben aan de telefoon het eerste aanspreekpunt. Ik ga wel eens naar klanten maar dat is alleen maar om ze op te halen of thuis te brengen.

Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Nee want ik zit uiteindelijk niet zo heel veel achter elkaar.

Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
Helemaal alleen maar met veel aanloop van monteurs en klanten.

Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
Nee, momenteel ook geen behoefte aan.

En hoelang doe je dit werk al?
Ik doe dit werk nu sinds januari


Hieronder mijn werkzaamheden als 'normale' receptioniste'



Wat zijn jullie taken over heel de dag en doe je iedere dag hetzelfde?
Ik verwelkom bezoekers, neem telefoon aan, hou de database up-to-date, kopieeer werkzaamheden


Neem je ook wel eens een telefoontje aan van buitenaf of mag je wel eens mee naar een klant oid?
Ik ben aan de telefoon het eerste aanspreekpunt.

Krijg je geen last van je lichaam of ogen als je de hele dag achter een scherm zit?
Nee, als je op tijd naar de wc gaat/een kopietje gaat maken/koffie haalt dan valt het reuze mee

Met hoeveel personen werk je in dezelfde ruimte?
2 collega's dus in totaal met zn 3-en.

Heb je ook nog doorgroeimogelijkheden op je werk en zou je dat willen?
Nee, momenteel ook geen behoefte aan.

En hoelang doe je dit werk al?
Bij dit bedrijf heb ik bijna een jaar gewerkt.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2018 14:01

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Ik heb een kantoorbaan, maar dat zegt waarschijnlijk niets over de kantoorbaan van een ander (tenzij diegene dezelfde functie doet misschien). Ik wil best al jouw vragen beantwoorden, maar ben wel benieuwd naar wat voor soort functie jij op zoek bent? Misschien is een eerdere werkervaring meer van toepassing dan mijn huidige.

Oh, wat Caulfield en Fred ook wel zeggen dus.

♥♥
<<

Anoniem247

Bericht 24 Mrt 2018 16:16

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Het klopt dat het per kantoorbaan anders is maar ik was benieuwd naar jullie antwoorden. Hoe jullie kantoorbaan eruit ziet zeg maar.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mrt 2018 18:56

Re: Kantoorbaan vragenlijstje

Ava schreef:Het klopt dat het per kantoorbaan anders is maar ik was benieuwd naar jullie antwoorden. Hoe jullie kantoorbaan eruit ziet zeg maar.


Waarom?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron