Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

Anoniem318

Bericht 22 Mrt 2018 15:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Oei zonnetje, dat is schrikken, dat klinkt inderdaad als een lage bloedsuikerspiegel, of een lage bloedruk. Wordt dat laatste regelmatig gecheckt bij jou? Super Foxtrot, ook voor jou een goede 20 weken echo!

Dat vergeetachtige heb ik eigenlijk niet, wel af en toe maagzuur of gewoon lucht in mijn slokdarm (charming...).

Over de suikertest: kreeg het gisteren al officieus te horen (verpleegster had zo'n apparaatje waarmee ze al de eerste bloedtesten deed) en mijn waardes waren goed. Het lab moet het ook nog officieel bevestigen, maar ze zei dat het apparaatje bij afwijking alleen maar hoger uitvalt dan het lab, dus het kan alleen nog maar beter worden. Blij mee, hoef niet op dieet! Zo vlak voor Pasen zou ik dat echt heel jammer hebben gevonden.

Na de suikertest had ik consultatie bij de gyn en heb haar even gevraagd over het aankomen, maar ze zei dat dat echt afhangt van je normale bmi/startgewicht. Mijn startgewicht was 56 kg en ze denkt dat ik in totaal rond de 12 kg ga aankomen als ik op dit tempo doorga. Met mijn bmi "mag ik" tussen de 10 kg en 15 kg aankomen, dus dat is OK. Trouwens: ik heb er toch geen vat op! Ik ben niet meer gaan snoepen/snacken, eet precies hetzelfde (en evenveel) en beweeg waarschijnlijk meer dan ervoor.

Denken jullie al na over verlof? Ik lees hier vaak vanaf 33 weken, maar dat lijkt me zo vroeg, al hangt het ook af van het soort werk dat je doet natuurlijk. Ik doe kantoorwerk en we mogen tot 1 week voor de uitgerekende datum blijven werken. Dat vind ik dan wel weer een beetje riskant, dus ik dacht zo vanaf week 37 met verlof te gaan.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 22 Mrt 2018 15:33

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Even snel moet zo werken. Maar geen blaasontsteking, moet nu maandag even langs komen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 22 Mrt 2018 16:53

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

@Foxtrot: vervelend dat je zo moe blijft! Ik ben ook nog niet minder moe dan in het eerste trimester. Ze zeggen dat het tweede trimester beter wordt qua kwaaltjes, maar daar merk ik nog weinig van.

@Madame Butterfly: mijn bloeddruk is iedere keer helemaal goed bij de verloskundige. Volgens mij was ik mijn eigen grenzen een beetje overgegaan. Ik had dinsdagmiddag de uitvaart van mijn oma, 's ochtends had ik gesport en 's avonds hebben we met z'n allen nog wat gegeten. Ik merkte woensdagochtend aan mijn lichaam al dat het uitgeput was en ik moest ook erg vroeg opstaan en overgeven. Die presentatie moest echt doorgaan, want zij hadden daar allemaal op gerekend. Dat is het lastige aan mijn werk, maar ik denk dat ik toch wat beter naar mijn lichaam moet gaan luisteren. Na die studieochtend ben ik naar huis gereden en heb ik rustig wat thuis gewerkt. Mijn man stond erop dat hij zou koken en alles zou opruimen en toen ben ik om 21 uur naar bed gegaan. Dat heeft me wel echt goed gedaan, want vandaag gaat het weer prima.
Fijn dat je suikertest-uitslag goed was!

Wat mijn verlof betreft zou ik het liefste tot week 36 doorwerken, zodat ik daarna wat langer verlof heb als het kindje er is. Alleen werk ik veel voor basisscholen en die hebben in regio zuid (waar ik werk) zomervakantie vanaf week 34 bij mij. Ik kan dan nog wel een weekje wat bijwerkdingen doen, maar daarna is er niet veel werk meer, dus ik denk dat het er op neer komt dat ik 5 weken van tevoren met verlof ga. Mijn man werkt ook in het onderwijs en hij heeft dan ook vrij, dus misschien dat we als ik me goed voel nog wel een paar dagen naar zee gaan of zo.

@NerdChic: gelukkig geen blaasontsteking! Succes maandag!

Ook fijn dat zoveel van jullie al een goede 20-wekenecho hebben gehad! Wij mogen volgende week vrijdag: 30 maart.

Mijn verloskundige zegt eigenlijk helemaal niet hoeveel ik aan 'mag' komen en ik hoef me bij haar ook niet te wegen. Ik heb het idee dat ik vooral tussen week 8 en 14 wat vet ben aangekomen, want ik heb heel veel honger en ik heb ook meer ongezonde dingen gegeten, al probeer ik het echt binnen de perken te houden. Daarna ben ik twee keer ziek geweest en ben ik nauwelijks nog aangekomen.

Krijgen jullie standaard zo'n suikertest? Ik heb daar niks over gehoord van mijn verloskundige. Toen ik bloed moest laten prikken, was mijn glucosegehalte goed. Zelfs aan de lage kant, maar wel goed laag.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Mrt 2018 13:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Tante toos, moest via katheter omdat mn urine via het bakje niet schoon was, er zaten bacteriën bij.

Wat een geruststelling de goede 20 weken echo’z!!
Wij hebben hem 5 april.

Ik ben nu met 18 weken 2 kilo aangekomen dus dag is netjes. Het is ook alleen mijn buik die groeit.
Maagzuur, check.. vooral ‘s nachts
Vergeetachtigheid, check.. kan niet meer zonder briefjes. Dat had ik al na de geboorte van ons zoontje en het is er niet beter op geworden.
Gisteren had ik ineens de fles schoonmaakmiddel in de koelkast gezet :palm:

En wbt verlof, ik ga tussen de 28-30 weken met verlof. Mijn bazin houdt de 28 weken aan omdat ze vervanging moet tegelen hoor me maar lukt het me jog 2 weken extra te werken mag het ook, dat laat ze helemaal aan mij over.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Mrt 2018 17:02

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Jongens wat schrijven jullie ineens veeeel!

Fijn een hoop goede 20 weken echo's!

Leuk om de tabel weer een keer te updaten met het geslacht? :-) leuk om overzichtje te hebben..

@zonnetje: ik krijg de suikertest omdat ik PCOS heb dus een verhoogde kans op suiker. Moet volgende week vrijdag, bah.

Qua verlof, daar heb ik al over na moeten denken omdat ik gastouder ben. Dus wel aardig om de ouders dat ruim van tevoren te melden.
Denk met 13 weken zwangerschap dat ze het al wisten (vond ik erg moeilijk, omdat ik natuurlijk niet wist hoe het zou lopen)
Ik ga met 34 weken met verlof, ik merk dat de ochtenden zo zwaar zijn met opstaan. Als ik teveel doe sochtends ben ik weer zo misselijk met regelmatig overgeven erbij.. En de avonden ben ik echt niks meer waard, dus ik hoop echt dat ik het vol ga houden tot 34 weken.

Gister hadden wij weer controle bij de verloskundige. Ben toch altijd weer trots ofzo als ik dan dat hartje hoor kloppen haha.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 25 Mrt 2018 11:11

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Er wordt inderdaad veel geschreven! :)

Mooi hé Anousch, dat kloppend hartje. Heb dan telkens weer tranen in mijn ogen van geluk.

Madame Butterfly, fijn dat je suikertest oké was.
@ Zonnetje, hier is ook nog niet gesproken over een suikertest. Misschien komt dat nog of wellicht is het niet overal gebruikelijk. Ga er woensdag bij de controle eens naar vragen. Voel je je nu weer helemaal oké?

Ik stond net op de weegschaal en schrok wel even! 54.7 kg. Dat zou betekenen dat ik sinds woensdag 800 gram ben bijgekomen. In totaal nu dan 3,2 kg. Lang geleden dat ik in zo'n korte tijd zoveel bijkwam. Uiteraard groeide er toen ook geen baby in mijn buik. :laughcry:

Hoe is het met de dames met maagzuur? Hoop dat het een beetje te doen is.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 25 Mrt 2018 13:53

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

heb het laatst aan de vk gevraagd wanneer ze besluiten om een suikertest te doen.
Als je BMI wat aan de hoge kant is( daarom moet ik m doen), wat anousch zegt, of als ze op de 20 weken echo zien dat het kindje wat groot is, of als je er aanleg voor hebt (dus bijv in eerdere zwangerschap).
Laatst gewijzigd door ShallY op 25 Mrt 2018 17:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 25 Mrt 2018 16:04

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Bij mij is het sinds vrijdag weer drama met spugen. Ik ben er zooo klaar mee en verdrietig om.. waarom kan ik nou niet gewoon een paar weken genieten..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 25 Mrt 2018 16:14

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Bedankt voor de uitleg Shally. Eens afwachten hoe de 20-wekenecho gaat zijn.

Wat vervelend dat je weer moet spugen Anousch! Is het mogelijk om die medicatie weer te gaan gebruiken?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 25 Mrt 2018 17:33

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Oh Anousch ik vind het zo rot voor je! Wens je zo graag toe dat je gewoon kan gaan genieten. Het is dat ik er niet meer in kan betekenen voor je, maar ik had het anders graag gedaan.

Hier alles goed. Merk dat alles zwaarder wordt, lopen geeft bandenpijn op en lang staan geeft rugpijn. Daarnaast zit er een zenuw klem in m'n linker bil (zwangerschaps ischias?) nou is mijn onderrug altijd een heikel punt geweest bij mij door een lichte scoliose. Daarom dus maar een zwangerschaps cursus.
Verder is de pijn in de nacht ook nog steeds aanwezig. Maar de dagelijkse dingen zijn prima te doen als ik maar genoeg rust tussendoor neem.

Zonnetje, ja het aankomen kan soms heel hard gaan. Ben benieuwd wat het eind resultaat bij mij wordt.

Heb van de week nog wat super leuke zomerse kleertjes gekocht bij de bijenkorf. Kan niet wachten om die aan te doen bij onze kleine man. Het is verder echt een beweeglijk meneertje, ik voel hem veel en vaak (hoe anders was dit een paar weken terug).

Hoe staat het bij jullie met de baby kamer? Hier zijn we nog steeds bezig met de kamer voor stiefdochter die eerst af moet.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Mrt 2018 18:03

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

@Anousch: wat rot dat je weer zo aan het spugen bent! Ik merk ook nog echt geen enkele verbetering qua misselijkheid. Vanmorgen hing ik weer boven de pot, terwijl ik de Emesafene nog steeds slik.
Bedankt voor je uitleg over de suikertest (en die van nog iemand anders)! Ik heb in het verleden ook PCOS gehad, maar geen overgewicht, maar op een echo in de zomer was dat weg. Ik wacht wel even af of dat ik ook zo’n test moet doen.

@Foxtrot: ik voel me gelukkig niet meer duizelig. Na een goede nacht voelde ik me donderdag en vrijdag juist vrij goed.

@Nerdchic: wat vervelend dat je zo’n last hebt van die zenuw! Maar wat leuk dat je jullie kleine man zo vaak voelt! Ik heb het kindje nog niet gevoeld. Het lijkt me zo bijzonder als dat gebeurt!
Qua babykamer is het hier ook nog hopeloos. Er ligt nog een hoop spul van het bedrijf van mijn man in. In feite is dat een kwestie van één dag goed opruimen. Er ligt al een mooie laminaatvloer, de muren zijn wit geverfd toen we hier kwamen wonen, er hangt een rolluik en een donkergrijs rolgordijntje. Het hoeft alleen nog maar leuk gemaakt te worden en de babymeubels erin uiteraard.

Welke kinderwagen hebben jullie? Ik denk dat wij voor de Joolz geo2 gaan.

Iemand had het erover om de tabel te uppen. Dat vind ik wel een goed idee, maar ik heb geen idee hoe je dat het beste kunt doen.
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 25 Mrt 2018 20:06

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik heb ook al lang niet geschreven. Hier gaat het op en af. Inmiddels weer een flinke griep te pakken helpt niet echt mee.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Mrt 2018 21:32

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

mysterious schreef:Ik heb ook al lang niet geschreven. Hier gaat het op en af. Inmiddels weer een flinke griep te pakken helpt niet echt mee.


Vervelend zeg! Beterschap ermee! Merk jij ook dat je weerstand een stuk lager is nu je zwanger bent?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Mrt 2018 17:34

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Dat van die weerstand herken ik echt totaal niet. Ik heb net zo min ergens last van als anders.

Ben vanochtend bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat het toch bekken klachten zijn. Advies is om gewoon niet te veel te doen op een dag en om oefeningen te doen, maar ik ga die cursus al doen dus dat is goed.
Had zelf niet gedacht dat het bekken klachten waren, maar ook ik mag er aan geloven dus.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 18:03

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

NC, ik zou je wel aanraden om even langs een bekkenfysio te gaan. Die kan het goed losmaken en geeft je gerichte oefeningen; bij zo'n cursus is het toch vrij algemeen natuurlijk. Dit zijn vervelende klachten en daar wil je niet de rest van de zwangerschap mee rond blijven lopen. Ik blijf ook wel last houden, maar wel minder dan een maandje of twee geleden gelukkig.
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Mrt 2018 18:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

De cursus die ik ga doen is vanuit een fysiotherapeut die samenwerkt met de vk en is speciaal gericht op bekken klachten en rugklachten. Dus juist heel specifiek, en dat wilde ik juist omdat ik al bekend ben met rugklachten. Naast de cursus heb je ook gewoon nog losse afspraken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Mrt 2018 18:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Fijn te lezen trouwens dat het bij jou al veel geholpen heeft. Daar ga ik ook voor haha.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 18:08

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ooh oké, wel fijn dat het zo'n specifieke cursus is dan!
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Mrt 2018 18:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ja, ben ik ook heel blij om. En vooral ook de begeleiding door een fysiotherapeut en dat je online ook allemaal oefeningen kan vinden voor thuis in alledaagse dingen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 18:24

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Heb ik nog een app-tip voor je: Rost Moves Mamas. Daarin worden veel tips gegeven voor houdingen in dagelijkse situaties.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Mrt 2018 19:14

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat grappig ik heb bij Cecile Röst de cursus gedaan en wist niks van de app! Dank voor je tip!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2018 19:27

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Oh grappig, ik vroeg me al af waar dat Rost op sloeg haha.
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Mrt 2018 20:56

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Thanks voor de tip!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 26 Mrt 2018 22:20

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Mijn weerstand is echt heel slecht op het moment. Heb ab gekregen van de huisarts voor longinfectie.

Balen van de bekken klachten. Zwaar hoor. Daar heb ik dan weer geen last van. Heb wel veel harde buiken.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 27 Mrt 2018 11:52

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik moet vanmiddag weer langs het ziekenhuis. Overleggen of ik weer medicatie mag gebruiken en ze gaan kijken of ik uitdrogingsverschijnselen heb.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers